Tour de France 2023

Wie wint de tour de france

• Jonas Vingegaard

Stemmen: 66 45,8%
  • Tadej Pogacar

Stemmen: 72 50,0%
  • Hindley Jai

Stemmen: 1 0,7%
  • Mas Enric

• Carapaz Richard

Stemmen: 0 0,0%
  • Gaudu David

• Martínez Daniel Felipe

• Mas Enric

• Yates Adam

• O'Connor Ben

• Iemand anders namelijk,...

Stemmen: 2 1,4%

• Totaal aantal stemmers
    144
Zeer zeker dat het rit 17 is, met voorsprong de moeilijkste rit.
Morgen, zondag en woensdag gaan echt wel hard zijn. Dat kan vuurwerk geven, of gewoon saai zijn omdat geen van beide tenoren echt veel overmacht heeft en gecontroleerd zal rijden.

Ik denk dat Vingegaard en Jumbo-Visma zwaar gaan uithalen dit weekend, voorgevoel :crazy:
Ik had niet het gevoel in het interview dat Pogacar er heel gerust in is.

Ik hoop dat Ewan zijn contract eind dit jaar afloopt? Het is helemaal op tussen hem en Lotto. Krijgt nu toch serieus de wind van voren van zijn ploeg in de pers. Haast Patlef-stijl :unsure:

Terug naar Jayco?

Of naar Israël of Total? :unsure:

Ik hoop dat Ewan zijn contract eind dit jaar afloopt? Het is helemaal op tussen hem en Lotto. Krijgt nu toch serieus de wind van voren van zijn ploeg in de pers. Haast Patlef-stijl :unsure:

Terug naar Jayco?

Of naar Israël of Total? :unsure:

Dit is zijn 3e seizoen zonder rit in een GT. Met al die jongeren die er continue bijkomen is het best mogelijk dat het gewoon gedaan is voor hem (om op GT niveau ritten te winnen). Kan toch moeilijk klagen dat hij onvoldoende steun kreeg, bijna gans Lotto draaide rond hem. Zal natuurlijk wel ergens nog een contract krijgen maar ik vrees dat we de topsprinter Ewan niet meer gaan terugzien.

EDIT: pas zijn 2e seizoen, in 21' nog 2 ritten in de Giro. Maar toch wordt niet makkelijk.

En ligt trouwens ook nog onder contract voor volgend jaar. Wordt dus nog gezellig daar bij Lotto.

Wat een saaie aflevering van VLV is dit vandaag. Alleen Jolien zegt daar nog wat deftige dingen maar die andere twee zitten er toch echt voor spek en bonen bij. :laugh: "Ja pff dat kan, goh ja kweet niet"

https://sporza.be/nl/2023/07/14/mil...ppers-komen-er-niet-aan-te-pas~1689363195203/ :wtf:

Als er 2 absolute toppers zijn en er zijn 3 big budget ploegen dan gaat er altijd minstens 1 ploeg wat moeten onder doen maar Ineos in de schaduw verdwijnen? Als Hindley geen 2 minuten gratis had gekregen deden ze hier met 2 man mee voor het eindpodium... dat vind ik toch behoorlijk knap, zeker met 2 jonge gasten. Ik heb trouwens de indruk dat Pidcock misschien wel de 3de beste man bergop is op dit moment (Kuss kan vaak langer mee maar die moet dan ook niet tot op de meet rijden...). En in de Giro waren ze ook bepaald indrukwekkend.

Zo negatief hoeft er over Ineos dus echt niet gedaan worden imo.

@Slackmans wat scheelt er eigenlijk met Ewan man

Ik ben net terug van vakantie dus heb het allemaal niet super intensief kunnen volgen. Ik heb ook niet echt een idee waarom hij weer volledig achteruit gaan rijden is na de rustdag aangezien zijn Tour helemaal niet slecht begon. Niet enkel die 2e en 3e plaats, hij klom eigenlijk ook gewoon comfortabel in het Baskenland en de Pyreneeën.

