Sterrenrestaurants

Horse

Well-known member
Eens goed gaan eten, daar kan ik van genieten. Eens €150 betalen voor goed eten & drinken, dat mag af en toe eens. Alleen gaat ik dat stijf gedoe op sommige plaatsen. Ik ga geen namen noemen maar wij hebben het al meegemaakt dat iedereen daar in kostuum zat en dat op een normale toon praten not done was. Iedereen moest fluisteren of toch stilletjes praten. De kriebels krijg ik er van. Wie kent er goede restaurants waar de sfeer niet hautain is? Moet daarom niet een sterrenrestaurant zijn. Een zaak met 13/20 in de Gault M mag ook.

de Mechelse koekoek in Zwalm was zo eentje, prachtige tuin, kwam op €85 pp en was genieten uren aan een stuk
 
Wij zijn twee jaar geleden naar Pure C geweest.
Echt waanzinnig lekker gegeten! En heel relaxe sfeer. Bij de amuses kwamen ze al met vier bordjes af, wij zaten daar: euh, waar te beginnen. Vriendelijke uitleg gekregen over het eten en wat de ideale volgorde is om ze op te eten.
Een paar tafels verder zat er zelfs een familie met 3 kindjes; die klein mannen kregen daar ook gewoon ne Fanta hoor. Niks snobistisch aan.

En we hebben dat gecombineerd met een nachtje Strandhotel. Ik kan het alleen maar aanraden: goed en eten (en drinken, damn you aangepaste wijnen), nog effe het strand op en dan je bed in.
 
tien jaar geleden ofzo Oud Sluis gedaan: hemels, wat een niveau!
Daarna nog diverse 1* en af en toe eens een 2*, recent nog Boury(**) in Roeselare.

Hof van Cleve staat op de wishlist voor korte termijn
 
Paar jaar geleden het genoegen gehad om in het Hof van Cleve te gaan eten.

Waanzinnig. Dat is geen eten meer, maar iets van een compleet andere orde. En ook niet te stijf, het zaalpersoneel voelt gewoon perfect aan hoe ze met elk tafelgezelschap moeten omgaan. Dat vond ik eigenlijk al even straf als wat er uit de keuken kwam.

Ik was wel erg blij dat ik niet degene was die de rekening moest betalen. Het blijft toch wel astronomisch veel geld...
 
Ooit bij David Selen gaan eten. € 180 p.p.
Wat een beleving. Super.

Er zat volk in kostuum, maar dat was helemaal niet nodig. Heel leuke sfeer.
 
In 2013 met de ex gaan eten bij Dinner by Heston Blumenthal in het Royal Mandarin Hotel in Londen. De lunchdeal was toen nog vrij voordelig, al tikt het wel serieus aan als je er nog wat wijn bij wil. Fantastische ervaring, alleszins. Eten was subliem, dat is een compleet andere orde van wat je gewoon bent. Het was op dat moment ook niet te druk en we voelden ons daar op ons gemak in onze vrijetijdskleding.

Die avond wel gaan eten bij een Chinees. 10 pond all you can eat. :unsure:

Mijn vrouw krijg ik niet mee naar zo'n restaurant, dus ik weet niet of het er nog van gaat komen. Mijn dochter is nog wat te klein om mee te pakken. :tongue:
 
Sir Kwinten in Lennik : aanrader. De wijnen zijn echt excellent @ +-125€ pp


Al meermaals gaan eten in De Heeren van Liedekercke. Geweldig restaurant, veel sfeer en geweldig ingericht. Met de menu zit je er gerust 4-5 uur aan tafel, dus het is echt een avondje uit. De gerechten zijn allemaal top notch en kunnen gerust geserveerd worden in een sterrenzaak. Het is een bierrestaurant, dus alles wordt met bier geserveerd. De prijs is ook vrij laag imo voor hetgeen je krijgt : 78€ pp inclusief drank.


Ik krijg er weeral goesting op...
 
De Heeren van Liedekercke is zeker niet slecht, ver van zelfs, maar toch niet te vergelijken met een sterrenrestaurant. Wel heel relax :)

In het rijtje leuke sterrenrestaurants zonder snobistisch / stijf kantje:

- Apriori in Haaltert (denk niet dat ze nog een ster hebben...)
- Table de Maxime (**) in Paliseul
- Sir Kwinten (*) in Lennik zoals EvilTwin opmerkt.. is daar heel lekker en relax
- Couvert Couvert (*) in Heverlee... Da's echt wel goed en niks stijf gedoe
- Brasserie Julie (*) in Sint-Martens-Bodegem, zelfde sfeer als Couvert Couvert
 
Haa, eten. Love it.

