LG DSP9YA Subwoofer werkt niet zoals het zou moeten

Sprits

Member
Hey,

Ik heb een LG DSP9YA met 2 surroundspeakers. Op men vorige oude tv werkte dit niet zoals het moest.
Ik heb nu ook een nieuwe LG tv gekocht met eARC channel. Alles juist aangesloten.

De surround sound en Atmos werkt echt zalig goed. Geen klagen over.
Maar de Subwoofer werkt precies maar op 1/3 zelfs als ik al men settings op de Max zet qua bass.
Ik heb hem al verschillende keren op andere plaatsen gezet en telkens terug de AI calibration doen lopen en altijd hetzelfde resultaat. Amper bass. Getest met verschillende YouTube 5.1.2 filmpjes. Getest met Disney+, Netflix, Amazon Prime. De bass blijft altijd achter.

Op de PS5 is het een anders maar ook niet altijd.
Ik heb juist Deathloop gespeeld en daar heb ik enkel bass in de menu's. Maar bass zoals het zou moeten zijn, dat je het voelt daveren over het hele huis. Tijdens het spelen zelf is dit dan weer niet.

Mijn broer heeft zen Samsung 2.1 laten afspelen met dezelfde game of films en de diepe bassen daveren (bij wijze van spreken) constant over het hele huis.
Zijn subwoofer & soundbar zijn samen 300w en de mijne 500w en ik haal bijlange nog niet zijn niveau van bass.

Is dit een probleem qua afstelling of eerder omdat miss de Subwoofer kapot is? Nochtans geeft deze soms wel zen bass.

Iemand een idee?
 
Laatst bewerkt:
Kijk eens of er ergens een crossover setting bestaat, daarmee bepaal je vanaf welke frequentie de sub het overneemt...
 
balk vormige subwoofers vertrouw ik niet echt op vlak van evenredige performance, maar je zou eens kunnen testen waar je crossover ligt:

 
Heb ondertussen wat aan het testen geweest.

Ik heb op TV de audio op Passeren gezet ipv PCM.
Nu krijg ik wel de bass door maar klinkt het geluid weer dof.

Ik weet dat het hele systeem kan werken want als ik de YouTube app open op de TV en volgend filmpje op zet, klinkt alles helder met een diepe bass. Enkel bij dit filmpje krijg ik het echte cinema gevoel.

Met films via de andere apps op tv (Disney+, Netflix, Prime) krijg ik dus nooit hetzelfde effect.

Bij de PS5 heb ik ook al een veel beter geluid en bass, paar blijft toch dof klinken.

Ik vind het raar dat het hele systeem wel werkt met een YouTube filmpje.
 
Enkel bij dit filmpje krijg ik het echte cinema gevoel.

Dat is dan ook een demo, speciaal gemaakt om het Dolby Atmos systeem te showen. Geluid van streaming services is zoal kut. Zeker bij Disney, die één audiomix gebruiken ongeacht of je nu D+ of een 4K disc gebruikt, geluid is gewoon alsof je door een smartphone luistert.

Je hebt gekozen voor een 'all in one systeem', daar horen ook nadelen bij...
 
Terug
Bovenaan