TV QLED, OLED, NANOCELL.....

XYRIS

Member
Hallo,

wij zoeken tv maat 55-65"
budget tot +/- €1200

Welk paneel?
EDGE LIT of DIRECT LED???
OS van veel belang : android , samung Tizen, en LG WebOS (basis apps allemaal beschikbaar)

OLED: beter wachten met ontwikkeling tot BURN IN geen issue
meer is? Wes spelen wel vaak muzuekposten uren aan stuk: ment, qmusic.....

QLED: beste alternatief? Of NANOCELL?
kan deze oled evenaren thuis? want in winkel zetten ze uiteraard allesbeste beeldmateriaal op...

Koop ik bv beter nu een QLED tv van 650-800€ en wacht ik OLED nog af om er
dan budget tegen te smijten?

bv; 100hz; https://www.vandenborre.be/lcd-led-oled-tv/samsung-qled-4k-55-inch-qe55q77talxxn
 
Laatst bewerkt:
Als ge gaat wachten tot OLED geen burn in meer heeft gaat ge lang mogen wachten. Dat is eigen aan de techniek en zal nooit 100% tegen te gaan zijn.
 
Als ge gaat wachten tot OLED geen burn in meer heeft gaat ge lang mogen wachten. Dat is eigen aan de techniek en zal nooit 100% tegen te gaan zijn.
Welke stel jij dan voor budget 600-800 en een OLED tot 1200€?
pak nu bij vandenborre :) om het makkelijk te houden
 
ook beetje imho overroepen dat inbranden. dat is vooral een probleem als je statische dingen bekijkt op uw scherm.
bv: heel vaak iets pauzeert en dat langere tijd (meer dan 15min) laat staan. Of als je veel games speelt met een statische hud.

Je spreekt dat je veel muziek speelt, is dat dan via uw TV? en via welke speakers? die van de TV? Of heb je een speakerset?
 
ook beetje imho overroepen dat inbranden. dat is vooral een probleem als je statische dingen bekijkt op uw scherm.
bv: heel vaak iets pauzeert en dat langere tijd (meer dan 15min) laat staan. Of als je veel games speelt met een statische hud.

Je spreekt dat je veel muziek speelt, is dat dan via uw TV? en via welke speakers? die van de TV? Of heb je een speakerset?

Gewoon VIA tv speakers , ipv een radio op ze zetten.
Je wil zeggen dat met speakers de TV uit kan als je die op digicorder aansluit?

Gaat over muziekzenders Qmusic & M&N regelmatig eens uur of 2, en als er volk komt langer of zelf avond lang

verder nog een vraag: zetten deze SMART AFSTANDSBEDIENINGEN ook de DIGICORDER (telenet) aan als
je de TV op zet? anders ben je nog steeds gebonden aan de DIGICORDER afstandsbediening of je hebt er 2...
(deze vraag omdat ik nu met IR ontvanger ga omdat deze in de kast staat en signaal niet doorlaat)
 
Momenteel heb ik deze op het oog:

LG: omwille van de DIRECT LED
SAMSUNG: QLED zelfde prijs als LG

3x OLED:

- Pana, de goedkoopste 100Hrz
- Philips: Android & Ambi
- LG: zelfde prijs als Philips

andere OLED direct €200 duurder

wat denken jullie?
Zouden eventueel vandaag halen

tv.jpg
 
ook beetje imho overroepen dat inbranden. dat is vooral een probleem als je statische dingen bekijkt op uw scherm.
bv: heel vaak iets pauzeert en dat langere tijd (meer dan 15min) laat staan. Of als je veel games speelt met een statische hud.

Je spreekt dat je veel muziek speelt, is dat dan via uw TV? en via welke speakers? die van de TV? Of heb je een speakerset?
Bij bepaalde reeksen is/was dat toch een redelijk bekend issue?
Vele verhalen gezien van green tinting na +/- 2 jaar normaal gebruik en dit vnl centraal op uw scherm. Wordt ook meestal niet gedekt door garantie alhoewel het een gekend issue is door sterke hittevorming in de centrale unit.

