Ik vind King vooral sterk wanneer hij echte verhalen vertelt, zoals in 11/22/63 en bvb. ook in Een lied van Susannah. Voor mij persoonlijk is het altijd een sterke verhalenverteller die zijn verhalen vaak kadert in een fantasy/horror sfeer. The Stand en Under the dome vond ik persoonlijk ook sterk. De Donkere Toren reeks vond ik na Een lied van Susannah nogal in elkaar stuken (edit: foutje gemaakt, ik had het over Tovenaarsglas), alsof het nog afgehandeld moest worden en hij niet goed wist hoe het aan te pakken.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind King vooral sterk wanneer hij echte verhalen vertelt, zoals in 11/22/63 en bvb. ook in Een lied van Susannah. Voor mij persoonlijk is het altijd een sterke verhalenverteller die zijn verhalen vaak kadert in een fantasy/horror sfeer. The Stand en Under the dome vond ik persoonlijk ook sterk. De Donkere Toren reeks vond ik na Een lied van Susannah nogal in elkaar stuken, alsof het nog afgehandeld moest worden en hij niet goed wist hoe het aan te pakken.

Grappig, ik vond het Lied van Susannah net zijn zwakste boek in de hele reeks. Boeken 1 t/m 4 in de Donkere Toren zijn voor mij fantastisch, bij boek 5 begint er wat spaak te lopen en boek 6 was echt zwak en ondanks dat het niet zo dik is, heb ik het verscheidene keren weggelegd om het later pas op te pakken. Boek 7 vond ik kip noch vis, weinig wauw maar niet slecht ook niet. Dat einde daarentegen, ow ow ow...
 
Grappig, ik vond het Lied van Susannah net zijn zwakste boek in de hele reeks. Boeken 1 t/m 4 in de Donkere Toren zijn voor mij fantastisch, bij boek 5 begint er wat spaak te lopen en boek 6 was echt zwak en ondanks dat het niet zo dik is, heb ik het verscheidene keren weggelegd om het later pas op te pakken. Boek 7 vond ik kip noch vis, weinig wauw maar niet slecht ook niet. Dat einde daarentegen, ow ow ow...
Oeps, ik ben hier compleet mis, ik had het over Tovenaarsglas dat ik schitterend vond. Een Lied van Susannah vond ik idd ongelooflijk zwak. Vanaf Wolven van de Calla zakt het voor mij eigenlijk compleet in. Vanaf dan komt er ook heel veel herhaling, veel dingen die constant opnieuw worden opgerakeld. En dat einde, hangt ervan af.

Het "Ka is een wiel en alles begint opnieuw" vond ik fantastisch. Mordred werd wat afgeraffeld. Die mislukte Sinterklaas die wat vuurballen gooit vond ik ronduit debiel.
 
Oeps, ik ben hier compleet mis, ik had het over Tovenaarsglas dat ik schitterend vond. Een Lied van Susannah vond ik idd ongelooflijk zwak. Vanaf Wolven van de Calla zakt het voor mij eigenlijk compleet in. Vanaf dan komt er ook heel veel herhaling, veel dingen die constant opnieuw worden opgerakeld. En dat einde, hangt ervan af.

Het "Ka is een wiel en alles begint opnieuw" vond ik fantastisch. Mordred werd wat afgeraffeld. Die mislukte Sinterklaas die wat vuurballen gooit vond ik ronduit debiel.
Idd, dat vond ik ook, het was zo precies wat 'knullig', dat King niet goed wist wat er mee te doen. Ivm met Mordred had ik toch meer gewicht verwacht, aangezien hun ongewilde relatie, dan gewoon maar een medium om Oy weg te schrijven. En The Crimson King werd dan heel de tijd afgebeeld als iemand machtig en gevaarlijk en dit en dat, en uiteindelijk was het gewoon nen oude zot die wat bommekes aant gooien was, die dan iets te gemakkelijk werd 'uitgegomd'. Het stuk van Roland zijn beklimming van de Dark Tower en de Horn of Eld vond ik dan weer super.

