Ik vond dat The Stand eigenlijk nog een hoop extra paginas had kunnen gebruiken :p . Sommige stukken vond ik juist dat King er plots relatief snel over ging.

Trouwens The Stand is op zich toch niet bijster religieus? Ik zou het eerder classic "Good" vs "Evil" noemen. Een van de karakters interpreteert Good als God en Evil als Satan, maar dat gaat zeker niet op voor iedereen in het boek.
Sommige delen wel, andere dan weer iets teveel aandacht. En langs de andere kant

Na de profetie, de vondst van de nuke, Stu die zijn been breekt en Tom die ontsnapt kon ik de puzzel wel leggen.

Maar blijft wel topper, want vervelen doet hij niet . Toch ook een 9/10 als ik er een score op moet plakken

Next: Salems lot, daarna is reread van 11.22.63 en Under the dome maar dan in het Engels
 
Ik volg deze thread graag mee, al ben ik niet zo'n grote King fanaat als de meesten hier (3 boeken gelezen waarvan ik er 2 goed en 1 slecht vond).

Wat me opvalt is dat velen hier heel veel van King na elkaar lezen. Waarom? Geen verwijt, ik ben gewoon benieuwd omdat ik nooit 2 boeken van dezelfde auteur na elkaar lees, tenzij het om een trilogie of zo gaat. Ik heb schrik dat de thema's, verhalen, schrijfstijl, ... anders wat aan kracht gaan inboeten omdat ik er te veel na mekaar aan word blootgesteld. Of dat ik juist op korte tijd door het volledig oeuvre van een goede schrijver ben geraakt (al zal dat bij King wel niet snel gebeuren).
 
Ik volg deze thread graag mee, al ben ik niet zo' grote King fanaat als de meesten hier (3 boeken gelezen waarvan ik er 2 goed en 1 slecht vond).

Wat me opvalt is dat velen hier heel veel van King na elkaar lezen. Waarom? Geen verwijt, ik ben gewoon benieuwd omdat ik nooit 2 boeken van dezelfde auteur na elkaar lees, tenzij het om een trilogie of zo gaat. Ik heb schrik dat de thema's, verhalen, schrijfstijl, ... anders wat aan kracht gaan inboeten omdat ik er te veel na mekaar aan word blootgesteld. Of dat ik juist op korte tijd door het volledig oeuvre van een goede schrijver ben geraakt (al zal dat bij King wel niet snel gebeuren).
Ik lees ook zelden twee boeken van dezelfde auteur na elkaar, heb wel graag wat afwisseling tussen genres en stijlen. Van de 20 boeken die ik ongeveer lees op een jaar, zijn er dan twee of drie van King. Zelfs als het een trilogie is met één overkoepelend verhaal, lees ik vaak tussenin iets anders. Dus ik vind jouw vraag zeer terecht! :thumb:
 
Ik volg deze thread graag mee, al ben ik niet zo'n grote King fanaat als de meesten hier (3 boeken gelezen waarvan ik er 2 goed en 1 slecht vond).

Wat me opvalt is dat velen hier heel veel van King na elkaar lezen. Waarom? Geen verwijt, ik ben gewoon benieuwd omdat ik nooit 2 boeken van dezelfde auteur na elkaar lees, tenzij het om een trilogie of zo gaat. Ik heb schrik dat de thema's, verhalen, schrijfstijl, ... anders wat aan kracht gaan inboeten omdat ik er te veel na mekaar aan word blootgesteld. Of dat ik juist op korte tijd door het volledig oeuvre van een goede schrijver ben geraakt (al zal dat bij King wel niet snel gebeuren).
Ik heb altijd moeite met me aan te passen aan een andere auteur zijn stijl, waardoor ik er soms minder plezier aan heb.
Bijvoorbeeld recent tussen King in het nieuwe boek van Sanderson gelezen, het begin van het boek vond ik minder goed en las minder vlot puur omdat ik nog met King's stijl in mijn hoofd zat (if that makes sense?) .

Ik lees daarom liever 1 auteur "uit" voor ik naar een volgende overstap. Zelfde met bijvoorbeeld Sanderson of Pratchett dit jaar voor mij.
Zorgt er wel voor dat mijn jaaroverzicht wat skewed is, met meer dan 50 boeken maar slechts 3 -4 auteurs :D .
Misschien is dat ook gewoon een completionist kantje van me :unsure: .
 
Aansluitend:
Ik was dus chronologisch door King's werken aan het gaan, maar nu Firestarter tegen viel ga ik toch op voorhand wat reviews checken voor ik beslis om het volgende boek te lezen.
Nu bijvoorbeeld Roadwork en Cujo skippen en aan The Running Man beginnen.
 
