Ik vind King op zijn best in zijn korte verhalen.
Different Seasons en the skeleton crew zijn mijn favoriete verhalenbundels van hem.

Van zijn meer recentere werk, vind ik Duma Key en vooral the girl who loved Tom Gordon zeer goed.
 
Goed topic!
Ik heb hem vooral leren kennen met de Mr. Mercedes trilogy. Enorm goed hoe hij kan schrijven vanuit het standpunt van "de slechterik". Hoe hij hun geest kan weergeven zodat hetgeen ze denken en doen "normaal" lijkt in hun eigen ogen.

Dan 11-22-63 verslonden tijdens een zomervakantie. Wat een heerlijk boek. Hoe hij de jaren 50 en 60 weergeeft. Fenomenaal!
Nu ben ik bezig met Under the Dome. En daar valt me weer op hoe goed hij "zieke" geesten kan weergeven, en hoe vlotjes het allemaal leest.

Ik ben blij dat veel van jullie de Dark Tower series aanraden. Want dat spreekt me op zich niet zo aan. Maar misschien moet ik dat ook eens een kans geven. En dan zijn we weer 10 jaar verder. :)
 
Onze vriend heeft een nieuw boek uit.
"Later", een beetje in de sfeer van de Sixth Sense blijkbaar.
Helaas zit ik nog maar aan pagina 100 van 950 (of zo) van "Under the Dome" ...
 
Ik vind King op zijn best in zijn korte verhalen.
Different Seasons en the skeleton crew zijn mijn favoriete verhalenbundels van hem.

Van zijn meer recentere werk, vind ik Duma Key en vooral the girl who loved Tom Gordon zeer goed.
Different Seasons is formidabel. En Apt Pupil is misschien het allerbeklijvendste verhaal dat ik ooit heb gelezen.
 
Different Seasons is formidabel. En Apt Pupil is misschien het allerbeklijvendste verhaal dat ik ooit heb gelezen.
Apt Pupil is heel goed (het verhaal wel te verstaan, niet de verfilming die ze er ooit van gemaakt hebben).
Stephen King is sterk in die duistere kant te exploreren die bij iedereen er wel een beetje in zit.

Ik zal die verhalenbundels eens bestellen, jullie hebben me benieuwd gemaakt. :D
Mijn advies hier: Room 1408 - Quitters Inc. - The Boogeyman - The Road Virus heads North - Stationary Bike - Apt Pupil - Children of the Corn - The Jaunt - The Monkey - A Good Marriage - The Lawmower man
 
Boek 6 is precies geschreven door iemand die nog 5 minuten tijd had en zich dan moest haasten om zijn lijnvlucht nog te halen.
Maar anderzijds, goed dat hij het heeft afgewerkt. Als ik dat vergelijk met George R.R. Martin die er na al die jaren nog niet in slaagt om terug op gang te komen. Dan liever een Stephen King die afwerkt waaraan hij begint.
Volledig mee akkoord. Ik vond de Dark Tower series heel goed, 1ste boek was misschien nog een beetje doorworstelen maar vanaf dan fantastisch, tot boek 6, dat viel echt tegen. Het laatste boek, en finale einde, vond ik ook zeer goed. Al zijn sommige stukken nogal snel-snel afgehandeld, o.a. het einde van de plotline met Mordred was nogal een anticlimax naar mijn mening.
 
'22-11-1963' gisteren uitgelezen.
Meestal is het een heuse taak om zo'n dik boek uit te lezen, maar deze ging zeer vlot.
Afgelopen dagen gefantaseerd over tijdreizen op deze manier, om in slaap te geraken.
Mede hierdoor toch wel een 9/10 waard.
 
'22-11-1963' gisteren uitgelezen.
Meestal is het een heuse taak om zo'n dik boek uit te lezen, maar deze ging zeer vlot.
Zo weet dat je een boek goed is, als je erdoor vliegt. Ik heb onlangs een aantal klassiekers gelezen (van die literaire topwerken) en mij erdoor moeten sleuren om ze uit te krijgen. Vervolgens in The Tommyknockers begonnen en die vloog er gewoon door bij mij.
 
