Sterrenrestaurants

Table 22 in Welle: niet zo goed, toch niet voor €125 pp
Zuur geld:
- hapje om te delen €16 en bitterweinig
- vol-au-vent op de kaart :laugh:
- 2 garnaalkroketten €21 niets speciaals
- cola en water en dergelijke €3
- tafel stond schuin (zoals op terras van een bruin café)
- king Krab veel geld en weinig op bord
- warme stoffen zetels en geen airco = warm!
- dame blanche €10 en niets speciaals

Morgen A Priori in Haaltert 🙌
A Priori in Haaltert heb ik altijd goed gevonden (3 x geweest, verspreid over jaaaaaren) :)
 
Hier de 29e juli eindelijk terug naar cuchara. Ligt op 200m van men deur dus ideaal. De plek waar 6j terug denk ik alles begonnen is voor mij qua “fine dining” :p

nu ondertussen 2* en totaal andere stijl dus ben benieuwd! 2 dagen erna ga k terug naar le pristine. 3e keer dan al, dikke aanrader ook al hangt sergio zijn naam erop :p
 
A Priori was dik in orde! De gastvrouw is wel een beetje hautain maar het eten is faaantaaastisch !
 
De Heeren van Liedekercke is zeker niet slecht, ver van zelfs, maar toch niet te vergelijken met een sterrenrestaurant. Wel heel relax :)

In het rijtje leuke sterrenrestaurants zonder snobistisch / stijf kantje:

- Apriori in Haaltert (denk niet dat ze nog een ster hebben...)

Yep, ster kwijt maar nog altijd top.
 
Ook 6 gangen menu genomen.
die amuse’kes waren ongelooflijk, het vlees ook (gang 5) al de rest speciaal maar niet echt mijn ding (heel knapperig altijd) - speciaal interieur ook (stel je voor dat je moet eten in die stoffen lage zetels wtf?)

was leuk maar met 3 gangen heb je daar denk ik wel het beste gegeten - Die gin tonic van Antwerpen is ook :0
 
Ook 6 gangen menu genomen.
die amuse’kes waren ongelooflijk, het vlees ook (gang 5) al de rest speciaal maar niet echt mijn ding (heel knapperig altijd) - speciaal interieur ook (stel je voor dat je moet eten in die stoffen lage zetels wtf?)

was leuk maar met 3 gangen heb je daar denk ik wel het beste gegeten - Die gin tonic van Antwerpen is ook :0
HAVN gin Antwerp?
 
Vanavond gaat eten bij Boury (**) in Roeselare. Ben eens benieuwd.
En, hoe was het? Staat ook op mijn lijst omdat ik er al goeie dingen over gehoord heb, dus ik ben benieuwd!
Ik probeerde eens te kijken om bij HvC te reserveren, maar dat zit 6 maand op voorhand vol? Zelfs voor een gewone lunch tijdens de week voor 2 personen??
Tuurlijk, is (spijtig genoeg) redelijk standaard bij dergelijke restaurants. Bv. voor Bartholomeus heb ik ook vorige maand al moeten reserveren om begin 2022 te kunnen gaan op een vrijdagavond. Zaterdagavond was nog een hele tijd langer wachten.
En de lunch in HvC is nog eens heel populair ook.

Restaurants van Sergio Herman hanteren ook zo'n ambetant reservatiesysteem, dat gaat steeds open in golven ofzo.
Ik snap de frustratie maar je zal 't toch moeten aanvaarden 😛
 
Vorige zaterdag gaan eten in kommilfoo. Topavond gehad, de zaak draait al een heel aantal jaren mee en er was absoluut niks op aan te merken. Met twee €250 voor 5 gangen incusief aperitief, koffie en aangepaste wijnen (voor mij dan, madam drinkt niet) is ook ok qua prijs.

Tip: 150 meter verder in dezelfde straat heb je ook bar Burbure, top cocktailbar en de moeite waard om vooraf of achteraf nog binnen te springen.
 
Vorige zaterdag gaan eten in kommilfoo. Topavond gehad, de zaak draait al een heel aantal jaren mee en er was absoluut niks op aan te merken. Met twee €250 voor 5 gangen incusief aperitief, koffie en aangepaste wijnen (voor mij dan, madam drinkt niet) is ook ok qua prijs.

