Tour de France 2022

Moet toch fijn zijn zo naast uw idool zitten :p

McNulty was zeer goed. Maar toch ook niet zo verschrikkelijk ineens, heeft in het verleden al laten zien dat hij dit gewoon kan.
Is gewoon een hele goeie renner.
Hij heeft al flarden laten zien maar dit? Hij rijdt hier gewoon eigenhandig alles en iedereen op een hoopje hé, enkel Pogacar en Vingegaard konden mee... Thomas komt hier op bijna 2 minuten binnen van McNulty, vanuit het peloton...

En ik begrijp dat McNulty tot de Pyreneën nog gene klop had uitgestoken i.t.t. de GC mannen die al 2.5 week aan het vechten zijn, maar dan nog.

Dit was inderdaad heel uitzonderlijk wat McNulty hier heeft klaargespeeld. Die gast heeft 2 cols volle bak omhoog geknalt en iedereen total loss gereden buiten de grote 2. De achterstand die sommige vandaag opliepen is echt wel enorm en dat zonder dat de G2 tempo hebben gemaakt dit was gewoon 99% McNulty. Je vraagt je echt af waar die 2 weken heeft gezeten. Hebben ze die gewoon in de wacht kamer gezet of zo omdat ze Maika hadden?

De laatste 25km was eigenlijk constant denken van tjah het gaat bijna op zijn zeker nu gaat Pogacar wel gaan maar McNulty bleef maar knallen en knallen was het want Thomas kwam geen seconde dichterbij dus Mcnulty verslapte niet.

Erg voor Fabio.
Maar in hemelsnaam het is wel een beetje extreem als je als prof zijnde zo hard uit de wielen wordt gereden. Dan moet je echt iets meer bergop gaan trainen hoor :p
Philipsen komt hier 10 minuten eerder binnen voor het in perspectief te plaatsen.

Jakobsen is ook wel een stuk zwaarder dan Philipsen.

Jakobsen is ook wel een stuk zwaarder dan Philipsen.

Van Philipsen wordt toch altijd verteld dat hij lastigere koersen aankan. Sommige (Jose oa) denken er zelfs een klassiek renner in te zien. Dus niet meer dan normaal dat hij dit vlotter verteerd. Ik zet Jakobsen eerder in de categorie van Groenewegen, Ewan en Cavendish.

McNulty breekt het 25 jarige record van de EPO-boys (Ulrich en Pantano) in de bergen vandaag (terwijl het bij hun een etappe in het begin van de 2e week was, niet midden 3e week), rijdt de beste prestatie van zijn leven waarbij hij ook alle GC-renners dropt en reed volgens kenners indrukwekkendere wattages dan zelfs Pogacar in 2021 in rit 8.

Gevolg van die marginal gains waarvan eerder sprake?

McNulty breekt het 25 jarige record van de EPO-boys (Ulrich en Pantano) in de bergen vandaag (terwijl het bij hun een etappe in het begin van de 2e week was, niet midden 3e week), rijdt de beste prestatie van zijn leven waarbij hij ook alle GC-renners dropt en reed volgens kenners indrukwekkendere wattages dan zelfs Pogacar in 2021 in rit 8.

Gevolg van die marginal gains waarvan eerder sprake?
Loopt ook wel gewoon over van het talent. Vraag me ook wel af waar die heel de Tour heeft gezeten, als hij dit er toch uit kan persen.

Hopelijk vandaag nog wat vuurwerk, maar podium ligt in vaste plooi denk ik.
Of Vingegaard moet een rotdag hebben, maar ziet er zo niet uit.

Ik kan toch niet de enige zijn die bij het horen van McNulty vooral aan deze kerel moet denken? :unsure:
jimmy-mcnulty-the-wire.gif

Of Vingegaard moet een rotdag hebben, maar ziet er zo niet uit.
Enigste vlak is voor de eerste klim.
Tempo hard maken met Bjerg en Mcnulty en zelf vroeg aangaan op de tweede klim en hopen dat Jonas breekt.
Enigste manier om genoeg tijd terug te pakken in aanloop naar de TT zaterdag.
Dat is het droomscenario en zou deze Tour cementeren als een van de beste ooit tussen twee tenoren.
90% kans dat het pas voorbij halverwege de laatste klim gebeurd...

Of gewoon slim van UAE? Majka voelt zich goed in de alpen en MC Nulty laat al dan niet bewust lopen. Majka naar huis en MC Nulty neemt over in de Pyreneeën. Beter dan met 5 op een rij de alpe d'Huez oprijden terwijl met 2 hetzelfde effect heeft en zo de helpers spreiden en extra rust geven.

