Schone slaapsters : niet volledig gelezen, moeite mee gehad
Revival : page turner
Joyland : matig
Bezeten stad(Salems lot) : Stephen King op zijn best
De noodzaak : page turner
Het instituut : page turner
Later : matig
Mr Mercedes : goed
De eerlijke vinder : goed
Wisseling v/d wacht : goed
Desperation : Stephen King op zijn best, is lang blijven hangen...
22-11-1963: magistraal
De buitenstaander : goed
Lisey's verhaal : halfweg gestopt
It : Stephen King op zijn best
Fairy tale : begonnen maar ik heb er moeite mee om verder te lezen...
Billy Summers: begonnen maar ik heb er moeite mee...
Dokter Sleep : Stephen King op zijn best
The shining : Stephen King op zijn best
Rosie : nog niet aan begonnen.
De beproeving (The stand) : Stephen King op zijn best
Pet sematary : Stephen King op zijn best
The green mile : Stephen King op zijn best
Vel over been : goed
Insomnia : nog niet aan begonnen...
Gevangen : Stephen King op zijn best
Duma :nog niet aan begonnen

De verzamelboeken laat ik eruit maar 1408 mag niet ontbreken :)

Bij diegene die ik gelezen heb, volg ik je volledig. Enkel Joyland vond ik wel goed, een sfeervol zoethoudertje. Duma vind ik zo'n ondergewardeerd boek, en is nog altijd één van de beste King's die ik gelezen heb. :)
 
Zit iets over halfweg The Stand (p670). Eerste helft zeer zeer sterk en ik ging er heel hard in op. De manier waarop King de karakters en het post apocalyptische Amerika beschrijft is geweldig en het kruipt echt in je kleren (ben blij dat ik het niet gelezen heb tijdens hoogtepunt van covid
:p ). Laatste 70tal paginas gaat nu iets trager, mede doordat de chapters plots een stuk langer zijn.
 
Ik volg hier de feedback omtrent The Stand graag. Ik ben al tweemaal in het verleden aan het boek gevonden, en 'k vond het ook weer zwaar lezen en redelijk snel afgehaakt.

Nu ik IT heb uitgelezen, wou ik een keer iets anders en ben ik begonnen aan het eerste boek van de Zieners van Robin Hobb. Zo vlot dat dat leest, 't eerste boek is bijna uit. :)
 
Ik volg hier de feedback omtrent The Stand graag. Ik ben al tweemaal in het verleden aan het boek gevonden, en 'k vond het ook weer zwaar lezen en redelijk snel afgehaakt.

Nu ik IT heb uitgelezen, wou ik een keer iets anders en ben ik begonnen aan het eerste boek van de Zieners van Robin Hobb. Zo vlot dat dat leest, 't eerste boek is bijna uit. :)
En wat is redelijk snel?

Die lange hoofdstukken zijn nu even wennen maar het is wel goed gedaan, zeker hoe ze nu Fran haar dagboek er in verwerken. Er volgt nu weer 1 van 60 bladzijden dus wel benieuwd hoe King dat weer gaat vullen. En net zoals in It schept King heer weer een geweldige wereld om in rond te dwalen
 
En wat is redelijk snel?

Die lange hoofdstukken zijn nu even wennen maar het is wel goed gedaan, zeker hoe ze nu Fran haar dagboek er in verwerken. Er volgt nu weer 1 van 60 bladzijden dus wel benieuwd hoe King dat weer gaat vullen. En net zoals in It schept King heer weer een geweldige wereld om in rond te dwalen

200 blz per week ... voor vele gaat dat traag zijn waarschijnlijk, maar ik heb eigenlijk niet veel tijd om te lezen. :)
 
Ik ben momenteel wat chronologisch door King's werk aant gaan maar heb tot nu toe de Bachmann boeken geskipt, aan te raden om toch te lezen of zitten er echte stinkers tussen?

Mijn vraag is dus eigenlijk, wat zijn de echte stinkers tussen de King/Bachmann boeken volgens jullie?
 
Ik heb enkel Roadwork & The Running Man (Werk in uitvoering & Vlucht naar de top) gelezen. Ik heb wel van beide genoten. De laatste titel werd ook verfilmd, maar het boek is echt wel veel beter.
Ik zou ze toch lezen als ik van jou was. Het eerste is meer psychologisch, tussen een man die niet wilt verhuizen en de overheid omdat er een weg wordt aangelegd waar zijn huis staat.
Het tweede zie ik meer als verdoemd toekomstbeeld van de Amerikaanse (consumptie)cultuur.
 