Ewan sukkelt natuurlijk al langer met het mentale, en binnen Lotto heerst er al langer wat ontevredenheid over zijn prestaties, maar vooral over zijn attitude. Hij zondert zich nogal snel af en zijn lak aan het proberen behalen van UCI punten stoort bepaalde mensen binnen de ploeg. Bijna iedereen vecht voor elk punt, Maar Ewan vind het niet nodig om door te sprinten als hij denkt niet meer te kunnen winnen. Ook zijn openlijke kritiek toe naar De Buyst net voor de Tour is hem bij het management en ook bij zijn teammaten niet in dank afgenomen. Aangezien iedereen toch ook wel ziet dat zijn gebrek aan resultaten vooral aan zichzelf ligt en niet aan de ploeg.

Nu, als je het artikel op HNB over Ewan leest, dan is het duidelijk dat het niet meer goed komt tussen de ploeg en renner. Heulot is vernietigend. Ewan heeft nooit bekend gestaan als een makkelijke jongen, maar als zijn eigen ploegmaten (zelfs De Buyst) hem eigenlijk gewoon beu zijn, dan gaat het niet meer. Maar Ewan ligt dus nog vast tot eind volgend seizoen, aan héél veel geld. En Ewan kennende, gaat die niet zomaar in onderling overleg dat geld laten liggen hoor. Het is nogal iemand die graag uitpakt met dure kleren, auto's, etc. Het lijkt me van Lotto een beetje de Lefevere tactiek, proberen Ewan "buiten te pesten", de situatie voor hem onmogelijk te maken, maar ik betwijfel of het gaat lukken en dan zit je daar met een ster die geen moeite meer doet. Lotto is geen Israel, UAE, of eender welk rijker team, je kan dat niet zomaar oplossen door iemand anders aan te trekken.

Laatst bewerkt:
https://sporza.be/nl/2023/07/14/mil...ppers-komen-er-niet-aan-te-pas~1689363195203/ :wtf:

Als er 2 absolute toppers zijn en er zijn 3 big budget ploegen dan gaat er altijd minstens 1 ploeg wat moeten onder doen maar Ineos in de schaduw verdwijnen? Als Hindley geen 2 minuten gratis had gekregen deden ze hier met 2 man mee voor het eindpodium... dat vind ik toch behoorlijk knap, zeker met 2 jonge gasten. Ik heb trouwens de indruk dat Pidcock misschien wel de 3de beste man bergop is op dit moment (Kuss kan vaak langer mee maar die moet dan ook niet tot op de meet rijden...). En in de Giro waren ze ook bepaald indrukwekkend.

Zo negatief hoeft er over Ineos dus echt niet gedaan worden imo.

Jup helemaal gelijk heb je ,

Vorig jaar waren ze ook nog eens de ploeg van het voorjaar , nu konden ze mss de giro winnen en hadden ze pech dat Hart uitviel.

Nu staan ze met 2 jonge mannen vooraan.
Waarbij pidcock nog maar Voor de eerste keer probeert voor een GC te gaan in een grote ronde.

Enkel jammer dat ze nu enkele echte Ineos pionnen hebben verloren aan andere ploegen.

Carapaz weg, Bernal lang out, en een Thomas die in de herfst van zijn carrière zit. Hart en Pidcock hebben ze nog voor de toekomst, en als ze iemand gaan halen zal het wel Ayuso zijn.

Als Pidcock zich volledig wil toeleggen op de grote rondes zal hij wel moeten kiezen met de Olympische Spelen volgend jaar.

Jup helemaal gelijk heb je ,

Vorig jaar waren ze ook nog eens de ploeg van het voorjaar , nu konden ze mss de giro winnen en hadden ze pech dat Hart uitviel.

Nu staan ze met 2 jonge mannen vooraan.
Waarbij pidcock nog maar Voor de eerste keer probeert voor een GC te gaan in een grote ronde.

Enkel jammer dat ze nu enkele echte Ineos pionnen hebben verloren aan andere ploegen.
Als de Evenepoel gerucht waar blijken te zijn zou dat die vertrekkende renners wel verklaren.

