Tour de France 2022

Benieuwd naar de sprinters (en dan vooral Jakobsen). De tijdslimiet zal vandaag niet zo gek veel hoger liggen, lijkt me? Met 2 cols van BC en de rit van gisteren nog in de benen...
Rit van vandaag is nog een pak zwaarder dan die van gisteren
Gisteren 3 cols 1C + een 2C , vandaag 2 cols HC en eentje 1C.

Maar die col van eerste categorie van vandaag - de Col de Spandelles - is een pak steiler als eender welke col van gisteren ( 10 km aan 8.3%).

Rit is wel 10 km langer dat geeft misschien wat extra respijt. Maar ik denk dat iemand als Fabio Jakobsen het vandaag extra moeilijk gaat hebben, de vermoeidheid van gisteren zit nog in de benen....

edit : Indien UAE zoals gisteren opnieuw druk zet van bij de start, is het volgens mij echt wel game over voor Fabio. Maar misschien gaan ze vandaag wat kalmer aan doen

Hij heeft al flarden laten zien maar dit? Hij rijdt hier gewoon eigenhandig alles en iedereen op een hoopje hé, enkel Pogacar en Vingegaard konden mee... Thomas komt hier op bijna 2 minuten binnen van McNulty, vanuit het peloton...

En ik begrijp dat McNulty tot de Pyreneën nog gene klop had uitgestoken i.t.t. de GC mannen die al 2.5 week aan het vechten zijn, maar dan nog.
Ja er is natuurlijk een groot verschil tussen 1 rit volle bak alles geven of een hele Tour volle bak rijden.
Maar het is en blijft een straffe prestatie. Dat Pogacar en Vingegaard zelf nooit uit het wiel zijn gekomen en dat buiten een schijnaanval / even proberen/testen van Pogacar ze beiden nooit overwogen hebben aan te vallen, zegt al genoeg.

Ze zijn er vandaag aan begonnen! Het beeld net na de start!

:rofl:- VA die valt echt nooit zonder energie.

Laatst bewerkt:
Jumbo heeft toch de betere ploeg uiteindelijk?
Ze hebben Vingegaard, Roglic en Van Aert die zowel in een klassement/ trui kunnen schitteren en zich in een knechtenrol kunnen duwen.
Dan heb je Kuss die gewoon heel snel bergop kan rijden als hij zijn dag heeft. Dan heb je met Bennoot en Laporte nog helpers die eveneens een etappe kunnen winnen.

Bij UAE heb je gewoon heel veel goeie knechten maar buiten Pogacar niemand die echt winnaar is. McNulty zou misschien als hij mag een etappe kunnen winnen. Majka daar verwacht ik geen winst van om eerlijk te zijn.
McNulty zal wrs nog ooit kopman worden, Majka heeft al 3 tdf etappes gewonnen ..

En VA is alweer in de aanval.
McNulty zal wrs nog ooit kopman worden, Majka heeft al 3 tdf etappes gewonnen ..
De vraag is: wil hij dit? Sommige wielrenners blijven liever meesterknecht omdat de stress anders erg groot is.

Maar hij heeft zeker de capaciteiten om het als kopman te proberen. Het is altijd een groot talent geweest, maar gisteren toonde hij zijn echte potentieel. Hij is nog erg jong hé (24 jaar), dus dan is zo'n prestatie als gisteren 'straffe toebak' maar dan is het wel iets dat wel mogelijk is.

Op zijn leeftijd kan je nog serieus groeien in de marge.

Wout doe eens even normaal man :laugh:
Laporte is nu mee, dus VA heeft zich alweer laten uitzakken.
Door de snelle start van VA, is Pogacar al meteen een ploegmaat kwijt.

Laatst bewerkt:
Is ook zever want hij wil duidelijk geen strijd voor groen. Als er iemand hem durft kloppen aan de tussensprint dan begint hem die nog uit te kafferen en in de kant te rijden ook.

FYLQnIjXgAAuFYA

Ik denk dat dit gewoon weer ploegtaktiek is. Van Aert kan evt de tweede klim nog helpen indien hij voldoende voorop geraakt?
Lijkt me duidelijk, doet hij al de hele Tour.
Mensen die dat niet graag hebben kiezen beter een andere sport denk ik. Elke dag spektakel dit jaar, vanaf het begin. Heerlijk.

Is ook zever want hij wil duidelijk geen strijd voor groen. Als er iemand hem durft kloppen aan de tussensprint dan begint hem die nog uit te kafferen en in de kant te rijden ook.
VA heeft daar al op gereageerd (eergisteren), dat hij gerust een ander wil laten winnen aan de tussensprint (hij heeft de punten niet echt meer nodig en voor het geld doet ie het niet meer), maar dat hij wel liefst wil, dat ze hem dit op voorhand laten weten of hem een seintje geven, zodat hij niet nutteloos een sprintje trekt.

En daar was hij inderdaad even (naar mijn mening onterecht - iedereen heeft het recht te sprinten) boos over. (Na de rit niet meer).

Terug
Bovenaan