Ik vond alle boeken wel goed, enkel Wizard and Glass, dat ging voor geen meter bij mij, heeft lang geduurd voor ik die uit had. 't Is pas achteraf dat ik deze ben beginnen te appreciëren, want je had het verhaal wel nodig.
 
Iemand de serie 11-22-63 gezien en die deze kan vergelijken met het boek .
De serie heb ik bekeken en ga binnenkort het boek lezen.
Ik heb boek gelezen en serie gezien.Het boek is veeeel gedetailleerder.De serie is dan alsof er verschillende dingen aaneen geplakt zijn.De serie komt pas tot bloei als je het boek hebt gelezen.
11-22-63 is het beste boek van King dat ik gelezen heb.
 
Ik heb boek gelezen en serie gezien.Het boek is veeeel gedetailleerder.De serie is dan alsof er verschillende dingen aaneen geplakt zijn.De serie komt pas tot bloei als je het boek hebt gelezen.
11-22-63 is het beste boek van King dat ik gelezen heb.
Bedankt,word 1 van mijn volgende boeken.
 
11-22-63 moet ook één van m'n favorieten zijn.
It, The Shining, Under the Dome en zijn kortverhalenbundels zijn ook erg leuk.
Ik vind Stephen King leuk om te lezen omdat het eerder ontspannende/gemakkelijke verhalen zijn om te lezen.
 
Gwendy's button box trilogy.
De eerste boek was het beste, de derde ging ook nog (de tweede was het minste).
De verwijzingen naar de Dark Tower zijn het beste.

Trilogy-1.jpg
 
Vanaf mijn 12de kreeg ik zowat carte blanche van mijn ouders naar boeken toe, dus op die leeftijd Cujo en Carrie gelezen.
Ik lees uitsluitend in het Nederlands en heb -denk ik- dik 90% van zijn (vertaalde) boeken gelezen. De donkere toren reeks heb ik 2x gelezen maar het blijft bij "meh" bij mij.

Waar ik absoluut een hekel aan heb, wat me met enorme frustraties opzadelt en dus ook absoluut niet meer doe, is eerst een boek lezen en dan de verfilming bekijken. Ik word al chagrijnig van het idee terug!
The shining en Misery heb ik eerst gezien en daarna pas gelezen en dat vond ik leuk. Maar omgekeerd? Fuck it, prutsers!

Carrie mis ik hier dus wel, dat vond ik echt wel een goed boek, ofwel is dat omdat ik het als tiener voor het eerst las? The Mist vind ik ook een heel mooi verhaal!
Als ik doorheen de boekenhandel wandel, kan ik het toch nooit laten om eens bij de letter K te gaan gluren... Hij en Harlan Coben zijn toch wel de mannen in mijn leven die ik het meest trouw blijf. 😁
 
Vanaf mijn 12de kreeg ik zowat carte blanche van mijn ouders naar boeken toe, dus op die leeftijd Cujo en Carrie gelezen.
Ik lees uitsluitend in het Nederlands en heb -denk ik- dik 90% van zijn (vertaalde) boeken gelezen. De donkere toren reeks heb ik 2x gelezen maar het blijft bij "meh" bij mij.
Ik heb 'm 1x gelezen en bij mij was het: "fantastisch, beste fantasy reeks aller tijden!".
Wel chapeau dat je het 2x geprobeerd hebt, ik snap goed dat veel mensen die reeks niet even goed als mijzelf vinden.

Waar ik absoluut een hekel aan heb, wat me met enorme frustraties opzadelt en dus ook absoluut niet meer doe, is eerst een boek lezen en dan de verfilming bekijken. Ik word al chagrijnig van het idee terug!
The shining en Misery heb ik eerst gezien en daarna pas gelezen en dat vond ik leuk. Maar omgekeerd? Fuck it, prutsers!
Sommige van de verfilmingen zijn zelfs beter dan de boeken (Shawshank redemption, Green Mile, Stand By Me, Carrie ...), maar idd ook veel floppen. Nu wilt het toeval dat ik deze namiddag net Firestarter (de film) heb gezien, die was eigenlijk nog ok omdat de sfeer mij deed denken aan de sfeer die er in die boek ook hing.

