Stephen King

Zie ik daar een hardcover van de wind door het sleutelgat? 😱
Eén van zijn beste boeken vind ik, best wel pas lezen nadat je de Dark Tower reeks gelezen hebt.
Gisteren Fairytale uitgelezen. Ziek in hetzelfde bedje als zoveel andere SK boeken: goede setting, sterke karakterontwikkeling, heel uitgebreid en meeslepende verhaallijn, maar op het einde rap rap alles afgewerkt. Veel van zijn romans hebben nogal een anticlimax. Dus weet niet wat ik van dit boek moet denken.

Vind hem veel sterker in kortverhalen, daar nog geen enkele tegengekomen die ik slecht vond.
Fairytale begon nochtans goed, maar hoe meer ik erin las hoe slechter hij werd. Ik zou aanraden om met zijn oudste boeken te beginnen, niet met de laatste nieuwe.

Cujo 7/10, was eens wat anders, leuke eraan dat je ook het perspecief van de hond hebt. Maar hij heeft betere boeken.
Dat vond ik eigenlijk één van zijn meest duistere boeken die hij geschreven heeft, zo'n duistere eindes plaatst hij nu niet meer bij zijn nieuwste boeken.

Gisteren uitgelezen, ideaal leesvoer voor het slapengaan.

4/5, mocht alleen wat langer zijn vond ik. Het geeft me wel weer zin om The Shining nog eens te lezen, ooit in een ver verleden eens gelezen voor het vak Engels, of was het een boekbespreking van internet halen, dat is niet meer duidelijk

Het boek heeft een heel strak tempo, maar daardoor mist het de
opbouw die bv It wel heeft, Rose en de Ware Knoop worden hier voorgesteld als de ultieme slechteriken van eeuwen geleden, maar dat komt zo helemaal niet over, Abra is eigenlijk veel te overpowered om het spannend te maken.Wat wel altijd werkt, is Dan die de vliegen ziet, geniaal.Al bij al wel erg van genoten

Misery uit. Denk niet dat ik een boek zo al ooit zo "snel" (uit) heb gelezen. Echt, wat een spanning met momenten :help:, en tot bijna de laatste pagina. Creepy niet normaal en volledig zonder scifi. Boek had wel niet langer moeten zijn, net gepast zo.
Volgende zal Pet Semetary of The outsider zijn.

Misery uit. Denk niet dat ik een boek zo al ooit zo "snel" (uit) heb gelezen. Echt, wat een spanning met momenten :help:, en tot bijna de laatste pagina. Creepy niet normaal en volledig zonder scifi. Boek had wel niet langer moeten zijn, net gepast zo.
Volgende zal Pet Semetary of The outsider zijn.
Ik ben nu bezig aan Pet Semetary, kan ik ook aanraden, je wordt er Stephen King-gewijs weer helemaal ingezogen.

Halverwege Pet Semetary

Net het hoofdstuk gelezen van de begrafenis van Gage, zijn zoontje. Werd er toch serieus ongemakkelijk van, was heftig.

Ik had de ereader meegenomen in de infraroodsauna voor wat ik dacht een ontspannend half uurtje. Dat was buiten Stephen King gerekend, mijn maag keerde letterlijk en figuurlijk om.

Onlangs begonnen aan the dark tower 1, ik zit halfweg maar geraak er maar niet in.

Recent later uitgelezen, die was weer top!
En Holly onlangs aan 10euro gekocht!

Onlangs begonnen aan the dark tower 1, ik zit halfweg maar geraak er maar niet in.

Niet opgeven. Imo was dat ook de minste. The Drawing of the Three (deel 2) vond ik echt zo waanzinnig goed. Ik zou die eens dringend moeten herlezen.

Zelf in Fairy Tale begonnen en ben momenteel zo'n 120 bladzijden ver. Goeie setup tot nu toe, niks wereldschokkends wel goed en entertainend genoeg om uit te kijken om verder te lezen.

Bij de standaard boekhandel op singles day. Mss da je dezelfde promo nu bij black friday ergens vind.

Correctie: blijkbaar 12,50 betaald voor het boek op singles day, maar staat nu ook weer aan 50 %.
Niet opgeven. Imo was dat ook de minste. The Drawing of the Three (deel 2) vond ik echt zo waanzinnig goed. Ik zou die eens dringend moeten herlezen.

