Tour de France 2024

Denk dat het niet meer dan logisch is dat Vingegaard voorlopig zeer voorzichtig koerst. Overwinning voor hem dat hij nu staat waar hij staat na 1 week, ze zullen met erger rekening gehouden hebben. In het enige duel bergop tegen Pogacar was hij de minder en verloor hij uiteindelijk 50 sec.

Voor hetzelfde geld wordt hij er volgende week zaterdag ook gewoon afgereden.

Jumbo-LAB fietst zoals de Belgen voetballen... (Hopelijk ook met hetzelfde resultaat)
Wat hadden jullie nu verwacht eigenlijk vandaag? Dit is niet het terrein van Vingegaard, dan weet je toch dat Visma hier defensief ging koersen, en geef hen eens ongelijk...

Op het moment dat Pogacar de gas open draait moest Vingegaard er gewoon van tussen... het zijn uiteindelijk Laporte en Jorgenson die de meubelen redden. Vingegaard had letterlijk 0 baat bij meerijden, hij isoleert zichzelf van zijn ploeg en maakt er man VS man was in een situatie waar je de mindere bent. We zitten ons te frustreren over het gebrek aan intelect bij de vluchters, maar de defensieve houding van Visma... nee dat snappen we niet :sarcastic:

En natuurlijk reed Remco wel, zijn ploeg was sowieso weinig meerwaarde vandaag. Hij had alle baat bij een klein groepje ook want goed opdraaien was zelfs in die groep van 30 blijkbaar héél moeilijk.

Tzal aan mij liggen maar toen Visma vorig jaar op de Galibier alles aan gort reed was het zum kotsen... nu rijden ze defensief, ok niet goed. UAE vermorzeld de rest op de Galibier... wat een ploeg! Ok dan...

Achteraf bekeken had Stuyven zich mss beter koest gehouden in het groepje, maar het is natuurlijk niet gezegd dat het dan toch een spurtje had gekomen...
Wel weer heel rare koerstactiek van Movistar... En heel rare move van vooral Lutsenko :')

Gewoon omdat er daar niet 1 maar 3-4 zonder veel koersintelect tussen zitten. Die move van Stuyven, eens je die eerste 6-7 seconden hebt is gewoon 95 van de 100 keer prijs.

Nagel op de kop.
Echt onbegrijpelijk wat die mannen uitspoken. Turgis zal wel lachen, heeft naar mijn gevoel ook het minste werk gedaan in de groep.

En Girmay is ondertussen nog meer uitgelopen voor de groene trui, daar zal niet veel meer aan te doen zijn denk ik. Hij is te vergelijken met Sagan in zijn goede jaren, mss niet de allersnelste sprinter maar wel een overlever in lastige etappes.

Wint toch twee ritten dus zo traag is hij dan wel niet.
Wat meespeelt is ook de terugzetting van Philipsen. Dat heeft de strijd wel serieus vervalst.
Nu goed hij moet nog tot Nice geraken met de trui natuurlijk. Maar de man zijn tour is hoe dan ook geslaagd, de ploeg hun tour is nu al geslaagd.

Vingegaard slaagt er toch in van het minste inspanningen te doen van de top 3.
Wat dan van Roglic.
Op dat ene moment na, heb ik hem nooit meer terug gezien.
Die freewheelde terwijl de rest aanviel / terugkeerde of in het wiel zat.
Wat hadden jullie nu verwacht eigenlijk vandaag? Dit is niet het terrein van Vingegaard, dan weet je toch dat Visma hier defensief ging koersen, en geef hen eens ongelijk...

Op het moment dat Pogacar de gas open draait moest Vingegaard er gewoon van tussen... het zijn uiteindelijk Laporte en Jorgenson die de meubelen redden. Vingegaard had letterlijk 0 baat bij meerijden, hij isoleert zichzelf van zijn ploeg en maakt er man VS man was in een situatie waar je de mindere bent. We zitten ons te frustreren over het gebrek aan intelect bij de vluchters, maar de defensieve houding van Visma... nee dat snappen we niet :sarcastic:

En natuurlijk reed Remco wel, zijn ploeg was sowieso weinig meerwaarde vandaag. Hij had alle baat bij een klein groepje ook want goed opdraaien was zelfs in die groep van 30 blijkbaar héél moeilijk.

Tzal aan mij liggen maar toen Visma vorig jaar op de Galibier alles aan gort reed was het zum kotsen... nu rijden ze defensief, ok niet goed. UAE vermorzeld de rest op de Galibier... wat een ploeg! Ok dan...
We willen allemaal man tegen man zien. Niet alleen in de bergen, ook in deze ritten.
Begrijpelijke reacties toch.
Aan de andere kant, met zijn verstoorde voorbereiding in het achterhoofd, waarom eens niet meegaan met Remco en Tadej?
Ze hebben heel lang gewacht met zijn deelname, dus nu eens kijken hoe het uitdraait door af en toe mee te draaien en mede Roglic op achterstand te zetten. Wie weet pakt dat eens goed uit.
Ik had dit eerder verwacht van een 100% Jonas, dat defensief rijden, om dan uit te pakken in de bergen en Nice.

