Sterrenrestaurants

Is er van jullie al iemand gaan eten bij 1 van Sergio Herman zijn zaken (Pure C, blueness en airrepublic) in combinatie met een overnachting in het strandhotel? hoe is jullie dat dan bevallen?
 
Ow, helemaal vergeten om verslag te doen. Het was top, van begin tot einde. Zowel het eten als de bediening en het kader.
We konden kiezen voor 5 of 6 gangen (resp 125 of 145 euro). We zijn logischerwijs voor de 6 gangen gegaan. We kregen zeker 6 of 7 amuses, wat ik wel veel vond. Maar die waren wel stuk voor stuk heel lekker dus geen klagen.
De gangen waren zoals je zou verwachten: mooi gepresenteerd, zeer verfijnd en lekker van smaak. Porties waren perfect. Aan het einde van de avond ging je niet met honger van tafel. Het was voornamelijk vis (kreeft, tong, sardine, tonijn), een stukje vlees (txogitxu). De desserts waren lekker, maar ik heb al tongstrelender pareltjes gegeten.
Je kon bij elke gang een aangepast glas wijn krijgen. Je kreeg ook de optie om op tijd te stoppen, maar ik vond dat het je niet zo makkelijk werd gemaakt om ook effectief te stoppen. Niet dat dat een probleem was. De sommelier was vrij snel en voor je het wist lag de wijn al in je glas. De wijnen waren vooral in het begin heel lekker. Ik vond tegen het einde de kwaliteit en pairing van de wijnen een beetje minder worden, maar dat kon ook zijn omdat het niveau zo hoog lag in het begin van de avond.
Je kon ook gaan voor bieren ipv wijn. Ik ben nu wel redelijk veel bezig met bier en was eerst aan het twijfelen. Ik ben uiteindelijk blij dat ik het niet gedaan heb omdat de mensen naast ons voor bier gekozen hadden en ik zag dat je vrij standaard bieren kreeg (ik heb al veel gedronken en ben steeds op zoek naar iets nieuw) die ik eigenlijk zelf niet zo lekker vind. (Wild Jo, Filou, Chimay blond, Rochefort 10, ...). Als ik de wijnen ernaast zette dan vond ik die veel beter, wetende hoe de bieren smaakten. De pairing met het eten zal ook wel geklopt hebben, maar dan proef ik liever iets nieuws, of dit nu bier of wijn is.
Tegen het einde van de avond waren we elk een goede 250 euro kwijt. Ik zou zeker nog teruggaan, eerst nog wat sparen :) (en mss nog wat andere dingen proberen.
We zijn ook daar blijven overnachten (180 euro voor een kamer, incl ontbijt). De kamers waren mooi en verzorgd. 180 euro was mss wat aan de hoge kant, anderzijds konden we zeker niet meer naar huis rijden, dus dat was een grote win. Het ontbijt was verzorgd en lekker, maar zeker geen 2-sterren niveau zoals de avond ervoor. Het was wel veel en je krijgt veel opties om het ontbijt te "pimpen" moet extra zaken zoals een gekookt ei of een roerei, verschillende soorten fruitsap, yoghurt, enz. Dat heeft geen meerprijs en vond ik wel cool.
Goed om te lezen. Wij doen eind deze maand ons trouwdiner daar (zonder er zelf geweest te zijn op voorhand) maar heb ook enkel goede dingen gehoord van Boury.
 
Bon, juist men dessert op en eerlijk. Goed maar iets te veel zuur doorheen t menu. Miste soms wel wat zoet/zout in de gerechten maar zal eigen smaak zijn zeker. Niet dat t slecht was hoor. 310€ kwijt 10 gerechten inc wijnen. Apero en eventueel koffie niet bijgeteld

Ah, voor dat bedrag zou je toch mogen verwachten dat het eten je omver blaast. We hadden vorige week normaal ook (lunch)afspraak in Cuchara maar werd redelijk last minute door hen geannuleerd wegens personeelstekort.. We proberen zeker opnieuw proberen maar ik had hier toch graag een enthousiastere recensie gezien ;-).

We zijn dan bij La Belle (*) gaan dineren. Was al de derde keer en nooit teleurgesteld geweest. Klassiekere Franse keuken met wat moderne twistjes en alles prima klaar gemaakt. Ook geen al te stijve bedoening want dan hoeft het voor ons ook geen tweede keer.