Aansluitend:
Ik was dus chronologisch door King's werken aan het gaan, maar nu Firestarter tegen viel ga ik toch op voorhand wat reviews checken voor ik beslis om het volgende boek te lezen.
Nu bijvoorbeeld Roadwork en Cujo skippen en aan The Running Man beginnen.
Cujo skippen?! :nono:

Alee het is geen meesterwerk of zo he, maar toch echt een goeie King vind ik.
 
Ik lees ook zelden twee boeken van dezelfde auteur na elkaar, heb wel graag wat afwisseling tussen genres en stijlen. Van de 20 boeken die ik ongeveer lees op een jaar, zijn er dan twee of drie van King. Zelfs als het een trilogie is met één overkoepelend verhaal, lees ik vaak tussenin iets anders. Dus ik vind jouw vraag zeer terecht! :thumb:

Idem ... alhoewel bij een trilogie blijf ik wel plakken. Momenteel nu net aan het 2e boek begonnen van de Farseer van Robin Hobb.
 
Aansluitend:
Ik was dus chronologisch door King's werken aan het gaan, maar nu Firestarter tegen viel ga ik toch op voorhand wat reviews checken voor ik beslis om het volgende boek te lezen.
Nu bijvoorbeeld Roadwork en Cujo skippen en aan The Running Man beginnen.
Als je is aan iets modern wilt beginnen van hem: 11.22.63 of Under the dome.

Ik zoek vooraf wat lijsten op die zijn boeken ranken en zie in functie daarvan wat volgt
 
Laatst bewerkt:
Momenteel 155 pagina's gelezen in mijn allereerste Stephen King (ik heb gekozen voor The Institute). Wat er me het meest opvalt is dat er karakters worden gecreëerd die heel realistisch aanvoelen m.a.w. persoonlijkheidsaspecten die we herkennen in onszelf. Het boek kan me nog steeds boeien en ik ben benieuwd naar de rest van het verhaal
 
Door te verhuizen heb ik recent de BIB herontdekt.
Op korte tijd toch wel een aantal boeken gelezen, en vooral gekozen voor Belgische schrijvers à la Lize Spit, Griet Op de Beeck, en de laatste waren van Herman Brusselmans. Veel van die recent gelezen boek lazen wel vlot, maar ik bleef toch wat op mijn honger zitten.
Zo een Brusselmans is toch hopeloos overroepen.

Ik las hier op het forum en via goodreads alleen maar goeds van Stephen King.
Ik ken zijn werk vooral van de films, maar een boek las ik er nog nooit van, tot vorige week.
Vorige week begonnen aan Mr. Mercedes, geen idee of dat nu echt het ideale instapboek is, maar het leest alleszins vlot, geen al te moeilijke woorden of zinnen (wat ik belangrijk vind), het verhaal boeit, weinig dode momenten. Ik moet aan het laatste stuk beginnen, ik hoop dat het geen ontgoocheling wordt. En dan kan ik meteen aan het vervolg beginnen.
Misschien heb ik ook wel mijn favoriete schrijver gevonden.
 
Klaar met Salems lot en was er niet weg van. Boeiende personages maar met momenten nogal traag. Er waren ook wel wat coole momenten maar de vampiermythologie uit dat boek is ook wat verouderd vind ik. Nog is 11.22.63 lezen daar kijk ik meer naar uit
 
11.22.63 ... die wil ik misschien nog eens herlezen, ik ben een sucker voor tijdreisverhalen. De Hulu-serie vond ik trouwens ook best geslaagd.
 
Fairytale heb ik moeite mee, ligt al paar weken ter zijde, geraak er niet in vooruit, zit nu bij de eerste verkenning….
 
Ik heb afgelopen week salems lot uitgelezen. Was mn 3de King boek, hiervoor pet sematary en de buitenstaander gelezen.

Alle 3 heel goeie boeken, maar ik denk dat salems lot me net iets meer aansprak, heb die ook op 1 week uitgelezen, terwijl ik normaal wel wat langer over een boek doe. Je merkt wel dat het een ouder boek is van hem maar ik vond net dat dat zn charmes had. En vampierenverhalen heb ik altijd al interessant gevonden.

Het volgende King boek word waarschijnlijk het instituut, als mn vriendin er klaar mee is.
 
Vorige week begonnen aan mijn 3de king boek 11/22/63
Billy summers heb ik gelezen en deze vond ik top,mijn 2de boek Later vond ik serieus tegenvallen.
 
Terug
Bovenaan