Zo weet dat je een boek goed is, als je erdoor vliegt. Ik heb onlangs een aantal klassiekers gelezen (van die literaire topwerken) en mij erdoor moeten sleuren om ze uit te krijgen. Vervolgens in The Tommyknockers begonnen en die vloog er gewoon door bij mij.
10x liever iemand die in de stijl schrijft zoals een King of R. Zafon, waarvan je niet telkens dezelfde zin vijfmaal moet lezen om ze te begrijpen.
Gelukkig spiegelt niet iedereen zich aan een Beckett of consoorten.
 
Cujo 6.5/10.
De karakteropbouwende stukken interesseerden me niet zo.
Ging minder vlot dat lezen i.t.t. het vorige King-boek.
 
Cujo 6.5/10.
De karakteropbouwende stukken interesseerden me niet zo .
Ging minder vlot dat lezen i.t.t. het vorige King-boek.
King heeft die boek geschreven terwijl hij onder invloed van pillen was en kon zich achteraf niet meer herinneren dat hij het geschreven had. Ik vond Cujo één van de meer duistere werken die King geschreven heeft, die boek liet een redelijk deprimerende indruk achter bij mij (vooral het einde).
 
Ben vooraan begonnen dus met Carrie, dan Salems Lot en The Shining. Vooral SL vond ik echt heerlijk creepy, hoe je dat dorpje leert kennen met al zijn inwoners. Ik lees niet zo graag boeken met ellenlange beschrijvingen van de omgevingen of huizen (bijv Aspe, Tolkien) dus heb veel liever King zijn stijl. Harry Potter vond ik daarom ook goed, meer focus op de sfeer/leefwereld/personages en verhaal dan op omgevingen. Is net het mooie aan een boek imo dat je u eigen versie van die wereld maakt. Ook van die schrijvers die constant synoniemen gebruiken die niemand ooit gebruikt krijg ik het van op mijn heupen. Wat ik ook goed vind aan King is dat hij de technische/praktische kant van vele dingen kent.
Nu in The Stand bezig, ik raak er moeilijker in voort omdat het voorlopig wat spanning mist. Het is wel een passend verhaal om op dit moment te lezen :p.
Ik zou dan erna ook wel aan de DT serie willen beginnen, oa The Stand zou wel verbonden zijn aan die reeks somehow? dus ben benieuwd maar ga proberen niet te veel te spoilen.
 
Salem's Lot, The Stand, It, Desperation, ... die zijn allemaal losjes verbonden met the Dark Tower. The Stand misschien nog iets meer dan de anderen, maar je kan zelf kiezen welke je eerst leest. Ik zou wel aanraden om the Dark Tower pas te lezen als je de andere werken van King al gelezen hebt, ik denk dat je The Dark Tower dan meer kunt appreciëren.
 
'22-11-1963' gisteren uitgelezen.
Meestal is het een heuse taak om zo'n dik boek uit te lezen, maar deze ging zeer vlot.
Afgelopen dagen gefantaseerd over tijdreizen op deze manier, om in slaap te geraken.
Mede hierdoor toch wel een 9/10 waard.
Ik vond die ook heel vlot lezen, maar ik ben dan ook een sucker voor tijdreisverhalen. Het feit dat King zo'n sterke verhaalverteller is doet daar ook wel veel aan. De Hulu-serie was ook wel oké.
 
1922 en Harry’s Game vond ik creepy, genre ‘ik wou dat ik dees niet gelezen had’ dus daar heeft hij zijn doel zeker bereikt.
Ik heb verder enkel zijn ‘bekende’ gelezen, had zo een periode de ene na de andere. It heb ik met veel plezier gelezen, Salem’s Lot ook heel tof, The Stand heb ik wel moeten doorbijten want dat boek is echt wel ‘packing in a lót’. Mijn favoriet is Needful Things, was mijn eerste en is jeugdsentiment.
 
Iemand de serie 11-22-63 gezien en die deze kan vergelijken met het boek .
De serie heb ik bekeken en ga binnenkort het boek lezen.
 
Terug
Bovenaan