Jarenlang culinair verwend geweest in Gent (o.a. Oak - voor hun ster - en Karel de Stoute waren enkele favorieten) en dan is het toch even zoeken naar leuke restaurantjes wanneer je terug naar de Kempische heimat verhuist. Kan10 in Kasterlee (geen ster voor alle duidelijkheid) bezoeken we regelmatig voor het goede eten -uiteraard - aan een zeer correcte prijs maar evenzeer door hun bediening die keer op keer helemaal goed zit.
 
Is er van jullie al iemand gaan eten bij 1 van Sergio Herman zijn zaken (Pure C, blueness en airrepublic) in combinatie met een overnachting in het strandhotel? hoe is jullie dat dan bevallen?
Ik heb het gedaan, overnachting in strandhotel + eten in airrepublic.

Hotel zelf is top, ontbijt ook héél erg goed, daar kan ik niets slechts over zeggen.

Airrepublic daarentegen was van begin tot einde een tegenvaller. Als ik dat geld betaal voor een restaurant verwacht ik dat de aangepaste wijnen ingeschonken worden bij het begin van het gerecht (ipv op het eind, waarbij ge een glas letterlijk naar binnen moogt kappen omdat u volgende gang/wijn daar is), própere toiletten én dat de jas van mijn vrouw aangedaan wordt ipv gelijk een vod in u handen gesmeten wordt.
Het eten was zeker goed, maar ik had er ook geen wow-gevoel bij.

Blueness is leuk, maar dat is meer een tapasbar (met héle goeie tapas) dan echt een restaurant. Wel tof.

Pure C niet gedaan (omdat het volzet was), maar dat is wel echt af blijkbaar. Staat nog op het lijstje.
 
Ah, voor dat bedrag zou je toch mogen verwachten dat het eten je omver blaast. We hadden vorige week normaal ook (lunch)afspraak in Cuchara maar werd redelijk last minute door hen geannuleerd wegens personeelstekort.. We proberen zeker opnieuw proberen maar ik had hier toch graag een enthousiastere recensie gezien ;-).

We zijn dan bij La Belle (*) gaan dineren. Was al de derde keer en nooit teleurgesteld geweest. Klassiekere Franse keuken met wat moderne twistjes en alles prima klaar gemaakt. Ook geen al te stijve bedoening want dan hoeft het voor ons ook geen tweede keer.

Jarenlang culinair verwend geweest in Gent (o.a. Oak - voor hun ster - en Karel de Stoute waren enkele favorieten) en dan is het toch even zoeken naar leuke restaurantjes wanneer je terug naar de Kempische heimat verhuist. Kan10 in Kasterlee (geen ster voor alle duidelijkheid) bezoeken we regelmatig voor het goede eten -uiteraard - aan een zeer correcte prijs maar evenzeer door hun bediening die keer op keer helemaal goed zit.
Mss ben ik gewoon niet zo’n grote fan van teveel oosterse invloeden.

zeg ik dat het slecht was, zeker niet maar k werd precies nergens van men sokken geblazen. Dinner by heston bv kreegk bijna tranen in men ogen van een stuk vis met puree bij. Zo simpel, puur ma ZO LEKKER. Mss ben ik gewoon meer voor t iets klassiekere. Tis vaak ook persoonlijke smaak zeker :)
 
Is er van jullie al iemand gaan eten bij 1 van Sergio Herman zijn zaken (Pure C, blueness en airrepublic) in combinatie met een overnachting in het strandhotel? hoe is jullie dat dan bevallen?

blueness is de enigste zaak van zen groep die k nog moet doen. Airrepublic al 2x geweest. Eerste keer toen ze niet zolang open waren en toen wist ik ook niet goed wat denken. Tis er lekker natuurlijk maar zoals hierboven is gezegd, voor dat geld verwacht ik er meer van.