Tip: 150 meter verder in dezelfde straat heb je ook bar Burbure, top cocktailbar en de moeite waard om vooraf of achteraf nog binnen te springen.
Toevallig, men zus was er ook geweest die avond :p ze waren wel wat meer kwijt met 2x die signature dish + wijn erbij en nog 2 rums opt einde voor hare vriend
 
Toevallig, men zus was er ook geweest die avond :p ze waren wel wat meer kwijt met 2x die signature dish + wijn erbij en nog 2 rums opt einde voor hare vriend
Ja ik had graag die signature dish erbij gepakt, maar ik heb al wat van de vriendin moeten eten omdat ze het hare niet op kreeg, dus dat had misschien net wat veel geweest :p
 
Vanavond éindelijk Cuchara. Zo curieus naar… de plek waar alles begon 5j terug 😅 nu 2de ster ondertussen en heel fel geëvolueerd tov toen qua keuken dus ben benieuwd!
 
Bon, juist men dessert op en eerlijk. Goed maar iets te veel zuur doorheen t menu. Miste soms wel wat zoet/zout in de gerechten maar zal eigen smaak zijn zeker. Niet dat t slecht was hoor. 310€ kwijt 10 gerechten inc wijnen. Apero en eventueel koffie niet bijgeteld
 
En, hoe was het? Staat ook op mijn lijst omdat ik er al goeie dingen over gehoord heb, dus ik ben benieuwd!
Ow, helemaal vergeten om verslag te doen. Het was top, van begin tot einde. Zowel het eten als de bediening en het kader.
We konden kiezen voor 5 of 6 gangen (resp 125 of 145 euro). We zijn logischerwijs voor de 6 gangen gegaan. We kregen zeker 6 of 7 amuses, wat ik wel veel vond. Maar die waren wel stuk voor stuk heel lekker dus geen klagen.
De gangen waren zoals je zou verwachten: mooi gepresenteerd, zeer verfijnd en lekker van smaak. Porties waren perfect. Aan het einde van de avond ging je niet met honger van tafel. Het was voornamelijk vis (kreeft, tong, sardine, tonijn), een stukje vlees (txogitxu). De desserts waren lekker, maar ik heb al tongstrelender pareltjes gegeten.
Je kon bij elke gang een aangepast glas wijn krijgen. Je kreeg ook de optie om op tijd te stoppen, maar ik vond dat het je niet zo makkelijk werd gemaakt om ook effectief te stoppen. Niet dat dat een probleem was. De sommelier was vrij snel en voor je het wist lag de wijn al in je glas. De wijnen waren vooral in het begin heel lekker. Ik vond tegen het einde de kwaliteit en pairing van de wijnen een beetje minder worden, maar dat kon ook zijn omdat het niveau zo hoog lag in het begin van de avond.
Je kon ook gaan voor bieren ipv wijn. Ik ben nu wel redelijk veel bezig met bier en was eerst aan het twijfelen. Ik ben uiteindelijk blij dat ik het niet gedaan heb omdat de mensen naast ons voor bier gekozen hadden en ik zag dat je vrij standaard bieren kreeg (ik heb al veel gedronken en ben steeds op zoek naar iets nieuw) die ik eigenlijk zelf niet zo lekker vind. (Wild Jo, Filou, Chimay blond, Rochefort 10, ...). Als ik de wijnen ernaast zette dan vond ik die veel beter, wetende hoe de bieren smaakten. De pairing met het eten zal ook wel geklopt hebben, maar dan proef ik liever iets nieuws, of dit nu bier of wijn is.
Tegen het einde van de avond waren we elk een goede 250 euro kwijt. Ik zou zeker nog teruggaan, eerst nog wat sparen :) (en mss nog wat andere dingen proberen.
We zijn ook daar blijven overnachten (180 euro voor een kamer, incl ontbijt). De kamers waren mooi en verzorgd. 180 euro was mss wat aan de hoge kant, anderzijds konden we zeker niet meer naar huis rijden, dus dat was een grote win. Het ontbijt was verzorgd en lekker, maar zeker geen 2-sterren niveau zoals de avond ervoor. Het was wel veel en je krijgt veel opties om het ontbijt te "pimpen" moet extra zaken zoals een gekookt ei of een roerei, verschillende soorten fruitsap, yoghurt, enz. Dat heeft geen meerprijs en vond ik wel cool.
 
Terug
Bovenaan