Mss is dit een move om wat druk te zetten op elkaar, kan mij messi moeilijk inbeelden bij een andere club dan barca.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Nee pik, gaan we niet aan beginnen.Wil het zien dat hij ook presteert bij een andere club. Puur persoonlijk is voor mij Cristiano groter dan Messi, omdat hij overal waar hij komt gewoon presteert en prijzen pakt, itt Messi die enkel bij Barcelona alles heeft gewonnen wat er te winnen viel waar 15 jaar lang een ploeg rond hem gebouwd is.
Alsof CR7 zoveel ploegen heeft gehad. 25 matchen met Sporting in zijn debuutseizoen (dus waarschijnlijk vooral invalbeurten), daarna bijna 200 matchen voor ManU waar hij in een ploeg werd gedropt met Van Nistelrooy, Giggs, Scholes, ... .Wil het zien dat hij ook presteert bij een andere club. Puur persoonlijk is voor mij Cristiano groter dan Messi, omdat hij overal waar hij komt gewoon presteert en prijzen pakt, itt Messi die enkel bij Barcelona alles heeft gewonnen wat er te winnen viel waar 15 jaar lang een ploeg rond hem gebouwd is.
Maar die is toch ook nog niet geregistreerd, toch?Nu zit je daar met Agüero![]()
Tuurlijk is er wanbeleid bii Barca, maar als Messi echt wou blijven tekende die gewoon hoor. Zijn achterkleinkinderen gaan nooit een dag moeten werken, dus beetje zielig dat je dan nog steeds overdreven waanzinnig veel poen eist.
Waarom zou hij dat doen? Hij is een speler he, geen president of beleidsmaker, maar draagt publiekelijk toch de verantwoordelijkheid van die laatste functies. Die beleidsmakers maken nu al bijna tien jaar consistent keuzes tegen hem en waar hij voor staat. Dat zijn loon exuberant was de voorbije jaren was ook de schuld van die beleidsmakers, dat was bloedgeld voor hun keuzes tegen hem om hem toch te houden. Of hebben jullie de soap van vorig seizoen gemist waar hij weg wou ondanks dat loon? De sociale media kwestie waar Bartomeu een bedrijf inhuurt om onder andere hem zwart te maken? Dat Griezmann gekocht is als vervanging en niet als aanvulling? Dat soort zaken? Als hij gratis speelt verandert er letterlijk niets aan de situatie van Barcelona, waarom die opoffering maken? Opofferingen die hij toch al bereid was tot op een bepaald niveau te maken door loon in te leveren. Het is verder ook betaald voetbal hoor, loon krijgen is een deel van het respect en waardering vanuit de club. Als ge als club, wiens enige doel de laatste jaren was om een zo groot mogelijk jaarlijkse omzet te kunnen boeken, het geld dat Messi binnenbrengt uitgeeft aan kutspelers en die ook nog eens overbetaalt, dan verliest ge elk argument om aan uw beste speler te vragen om zonder loon te spelen om dit vol te houden. Laat staan dat iemand gratis moet werken om een miljardenbedrijf uit de kosten te helpen. Sorry, dit slaat nergens op en is populistische prietpraat, er is geen reden om bij dit Barcelona gratis te gaan spelen met zijn verantwoordelijkheid en bagage. Geen enkele.Zo zie je maar, clubliefde zolang de bankrekening voldoende gespijsd wordt. Zou hij er uberhaupt last van ondervinden om een jaar "gratis" te spelen voor een club die financieel de afgrond ingereden is voor hem? Ik vind het schandalig.
Dan zal ik u helpen. De transfers die ge opnoemt moet ge niet puur op transferbedrag bekijken maar op onder andere visie, intentie en loonlast. Paulinho was sportief bijvoorbeeld nog redelijk maar dat was een transfer van Bartomeu om met zijn privébedrijf binnen te geraken in China, daaro mkochten die Chinezen hem voor hetzelfde bedrag terug na een jaar. Al die Braziliaanse transfers waar de witwaspraktijken van afdropen ook bijvoorbeeld. Veel van die transfers, zoals Pjanic, hadden geen sportieve redenen maar dienden om de boekhouding enigszins zwart te kleuren. Een boekhouding die ze zelf hebben verkloot, zie bijvoorbeeld de bekende gevolgen van Neymar zijn transfer en wat voor criminele constructies daar gebruikt werden. De salarissen die backloaded zijn om voor de show uit de kosten te geraken, en waar de kosten doorgeschoven werden tot na de presidentsverkiezingen is nog zo iets. Zo zijn er honderden dingen, die transfers zoals gij die oplijst zijn slechts het topje van de ijsberg en scheppen een onvolledig beeld. Dat komt voor bij elke club inderdaad, dat wanbeleid niet. Anderlecht hun lot is misschien wat hetzelfde met louche constructies, afroompraktijken en een gefaald sportief beleid, al blijft dat nog van een andere orde.Ik volg Barcelona niet specifiek neen.