Zelf in Fairy Tale begonnen en ben momenteel zo'n 120 bladzijden ver. Goeie setup tot nu toe, niks wereldschokkends wel goed en entertainend genoeg om uit te kijken om verder te lezen.
Normaal word ik steeds zo in zn boeken ingezogen, maar bij deze vind in de schrijfstijl zeer speciaal. En ik wist dat het fantasy was, maar de wereld boeit me tot nu toe niet. Zal het tot deel 2 een kans geven.

Heb hier ook een limited edition liggen van ogen van de draak, blijkbaar speelt het zich af in hetzelfde universum. Daar moet ik ook nog eens aan beginnen.

Laatst bewerkt:
Die is moelijk om in te geraken, hoewel ik het einde wel goed vond van die boek.
De tweede boek van de Dark Tower is pakken beter, die zuigt je mee in de saga.
Halverwege Pet Semetary

Net het hoofdstuk gelezen van de begrafenis van Gage, zijn zoontje. Werd er toch serieus ongemakkelijk van, was heftig.

Ik had de ereader meegenomen in de infraroodsauna voor wat ik dacht een ontspannend half uurtje. Dat was buiten Stephen King gerekend, mijn maag keerde letterlijk en figuurlijk om.
Dat waren de goede boeken nog van King in die tijd, zijn boeken van de laatste 10 jaar zijn veel softer geworden.
Cujo is ook bijv. zo door en door duister, zelden zo'n deprimerende boek gelezen.

Ben momenteel al zeer lang bezig in IT (meer dan anderhalf jaar) en twijfel om het uit te lezen.
Het boek is ook deels de oorzaak van de 'readers block' die ik al even had, ook deels mijn eigen schuld omdat ik normaal nooit meer dan 1 boek tegelijk lees, daar wel ondertussen van afgestapt.Het is niet dat het me helemaal niet boeit, maar toch blijkbaar minder dan andere.
Kan er niet echt mijn vinger op leggen, denk dat de lengte er wel mee te maken heeft.
The Stand bijvoorbeeld wel deftig kunnen uitlezen, en dat is toch ook niet meteen een klein boekje. Net als andere +1000 pagina boeken van andere auteurs.

Misery uit. Damn een boek zodanig opbouwen rond 2 personages en die tot op het bot uitpuren, dat is echt wel straf. Eerste deel was al geniaal, het tweede wiegt je net lang genoeg in slaap tot het je terug bij het nekvel grijpt wanneer je het niet meer verwacht en het derde bouwt op naar een finale die gewoon zo geniaal is dat hij echt bijblijft. Tegelijk merk je ook hoe King zich in zijn verwoordingen soms naar zijn groupies lijkt te richten en ze op hun plaats lijkt te zetten. Dat is gewoon een kers op de taart.

Next: The Outsider

De laatste nieuwe van King is best goed, het is (weer) een reeks kortverhalen die best wel goed zijn.
Als kind ben ik fan geworden van King door zijn kortverhalen, en deze reeks is best sterk. Goed om 1 verhaal te lezen voor het slapen gaan en het zo te spreiden.

41xDqGkBQ2L._SY445_SX342_PQ25_.jpg

Alle boeken van King uit mijn twee nabijgelegen bibliotheken of elders zijn uitgelezen na een aantal jaar.
Van sommigen weet ik niet meer hoe het in elkaar zat, maar enkelen bleven me bij.
Heb bewust de boeken links laten liggen van de films die ik heb gezien.

De Donkere Toren I – niet uitgelezen. De klik was er niet. Ooit zal ik die nog eens vastnemen.

Buick – 6/10. Meh.

Salem’s Lot – 6.5/10.

Gevangen – 7/10. Interessant plot, maar het hield me niet vast. De lengte zal meegespeeld hebben én dat einde trok op niet veel.

IT – 7.5/10. Uitzondering voor IT. Fantastische tv-films als kind; iets te langdradig om te lezen als volwassene. Misschien omdat ik teveel herkende en er sneller overlas.

De marathon – 8/10. Zo’n boeken liggen me enorm goed.

Mr. Mercedes – 8/10.

