Sterrenrestaurants

Gij zijt ook van in de buurt?

Het zit ook precies al goed vol tot maart ofzo dacht ik. Ik had gelukkig nog iets kunnen regelen. Hopelijk strooit Corona geen roer in het eten.
Van Antwerpen. :unsure:
Maar mijn schoonouders wonen in Voeren en schoonbroer heeft restaurant (Cabaret 12) in Maastricht dus ik zit er regelmatig. Fantastische stad.
 
Mijn ouders zijn vrij gastronomisch ingesteld en gingen een keer of 3 per jaar uitgebreid uit eten. Zo heb ik al in een aantal sterrenzaken mogen eten, eigenlijk een beetje jammer dat ik vaak toen te jong was om de ervaring ten volle naar waarde te kunnen schatten. Zelf ga ik nu nog wel af en toe uiteten, maar dan meestal naar de 'betere' restaurants die net onder sterrenniveau zitten.

Niet de volledige lijst van waar ik al geweest ben, maar wel wat me zo op 1-2-3 te binnen schiet:

De Kristalijn (Genk)
Aan Tafel bij Luc Bellings (Hasselt)
Ogst (Hasselt)
Couvert Couvert (Heverlee)
Arenberg (Heverlee)
EED (Leuven)
EssenCiel (Leuven)
La Source (Lanaken)
L'Air Du Temps (Liernu)
Beluga (Maastricht)
De Slagmolen (Opglabbeek)
Magis (Tongeren)
Altermezzo (Tongeren)
De Mijlpaal (Tongeren)

Ik denk dat ik vrij makkelijk ben op culinair vlak, dus bij elk van die restaurants vond ik het een geslaagde ervaring. De enige slechte ervaring was Aan Tafel bij Luc Bellings. Qua eten was dat vrij gewoontjes en de bediening was niet goed. Ze waren er toen ook niet mee opgezet dat mijn vader een btw-bonnetje op het eind vroeg.

Mijn favoriete ervaring daartegenover was waarschijnlijk L'Air Du Temps. Zeer lekker eten, goeie en vriendelijke bediening, een heel mooie locatie. Op zich geen al te speciale kost met exotische ingrediënten, maar gewoon kwaliteitsproducten waar ze het beste uit wisten te halen.
 
Van Antwerpen. :unsure:
Maar mijn schoonouders wonen in Voeren en schoonbroer heeft restaurant (Cabaret 12) in Maastricht dus ik zit er regelmatig. Fantastische stad.
Cabaret 12 ken ik wel van naam, maar nog niet geweest.

Ja, Maastricht is zalig. Echt heel veel goede eetgelegenheden. Ik kom er best vaak, maar leer nog steeds nieuwe dingen kennen. Het is geen sterrenzaak, maar als ge van het tapasconcept houdt en graag Grieks eet, moet ge zeker eens bij Ouzeri Omega gaan eten. Echt top daar.
 
Cabaret 12 ken ik wel van naam, maar nog niet geweest.

Ja, Maastricht is zalig. Echt heel veel goede eetgelegenheden. Ik kom er best vaak, maar leer nog steeds nieuwe dingen kennen. Het is geen sterrenzaak, maar als ge van het tapasconcept houdt en graag Grieks eet, moet ge zeker eens bij Ouzeri Omega gaan eten. Echt top daar.

C12 echt een aanrader, super goeie brasserie vind ik. Die Griek gaan we zeker eens proberen, merci voor de tip!
 
Wel leuk om zo van die minder gekende topadresjes te weten gekomen zoals hierboven vermeld. Hebben jullie per toeval zulke aanraders in het Brusselse?

Voor mij persoonlijk Menelas Ouzerie aan het Sint-Katelijneplein in Brussel. Eveneens een Grieks tapasconcept maar pure producten en echt formidabel lekker. Mijn ouders gaan geregeld en wij zijn zelf ook al meermaals geweest, en de bediening kan blijkbaar soms zo-zo zijn, maar zelf nog geen last van gehad.
 
Wel leuk om zo van die minder gekende topadresjes te weten gekomen zoals hierboven vermeld. Hebben jullie per toeval zulke aanraders in het Brusselse?

Voor mij persoonlijk Menelas Ouzerie aan het Sint-Katelijneplein in Brussel. Eveneens een Grieks tapasconcept maar pure producten en echt formidabel lekker. Mijn ouders gaan geregeld en wij zijn zelf ook al meermaals geweest, en de bediening kan blijkbaar soms zo-zo zijn, maar zelf nog geen last van gehad.
In het Brusselse ken ik niks helaas, maar vaak is TripAdvisor ook ideaal om iets nieuws te ontdekken. Ik ken Maastricht behoorlijk goed, maar ik kijk soms nog wel eens om iets "nieuws" te ontdekken.
 
Ons trouwdiner bij Boury eind Augustus was alvast iets om nooit te vergeten. We wisten natuurlijk al van in het begin dat ze enorm vriendelijk waren, maar de avond zelf was het op elk vlak perfectie.

Eind September bij Vrijmoed gaan eten en dat was toch serieus minder, zeker geen 2 sterren waard. Service was niet top en vond de gerechten ook niet zo lekker.

Vorige week in Den Haag bij Calla's (*) geweest, eveneens zeer lekker. Geen super speciale dingen, hoewel de rode biet marshmallow wel leuk was, maar alles was wel mooi gepresenteerd en zeer goede combinaties. Ook een mooie attentie gekregen voor mijn vrouw haar verjaardag.