Of gewoon slim van UAE? Majka voelt zich goed in de alpen en MC Nulty laat al dan niet bewust lopen. Majka naar huis en MC Nulty neemt over in de Pyreneeën. Beter dan met 5 op een rij de alpe d'Huez oprijden terwijl met 2 hetzelfde effect heeft en zo de helpers spreiden en extra rust geven.
100% mee akkoord maar het is toch markant dat Majka steeds bij de laatste 6-7 renners zat (zijn finish lag natuurlijk altijd x km voor de streep) en dat McNulty dan exact nu volledig ontploft. Je kan dat wel zo plannen maar had iemand verwacht dat McNulty hier plots afgetekend bij de 3 beste klimmers zou horen?

Ik vind dat het riedeltje dat Jumbo de beste ploeg heeft en dat die van Pogacar de kneusjes zijn wel finaal het raam uit kan. Jumbo was misschien sterker in de Granon etappe maar voor de rest moet UAE echt niet onder doen. Kruijswijk vond ik bv vrij teleurstellend... dat is ook gepasseerd eigenlijk.

Morgen nog kans op waaiers hé ;)

Kruijswijk vond ik bv vrij teleurstellend... dat is ook gepasseerd eigenlijk.

Die kan gewoon niet knechten, is constant met zichzelf bezig. ASAP dumpen.
Naar Granon een beetje gewerkt, maar toch nog krasselen om toch zo rap mogelijk boven te komen voor zijn top 15 notering. Wat absoluut ridicuul is aangezien hij toch al podium heeft gehaald in het verleden. Zelfde op La Planche, gewoon werken, parkeren en op het duizendste gemak binnenkomen doet hij absoluut nooit. Wat wel vrij essentieel is als goede knecht, want je moet ieder moment grijpen om energie te sparen.

En het is nu ook niet dat hij vanop een 15de stek vanuit takcisch/strategisch opzicht nog een bedreiging kon vormen. 't Is geen Roglic.

100% mee akkoord maar het is toch markant dat Majka steeds bij de laatste 6-7 renners zat (zijn finish lag natuurlijk altijd x km voor de streep) en dat McNulty dan exact nu volledig ontploft. Je kan dat wel zo plannen maar had iemand verwacht dat McNulty hier plots afgetekend bij de 3 beste klimmers zou horen?

Ik vind dat het riedeltje dat Jumbo de beste ploeg heeft en dat die van Pogacar de kneusjes zijn wel finaal het raam uit kan. Jumbo was misschien sterker in de Granon etappe maar voor de rest moet UAE echt niet onder doen. Kruijswijk vond ik bv vrij teleurstellend... dat is ook gepasseerd eigenlijk.

Ik denk dat het riedeltje vooral over de tussenritten ging. Wie niet door had dat met Maika,Bennet en McNulty in de ploeg, Pogacar wel voldoende steun zou hebben bergop heeft niet goed opgelet. Maar in de tussenritten heeft Jumbo met renners als VA, Benoot en Laporte wel een streepje voor. Niet dat het Pogacar veel uitmaakte want toen loste hij gewoon alles in zijn eentje op als ware het niks (zie kasseienrit).

Jumbo heeft toch de betere ploeg uiteindelijk?
Ze hebben Vingegaard, Roglic en Van Aert die zowel in een klassement/ trui kunnen schitteren en zich in een knechtenrol kunnen duwen.
Dan heb je Kuss die gewoon heel snel bergop kan rijden als hij zijn dag heeft. Dan heb je met Bennoot en Laporte nog helpers die eveneens een etappe kunnen winnen.

Bij UAE heb je gewoon heel veel goeie knechten maar buiten Pogacar niemand die echt winnaar is. McNulty zou misschien als hij mag een etappe kunnen winnen. Majka daar verwacht ik geen winst van om eerlijk te zijn.

Benieuwd naar de sprinters (en dan vooral Jakobsen). De tijdslimiet zal vandaag niet zo gek veel hoger liggen, lijkt me? Met 2 cols van BC en de rit van gisteren nog in de benen...

Gisteren is er vooral erg hard gereden door Uae.
De eerste 5km gaan al wel wat bergop. Hopelijk voor de sprinters breekt het vlug, als je daar gelost wordt en het duurt een uur voor de vlucht weg rijdt dan wordt het een erg lange dag.

Terug
Bovenaan