Ik heb zelf een philips POS9002 en die heeft er ook last van na 4 jaar normaal gebruik. Voldoende voor mij om OLED even uit het hoofd te zetten of een andere type te kiezen (sony oid)
 
Van die LG oled’s zou ik zeker de A16LA types niet nemen want die zijn maar 50 Hz.
Verschil naar de C16 met 100 Hz is maar een dikke 100 euro ook denk ik.

Hier heb ik sinds mei een LG 48CX en dat is toch mijn beste aankoop van de laatste jaren geweest.
Wanneer je radio luistert kun je trouwens het scherm afzetten zodat je geen schrik moet hebben voor burn-in.

Best ook eens online in de gekende webwinkels kijken, ik heb mijn tv gekocht voor 1.147 euro terwijl ze er toen in fysieke winkels ongeveer 1.600 euro voor vroegen.
 
ook beetje imho overroepen dat inbranden. dat is vooral een probleem als je statische dingen bekijkt op uw scherm.
bv: heel vaak iets pauzeert en dat langere tijd (meer dan 15min) laat staan. Of als je veel games speelt met een statische hud.

Ondertiteling kan bvb. ook inbranden. Heb het zelf al op mijn E8 (is natuurlijk wel een ouder model nu). Alles is zo goed als ondertiteld tegenwoordig, dus redelijk moeilijk om af te zetten.

Het is amper zichtbaar maar bij bepaalde lichte scenes zonder spraak (dus geen ondertiteling) is het wel zichtbaar. Het ziet er uit als lichte vegen onderaan het scherm. Het stoort mij niet echt, eigenlijk. Ben er nog altijd heel content van en 4K HDR films zien er nog altijd schitterend uit.

Voorbeeld:
 
Branden LG's dan minder rap in? neen zeker he?
Want buiten zelfde paneel in elk merk verschilt enkel de software toch? (en wat hardware?)
maar de kwaliteit tussen die merken ga je thuis niet merken of wel? of je gewone TV, zelf op HD posten?

Als ik nu voor die Philips wil gaan, zegt er iemand NEEN, pak toch een LG of wat anders en voor welke prijs?
Ik ga wel niet meer als +200 geven want je kan blijven klimmen en straks koop ik ene van €5000 :crazy:

QLED van €999 is die veel beter als ene van €600? m.a.w evenaart die meer na "OLED"
of is dat "weggesmeten" geld als je voor die prijs OLED kan kopen
 
Laatst bewerkt:

beide zeer goede toestellen die binnen de afmetingen & het budget vallen. Evenals LCD, Direct LED in combi met FALD.

Elke Oled kan inbranden. Wil je gewoon de tv opzetten zonder ernaar om te hoeven kijken? Dan neem je een goede LCD-tv.

De sony's ondersteunen zowel Dolby Vision als HDR10. Samsung ondersteunt alleen HDR10 en HDR10+. Beide sony's hebben 100 of 120hz panel.
 
Ik heb hier al 5a6 jaar een LG OLED, dat was toen denk ik één van de eerste die uitkwam met OLED technologie.

Heb nog niets gemerkt van inbranden etc en die tv staat hier soms uren op pauze lol
 
Ik heb hier al 5a6 jaar een LG OLED, dat was toen denk ik één van de eerste die uitkwam met OLED technologie.

Heb nog niets gemerkt van inbranden etc en die tv staat hier soms uren op pauze lol
Ik heb hier al 9 jaar een Panasonic plasma tv. Die zou ook inbranden. Op die tv is gegamed, urenlang naar dezelfde zenders gekeken, en nooit problemen met inbranden gehad.
 
't Is niet omdat je het niet ziet dat het er niet is. De ene ziet zoiets al gemakkelijker dan de andere.
Op mijn plasma zie ik ook lichtjes veroudering van pixels thv de ondertitels. Ik zeg veroudering omdat het niet echt inbranden is, de pixels werken nog maar zijn gewoon op die plaats sneller verouderd omdat deze veel meer constant branden.
 
Terug
Bovenaan