Bartholomeus (**), Heist: absolute top. Zeer leuke ervaring op alle vlakken: sublieme keuken, persoonlijk contact met de chef (Bart en Philip koken voor je neus, kan je tussendoor vlot een babbeltje met slaan). Met zicht op zee ook een toplocatie. We zaten aan 600€ voor 2 personen dus best prijzig, maar volgend jaar zit ik er opnieuw.
The Glorious (*), Antwerpen: top. Heel leuke avond gehad. Spijtig genoeg vorige zomer de boeken neergelegd.
Hof Ter Eycken (*), Ninove: zeer klassiek, desalniettemin enkele keren zeer goed getafeld. Intussen ook gesloten (zie ik een patroon?)
De Jonkman (**), Sint Kruis: zeer aangenaam maar toch was ik minder onder de indruk. Voorlopig niet voor herhaling vatbaar, al ken ik ook mensen die wél grote fan zijn. Zeer persoonlijk dus.
't Overhamme (*), Aalst: klassiek, niet aan de dure kant.

Zeker op het lijstje:
Willem Hiele (*), Oostduinkerke
Le Pristine (*), Antwerpen
Pure C (**), Cadzand
Boo Raan (*), Knokke: stond gepland voor volgende week maar is geannuleerd. Snel opnieuw te boeken dus.
Boury (**), Roeselare
Chateau du Mylord (**), Ellezelles
Le Fox (**), De Panne
The Jane (**), Antwerpen

Nog veel te doen, veel te sparen :unsure:
 
- Couvert Couvert (*) in Heverlee... Da's echt wel goed en niks stijf gedoe
- Brasserie Julie (*) in Sint-Martens-Bodegem, zelfde sfeer als Couvert Couvert
Brasserie Julie is inderdaad niet stijf maar ik was wat underwhelmed door het eten. Ik vond het geen ster waard. Ook pas achteraf vernomen dat ze een ster hadden.
Ook ooit nog in tlaurierblad gaan eten toen het nog twee sterren had. Lekker, maar ik had het eerder een ster gegeven in plaats van twee.
Vorig jaar bij Kelderman gaan eten in Aalst, klassieke keuken met klassieke uitstraling maar wel heel deftig.

Waarschijnlijk nog wel wat sterrenrestaurants gedaan doorheen de jaren maar de namen ontglippen mij.
Het beste wat ik ooit gegeten heb was niet in een sterrenrestaurant, maar het 'Burnt' concept van Jason Spinoy. Ze hebben nu net een nieuw restaurant in Geraardsbergen geopend genaamd Gist waar ik zeker zal langsgaan.
 
Aanstaande zondag uit eten in Vivendum te Dilsen. Heeft 1 michelinster. Geen idee wat ervan te verwachten. Is om ons 4de huwelijksverjaardag te vieren.
 
"The Jane" via het werk. Dat waren steeds klein hapjes maar wel lekker. Op het einde had je dan toch wel genoeg gegeten.
Binnenkort naar "Hof Ter Hulst". Weer via het werk. Dat zal ook wel weer lekker zijn.
 
Spaans Dak in Oud Heverlee ... zowat mijn favo restaurant. Ik kom daar al 15 jaar heel vaak.
Niet het beste dat ik ooit heb gegeten, wel, zonder uitzondering, het beste prijs/kwaliteit restaurant dat ik ken. Geen ster, 80euro ofzo voor de viergangen menu, goede en plezante sommelier, goede bediening (zonder blaaskaak te zijn), top inrichting, en altijd lekker eten :thumb:.
 
Oak (*) in Gent: klein, zeer ontspannen sfeer. Topgerechten. Al zeker 4 keer geweest en nog nooit teleurgesteld. Mijn absolute favoriet.
Vrijmoed (**) in Gent: ook hier een ontspannen sfeer, heel persoonlijke service en een topsommelier.
 
Eten was subliem, dat is een compleet andere orde van wat je gewoon bent. Het was op dat moment ook niet te druk en we voelden ons daar op ons gemak in onze vrijetijdskleding.

Die avond wel gaan eten bij een Chinees. 10 pond all you can eat. :unsure:
Herkenbaar, nu ondertussen al 3x een sterrenrestaurant in België gedaan en bijna elke keer nog met honger vertrokken. Het duurt mij ook vaak te lang, die wachttijd tussen de gangen in, ik krijg liever in het begin gewoon een groot bord vol met eten voor mij geserveerd.
 
L.E.S.S. in Brugge.
Ga daar steeds in korte broek eten 😀
Reken op een 150 EUR pp.

The Jane staat op de wishlist.
 
Als je toch zoveel betaalt dan hoop ik dat je ergens zit met een adembenemend zicht op de zee of bergen of zo. Ik ga liever naar zulke restaurants in Spanje, Italië of Turkije.. In België is dat puur ripp off.
 
Terug
Bovenaan