Het Instituut – 8/10. Mee geamuseerd. Op een na snelste King-read na de JFK en Joyland.

Cujo – 8/10. Dol op zo’n eindes. Ben ooit in dat type situatie geraakt, met minder verontrustende gevolgen. Vader had een nieuw lief en we gingen naar haar. Terwijl zij waarschijnlijk bezig waren, mocht ik boven op haar PC Doom of Quake spelen, met 2FPS. Na een halfuurtje verschenen haar twee rottweilers in de deuropening en die keken me bedenkelijk aan. Eentje stond recht, de andere zat. De lamzak gromde. Kleine SGR riep vader om hulp en de honden trapten het af. Misschien wou ik in mijn onderbewustzijn mijn vader cockblocken. De geest werkt op mysterieuze manieren.

De spelbreker – 8/10. Vlotte leeservaring.

Joyland – 8/10. Emotioneel en on-Kings.

De beproeving – 8.5/10. Moeilijk begin en even laten liggen. Dik jaar later terug opgepakt en het ging vlotter binnen.

De talisman – 9/10. Te weinig pagina’s.

Misery – 9/10. Een extra reden om nooit beroemd te worden en de camera’s te schuwen.

De buitenstaander – 9/10. Gehoopt op een realistischer einde, maar ik kan ermee leven.

22/11/63 – 9.5/10. Leest als een trein. Nog nooit zo snel iets uitgelezen.

Ik mis nog eentje, alleen weet ik de titel niet meer. Ging over een stadje dat samenspant en een dakloze vrouw dat daarin opdook en wegvluchtte. Was degelijk.

Tijd om dit topic door te spitten om een of twee zeer goede andere King's aan te kopen.

Omdat ik zie dat ze nog maar tweemaal vermeld zijn: De noodzaak en Insomnia.
Voor mij de twee beste die ik van King gelezen heb, maar dat is misschien ook omdat het de eerste waren toen ik een jaar of twaalf was. Daarna nog veel van hem gelezen en vond het altijd wel leuk tot ik wat ouder werd.
In het kader van mijn bib wat op te ruimen vorige week begonnen in Zwart Huis (na 40 bladzijden opzij gelegd en naar de boekentil gebracht), deze week begonnen in De storm van de Eeuw. Zit aan pagina 100, leest vlot maar als ik hem uitlees gaat hij ook naar de boekentil.

Hoort niet echt thuis op dit topic, maar voor de fans van King een film aanrader: In the mouth of madness (staat volledig op youtube).

Omdat ik zie dat ze nog maar tweemaal vermeld zijn: De noodzaak en Insomnia.
Voor mij de twee beste die ik van King gelezen heb, maar dat is misschien ook omdat het de eerste waren toen ik een jaar of twaalf was. Daarna nog veel van hem gelezen en vond het altijd wel leuk tot ik wat ouder werd.
In het kader van mijn bib wat op te ruimen vorige week begonnen in Zwart Huis (na 40 bladzijden opzij gelegd en naar de boekentil gebracht), deze week begonnen in De storm van de Eeuw. Zit aan pagina 100, leest vlot maar als ik hem uitlees gaat hij ook naar de boekentil.

Hoort niet echt thuis op dit topic, maar voor de fans van King een film aanrader: In the mouth of madness (staat volledig op youtube).

Needful Things (Noodzaak) is voor mij zijn beste. Leland Gaunt! Insomnia vond ik ook heel goed, ligt hier te wachten op een reread na al die jaren.
En zelfs Zwart Huis herinner ik me nog als zeer goed.

John Carpenter is voor mij dé filmmaker! In the Mouth of Madness is een geweldige film. Ook Prince of Darkness en They live zijn zeer goed!

Needful Things (Noodzaak) is voor mij zijn beste. Leland Gaunt! Insomnia vond ik ook heel goed, ligt hier te wachten op een reread na al die jaren.
En zelfs Zwart Huis herinner ik me nog als zeer goed.

John Carpenter is voor mij dé filmmaker! In the Mouth of Madness is een geweldige film. Ook Prince of Darkness en They live zijn zeer goed!
Mouth of Madness is wel Lovecraft gebaseerd, niet King :)

Terug
Bovenaan