Ik heb alvast genoeg gezien om te weten dat Vingegaard zijn kansen om de derde Tour binnen te halen, na deze week zijn gestegen.
De achterstand is te beperkt.

Je kan wel klagen over het gebrek aan koersintelect bij sommige renners, maar als die dat niet doen winnen ze ook gewoon niet. Nu heeft Healy bv. na het bijbenen bij Stuyven nog een alles of niets poging gedaan, maar hij geraakte niet weg. Gegokt en verloren, maar als hij niet meerijdt dan kan hij die move ook gewoon niet meer proberen. Je kan dat dom vinden, ik vind dat juist mooi om toch nog proberen te winnen. Hoe klein de kans ook is.

Het is zuur voor Stuyven en in 8/10 gevallen wint die hier waarschijnlijk, maar ik stoor mij in sommige situaties andersom aan het passieve koersgedrag in een achtervolging. Nu was het eens omgekeerd.

Je zal maar in vive le vélo te gast zijn en een hele aflevering geconfronteerd worden met de hartproblemen die je had/hebt.

Ik vind dat toch maar goedkope tijdsvulling en ik denk dat Nathan en Sep daar ook niet zitten op te wachten.
Karl kan mss eens zijn privé-uitspattingen uit de doeken doen op tv ipv anderen steeds een deprimerend gevoel aanpraten?

oei
Je zal maar in vive le vélo te gast zijn en een hele aflevering geconfronteerd worden met de hartproblemen die je had/hebt.

Ik vind dat toch maar goedkope tijdsvulling en ik denk dat Nathan en Sep daar ook niet zitten op te wachten.
Karl kan mss eens zijn privé-uitspattingen uit de doeken doen op tv ipv anderen steeds een deprimerend gevoel aanpraten?

Respect dat je dat kan aanzien. Ik kan daar gewoon niet naar kijken ik krijg gewoon plaats vervangende schaamte. Maar jah blijkbaar lust de vlaming dit wel want er was al kritiek dat het zo lang duurde eer Vive Le Karl terug was.

Ik dacht nochtans toen ik de gasten zag van het kan misschien wel iets worden met 2 ex profs, misschien gaan ze over koers praten misschien kijk ik straks wel even op VRT Max maar daarvoor heb je me dus al behoed :)

Mooie etappe

Het is jammer voor Stuyven, maar ik vind Turgis wel een mooie winnaar.

Zijn voorjaar dit jaar wat gefnuikt omdat ze geen wildcards kregen + afgelopen jaren vaak wat pech gehad in koersen.
----
Dat er commentaar op Lutsenko was zou ik nog snappen.

Maar die op Healy totaal niet , hij kletst het gat op Stuyven zo goed als toe , maar hij rijdt de groep wel uit elkaar en ze waren even met 2 weg. Maar de rest komt dan ook terug.

Waarna hij voor de sprint nog eens aanzet alles of niets.
-----
Vingegaard slim gekoerst , wat niet wil zeggen dat slim koersen mooi moet zijn.

Het kan geen kwaad om het onderwerp onder de aandacht te blijven brengen.
Nog te veel hartproblemen worden te laat ondervangen, het bespreekbaar maken kan erger potentieel vermijden.

Het is ook niet zo dat Sep daar nu nog zo een groot probleem van maakt. Zijn carrière is iets vroegtijdiger gestopt, maar heeft zich al snel herpakt.
Voor Nathan is het nog altijd wat moeilijk, dat merk je. Hij heeft het verhaal ook al meerdere keren op podcast en tv gebracht.
Het mag dus minder over de persoonlijke ervaring gaan maar meer over de problematiek an sich.

Vive le velo brengt wat mensen willen zien natuurlijk, al meermaals hier gezegd.
De modale kijker heeft geen interesse in diepgaande analyses en fase per fase bespreking. Karl heeft dat tijdens het EK getracht zo GCN stijl, maar niemand had er echt interesse in.
Het format zoals het is, zo casual, is net de sterkte van het programma.

Nog te veel hartproblemen worden te laat ondervangen, het bespreekbaar maken kan erger potentieel vermijden.
Persoonlijke drama's zijn het fetisj van Karl. Dit heeft niks te maken met 'de zaken bespreekbaar maken'. Het moet bij meneer altijd over zulke zaken gaan, dat programma leek een tijdje te bestaan zodat Karl kon luisteren naar mensen die hun moeilijke momenten uit de doeken deden.

Ik herinner me van toen ik dat programma nog keek hoe tijdens één Tour letterlijk elke aflevering richting praten over een moeilijk moment gestuurd werd. Het was een vast onderdeel van het programma geworden. Af en toe mag het eens aan bod komen in een, maar niet zo geforceerd en in de mate waarin het bij VLV steeds gebeurt.

dit soort ritten op een zaterdag :S
En dan Southgateball, ik moet het huis uit.
En uiteraard had ik vandaag een familiefeest aan mijn pan.
Wie was er prima bij de G4?

