Sterrenrestaurants

Ik ben dus 2 weken geleden naar Pastorale** geweest.
Geen stijve bedoening. Af en toe een grapje met de ober. Mooi pand en interieur.
Menu biotoop genomen.
De eend met dadel was werkelijk subliem. De kalfszwezeriken, kip en 2 visgerechten waren ook op topniveau.

Ik stoorde me echter aan het dessert. Vooraf twijfelde ik al of ik niet om die reden toch voor het duurste Signatuur menu zou gaan.. Achteraf gezien was dat een betere keuze geweest..
Zoete aardappel hoort niet in een dessert. Hoewel het op zich wel lekker was, was dit voor mij absoluut geen dessert gevoel. Zo jammer.

Verder niets op aan te merken en zeker zijn ** waard.
 
Enkele keren al iets gaan eten in sterrenresto's (nooit de top met 3 sterren), maar is niet mijn dada. Hier om de hoek ligt een restaurant dat 13/20 scoort in de GM, zonder ster, en daar ga ik liever iets eten. Het is lekker, prijselijk en gemoedelijker. Smaak is smaak natuurlijk...maar ik vond het nooit de meerprijs waard. Om te relativeren: onlangs in Bernkastel met het gezin gaan eten. Schnitzel natuurlijk, megalekker, bij een ouder koppel dat een restaurant had. Dat mens kwam de schnitzel aan tafel snijden van onze kinderen, zodat wij op ons gemak konden eten. Nog nooit meegemaakt, en dat vind ik evenveel waard als die ster.
 
Gaan voor mijn verjaardag bij Boo Raan eten, ben benieuwd.
Fan van de Thaise keuken als ik ben mocht dat niet ontbreken.
Prijzen vallen ook goed mee
22 -35 euro voor een hoofdgerecht, not bad at all.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Gaan voor mijn verjaardag bij Boo Raan eten, ben benieuwd.
Fan van de Thaise keuken als ik ben mocht dat niet ontbreken.
Prijzen vallen ook goed mee
22 -35 euro voor een hoofdgerecht, not bad at all.


Zeker lekker, maar vond het toch wat overpriced.

Kin Khao in Gent is ook een absolute aanrader trouwens, best Thai (in België) die ik al heb gegeten.
 
Gaan voor mijn verjaardag bij Boo Raan eten, ben benieuwd.
Fan van de Thaise keuken als ik ben mocht dat niet ontbreken.
Prijzen vallen ook goed mee
22 -35 euro voor een hoofdgerecht, not bad at all.
Een van mijn beste culinaire ervaringen in de laatste jaren. Bediening is niet stijf, cocktailtje aan de bar is ook mogelijk, en de smaken in de gerechten zijn echt goed!
 
Gaan voor mijn verjaardag bij Boo Raan eten, ben benieuwd.
Fan van de Thaise keuken als ik ben mocht dat niet ontbreken.
Prijzen vallen ook goed mee
22 -35 euro voor een hoofdgerecht, not bad at all.
Ziet er fancy uit! Dacht gelijk "amai das duur", maar als ze een ster hebben zal het wss zijn geld wel waard zijn? Het is wat de perceptie die je hebt van een aziatisch restaurant, dat het niet echt "verfijnd" kan zijn.

Hoe kan je je daar in godsnaam niet overeten en je blauw betalen? :D
 
Vandaag weest gaan lunchen in bar bulot by hertog jan in antwerpen. Zijn sinds gisteren open… zen concept in brugge heeft dit jaar zen eerste ster gekregen.

Locatie is wel top in antwerpen, zit trouwens een 2e restaurant daar waar die hollandse chef van de leest (3*) in zit nu. Ben wel de naam ff kwijt haha.

Anyway, bar bulot… k krijg het altijd wel warm van klassiekers die op goed niveau gebracht worden. Uiteindelijk voorgerecht, hoofdgerecht, dessert, glas wijn, water en koffie genomen. 113€ kwijt. Best wel prijzig maar k vond het wel waard. Ga er zeker nog eens terug vanaf ge effectief aan de keukentoog kunt zitten. Wegens personeelsgebrek was dat deel nog niet open :(
 
Ik heb geen enkele affectie met een sterrenzaak. Goed eten dat wel en in goed gezelschap. Als het dan toch iets deftiger mag zijn dan Boury, 't Pomphuis of Loncin

Maar ik zit liever in een goede brasserie hier in België zoals een Baarle 90, Ruyterhof of De Dikke Mee.
 
Vandaag weest gaan lunchen in bar bulot by hertog jan in antwerpen. Zijn sinds gisteren open… zen concept in brugge heeft dit jaar zen eerste ster gekregen.

Locatie is wel top in antwerpen, zit trouwens een 2e restaurant daar waar die hollandse chef van de leest (3*) in zit nu. Ben wel de naam ff kwijt haha.

Anyway, bar bulot… k krijg het altijd wel warm van klassiekers die op goed niveau gebracht worden. Uiteindelijk voorgerecht, hoofdgerecht, dessert, glas wijn, water en koffie genomen. 113€ kwijt. Best wel prijzig maar k vond het wel waard. Ga er zeker nog eens terug vanaf ge effectief aan de keukentoog kunt zitten. Wegens personeelsgebrek was dat deel nog niet open :(
Wat heb je dan gegeten? Daarnet even gekeken op hun site en ziet er op basis van de foto’s en het menu wel top uit.
 
En geweest? In orde? Ik passeer er binnenkort ook voor het eerst.
Het was héél lekker. Maar de hoofdmenu was een beetje kaal en viel qua hoeveelheid wat tegen. Een stukje vlees met wat 'mini' groentjes erond.
Door al de randgerechten / hapjes ging je er wél niet met honger buiten, maar zoals met elk sterrenrestaurant betaal je eigenlijk te veel voor wat het is. :)
 
Zeker lekker, maar vond het toch wat overpriced.

Kin Khao in Gent is ook een absolute aanrader trouwens, best Thai (in België) die ik al heb gegeten.
Ja, Kin Khao is een aanrader, ook al een paar keer geweest. Wij hebben de luxe om een afhaal-Thai in onze buurt te hebben die ERG goed is (beide vrouwen in de keuken zijn Thais, groenten uit de hof, ...).

On topic : dit weekend naar 't Overhamme geweest in Aalst. Vriendelijk bediening, toffe setting, vlotjes met de wijn en geen te zotte prijs voor een ster. Aperitief, 4 gangen met aangepaste wijnen en een koffie : 225€ voor twee personen.

Met nieuwjaar voor de zoveelste keer naar de Heeren van Liedekercke. Geen ster, maar qua eten kunnen ze zich gerust naast een sterrenzaak zetten. Als iemand ooit eens culinair wil eten in een bierrestaurant, kan ik die alleen maar aanraden.
 
4 jaar geleden in Chateau Neercanne gaan eten in het dorp hier ( https://www.oostwegelcollection.nl/chateau-neercanne/ ). Een half jaar later waren ze wel hun ster kwijt, maar ik vond het top. Was wel mijn eerste ster ervaring.

Dan 2 jaar geleden in Knokke bij Cuines33 gaan eten ( https://www.cuines33.be/nl/ ). Was specialer dan in Kanne, maar zeer lekker.

Dan gaan we soms wel eens bij Hof de Draeck ( https://www.hof-de-draeck.be/ ) eten in Teuven. Het is geen sterrenzaak, maar wat mij betreft net eronder. Ook in coronatijd gaan afhalen en het is eigenlijk altijd zeer goed.

Omdat we in januari 5 jaar samen zijn hebben we in een nieuwe zaak van Maastricht gereserveerd ( https://studio.restaurant/ ). Ik kijk er wel naar uit. Ze hebben nog geen ster, maar als ik de comments lees zou dat wel eens kunnen gaan gebeuren. De kok en 1 van de eigenaren was kok bij het Chateau Neercanne toen ze een ster hadden. De andere eigenaar is een ploeggenoot van me en heeft nog een andere zaak met zijn broer. Een ander concept, maar het eten is daar ook altijd goed. Zeer benieuwd dus.
 
4 jaar geleden in Chateau Neercanne gaan eten in het dorp hier ( https://www.oostwegelcollection.nl/chateau-neercanne/ ). Een half jaar later waren ze wel hun ster kwijt, maar ik vond het top. Was wel mijn eerste ster ervaring.

Dan 2 jaar geleden in Knokke bij Cuines33 gaan eten ( https://www.cuines33.be/nl/ ). Was specialer dan in Kanne, maar zeer lekker.

Dan gaan we soms wel eens bij Hof de Draeck ( https://www.hof-de-draeck.be/ ) eten in Teuven. Het is geen sterrenzaak, maar wat mij betreft net eronder. Ook in coronatijd gaan afhalen en het is eigenlijk altijd zeer goed.

Omdat we in januari 5 jaar samen zijn hebben we in een nieuwe zaak van Maastricht gereserveerd ( https://studio.restaurant/ ). Ik kijk er wel naar uit. Ze hebben nog geen ster, maar als ik de comments lees zou dat wel eens kunnen gaan gebeuren. De kok en 1 van de eigenaren was kok bij het Chateau Neercanne toen ze een ster hadden. De andere eigenaar is een ploeggenoot van me en heeft nog een andere zaak met zijn broer. Een ander concept, maar het eten is daar ook altijd goed. Zeer benieuwd dus.

Al 2 keer gaan eten bij Studio. Gilbert is een vriend van mijn vriendin. Was 2 keer echt top. You will nog be disappointed.
 
Al 2 keer gaan eten bij Studio. Gilbert is een vriend van mijn vriendin. Was 2 keer echt top. You will nog be disappointed.
Gij zijt ook van in de buurt?

Het zit ook precies al goed vol tot maart ofzo dacht ik. Ik had gelukkig nog iets kunnen regelen. Hopelijk strooit Corona geen roer in het eten.
 
Hier zondagavond reservation bij JER (Hasselt).
Probeer toch 2x per jaar tijd voor te maken. Altijd aangename sfeer en eerder intiem.

Voor mid-November met Ms wordt het Innesto (Houthalen). Vaste stek, altijd erg tevreden van om tijd te maken voor eens lekker bij te praten!
 
Terug
Bovenaan