Transferthread 2021-2022 (Buitenland)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ronaldo zijn cijfers als international zijn anders waanzinnig hoor. Heeft dit Ek 1 of meerdere records gebrokrn dacht ik.

Om het over die Europe titel te hebben, toch ook niet vergeten dat dat echt wel ook met een serieuze portie chance was. Begot derde in de groepsfase tegen janneke en mieke (Ijsland, Oostenrijk en Hongarije), nipte zege tegen Kroatië, penalties tegen Polen en een halve finale tegen friggin' Wales. En in de finale speelde hij inderdaad geen rol van betekenis door die blessure. Om dan wat kleinerend te doen over de Copa van Argentinië... Tja.

Ronaldo zijn cijfers als international zijn anders waanzinnig hoor. Heeft dit Ek 1 of meerdere records gebrokrn dacht ik.
Op vlak van doelpunten wel. Als je de assists erbij neemt, liggen Messi en Ronaldo zowat gelijk denk ik, met dat verschil dat Messi 28 wedstrijden minder op zijn teller heeft. Als ik het goed voorheb:

Messi: 151 wedstrijden, 76 doelpunten, 47 assists.
Ronaldo: 179 wedstrijden, 109 doelpunten, 32 assists.

Om het over die Europe titel te hebben, toch ook niet vergeten dat dat echt wel ook met een serieuze portie chance was. Begot derde in de groepsfase tegen janneke en mieke (Ijsland, Oostenrijk en Hongarije), nipte zege tegen Kroatië, penalties tegen Polen en een halve finale tegen friggin' Wales. En in de finale speelde hij inderdaad geen rol van betekenis door die blessure. Om dan wat kleinerend te doen over de Copa van Argentinië... Tja.
Wales die toen de golden boys van België hebben afgedroogd :coolbrows:

Lag wel misschien meer aan ons dan hen.

@Gavin Bedankt voor de uitleg, maar waarom stel je dat het niets verandert aan de situatie als een jaarlijkse kost van 75 miljoen euro wegvalt. Lijkt me zelfs voor Barca een serieus bedrag.
Het is helaas peanuts, gelijk ze zeggen. Ik leid hieruit af dat ge niet beseft hoe hard die limiet van La Liga erop inhakt. Volgend seizoen wordt nog erger dan nu, een halvering van dit seizoen zit eraan te komen in het slechtste geval, ook zonder Messi. Nu zitten ze zonder Messi aan iets van 95% loonlast, met Messi was het iets van boven de 100%. Puur theoretisch is het klein bier, gecombineerd met mijn eerdere post is het dus waanzin om dat van een speler te vragen na de afgelopen jaren. Nogmaals: dit is iets anders dan Barcelona hun financiën zelf die archislecht maar nog te beheren zijn mits opofferingen. Het probleem is iets kunstmatig van La Liga en ze houden daar stokstijf aan vast ondanks de pandemie en die honderden miljoen gederfde inkomsten waar clubs, ook andere clubs dan Barcelona of Spaanse in zijn geheel, niets aan kunnen doen. Ik weet echter niet welke kant hier gekozen moet worden want beide kanten verliezen en dienen hierin andere belangen in het Superleaguedebacle, het is een gecreëerd probleem, maar ik wil ook zeker niets zeggen over een salary cap want ik vind dat wel nuttig en wil daar niet te veel de boeman van maken. Het initiële probleem zijn de financiën van Barcelona, de rest vormt de perfecte storm. Ik haalde bijvoorbeeld Anderlecht aan, zij zijn net door het oog van de naald gekropen dankzij de pandemie en de versoepelde regels als ik het mij nog goed herinner. Zo kan het dus ook, dat geldt ook voor "gewone" bedrijven zoals we hebben kunnen zien. Waarom zoiets logisch hier dan niet kan ... tja.