Bij diegene die ik gelezen heb, volg ik je volledig. Enkel Joyland vond ik wel goed, een sfeervol zoethoudertje. Duma vind ik zo'n ondergewardeerd boek, en is nog altijd één van de beste King's die ik gelezen heb. :)
Ik vond Duma Key in de eerste helft heel erg sterk. Inderdaad tot het beste behoren wat King geschreven heeft. Edgar Freemantle die na zijne helse ongeluk en de gevolgen ervan terug in het leven probeert recht te krabbelen zijn fantastisch leesmateriaal. Maar na de
expositie
wordt het zo een slap en flauw verhaaltje. Eeuwig jammer.
 
Zit iets over halfweg The Stand (p670). Eerste helft zeer zeer sterk en ik ging er heel hard in op. De manier waarop King de karakters en het post apocalyptische Amerika beschrijft is geweldig en het kruipt echt in je kleren (ben blij dat ik het niet gelezen heb tijdens hoogtepunt van covid
:p ). Laatste 70tal paginas gaat nu iets trager, mede doordat de chapters plots een stuk langer zijn.

Ik lees graag King. Maar over het algemeen vind ik wel dat hij heel erg sterk is in zijn uitgebreide set-ups. Maar de afwikkeling van het verhaal haalt vaak niet hetzelfde niveau. Zo voor de vuist weg herinner ik me dat bij Duma Key, The Stand, It, Desperation, Pet Semetary, The Dark Tower reeks,...
 
Laatst bewerkt:
Ik lees graag King. Maar over het algemeen vind ik wel dat hij heel erg sterk is in zijn uitgebreide set-ups. Maar de afwikkeling van het verhaal haalt vaak niet hetzelfde niveau. Zo voor de vuist weg herinner ik me dat bij Duma Key, The Stand, It, Desperation, Pet Semetary, The Dark Tower reeks,...
Jup, exact. Valt me wel op.
 
Klaar met The Stand. Dit was een serieuze tripp met fantastische personages. Die religieuze ondertoon ligt mij zelden maar hier kon ik het nog aan. Elk deel van het boek staat goed op zichzelf maar toch is de manier waarop de wereld blijft evolueren zeer goed geschreven. Al mocht het soms iets korter, iets tussen de originele en extended versie in zou ideaal zijn
 
Klaar met The Stand. Dit was een serieuze tripp met fantastische personages. Die religieuze ondertoon ligt mij zelden maar hier kon ik het nog aan. Elk deel van het boek staat goed op zichzelf maar toch is de manier waarop de wereld blijft evolueren zeer goed geschreven. Al mocht het soms iets korter, iets tussen de originele en extended versie in zou ideaal zijn

Wat is dat toch met Amerikaanse schrijvens en dat relgieuze? Ik heb The Stand nog niet gelezen, maar Desperation neigde ook naar die richting. Het was gelukkig nog goed te verdragen daar. Maar Dean Koontz heeft zo een aantal boeken waar het zo sterk was, dat ik gestopt ben met nog iets van hem te lezen.
 
Wat is dat toch met Amerikaanse schrijvens en dat relgieuze? Ik heb The Stand nog niet gelezen, maar Desperation neigde ook naar die richting. Het was gelukkig nog goed te verdragen daar. Maar Dean Koontz heeft zo een aantal boeken waar het zo sterk was, dat ik gestopt ben met nog iets van hem te lezen.
Daar kan al is een thesis over geschreven worden denk ik. Ik denk dat het religieuze en zeker het protestantisme daar in het begin een grote rol speelde, zie naar de bible belt, en later met de migratie van de Ieren en Italianen het katholieke zijn intrede doet. Het religieuze op zich is misschien ook te ruim, lijkt mij vooral het christendom te zijn en hoe dat verweven is met veel aspecten van de Amerikaanse maatschappij, hoeveel landen zijn er waar presidenten de eed afleggen met de hand op de bijbel?
 
Daar kan al is een thesis over geschreven worden denk ik. Ik denk dat het religieuze en zeker het protestantisme daar in het begin een grote rol speelde, zie naar de bible belt, en later met de migratie van de Ieren en Italianen het katholieke zijn intrede doet. Het religieuze op zich is misschien ook te ruim, lijkt mij vooral het christendom te zijn en hoe dat verweven is met veel aspecten van de Amerikaanse maatschappij, hoeveel landen zijn er waar presidenten de eed afleggen met de hand op de bijbel?

Correct en idd vooral dit → Het religieuze op zich is misschien ook te ruim, lijkt mij vooral het christendom te zijn en hoe dat verweven is met veel aspecten van de Amerikaanse maatschappij.
 
Ik vond dat The Stand eigenlijk nog een hoop extra paginas had kunnen gebruiken :p . Sommige stukken vond ik juist dat King er plots relatief snel over ging.

Trouwens The Stand is op zich toch niet bijster religieus? Ik zou het eerder classic "Good" vs "Evil" noemen. Een van de karakters interpreteert Good als God en Evil als Satan, maar dat gaat zeker niet op voor iedereen in het boek.
 
Terug
Bovenaan