Mijn vader gaat volgende maand naar Zilte (***), kijk al uit naar zijn mening. Zelf nog nooit drie sterren mogen ervaren.
 
Wel leuk om zo van die minder gekende topadresjes te weten gekomen zoals hierboven vermeld. Hebben jullie per toeval zulke aanraders in het Brusselse?

Voor mij persoonlijk Menelas Ouzerie aan het Sint-Katelijneplein in Brussel. Eveneens een Grieks tapasconcept maar pure producten en echt formidabel lekker. Mijn ouders gaan geregeld en wij zijn zelf ook al meermaals geweest, en de bediening kan blijkbaar soms zo-zo zijn, maar zelf nog geen last van gehad.

Nog véél beter is Strofilia in centrum Brussel. Dikke aanrader!

En in Brussel kan ik nog veel meer aanbevelen, enkele van mijn favo's zijn meer gekende zaken zoals Old Boy: blijft een heerlijke adresje als je wat asian food-minded bent. Prijs kwaliteit ook echt top. Iets minder gekend, maar heel populair in Brussel zelf: Ötap (verfijnde sharing dishes met invloeden uit allerlei keukens). Nénu kan ik ook ihb aanraden (vietnamees sharingfood).

Mag het wat verfijnder (met hogere prijsklasse): Toshiro (voormalige sous chef van l'Air du Temps - echt top), isabelle arpin (fijn eten in een elegant kader), Barge (gekend voor originele creaties met groenten, zeer betaalbaar.)
 
Kent er iemand toevallig een goed restaurant waar er ook indoor kinder faciliteiten zijn (indoor speeltuin, animatie, tv hoek, whatever).
Het hoeft niet noodzakelijk een ster te hebben, maar de bedoeling is wel voor "het betere eten" te gaan.
 
Net een reservering voor 6p bij Hof van Cleve gemaakt.
Ik heb het hier al eens gevraagd, maar kan je daar met 2 personen gaan eten? Ik hou al maanden de agenda in de gaten; en nog nooit een vrij slot gevonden voor 2, terwijl je voor 4 en 6 etc wel nog kan boeken. Nooit plaats voor 2, lunch noch diner.
 
Dit weekend gaan eten bij Oak. De 6-gangen menu. Niets dat mij echt omvergeblazen heeft (mijn vrouw was wel echt compleet weg van een gerecht met mosselen), maar elk gerecht wel zéér lekker. Enkel de amuses waren voor mij van een minder niveau.

Ik had wel gemakkelijk die menu 2 of 3 keer kunnen eten, voor zo'n kleine porties ben ik niet gemaakt :unsure:
 
1* restaurants al een paar keer gedaan, valt meestal wel mee (maar ik vind het toch redelijk veel geld elke keer voor een reeks kleine hapjes).
2* restaurant: volgende week de Cuchara in Lommel, ben benieuwd.
 
Wel leuk om zo van die minder gekende topadresjes te weten gekomen zoals hierboven vermeld. Hebben jullie per toeval zulke aanraders in het Brusselse?

Voor mij persoonlijk Menelas Ouzerie aan het Sint-Katelijneplein in Brussel. Eveneens een Grieks tapasconcept maar pure producten en echt formidabel lekker. Mijn ouders gaan geregeld en wij zijn zelf ook al meermaals geweest, en de bediening kan blijkbaar soms zo-zo zijn, maar zelf nog geen last van gehad.
Sea Grill :)
 
Vorige week bij Klost'r gaan eten in Vlijtingen (Riemst) https://www.tvlyt.be/

Het is geen ster, maar denk dat dat in de toekomst wel zou kunnen gebeuren (in zoverre ik dat kan inschatten natuurlijk). Het was echt top. Zeer goede bediening. Wijnen waren zeer lekker en het eten was ook top.
 
1* restaurants al een paar keer gedaan, valt meestal wel mee (maar ik vind het toch redelijk veel geld elke keer voor een reeks kleine hapjes).
2* restaurant: volgende week de Cuchara in Lommel, ben benieuwd.

Aha doe de groetjes aan men ex 😂 benieuwd naar uw bevindingen. Ben er in augustus geweest
 
Onlangs Bozar gedaan. Keuken was top en leunde wat mij betreft dichter aan bij 2* dan 1* en hun wijnkeuze was ook top.
Bediening vond ik echter heel wat minder. Paar keer om drank moeten vragen, afwijken van het georchestreerde schema was lastig, onervaren personeel, …

Dit is ook een mooi voorbeeld van een typisch klassiek ‘stijf’ sterrenrestaurant. Niets mis mee uiteraard, ik kan het wel smaken.
 
Bij La Colombe gaan eten in Kaapstad, hemels was het :love: Technisch gezien geen sterren aangezien ze in Afrika geen Michelin doen, maar staat op plaats 81 beste restaurants ter wereld, dus zal ergens tussen de 2 en 3 sterren schommelen afgaand op wat errond staat in de lijst.
Als er ooit iemand in Kaapstad zou zijn, zéker doen. Grote voordeel is dat het ook spotgoedkoop is (relatief gezien). We hebben chef's menu gepakt, 1 maal bijpassende wijnen en dan nog een glas wijn apart en waren € 240 kwijt voor 2 man..
 
Terug
Bovenaan