Carrie mis ik hier dus wel, dat vond ik echt wel een goed boek, ofwel is dat omdat ik het als tiener voor het eerst las? The Mist vind ik ook een heel mooi verhaal!
Als ik doorheen de boekenhandel wandel, kan ik het toch nooit laten om eens bij de letter K te gaan gluren... Hij en Harlan Coben zijn toch wel de mannen in mijn leven die ik het meest trouw blijf. 😁
Harlan Coben zou ik eens moeten proberen, heb ik al veel goeds van gehoord.
 
Sommige van de verfilmingen zijn zelfs beter dan de boeken (Shawshank redemption, Green Mile, Stand By Me, Carrie ...), maar idd ook veel floppen. Nu wilt het toeval dat ik deze namiddag net Firestarter (de film) heb gezien, die was eigenlijk nog ok omdat de sfeer mij deed denken aan de sfeer die er in die boek ook hing.
The green mile! 😍😍
Harlan Coben zou ik eens moeten proberen, heb ik al veel goeds van gehoord.
Het is allemaal veel luchtiger dan Stephen king, kan zijn dat je er absoluut niets aan vindt, maar ik was direct verkocht. Mijn pa vindt die dan weer "goed als er geen beter alternatief is". :S
 
Het is allemaal veel luchtiger dan Stephen king, kan zijn dat je er absoluut niets aan vindt, maar ik was direct verkocht. Mijn pa vindt die dan weer "goed als er geen beter alternatief is". :S
Toen ik 22 was had ik op een gegeven moment teveel Stephen King gelezen en ik kon niets meer van hem lezen. Dan overgestapt op Dean Koontz en daar dus ook +- 60 boeken van gelezen (letterlijk verslonden), toen kon ik ook niets meer van hem lezen (echt beu gelezen).
Dan later op King terug overgestapt. Eens zien of Coban meevalt.
 
Toen ik 22 was had ik op een gegeven moment teveel Stephen King gelezen en ik kon niets meer van hem lezen. Dan overgestapt op Dean Koontz en daar dus ook +- 60 boeken van gelezen (letterlijk verslonden), toen kon ik ook niets meer van hem lezen (echt beu gelezen).
Dan later op King terug overgestapt. Eens zien of Coban meevalt.
Dean koontz is nr 3 in mijn boekenkast, maar ook beugelezen. Zo af en toe eentje herlezen is prima, maar ik denk dat het 10j geleden is dat ik daar nog iets van kocht... Zal dus goed meevallen volgens mij! 😁

Blijf wel weg als beginnend ontdekker van de Myron Bolitar - reeks, dat is een beetje zoals de donkere toren een heel eigen verhaal dat je in de juiste volgorde moet lezen op mee te zijn.
 
Ik lees zo goed als nooit. Ik denk zelfs dat het mijn eerste boek ooit is, dat ik aanschaf. The Outsider.

Heel spannend, maar ik geraak niet vooruit. Ik lees net voor ik ga slapen. De dag nadien mag ik enkele pagina's herhalen. Engels leest ook wat minder vlot als je in slaap aan het dommelen bent dan Nederlands.

1 ding wat mij stoort, maar noodzakelijk is omwille van opbouw, is hoe hij soms een moment of handeling kan omschrijven met 2 pagina's. Het haalt het tempo eruit vind ik.

't Kan ook aan mij liggen, als noobke.
 
Deze zomer op een rommelmarkt 2 boeken gekocht, geschreven door Stephen King onder de naam Richard Bachman. Net begonnen aan de eerste hiervan: De Vervloeking.

Een zwaarlijvige advocaat rijdt een zigeunervrouw dood en wordt vrijgesproken op basis van zijn connecties. Op weg naar buiten wordt hij aangeraakt door een oude zigeuner die hem vervloekt, vanaf dan verliest hij alsmaar meer gewicht.

Ik had nog nooit gehoord van de boeken die hij als Richard Bachman geschreven heeft. Deze begint alvast veelbelovend.
 
Terug
Bovenaan