2e keer was dan ergens vorig jaar en toen vond ik het iets beter. Tis gewoon een andere benadering/beleving tov de klassieke manier met menu en aangepaste wijnen. Le Pristine is ook zo’n concept als airrepublic. Geen aangepaste wijnen, kaart met 3-4 gerechten per gang met het oog op sharing indien gewenst.

iemand die een paar dagen eerder met mij mee naar cuchara was geweest was er toen bij le pristine ook bij. Lekker maar anders zei hem :p

pure c is idd echt wel top en een dikke aanrader! Vlakbij is Spetters in breskens ook wel een heel fijne zaak. Iets verder nog ligt dan de kromme watergang. Staat ook heel hoog op men lijstje van most visits in die regio :)
 
Deze maand bij Anobesia gaan dineren, heerlijk genoten van het menu, combinatie met de wijn was zeer geslaagd. Mocht ik de middelen hebben zou een maandelijks bezoek zeker op de agenda staan.

Ook het vermelden waard: volledig voldaan na het dessert
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Vandaag gaan eten in Het Gebaar. Zeer, zeer lekker. Maar hoewel we in de eerste plaats voor de desserts gingen, vond ik het hoofdgerecht van een nog veel hoger niveau.

Desserts zeker niet slecht, absoluut niet, maar ik werd niet omver geblazen door de smaken. Presentatie natuurlijk wel echte pareltjes.

Heeft ook niet de typische sterrenrestaurant vibe. Eerder casual toch. Maar ik heb dat ook liever, dus geen probleem voor mij. Voor de prijs verwacht je misschien wel nog wat meer, maar ik zie me hier zeker nog eens teruggaan.


In november naar Oak, zeer benieuwd naar.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Eerste sterrenzaak voor mij was Hostellerie St. Nicolas (**) : Niet bijzonder veel herinneringen aan, was goed meen ik mij te herinneren, maar niet noemenswaardig

Pure C (* op dat moment) : Helemaal in het begin, lunchformule genomen : Zeer tevreden over vlotte bediening en kwaliteit van het eten, minder over de wijnkeuze, was voor mij speciaal om speciaal te doen.

Restaurant Avant Garde (in het stadion van PSV Eindhoven) : Zijn ondertussen hun ster kwijt geraakt, en ik begrijp het wel ergens. We zijn telkens geweest in een formule Hotel + diner. Dit was ongelooflijk goedkoop, ik meen me te herinneren dat de totaalprijs 125€ pp was (overnachting, 6 gangen, aperitief, wijnen, koffie, waters, ontbijt de volgende dag). Eerste keer dat we gingen echt van onze sokken geblazen, kregen toen ook champagne als aperitief. In totaal 3 keer geweest, maar telkens een beetje minder, 2de keer was het aperitief bijvoorbeeld een crémant geworden, de laatste keer een mousserende wijn uit Luxemburg. Denk dat het grote probleem was dat die buiten de voetbalmatchen thuis gewoon bijna geen volk zagen.

The Jane : Fantastisch gegeten in wat toen nog de bar was, vrouw was toen hoogzwanger (5+ jaar geleden), en Sergio Herman had toen persoonlijk haar gerechten aangepast, top ervaring, zeer lekker gegeten, vlotte bediening en dito dranken.

Jonkman : Goed, zeer goede sommelier, eten vond ik zeer lekker, maar niets dat me echt is bijgebleven

Boury : Zeer lekker gegeten, erg verrassend ook in een prachtig interieur. Bediening was eerder koel en afstandelijk.

Storm in Oostende : Zeer, zeer lekker, voor mij zeker 1 ster waard, piepklein (16 couverts dacht ik), waardoor je een zeer knus gevoel krijgt. Bijzonder goeie gastvrouw ook.

Carcasse : Echt een ervaring, ik kan het iedereen aanraden. Niet zeer duur (als je een beetje oplet kom je met 125€ pp toe alles in.), van het beste vlees dat ik al gegeten heb, ook zeer fijne voorgerechten en dessert. Als je het graag "chique" en wat afgeborsteld hebt, niet gaan, je zit bijna letterlijk in een beenhouwerij.

Boo Raan : Voor ze een ster hadden, beste thai ooit, elke € meer dan waard.
 
