Transferthread 2026

Zou die dan op zoek zijn naar een rol als knecht? Ik denk eerder ergens vrijbuiter in een buitenlandse ploeg.

Zou die naar Lotto gaan? Zou toch een goede pion kunnen zijn voor Widar, niet?

Dus Van Eetvelt van Lotto naar Quick Step en Vansevenant van Quick Step naar Lotto?

Zal wel niet zomaar als knecht zijn. Genoeg plaats voor Widar én Vansevenant in de klassiekers, en in de bergen weet Vansevenant ook wel dat hij niet tot de top behoort. Daarnaast, er is een reële kans dat Widar ook gewoon weg is eind 2027, aangezien het bij Lotto onmogelijk lijkt om hun grootste talenten te behouden.

De Lie zou naar Tudor gaan volgens een bericht op X, geen idee of het klopt. Van Eetvelt mogelijks naar NSN.

De vraag is vooral wat Lotto zelf gaat doen. Crabbe zou eerder naar Quickstep, q36,5 of tudor neigen.

Zonder de punten van De Lie wordt het daar een ramp.

De vraag is vooral wat Lotto zelf gaat doen. Crabbe zou eerder naar Quickstep, q36,5 of tudor neigen.

Zonder de punten van De Lie wordt het daar een ramp.

Jeanniere, Madouas, Vansevenant en Dewulf worden nu vooral genoemd.

Degelijke renners allemaal, sterke schaduwkopmannen of mannen voor het middenveld. Ze misten dat eigenlijk wel, maar ze gaan gewoon zonder kopmannen/winnaars die gegarandeerd veel punten scoren zitten, en dat gaat toch opvallen in negatieve zin.

Ondertussen wordt Meeus trouwens terug vooral bij Quick Step genoemd. Ik zou die transfer wel echt niet begrijpen, of toch niet van Meeus zijn kant. Natuurlijk zit je als topsprinter nergens beter dan bij Quick Step, maar wel enkel als je daar eerste of tweede sprinter bent. Met Merlier die gewoon weer top lijkt en Magnier die altijd beter wordt, gaat Meeus daar toch weinig zijn ding kunnen doen. Als het is om koersen als Nokere te winnen, kun je even goed bij Red Bull blijven.

Paar andere geruchtjes:
- Tejada bij Ineos
- Hindley bij NSN, maar vooral Visma

Zou vreemde keuze zijn van Meeus inderdaad. Of zijn er indicaties dat Merlier of Magnier vertrekken? Lijkt me niet.
Ook misschien wat overkill voor DQS zélf? Meeus is geen topverdiener waarschijnlijk, maar gratis is die nu ook weer niet.

Dan zou een Meeus inderdaad beter naar Lotto vertrekken als hij kopman wil zijn in de sprints + grote kans wil maken op een Tour-selectie. Of misschien naar een Frans team.

Grote Franse Cheque proberen vangen voor Magnier? Langlopend contract dus kan je wel een paar millioen voor vangen volgende winter? Toekomstige groene trui lijkt me interessant voor bijvoorbeeld Fdj… of Ag2r als Seixas effectief weg gaat…

Grote Franse Cheque proberen vangen voor Magnier? Langlopend contract dus kan je wel een paar millioen voor vangen volgende winter? Toekomstige groene trui lijkt me interessant voor bijvoorbeeld Fdj… of Ag2r als Seixas effectief weg gaat…

Wat ben je met een grote cheque zonder renner? Liever Magnier dan een cheque. Zijn al Evenepoel kwijt wie gaat er dan nog overblijven? Als Magnier echt zo door groeit dan wil je hem toch gewoon in je ploeg als kopman.

Mauro Schmid naar Q36.5 en zal daar 3 seizoenen rijden voor ongeveer 2 mil/ jaar

Schmid is wel een hele goeie, maar 2 mil is toch wel vrij veel imo. ?
maar zal wel zijn omdat het een Zwitserse renner is ook misschien ?

Er gaat ook gewoon meer en meer geld rond in de ploegen, dus logisch dat de lonen omhoog gaan. Stuyven zou bij Quickstep 1,5 miljoen per jaar verdienen.

Dusja, 2 miljoen voor Schmid vind ik niet absurd. Nummer 4 op pcs dit jaar, vraag is natuurlijk of hij dat de komende jaren kan bevestigen.

Heeft echt wel grote stappen gezet dit seizoen, staat bvb 4de op de PCS ranking voor dit seizoen

edit: en ook nog altijd maar 26 jaar

Er gaat ook gewoon meer en meer geld rond in de ploegen, dus logisch dat de lonen omhoog gaan. Stuyven zou bij Quickstep 1,5 miljoen per jaar verdienen.

Dusja, 2 miljoen voor Schmid vind ik niet absurd. Nummer 4 op pcs dit jaar, vraag is natuurlijk of hij dat de komende jaren kan bevestigen.

Hij is natuurlijk zo een puntenkanon omdat hij wel deels de juiste koersen heeft uitgekozen (Down Under, Muscat, Oman, Coppi e Bartali, etc.). Ik vind 2M ook wel veel, maar voor Pinarello is het dat waard want zij moeten de komende 2 jaar die punten hebben om WT te worden. Met Pidcock, Schmid en al een zeer degelijk middenveld mag dat nu geen probleem zijn.

En laten we eerlijk zijn. Da's een miljardair achter dat team hé. Die wilt gewoon naar de WT. Als hij wat renners overbetaalt (ik weet wat lonen van de Belgen daar en dat is er toch wat over), kan hem dat waarschijnlijk weinig schelen. Zowel Tudor als Pinarello zijn Pro Teams maar hebben nu al het budget dat rond de top 10 in de WT ligt, dan weet je genoeg.

Schmid is Zwitser (ook al hebben ze geen Zwitserse identiteit), renner in zijn prime, scoort punten en het team heeft geld. Ik snap het wel.

Terug
Bovenaan