Ook de omkadering bij Ineos lijkt mij nog beter dan bij Ineos, Jumbo en quick step. Ineos zie je nooit of toch heel weinig tactische fouten maken.

Carapaz weg, Bernal lang out, en een Thomas die in de herfst van zijn carrière zit. Hart en Pidcock hebben ze nog voor de toekomst, en als ze iemand gaan halen zal het wel Ayuso zijn.
Hart is weg naar Trek hé, zoals Rodriguez naar Movistar gaat. Thomas heeft (voorlopig) ook nog geen contract voor 2024. Ze zijn bij Ineos toch wel plaats aan het maken.
Arensman kan ook gewoon top 5 rijden in de Tour. Maar meestrijden met die 2 aliens, dat is echt een niveau apart.

Ayuso heeft nog een contract tot 2028. Ik zie niet echt in waarom die gaan halen evidenter is als Evenepoel. Die zal daar ook niet voor een appel en ei rondrijden.

Laatst bewerkt:

Als Pidcock zich volledig wil toeleggen op de grote rondes zal hij wel moeten kiezen met de Olympische Spelen volgend jaar.
Hart gaat naar trek.
Daarom dat het alsmaar logischer is dat ze volop aan het azen zijn op God.
Dat is de enige die kan wedijveren met deze twee tenoren.

Pidcock is zo een multi-talent dat hij zich niet hoeft en zal willen toeleggen op enkel maar grote rondes. Maar wat ik nu zie heeft hij zeker de benen om het te kunnen.

Ineos stelt trouwens niet teleur hoor. Je moet hun seizoen maar eens bekijken. Dan trek je grote ogen.

Hart is weg naar Trek hé, zoals Rodriguez naar Movistar gaat. Thomas heeft (voorlopig) ook nog geen contract voor 2023

• Thomas G heeft normaal reeds bijgetekend voor 2 jaar :love2:
  • Pidcock is idd multitalent en zijn doel was top 10 halen deze tour (dus constant zijn) dat lijk goed te lukken , meestrijden voor de gele trui zal waarschijnlijk zijn vanaf 2025 mss
  • Ineos heeft idd geen aliens zitten , maar ze zijn wel goed gestoffeerd met talent (als die hopelijk allemaal een beetje blijven, tullet blijf ik zo jammer vinden dat ze die verliezen)

Ineos heeft idd geen aliens zitten , maar ze zijn wel goed gestoffeerd met talent (als die hopelijk allemaal een beetje blijven, tullet blijf ik zo jammer vinden dat ze die verliezen)
Maar je hangt van die ene spits af om te scoren in de Tour. Dat je 3 man in de top 10 kan plaatsen levert je nog geen Tour winnaar op.

Voor hetzelfde geld staat er binnen dit en 2 jaar een nieuw talent op dat wel bij Ineos zit, wie zal het zeggen.
Jumbo wordt zo opgehemeld maar het had daar ook heel anders kunnen lopen. Vingegaard reed de tour van '21 ook maar omdat Dumoulin er mee kapte. En toen ze Vingegaard weghaalden bij zijn Deense ploeg kwamen ze eigenlijk iemand anders scouten, en was het de ploegleider daar die zei dat ze Vingegaard moesten nemen.

@Airjinx
Tuurlijk, maar het is vooral het is vooral op die kerel van VLV dat ik wat kritiek heb.

Het nog maar 4 jaar geleden dat ze hem niet gewonnen hebben doordat er 2 supercourreurs zijn opgestaan , als Ineos die 2 ontwijkt zijn ze bijna altijd op de afspraak geweest om te strijden voor de overwinning.

Er is altijd kritiek geweest op Ineos / sky dat ze te dominant waren nadat ze 10 jaar hebben overheerst. Nu is dat niet zo en er is weer kritiek dat ze te zwak zijn. Waar Jumbo nu zo dominant is (als ploeg) en geen kritiek op is.

Als Ineos/sky fan vind ik net dat ze nu een hele toffe ploeg hebben, nooit de topfavoriet maar heel veel man die daar net onder zit en veel groeimarge hebben. (Sheffield / turner / pidcock / plapp/ tarling/...)

Terug
Bovenaan