Dat is het financiële. Structureel verandert er ook niets want Laporta vertegenwoordigt dus de Superleaguezijde en een bepaalde richting voor de club (die Messi niet onderschrijft voor zover ik weet). Messi zou voor twee jaar tekenen, dat heeft Laporta net gezegd op zijn persconferentie. Of toch twee reële jaren, extra fictieve jaren erbij lappen om contracten te spreiden is iets dat we kennen uit de NFL bijvoorbeeld. Maar in die twee jaar geraakt het niet opgelost, het wordt enkel nog erger volgend jaar normaal gezien. Laporta zijn taak is niet om Messi gratis te laten spelen, maar om de overbetaalde en niet gewenste spelers te lozen. Die vertegenwoordigen niet alleen een grotere loonmassa dan Messi, maar ook een gigantische hoeveelheid aan afbetalingen van transfers wat voor Messi niet geldt. Nul komma nul resultaat daar, en dat verandert ook volgend jaar niet, dus dat is ook al geen incentive. Er blijft niets meer over op die manier he, buiten dan bij Barcelona blijven zonder dat uw opofferingen impact hebben op de club die ge dient. Da's te onnozel voor zo een speler, gratis spelen terwijl de ploeg waarvoor ge het doet verder de afgrond inrijdt zonder te luisteren, daar zit geen logica in. Vorige zomer wou hij weg ondanks dat riant loon vanwege de president, dit jaar wil hij blijven met loonsvermindering door de president maar gaat het niet. Laporta heeft geen idee wat ie doet, en de enige uitweg op dit moment is iets dat hij niet wil aanvaarden omdat het zijn superleague bij voorbaat onmogelijk maakt. Ik bedoel maar, dit is een officieel statement hierover, hoe amateuristisch is zoiets, zowel qua taal als inhoud? Wie kan hier vertrouwen in hebben, zeker na wat we gezien hebben toen die clubs rap even hun eigen competitie oprichtten? Pas op, ik heb weinig medelijden met Barcelona want ze vragen er gewoon om. Ik vind het spijtig vcoor mij als fan van een ploeg die verknoeid wordt en voor Messi als speler, die verdient beter dan dit. Als hij Barcelona echt kon redden door een jaartje gratis te spelen, dan heb ik er toch nog vertrouwen in dat ie dat gedaan had. Maar de situatie is niet zo. Zo, meer wil ik er niet meer over typen, ik hoop dat ge wat meer info hebt dan al die loze dingen die ge op sites leest zonder dat ik te tendentieus ben overgekomen.

Aangezien ik Anderlecht aanhaalde en @Hans Moleman dus sowieso meeleest, wil ik nog eens rap op Vandenbempt kakken want Moleman vindt dat ook maar een snul:
""Maar misschien is het wel een goeie zaak dat Messi vertrekt", verrast Vandenbempt. "Zonder hem kan er een nieuw tijdperk beginnen. Zoals bij het vertrek van Johan Cruijff. Het wordt tijd voor iets nieuws, met sterren die we nog niet kennen. En met de vrijgekomen centen kan je een paar goeie spelers halen."
Geeft geen blijk van de huidige situatie te kennen qua centen, en ook niet van enige kennis van de geschiedenis van Barcelona. Barcelona buiten Cruijff (zowel manager als speler) en Messi = grotendeels drama en miserie met links en rechts eens een succesje.

Zijn we hier nu echt weer aanbeland bij de 1457ste discussie over wie is den beste, Ronaldo of Messi?
> Het zijn allebei fantastische spelers op hun manier, laat het los jongens.

Om wel OT te blijven: toch vreemd om Messi waarschijnlijk dus in een ander truitje te zien dan dat van Barcelona. Als hij (en dat zal wel) in Europa blijft zal het wel PSG of City worden zeker?

Ik zou het kunnen googelen maar ik lees liever tekst van @Gavin dan van een of andere sportwebsite waar ik eerst mijn adblocker voor moet afzetten. Het zal waarschijnlijk inhoudelijk completer zijn en sowieso beter geschreven.
Bon, genoeg geslijm:
Hoe zit dat juist met die salary cap en die super league? Ik weet er hoegenaamd het fijne niet van en blijkbaar is dat nodig om te snappen hoe diep Barcelona echt zit.

Zijn we hier nu echt weer aanbeland bij de 1457ste discussie over wie is den beste, Ronaldo of Messi?
> Het zijn allebei fantastische spelers op hun manier, laat het los jongens.

Om wel OT te blijven: toch vreemd om Messi waarschijnlijk dus in een ander truitje te zien dan dat van Barcelona. Als hij (en dat zal wel) in Europa blijft zal het wel PSG of City worden zeker?
Volgens mij gaat hij naar PSG. Op sporza staat dat die kans klein tot zelfs onbestaand is, maar naar waar gaat hij dan wel naartoe?

