Vorige week begonnen aan mijn 3de king boek 11/22/63
Billy summers heb ik gelezen en deze vond ik top,mijn 2de boek Later vond ik serieus tegenvallen.
11/22/63 is één van zijn beste werken IMHO. Billy Summers vond ik ferm tegenvallen maar dat kan aan mijn privésituatie op het moment van lezen liggen (zat vollen bak in een scheiding).
 
Ondertussen IT, The Shining, Pet Sematary, Salem's Lot en als laatste Misery uitgelezen. I'm hooked! Ik geloof dat ik ook nog een recent boek met kortverhalen van Stephen King heb, die cover met die kat op, die ik nog moet uitlezen. Nog aanraders?
 
Ondertussen IT, The Shining, Pet Sematary, Salem's Lot en als laatste Misery uitgelezen. I'm hooked! Ik geloof dat ik ook nog een recent boek met kortverhalen van Stephen King heb, die cover met die kat op, die ik nog moet uitlezen. Nog aanraders?
Christine, Cujo en Carrie liggen allemaal wat in diezelfde lijn denk ik. Zijn betere vroege werk.
 
Ondertussen IT, The Shining, Pet Sematary, Salem's Lot en als laatste Misery uitgelezen. I'm hooked! Ik geloof dat ik ook nog een recent boek met kortverhalen van Stephen King heb, die cover met die kat op, die ik nog moet uitlezen. Nog aanraders?
11/22/63, Under The Dome, Thinner.
 
Net Fairy Tale uitgelezen. Het gedeelte in Empis is nochtans totaal niet mijn genre maar ik heb er toch van genoten. Zeer mooi en ontroerend verhaal.
 
Ikzelf moet ook eens aan Fairy Tale beginnen... alleen nog de tijd vinden ;)
Idem hier, op Calibre staan er intussen een 50tal nog te lezen e-books, de backlog is nog veel groter en mijn leestempo ligt de laatste tijd heel laag. Heel benieuwd naar deze.
 
Het nieuwe boek van King komt binnenkort uit.


Holly wat verwijst naar Holly in de Mr. Mercedes trilogie. Ik heb dat eerste boek gelezen, maar was niet echt onder de indruk. Ben nu aan't twijfelen of ik de volgende boeken nu nog zou lezen of niet voor ik hier aan beging ...
 
Heb net eens gekeken op bookmeter.nl naar Stephen King.
Er staan 103 boeken van deze auteur op BoekMeter. Er is in totaal 7341 keer op deze boeken gestemd, met een gemiddelde van 3,75 sterren.

103 boeken... Das toch echt wel bijzonder imho.
Hij staat als 2de hoogste geschatte auteur na Fjodor Dostojevski op de site.

Dus mensen die "alles" willen lezen v King, denk nog effe na zou ik zeggen... :biglaugh:
 
Idd hij brengt veel uit de laatste jaren, hopelijk gaat hij nog een paar jaar mee want King is 76 ondertussen.
Billy Summers was niet zijn beste boek maar het duurde lang voor er vaart kwam in het verhaal, de groet naar het Overlook hotel was een leuke voetnoot in het verhaal. Fairytale ziek in hetzelfde bedje, King heeft zo’n 100 bladzijden nodig om het verhaal te schetsen, de stukken op het bord te zetten en dan pas schiet hij uit de startblokken.
 
Idd hij brengt veel uit de laatste jaren, hopelijk gaat hij nog een paar jaar mee want King is 76 ondertussen.
Billy Summers was niet zijn beste boek maar het duurde lang voor er vaart kwam in het verhaal, de groet naar het Overlook hotel was een leuke voetnoot in het verhaal. Fairytale ziek in hetzelfde bedje, King heeft zo’n 100 bladzijden nodig om het verhaal te schetsen, de stukken op het bord te zetten en dan pas schiet hij uit de startblokken.
Ik vind die eerste pagina's bij King vaak net heel goed, dat kan King als geen ander, je meteen in een verhaal trekken en 'de stukken op het bord zetten, zoals jij het omschrijft. Maar akkoord dat hij zeker niet zijn beste boeken heeft geschreven de voorbije jaren (slecht zijn ze ook niet uiteraard).
 
Ik heb de indruk dat hij de laatste jaren nog een versnelling hoger aan het schakelen is. Bijna ieder jaar nu toch een nieuw boek van hem in de rekken.
Z'n eerste boek (Carrie) kwam uit in 1974, we zijn nu 2023, dus 49 jr.
Dus hij schreef gemiddeld 2 boeken per jaar over een periode v 50 jaar.
Blijkbaar zou hij een vaste routine hebben waar hij 6 pagina's per dag zou schrijven.

bron => you tube clipje show met oa GRRM en King, waar GRRM vraagt hoe schrijf je zo snel je boeken?
(duurt 4 min)
 
Ik heb de meerderheid van de boeken van Stephen King gelezen, al jaren een grote fan.
Vind zijn kortverhalen nog steeds de beste, vaak hebben zijn romans nogal een slecht einde. Die hebben een goede spanningsboog maar het einde voelt vaak teleurstellend en snel-snel afgewerkt.

Van de kortverhalen vind ik totnutoe "de jaunt" wel het beste (uit Duistere Krachten/Skeleton crew). Dat centrale idee is gruwelijk en zette me echt aan tot denken. Iemand dat ook al gelezen?
 
The institute, the shining, misery, 11/22/63 en zonet mr mercedes uitgelezen. Wat raden jullie aan voor mijn volgende aan te kopen boeken?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan