1 ding wat mij stoort, maar noodzakelijk is omwille van opbouw, is hoe hij soms een moment of handeling kan omschrijven met 2 pagina's. Het haalt het tempo eruit vind ik.

Beetje typerend aan King. Leest wat zwaarder dan andere auteurs, maar dat vind ik net de charme en draagt bij aan de sfeer.

Gisteren begonnen aan Fairy Tale die gisteren is uitgekomen. Ondertussen 70 pagina's in. Weinig actie tot hier toe, maar weer die sfeer weer en personages die er echt wel staan.

Dean koontz is nr 3 in mijn boekenkast, maar ook beugelezen. Zo af en toe eentje herlezen is prima, maar ik denk dat het 10j geleden is dat ik daar nog iets van kocht... Zal dus goed meevallen volgens mij! 😁

Vroeger als "jonge gast" eigenlijk beginnen lezen door Koontz. Maar op een bepaald moment toch afgehaakt omdat God er zich massaal mee komt moeien in de verhaallijn. Zeker in z'n laatste boeken. Toen ben ik beginnen King te lezen :)

Ik heb hier nog altijd Motel Van De Angst liggen ... die heb ik vroeger nooit gelezen, maar staat nu wel op het lijstje.
 
Ik heb lang veel gelezen en begin er nu terug mee. Van de man, in het nederlands, gelezen (al kan ik er mij weinig tot niets van herrineren):

Joyland: de eerste en als 15 jarige was dat coming of age verhaal best wel een goede start.

11/22/1963: heel goed en is zijn lengte echt wel waard.

Under the dome: ook heel goed, vooral hoe het conflict langzaam ontstaat tussen de mensen onder the dome was echt wel cool

The Shining: topboek gelezen op hotel in Londen. Voor mij zijn beste boek

Dr Sleep: viel dan weer heel hard tegen, een overbodige sequel

Ik wil terug wat meer gaan lezen en King lijkt mij wel een goeie auteur om dan mee te beginnen. Een 2de keer The Shining komt er sws en zou It en The Stand ook wel is willen lezen maar wat raden jullie nog aan? Denk dat ik ook is 1 of 2 dark towers heb gelezen maar dat lag mij dan weer minder
 
Ik heb lang veel gelezen en begin er nu terug mee. Van de man, in het nederlands, gelezen (al kan ik er mij weinig tot niets van herrineren):

Joyland: de eerste en als 15 jarige was dat coming of age verhaal best wel een goede start.

11/22/1963: heel goed en is zijn lengte echt wel waard.

Under the dome: ook heel goed, vooral hoe het conflict langzaam ontstaat tussen de mensen onder the dome was echt wel cool

The Shining: topboek gelezen op hotel in Londen. Voor mij zijn beste boek

Dr Sleep: viel dan weer heel hard tegen, een overbodige sequel

Ik wil terug wat meer gaan lezen en King lijkt mij wel een goeie auteur om dan mee te beginnen. Een 2de keer The Shining komt er sws en zou It en The Stand ook wel is willen lezen maar wat raden jullie nog aan? Denk dat ik ook is 1 of 2 dark towers heb gelezen maar dat lag mij dan weer minder
Enkele van zijn klassiekers die ik afgelopen jaren gelezen heb en zeker kan aanraden:
Carrie
Dodenwake
Cujo
Christine
Misery

En van zijn recentere werk (11/22/1963 als absolute topper maar die heb je al gelezen):
Lisey's verhaal
De buitenstaander
Billy Summers
 
Ik ben een heel grote King fan en ben recent begonnen aan Fairy Tale. Zoals iemand anders hier zegt, die sfeer en personages zijn echt top. Ik zou zonder probleem honderden pagina's kunnen lezen in de sfeer van die eerste +-100 pagina's. De schrijfstijl, personages en dialogen zijn zo organisch en vlot, top!
 
Die met de slapende vrouwen die hij met zijn zoon geschreven had, vond ik sterk begonnen maar dan te belerend naar het einde/plot toe. Daarvoor lees je - imo - geen King. Enfin, het was geen preek of zo maar toch niet wat ik er van hoopte. Mijn favoriet blijft Needful Things, was mijn eerste, daarna Salem’s Lot en dan toch It. Ik heb lang nog niet alles van hem gelezen en sommige dingen zoals Cujo of Carrie staan niet echt hoog op mijn lijstje maar met een King in de zetel kruipen blijft wel altijd een topdag.
 
Ben nu 360 paginas ver in It en het heeft mij echt mee. Ik had wat schrik na die meh film (enkel part 1 gezien) van een paar jaar terug maar dit is echt pakken beter. Personages zijn supergoed uitgewerkt en met de Pennywise stukken zit ik wel echt op het puntje van mijn stoel.
 
Ben nu 360 paginas ver in It en het heeft mij echt mee. Ik had wat schrik na die meh film (enkel part 1 gezien) van een paar jaar terug maar dit is echt pakken beter. Personages zijn supergoed uitgewerkt en met de Pennywise stukken zit ik wel echt op het puntje van mijn stoel.

Ik ben nu IT aan het lezen ... 190 pagina's in, maar ik vind het om de één of andere reden zwaar om te lezen. Het haalt echt de snelheid er uit. Met zijn laatste boeken heb ik dat minder. Voorlopig is het verhaal nog niet waauw, maar voor een boek van meer dan 1.000 pagina's zit ik nog niet ver. ;)
 
Ik ben nu IT aan het lezen ... 190 pagina's in, maar ik vind het om de één of andere reden zwaar om te lezen. Het haalt echt de snelheid er uit. Met zijn laatste boeken heb ik dat minder. Voorlopig is het verhaal nog niet waauw, maar voor een boek van meer dan 1.000 pagina's zit ik nog niet ver. ;)
Aan mij had het al mee vanaf

De dood van Georgie. En dan de manier waarop ieder personage geintroduceerd wordt vind ik ook keigoed, precies alsof ze allemaal ten oorlog gaan trekken. De enige momenten die er voor mij wat de snelheid uithalen zijn die interludes uiteindelijk maken die wat meer mythologie rond Pennywise maar ook niet meer dan dat. Verder is de manier waarop King de confrontaties met Pennywise beschrijft ook wel fantastisch
 
Aan mij had het al mee vanaf

De dood van Georgie. En dan de manier waarop ieder personage geintroduceerd wordt vind ik ook keigoed, precies alsof ze allemaal ten oorlog gaan trekken. De enige momenten die er voor mij wat de snelheid uithalen zijn die interludes uiteindelijk maken die wat meer mythologie rond Pennywise maar ook niet meer dan dat. Verder is de manier waarop King de confrontaties met Pennywise beschrijft ook wel fantastisch

De eerste zin in je spoiler. Klopt! Maar daarna is de snelheid er wel een beetje uit. Enfin ... ik zet door. :)
 
Kan er iemand al wat informatie geven over Fairy Tale. Is deze de moeite?
Ik zit iets voorbij halfweg, en tot nu toe is het wel een typische King eigenlijk. Het is een beetje een combinatie van De Donkere Toren en 22-11-1963. Maar dan met een tienerjongen als hoofdpersonage. Gebaseerd op wat ik tot nu toe gelezen heb zou ik hem zeker niet afraden.

Of het echt een topper is, dat zal ik weten te vertellen als ik hem uit heb. Maar dat kan nog wel een paar weken duren, gezien de weinige tijd die ik heb om te lezen momenteel :sop:.
 
Laatst bewerkt:
Kan er iemand al wat informatie geven over Fairy Tale. Is deze de moeite?

Ik quote ff m'n mening uit een andere thread :)

Fairy Tale - Stephen King

Het laatste boek van King en volledig Fantasy. Ik had een beetje schrik, na het teleurstellende De Talisman. Maar die schrik was onterecht en op sommige momenten was er wel een Donkere Toren sfeer aanwezig met genoeg referenties naar dat universum. Om de één of andere manier voelt dat toch altijd als een beetje thuiskomen.

Het plot? En dat staat ook op de achterflap, geen spoilers. Charlie het hoofdpersonage leert een kluizenaar Howard Bowditch en diens hond Radar kennen. Op het domein van de Bowditch staat een schuur waar soms vreemde geluiden uit komen. Wanneer Howard sterft laat hij zijn hond en het geheim van de schuur na aan Charlie., wat in feite een poort bevat naar een andere wereld.

De karakterontwikkeling in dit boek is wéér erg sterk. Het boek telt 600 pagina's en maar liefst 1/3 gaat over de verstandhouding tussen Charlie en Howard en dit mocht zelfs nog veel langer duren persoonlijk. Uiteindelijk gebeurt er niet zoveel, maar gewoon ... sfeer. Het verhaal ontwikkelt zich verder als een sprookje ... hetzij een erg grimmige variant. Het enige nadeel is misschien dat het verhaal wel erg rechtlijnig is, maar de personages en sfeer maken dat allemaal goed. - 8,5/10
 
It uitgelezen. 10/10 voor mij. Heel goed geschreven geweldige finale en einde. De manier waarop King 1958 en 1985 door elkaar blend naar het einde is gewoon meesterlijk. Alle eindjes komen vlotjes samen en de symboliek van wat er met Derry gebeurd is gewoon geniaal.

Next: een herlezing van The Shining maar nu in het Engels. Daarna Billy Summers en The stand in huis halen

Toen dan uiteindelijk het beest verslagen was dacht ik dat we dat moment met het colaflesje nooit meer gingen krijgen. Maar net dan komt het toch nog. Even "we'll meet again" in de versie van Johnny Cash opgezet en die combo raakte mij wel.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Pion
Ik ben nu IT aan het lezen ... 190 pagina's in, maar ik vind het om de één of andere reden zwaar om te lezen. Het haalt echt de snelheid er uit. Met zijn laatste boeken heb ik dat minder. Voorlopig is het verhaal nog niet waauw, maar voor een boek van meer dan 1.000 pagina's zit ik nog niet ver. ;)
Ik zit momenteel aan pagina 1000 en ik vind het echt wel heel goed. Het is inderdaad even doorzetten, ben er zelf een paar keer aan begonnen voordat ik effectief zo ver ben geraakt. Het tempo zit er nu ook serieus in.
 
Terug
Bovenaan