City heeft zonet véél geld voor een nieuwe middenvelder betaald, dus de timing is superslecht voor City. En voor andere teams dan die twee, zie ik hem gewoon niet spelen.

Messi gaat toch niet stoppen met voetballen omdat geen team hem kan inlijven.

PSG zou wel ziek zijn dit jaar.

Neymar - Mbappe - Di Maria - Messi - Wijnaldum - Hakimi - Kimpembe - Ramos - Marquinhos - Donnarumma en dan nog eens Messi... Dan hebben ze nog enkel Lucas Hernandez en Pogba of Kante nodig. En volgend jaar dan Aguero halen voor op de bank.

Met voorsprong beste ploeg v/d wereld dan, en de nieuwe Les Galactiques

Neymar - Mbappe - Di Maria - Messi - Wijnaldum - Hakimi - Kimpembe - Ramos - Marquinhos - Donnarumma en dan nog eens Messi... Dan hebben ze nog enkel Lucas Hernandez en Pogba of Kante nodig. En volgend jaar dan Aguero halen voor op de bank.

Tis precies Fifa.

Tis precies Fifa.
Ja idd

Maar zonder extreem groot blessureleed en als iedereen wat hun niveau haalt, zal dat beste team ter wereld worden, en misschien wel aller tijden puur qua intrinsieke kwaliteit. Ik denk dat het probleem eerder zal zijn dat er zoveel sterren zijn dat ze meer in de weg lopen van elkaar, zo een team laten voetballen zal nog een opgave worden. De linksachterpositie is misschien nog de zwakste van hen. En met dat Milan Hernandez niet wil verkopen.

Als je dan ooit nog eens Pogba of Kante kan halen (beiden ook fransman). Messi's vriendjes zullen misschien ook wel willen komen (zoals Aguero). En dan met al die mensen op de bank nog. Dat zal een team zijn met veel frans-argentijnse invloed.

Ben benieuwd of Ramos nog veel gaat spelen en al niet in de Kompany fase van zijn carrière zit...

Als Messi, Neymar en Mbappe fit zijn, dan staat Di Maria ofwel niet in de basis, ofwel wat lager op het middenveld, hoewel... met een goede Di Maria je eigenlijk misschien Messi dan lager kan zetten en dan voor op de CAM. Nu PSG heeft nog spelers voor als er daar voorin wat uitvallen of niet hun niveau halen. Maar het zal interessant zien om te zien hoe ze Messi in zo een team zouden gebruiken.

Ga maar verder FIFA spelen jij. Beste ploeg aller tijden aub zeg. Alleen al het Barcelona van 2015 had een beter elftal en dat zeg ik als Real-fan.

Het middenveld van PSG is al jaar en dag te plat om te spreken van een absoluut topelftal. Je kan nog zoveel goede aanvallers hebben als je wil, als het daarachter niet snor genoeg zit bereik je er weinig mee. Of waarom denk je dat ze nog steeds geen CL hebben gewonnen?

Gisteren nog tegen een kameraad van me gezegd: Ook met Messi zie ik ze geen CL pakken. Die worden in de CL fysiek gewoon overlopen tegen het beste Bayern, City of Chelsea. Neymar, Mbappe en Messi staan nu niet echt bekend om hun verdedigend werk hè.

Trouwens ik moet het nog maar zien of Messi naar PSG trekt zonder dat Mbappé daar vertrekt. Uiteindelijk moeten die ook gewoon kijken wat ze doen met hun geld. Donnarumma, Wijnaldum, Ramos en Hakimi zijn erbij gekomen, die verdienen ook wel iets hoor. Mbappé zijn contract loopt volgend jaar ook nog eens af, dus als ze die willen verlengen zal dat nog meer loon kosten. Ik denk niet dat we die twee samen gaan zien spelen bij PSG. Hun budget is ook niet eindeloos.

Hun budget is ook niet eindeloos.
Goh, zeker van?
Met de Financial fair play mag een club niet meer uitgeven dan dat er binnenkomt.
Maar volgens mij is de voorzitter van PSG ook eigenaar van hun hoofdsponsor.
Dus als die wil trekt die gewoon zogezegd die sponsordeals omhoog hè

Broekzak - vestzak

Geen idee hoe dit gaat uitdraaien, maar PSG dat zou toch echt een grap zijn? Die hun loonlast dat kan toch nooit meer te verantwoorden zijn?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan