Play4 The Sky Is the Limit S6

Nicolas heeft idd een boost gekregen van de ouders, het is de leuze "geld maakt geld":
,,Omdat mijn vader hier vroeger een klinisch laboratorium had, kreeg ik de kans om dit pand om te bouwen naar een eigen zaak.” Nicolas wou eerst een klerenwinkel beginnen, maar koos uiteindelijk voor een fitnesscentrum.

Zijn ouders geloven in de zaak. ,,We wilden Nicolas niet dwingen om te gaan studeren”, vertelt zijn moeder Freya Van Der Hoeven dan.
Op papier zal hij verliezen hebben gehad in het begin maar hij heeft in noodgevallen een enorm kussen dat een crash kan opvangen. Helaas geldt dat niet voor de deelnemers van zijn cursussen.
 
Eén van die getuigenissen op zijn website is van Diane Van Landuyt, Chief Executive Officer (CEO) & Founder bij UpHouse.immode.
CEO... dat mens runt op haar eentje een "immokantoor" van bij haar Thuis.


Geloven die dat nu werkelijk zelf, of zijn dat gewoon simpele zielen? Ik zou als ondernemer eerlijk gezegd beschaamd zijn om me op zo een toestanden te vertonen.
 
Eén van die getuigenissen op zijn website is van Diane Van Landuyt, Chief Executive Officer (CEO) & Founder bij UpHouse.immode.
CEO... dat mens runt op haar eentje een "immokantoor" van bij haar Thuis.

.

De getuigenissen daaronder zijn van een eletrieker en een tuinaannemer.

Uiteraard erg veel respect voor beide beroepscategorieën, maar djeezes hij weet zijn slachtoffers goed uit te kiezen :laugh:..
 
Ivm de figuur rond Nicolas De Bruyn; ik vond het al bij al nog meevallen als ik het hier op voorhand eerst las.

Zijn eerste impressie en de beelden komen mogelijks soms wat karikaturistisch over, doch als ge dat vergelijk met dien dikke Dave en zijn masterclass naar de bergen of was het weeral.... Alsook lijkt het dat hij effectief iets aan het opbouwen is (met wiens of welk geld weet ge natuurlijk niet)
Akkoord zijn seminar heeft een hoog 'powermove'-gehalte, maar hij vraagt er ook 'maar' €94 incl btw voor. Ik denk dat ge voor dat bedrag geen zotte toestanden moogt verwachten als dat vergelijkt met andere opleidingen. Om dit de nummer 1 business academy te noemen, zoals geafficheerd op zijn webstek, is uiteraard een brug te ver.

Dien Yves Maes maakt wel goeien tv imo. Niks mis met die kerel, en zijn verhalen en wat em doet toch wel 'boeiend' binnen het kader van dit programma.
Nicolas De Bruyn is een schertsfiguur. Trouwens de redactie van TSITL doe ook geen grondig werk.

Een blik op Staatsbladmonitor leert dat de Nicolas De Bruyn Academy (da's zijn vennootschap) tot voor een paar jaren een bescheiden balans had en er op zeer korte tijd enorm veel geld is binnengekomen. Ik vermoed niet dat dit van zijn lessen komt. Een erfenis van die oma is meer waarschijnlijk. Over zijn vastgoed liegt hij alvast want op de balans bedraagt de post terreinen en gebouwen 1 mio euro. Dus als hij op weg is naar 100 mio in vastgoed heeft hij nog een heel lange weg te gaan.

Hij woont volgens die balans (van 2022) ook in Outer en niet op dat fancy appartement op de zavel.

Zelfs al vraagt hij maar 94 euro dan is dat nog 94 teveel.

Hij heeft daarnaast nog twee andere vennootschappen: allebei fitnesszaken.

En dan het meest markante: de vennootschap Carnic BV. Dat is de familievennootschap opgericht door zijn vader de dokter. Die staat dan wel gedomicilieerd op de Grote Zavel. In de vennootschap vier vennoten waarvan drie met de achternaam De Bruyn. Vermoedelijk dus papa de dokter, zijn mama en zijn zus als medevennoten. Daar komt het geld vandaan.

Kortom: het is een Fils à papa die een fitness heeft kunnen openen dankzij de diepe zakken van de papa. Ondertussen verkondigt die hoe succesvol hij is en bereikt daarmee blijkbaar nog een publiek ook. Straf maar niet erg bewonderenswaardig.
 
Niet ter verdediging(want ik ken deze naam sinds die hier op het forum vermeld werd) maar toch enkele bedenkingen.
Nicolas De Bruyn is een schertsfiguur. Trouwens de redactie van TSITL doe ook geen grondig werk.

Een blik op Staatsbladmonitor leert dat de Nicolas De Bruyn Academy (da's zijn vennootschap) tot voor een paar jaren een bescheiden balans had en er op zeer korte tijd enorm veel geld is binnengekomen. Ik vermoed niet dat dit van zijn lessen komt. Een erfenis van die oma is meer waarschijnlijk. Over zijn vastgoed liegt hij alvast want op de balans bedraagt de post terreinen en gebouwen 1 mio euro. Dus als hij op weg is naar 100 mio in vastgoed heeft hij nog een heel lange weg te gaan.
Vastgoed lijkt me logisch dat zoveel mogelijk prive is. Dit blijft interessanter dan op de zaak.
Hij woont volgens die balans (van 2022) ook in Outer en niet op dat fancy appartement op de zavel.
Geeft ook aan dat het van de familie is en dat de aankoop nog niet 100% rond is, misschien vandaar dat het nog niet op de beschikbare papieren duidelijk is.
Zelfs al vraagt hij maar 94 euro dan is dat nog 94 teveel.

Hij heeft daarnaast nog twee andere vennootschappen: allebei fitnesszaken.

En dan het meest markante: de vennootschap Carnic BV. Dat is de familievennootschap opgericht door zijn vader de dokter. Die staat dan wel gedomicilieerd op de Grote Zavel. In de vennootschap vier vennoten waarvan drie met de achternaam De Bruyn. Vermoedelijk dus papa de dokter, zijn mama en zijn zus als medevennoten. Daar komt het geld vandaan.
Wat is daar markant aan? Het geld moet toch van ergens komen.
Of hij het nu zelf allemaal verdiend heeft of gekregen geld goed gebruikt maakt toch geen reet uit.
Kortom: het is een Fils à papa die een fitness heeft kunnen openen dankzij de diepe zakken van de papa. Ondertussen verkondigt die hoe succesvol hij is en bereikt daarmee blijkbaar nog een publiek ook. Straf maar niet erg bewonderenswaardig.
Er lopen veel fils a papa's rond en nog meer mensen die er jaloers op zijn.
Waarom blijft mij een raadsel.
Live and let live.
 
Vastgoed lijkt me logisch dat zoveel mogelijk prive is. Dit blijft interessanter dan op de zaak.
Dat klopt zolang het als het beheer van privé vermogen gezien wordt. Als de schaal echter begint te vergroten en je op nationale tv begint te verkondigen dat het een bedrijfstak is dan worden dat beroepsinkomsten en steek je best alles in een vennootschap.
 
Nicolas De Bruyn is een schertsfiguur. Trouwens de redactie van TSITL doe ook geen grondig werk.

Een blik op Staatsbladmonitor leert dat de Nicolas De Bruyn Academy (da's zijn vennootschap) tot voor een paar jaren een bescheiden balans had en er op zeer korte tijd enorm veel geld is binnengekomen. Ik vermoed niet dat dit van zijn lessen komt. Een erfenis van die oma is meer waarschijnlijk. Over zijn vastgoed liegt hij alvast want op de balans bedraagt de post terreinen en gebouwen 1 mio euro. Dus als hij op weg is naar 100 mio in vastgoed heeft hij nog een heel lange weg te gaan.

...

Je hebt vrees ik de klok horen luiden, maar weet niet goed waar de klepel hangt.

In het laatste jaar is er een kapitaalverhoging/verhoging eigen inbreng geweest doordat hij een onroerend goed in natura heeft ingebracht. Verklaart de stijging van de balans. Daarnaast is er ook een serieuze omzetstijging in de resultatenrekening ivm 2021 (x5), dat heeft geen enkele uitstaan met enige inbreng natuurlijk. Blijft wel opmerkelijk.

Laat u trouwens ook niet misleiden door de adressen opgegeven in jaarrekeningen, vaak kloppen die niet. Volgens een gepubliceerde notariële akte zou hij trouwens in Roosdaal wonen.

