Tour de France 2024

De vraag is of je WVA kan thuislaten.
Ik ben ook overtuigd dat hij nooit vol gaat knechten voor Evenepoel.
Als je eerlijk bent dan laat je WVA gewoon beter thuis en zet je alles op Remco.
Maar ik zie het nooit gebeuren dat VTH het lef gaat hebben om WVA thuis te laten als hij gewoon niet goed genoeg is op kopman te zijn.

En dan zwijgen we nog over Stuyven. Na gisteren zal hij volgens mij nog geneigd zijn om zijn kas leeg te rijden voor een ander.
En misschien ook wel de belangrijkste vraag, hoe goed zal Remco nog zijn na een tour waar hij vol voor het klassement moest gaan.
VA (en andere topcoureurs) zouden eigenlijk voor hun eigen moeten kunnen uitmaken of ze een Olympische plek waard zijn.
Wout heeft nu eenmaal dat etiket van kopman - zeker in de nationale ploeg - bij eendagswedstrijden.
Wees eerlijk voor jezelf na een goede test (rit 18 mss?). Het is dan nog eens niet zijn jaar met die snert-TT'en en die val.

Ja, met Lutsenko in de kop van de wedstrijd, zie ik Jasper zichzelf leegrijden :tongue:. Met Wout als 'knecht' zou ik hem medekopman maken naast Remco, puur voor de laatste ronde.

Evenepoel werd WK weg na zijn gewonnen Vuelta.
De OS zijn quasi hier in België, dus er is extra rust.
Die OS TT, dat is idd een andere zaak, mocht hij tot het gaatje gaan.

In dat overzichtsfilmpje van Vive Le Vélo van de eerste week valt me op dat Renaat Schotte een vreemd soort genoegen haalt uit Jasper Philipsen zoveel mogelijk "De vlam van Ham" te noemen. Je moet er eens op letten wanneer Renaat het heeft over Philipsen. Die bijnaam lijkt echt een fixatie van Renaat.

In dat overzichtsfilmpje van Vive Le Vélo van de eerste week valt me op dat Renaat Schotte een vreemd soort genoegen haalt uit Jasper Philipsen zoveel mogelijk "De vlam van Ham" te noemen. Je moet er eens op letten wanneer Renaat het heeft over Philipsen. Die bijnaam lijkt echt een fixatie van Renaat.

Vreselijk dat. Ik heb nog altijd nachtmerries aan Gouden Greg. 5 jaar hebben we dat moeten aanhoren. Wel best mogelijk dat dat nog Wuyts was. De areokogel is ook zo'n vreselijke. Er is echt niks mis met hun namen. Hebben ook de vreemde gewoonte om Evenepoel met zijn voornaam aan te spreken maar ik merk dat ook de buitenlandse pers het vaak over Remco heeft. Terwijl ze dat niet doen met Pogacar of Vingegaard (wiens voornaam ik voor het moment zelf niet voor de geest kan halen).

Er zijn zo nog dingen Je moet er eens opletten hoe vaak Renaat "Was getekend <insert renner>" gebruikt :unsure: vreselijk.
Vreselijk dat. Ik heb nog altijd nachtmerries aan Gouden Greg. 5 jaar hebben we dat moeten aanhoren. Wel best mogelijk dat dat nog Wuyts was. De areokogel is ook zo'n vreselijke. Er is echt niks mis met hun namen. Hebben ook de vreemde gewoonte om Evenepoel met zijn voornaam aan te spreken maar ik merk dat ook de buitenlandse pers het vaak over Remco heeft. Terwijl ze dat niet doen met Pogacar of Vingegaard (wiens voornaam ik voor het moment zelf niet voor de geest kan halen).
Remco wordt vaak gebruikt omdat Evenepoel nogal een tongtwister is in oa het Engels, ze zouden Pogacar ook beter wat vaker Tadej noemen want hoe vaak ik alleen al de laatste week de naam heb horen verkracht worden is niet meer op een hand te tellen. En van Vingegaard weet ik eerlijk gezegd zelf nog steeds niet zeker hoe het moet uitgesproken worden.

Terwijl dat uiteraard al gedateerd is en de 'Ram van Ham' is geworden. :oi22:

Dat zijn toch eigenlijk twee irritante mediafiguren he, passen goed samen. :oink:
Ster allures zitten toch wat hoog in het kopke in heel die familie.
Niets tegen Remco als renner maar beetje bescheidenheid en altijd dat gemekker op andere renners etc hoeft toch niet.

Dat zijn toch eigenlijk twee irritante mediafiguren he, passen goed samen. :oink:
Niets tegen Remco als renner maar beetje bescheidenheid en altijd dat gemekker op andere renners etc hoeft toch niet.

Die heeft wellicht de gekte aan de aankomst onderschat. Als je daar de allerlaatste moment toekomt moet je ook niet verwachten dat je daar vlot door het volk gaat geraken. Je kunt er dan maar al best een dag of minstens enkele uren op voorhand zijn.

Waaierkansen vandaag. Volgens wat ik zie, zijn er toch wel kansen in de latere namiddag op voldoende wind.
Er zijn zelfs mogelijkheden tot onweersbuien met uiteraard bijhorende rukwinden in de regio. Benieuwd of er iets gaat gebeuren.

Waar mensen zich allemaal druk in maken, net zoals die "big balls" uitspraak waar reddit al twee dagen wakker van ligt. :sarcastic:

ad2c2941-1cff-11e7-a993-00163edf48dd.jpg

Dat heb ik gemist precies.
Welke uitspraak is dat?

Eerst verwees hij bij Sporza naar de uitspraak van Boonen over koersn met big balls, deed dat later nog eens voor een internationale TV en toen schoot iedereen in een kramp omdat hij "uithaalde" naar Vingegaard. Bij Sporza zei hij er nog bij dat hij de koerstactiek van VLB wel begreep maar in dat Engelstalig interview niet en "iedereen" vond dat ongepast.

Je komt hier een artikel over Oumi posten en dan ff Remco en gans de familie er ook bij sleuren. :laugh:

En gemekker op andere renners? Pogacar was toch ook niet tevreden met het begrijpbare koersgedrag van Vingegaard.

Waaierkansen vandaag. Volgens wat ik zie, zijn er toch wel kansen in de latere namiddag op voldoende wind.
Er zijn zelfs mogelijkheden tot onweersbuien met uiteraard bijhorende rukwinden in de regio. Benieuwd of er iets gaat gebeuren.
Radarbeelden wijzen op (onweers)buien die volop ontstaan op het parcours. Misschien geeft dat de wind die nodig is.
Vooral ook hopen dat de natte wegen geen valpartijen opleveren.

Radarbeelden wijzen op (onweers)buien die volop ontstaan op het parcours. Misschien geeft dat de wind die nodig is.
Vooral ook hopen dat de natte wegen geen valpartijen opleveren.
Zou er eigenlijk ooit al één tourrit geweest zijn die ze hebben moeten cancellen omwille van onweer? Want als je echt pal in een onweer zit is dat toch niet meer verantwoord om daar nog in verder te rijden.

Terug
Bovenaan