In het verleden al gaan eten in:
  • Nuance (**) - Duffel - Fantastische ervaring. Wel iets "stijver". Je kon er wel praten maar ik vond het toch wat "stilletjes". Beperkt aantal tafels.
  • Melchior (*) - Tienen - Hier voor het werk eens gaan eten. Jong en fris. Lekker gegeten en geen stijve bedoening.
  • Arenberg (*) - Heverlee - Eveneens met het werk, deze keer een lunch en buiten. Zéér aangenaam verrast.
  • Eyckerhof (*) - Bornem - Eerst Aperitief en voorgerecht buiten en dan naar binnen. Zeer aangenaam en lekker en niet stijf.
In September ga ik naar de Pastorale (**) in Reet. Ik kijk hier enorm naar uit :)
 
Laatst bewerkt:
Ik snap de frustratie maar je zal 't toch moeten aanvaarden 😛
Update op mijn vorige post: het werkt blijkbaar anders. Ik zocht naar een tafel voor 2 personen, en ging er zo vanuit dat ik alle beschikbaarheid zou zien. Maar als je op 4 personen zoekt, is er wel nog heel veel plaats te vinden.
Je kan dus niet voor 2 reserveren, maar wel voor 4.
 
Ik wil voor iemand een cadeau doen van 400-500€ en dacht daarbij aan een cadeaubon van La Butte aux Bois.
Als ik echter naar de beschikbaarheid van arrangementen zie icm het restaurant is dat al serieus wat wachten + nog serieus wat opleg dat erbij komt voor het totaalbedrag.
Weet er iemand nog andere alternatieven waar je eens goed kan dineren+overnachting arrangement? Mag ook over de grens zijn.
 
Ik wil voor iemand een cadeau doen van 400-500€ en dacht daarbij aan een cadeaubon van La Butte aux Bois.
Als ik echter naar de beschikbaarheid van arrangementen zie icm het restaurant is dat al serieus wat wachten + nog serieus wat opleg dat erbij komt voor het totaalbedrag.
Weet er iemand nog andere alternatieven waar je eens goed kan dineren+overnachting arrangement? Mag ook over de grens zijn.
Pure C?
 
Als je toch zoveel betaalt dan hoop ik dat je ergens zit met een adembenemend zicht op de zee of bergen of zo. Ik ga liever naar zulke restaurants in Spanje, Italië of Turkije.. In België is dat puur ripp off.
Casa de Chá da Boa Nova is naar het schijnt wel de moeite qua adembenemend zicht. Spijtig genoeg volzet toen we in Porto waren.

In Thailand ook wel al "gewoon" gegeten op een vergelijkbare plaats. Al lijkt me de combinatie echt hemels om eens te beleven.

ccbn-16.jpg
 
Table maxime valt misschien net binnen dat budget. Wel in het zuiden van België.
Wel gek, michelin/gault&millau score is identiek aan het restaurant van La butte maar je betaald 120€ meer voor het menu.
Ok ik begrijp wel dat het totaalplaatje iets minder luxueus is en dat er wel nog ergens wat verschil zal zitten.
Denk dat het deze wel eens kan worden, is ook toffer dat ze daarmee alles kunnen bekostigen zonder zelf nog moeten bij te passen wat toch altijd iets aangenamer is als je het als cadeau krijgt.
Merci voor de tip.
 
Ik wil voor iemand een cadeau doen van 400-500€ en dacht daarbij aan een cadeaubon van La Butte aux Bois.
Als ik echter naar de beschikbaarheid van arrangementen zie icm het restaurant is dat al serieus wat wachten + nog serieus wat opleg dat erbij komt voor het totaalbedrag.
Weet er iemand nog andere alternatieven waar je eens goed kan dineren+overnachting arrangement? Mag ook over de grens zijn.
L’air du temps? Lijkt me ook dik de moeite te zijn. Goedkoopste zit daar al aan 450 wel en niet tijdens t weekend dan.
 
Ik wil voor iemand een cadeau doen van 400-500€ en dacht daarbij aan een cadeaubon van La Butte aux Bois.
Als ik echter naar de beschikbaarheid van arrangementen zie icm het restaurant is dat al serieus wat wachten + nog serieus wat opleg dat erbij komt voor het totaalbedrag.
Weet er iemand nog andere alternatieven waar je eens goed kan dineren+overnachting arrangement? Mag ook over de grens zijn.
Bij Boury zal je daar -exclusief drank- wel met toekomen.
 
Terug
Bovenaan