Soit, ik vind het ook een kwakzalver (anderzijds vind ik het wel geen beroepsoplichter zoals de figuren in FIRE), maar toch opletten met dergelijke conclusies te trekken :).
 
Wat is daar markant aan? Het geld moet toch van ergens komen.
Of hij het nu zelf allemaal verdiend heeft of gekregen geld goed gebruikt maakt toch geen reet uit.
Hij pakt geld van ondernemers die raad willen en het enigste wat hij heeft ondernomen in zijn leven is zijn papa vragen voor geld en gratis vastgoed.

Natuurlijk maakt dat dan uit? Het is een charlatan.
 
Dat klopt zolang het als het beheer van privé vermogen gezien wordt. Als de schaal echter begint te vergroten en je op nationale tv begint te verkondigen dat het een bedrijfstak is dan worden dat beroepsinkomsten en steek je best alles in een vennootschap.
Afaik is het niet verboden om een prive vastgoedportefeuille te hebben van 100mio en dat het u dagelijkse bezigheid is om dit te beheren en verder geen job of inkomen te hebben.
Net zoals dit evengoed een aandelenportefeuille kan zijn van hetzelfde bedrag en dat je renteniert.
 
Afaik is het niet verboden om een prive vastgoedportefeuille te hebben van 100mio en dat het u dagelijkse bezigheid is om dit te beheren en verder geen job of inkomen te hebben.
Net zoals dit evengoed een aandelenportefeuille kan zijn van hetzelfde bedrag en dat je renteniert.
Als het je dagelijkse bezigheid dan gaat het vrij zeker als beroepsinkomen gezien worden. Het is niet zozeer de omvang die er toe doet maar wel hoe je het aanpakt. Eén groot pand van 100mio hebben dat je laat beheren door een bureau zal geen beroep zijn, 10 huizen verhuren waarbij je zelf alles regelt komt waarschijnlijk wel al in de gevarenzone.
 
Maar moest je nu veel schulden maken of net niet? Ik wil gerust €95 betalen om het antwoord te weten maar dan weet ik het nog niet zeker.
 
Er lopen veel fils a papa's rond en nog meer mensen die er jaloers op zijn.
Waarom blijft mij een raadsel.
Live and let live.
Wie spreekt er over jaloezie?

Ik merkte gewoon op dat die kerel een forum krijgt om een hoop onzin uit te kramen. Mensen trappen daarin, maar hij vergeet er wel bij te vertellen dat zonder het familiekapitaal zijn verlies veel minder makkelijk te verwerken zou zijn geweest. De redactie van The Sky mag daar gerust wat strenger in zijn lijkt me.

Eén van vorige reeksen deed er eentje mee die zijn faillissement had veroorzaakt omdat hij omzet met winst had verward. Unizo heeft toen nog kritiek geuit op het programma omwille van het hoge aantal charlatans dat er een forum krijgt.

Dat niet heel die zaal naar buiten loopt binnen de minuut nadat Nicolas zijn openingsmove doet, kan ik niet geloven. Mijn god.
Ik dacht even dat ik naar In de gloria aan het kijken was :)
 
Wat is daar markant aan? Het geld moet toch van ergens komen.
Of hij het nu zelf allemaal verdiend heeft of gekregen geld goed gebruikt maakt toch geen reet uit.
Als ik een paar miljoen euro start kapitaal krijg is het niet moeilijk om een succesvolle zaak uit te bouwen. Claimen dat hij zijn succes zelf heeft opgebouwd is gewoon liegen... Dat is net hetzelfde als ons boerke uit de kempen zou gaan beweren dat hij Superbeton uit de grond heeft gestampt. Het zit al generaties in de familie.
Afaik is het niet verboden om een prive vastgoedportefeuille te hebben van 100mio en dat het u dagelijkse bezigheid is om dit te beheren en verder geen job of inkomen te hebben.
Zolang huurinkomsten niet belast worden... Dat liedje blijft ook niet duren heb je al wel gemerkt de laatste weken.

Zolang het kredietschulden zijn die je kan aflossen(door huurinkomsten) klopt het ergens wel, andere schulden zou ik toch liever vermijden :crazy:
Op een gegeven moment moet u onderneming natuurlijk wel winst beginnen draaien natuurlijk. Als u schulden (krediet of niet) groter zijn dan u activa zal de bank niet snel geneigd zijn u nog extra geld te lenen.
 
Terug
Bovenaan