Respect man, ik geef mijn fout toeCoutinho was een slechte transfer en ik wil me even graag op de borst kloppen dat ik dat indertijd al zo vond (RIP @Cerv.Be)! Het is nog slechter dan een standaardmiddenvelder gebleken. Als ik mij na jaren Barcelona kijken nu wel iets wil toedichten, is dat ik denk dat ik vlug zie wie past of het type voetbal zou aankunnen op een Barcelonamiddenveld en wie niet. Coutinho leek me vrij duidelijk toen.

Dit jaar copa america gewonnen. Verschillende finales waaronder een WK-finale. Maar nee, Messi heeft minder geschitterd dan Ronaldo.Uiteraard is Ronaldo de GOAT, daarvoor heeft Messi te weinig bij Argentinie geschitterd in de afgelopen 20 jaar.
Maar goed, Messi zal wel naar PSG gaan, daar de titel halen en alle Messi-boys zullen kunnen roepen dat hij het inderdaad elders kan. Hehehehe...
Copa America eindelijk gewonnen, na 7 (?) pogingen. Terwijl Argentinie toch aan haar status verplicht is om zelfs zonder Messi altijd top-3 te spelen. Die hebben die beker al 14 keer gewonnen in de 100 jaar voor Messi he. 1 keer die beker winnen, met de GOAT in uw ploeg is toch echt geen geweldige prestatie.Dit jaar copa america gewonnen. Verschillende finales waaronder een WK-finale. Maar nee, Messi heeft minder geschitterd dan Ronaldo.

Copa America eindelijk gewonnen, na 7 (?) pogingen. Terwijl Argentinie toch aan haar status verplicht is om zelfs zonder Messi altijd top-3 te spelen. Die hebben die beker al 14 keer gewonnen in de 100 jaar voor Messi he. 1 keer die beker winnen, met de GOAT in uw ploeg is toch echt geen geweldige prestatie.
Dit terwijl Portugal toch een kleinere status heeft in Europa, maar toch betere resultaten haalt.
1 WK Finale, zonder gepresteerd te hebben. Hoe heet dat als Lukaku dat doet? Geen topspits! Hij schittert enkel tegen de kleintjes meneer!
Neen, op internationaal vlak heeft Messi te weinig gebracht gelet op het allure en de reputatie van Argentinie.
Wat heeft de Lionel u ooit aan gedaan?
Ach, losstaand van wie nu echt de "GOAT" (wat een ridicule term, overigens) is, klopt dit toch niet helemaal?Daarna Real Madrid waar hij opnieuw met zijn gat in de boter viel met zijn ploegmaats en dan nu zijn laatste(?) stunt bij Juventus die imo toch niet echt geslaagd kan worden genoemd.
Ik zeg ook niet dat Messi alles uit zijn carrière heeft gehaald bij Argentinië, maar dat Ronaldo dat bij Portugal heeft gedaan is ook overdreven. Inderdaad een Ek-finale. Een EK gewonnen, maar daar speelde hij buiten tegen Hongarije ook niet geweldig. In de finale zelfs amper meegedaan door die vervelende blessure. Vooral op clubniveau hebben ze beiden gepresteerd.Copa America eindelijk gewonnen, na 7 (?) pogingen. Terwijl Argentinie toch aan haar status verplicht is om zelfs zonder Messi altijd top-3 te spelen. Die hebben die beker al 14 keer gewonnen in de 100 jaar voor Messi he. 1 keer die beker winnen, met de GOAT in uw ploeg is toch echt geen geweldige prestatie.
Dit terwijl Portugal toch een kleinere status heeft in Europa, maar toch betere resultaten haalt.
1 WK Finale, zonder gepresteerd te hebben. Hoe heet dat als Lukaku dat doet? Geen topspits! Hij schittert enkel tegen de kleintjes meneer!
Neen, op internationaal vlak heeft Messi te weinig gebracht gelet op het allure en de reputatie van Argentinie.