Ondertussen zitten we aan ritoverwinningen voor DSM, Arkea, Total, 2x Wanty en Astana.
Allez, ik ben het niet per se oneens met de premisse maar de timing zorgt wel voor een kleine glimlach.

Laatst bewerkt:
En uiteraard had ik vandaag een familiefeest aan mijn pan.
Wie was er prima bij de G4?

Ondertussen zitten we aan ritoverwinningen voor DSM, Arkea, Total, 2x Wanty en Astana.

Allez, ik ben het niet per se oneens met de premisse maar de timing zorgt wel voor ene kleine glimlach.

Pogacar weer de beste. Evenepoel even ferm aan de boom geschud dan wel vaak gaten moeten dichtrijden. Vingegaard vaak goed mee en als hij een gaatje moest laten reed een ploegmaat het wel dicht. Roglic ganse dag niet in beeld geweest en toch gewoon binnen gekomen in dezelfde tijd.

Het gaat natuurlijk over het klassement dat is waar de Tour over gaat natuurlijk. De G4 worden zo genoemd omdat de grootste kanshebbers op eindwinst zijn niet over/voor dagzeges. Nu het is ooit anders geweest dit wordt geen Tour waarin UAE, TVL en SQS in hun eentje de helft van de ritten wegkaapt de kleintjes oogsten goed.

Het is ook niet zo dat Sep daar nu nog zo een groot probleem van maakt. Zijn carrière is iets vroegtijdiger gestopt, maar heeft zich al snel herpakt.
Voor Nathan is het nog altijd wat moeilijk, dat merk je. Hij heeft het verhaal ook al meerdere keren op podcast en tv gebracht.
Het mag dus minder over de persoonlijke ervaring gaan maar meer over de problematiek an sich.

Vive le velo brengt wat mensen willen zien natuurlijk, al meermaals hier gezegd.
De modale kijker heeft geen interesse in diepgaande analyses en fase per fase bespreking. Karl heeft dat tijdens het EK getracht zo GCN stijl, maar niemand had er echt interesse in.
Het format zoals het is, zo casual, is net de sterkte van het programma.
Dat dus. Er zaten in andere topics bv ook wel mensen op te wachten, duidelijk niet met het idee van alles van de koers te horen maar gewoon "dan kan de zomer écht beginnen". Eigenlijk is Vive Le Vélo nogal een ongelukkige naam voor het programma want eigenlijk wil het toch vooral het zomeravond programma zijn, veel meer dan het koersprogramma.

Ze hebben idd geprobeerd van die meer tactische nabeschouwing te doen in de stijl van Lanterne Rouge met de cirkels en pijltje and what not maar dat is niet waar het brede publiek op zit te wachten.

Ik kijk wel eens graag naar avondetappe, maar dat is dan weer vrij laat.
Zeker als ik de vroege heb de dag erna.

Ben ik de enige die zich stoort aan de slechte herkenbaarheid van de Visma-ploeg deze tour? Van Aert kon je vroeger tenminste nog spotten aan de hand van zijn helm maar nu: ha nee, het is er weer eentje van Bora.

Het is hemeltergend :angry:

Amai, heb echt zitten roepen voor mijn TV voor Stuyven. Het mocht niet zijn 🙁

Ik sluit me ook aan bij @Reverz. Het is toch super logisch dat Jonas niet mee gaat rijden en het voor zichzelf extra moeilijk gaat maken in een koers die drie weken duurt, puur omdat dat meer entertainment-waarde geeft voor ons als kijker? Het is altijd dezelfde commentaar dan.
Je kan die lijn doortrekken naar wat Wout van Aert altijd verweten wordt: als hij slimmer zou koersen en niet altijd zou rijden, dan zou hij al veel meer koersen gewonnen hebben!!

Het is toch logisch dat Visma deze tour veel defensiever koerst. Wat een rotjaar hebben zij al gehad met crashes van hun renners.

Amai, heb echt zitten roepen voor mijn TV voor Stuyven. Het mocht niet zijn 🙁

Ik sluit me ook aan bij @Reverz. Het is toch super logisch dat Jonas niet mee gaat rijden en het voor zichzelf extra moeilijk gaat maken in een koers die drie weken duurt, puur omdat dat meer entertainment-waarde geeft voor ons als kijker? Het is altijd dezelfde commentaar dan.
Je kan die lijn doortrekken naar wat Wout van Aert altijd verweten wordt: als hij slimmer zou koersen en niet altijd zou rijden, dan zou hij al veel meer koersen gewonnen hebben!!

Het is toch logisch dat Visma deze tour veel defensiever koerst. Wat een rotjaar hebben zij al gehad met crashes van hun renners.

Iets wat Remco ook erkende dat je de koerstactiek moet respecteren. Tadej was precies iets minder opgezet.

Maar voor mij als kijker had het toch een epische poging geweest van drie klassementsmannen te zien wegknallen tijdens een gravelrit :evil:

Terug
Bovenaan