Hij is inderdaad heel vaak 2de omdat hij van alle markten thuis zijn. Maar is hij niet te vaak 2de ? Een tijdje geleden vertelde Wout zelf dat dat de 2de plaats te veel was.
Ik vind Wout een geweldige coureur, en natuurlijk supporter ik voor hem. Maar hoe sommigen, inclusief die pipo's bij de VRT, hem verafgooden is er soms een beetje over. Wat Wout laat zien is geweldig, maar hou het een beetje down to earth. Hij is een alleskunner, maar in geen enkele discipline van het wielrennen is hij de beste van het hele veld. En met die uitspraak wil ik absoluut geen afbraak doen aan zijn prestaties hé. Ik heb trouwens veel meer respect voor iemand als Wout die in de bergen het peloton naar boven sleurt en dan daarna nog mee sprint voor de overwinning dan voor een renner die enkel de laatste 200 meter van een vlakke etappe snel is maar voor de rest de hele tour op sleeptouw moet genomen worden. Zelfs indien die dan die laatste 200 meter dubbel zo snel zou zijn dan Wout zou ik nog meer respect hebben voor wat Wout doet.
Wat onthoud je momenteel van VA zijn tour? Zijn absolute dominantie en 2 overwinningen of zijn 4 2de plaatsen?
Dominantie ? Wout rijdt de sterren van de hemel, maar voor mij zijn het Vingegaard en Pogacar die momenteel de tour domineren. Mits hulp van hun ploeg natuurlijk.