SpaceX

Dat was netjes. Zijn er beelden vanaf de grond van de landing van de booster? Starship zelf sowieso niet wsl, gezien dat in de Indische oceaan was als ik het goed begreep.

ook soft touch down voor de super heavy. Kan niet wachten om die te zien landen terwijl de chop sticks hem omarmen. :cheer:

Zaten vage beelden van die zijn landing in de live stream vanop de booster zelf maar heb nog geen beelden gezien vanop afstand. Kwam neer in de golf van mexico en hopelijk exact waar ze gepland hadden en dan krijgen we misschien nog externe te zien? 🤞

ook soft touch down voor de super heavy. Kan niet wachten om die te zien landen terwijl de chop sticks hem omarmen. :cheer:
Volgende launch wordt echt spectaculair met de "chop sticks" idd, zo goed als zeker denk ik dat we dat mogen verwachten.

Edit: trouwens wat is er gebeurd met die 2e camera op Spaceship? Je zag op het einde alleen maar die camera gericht naar de vin.

net gezien. Ferm! Maar die tegeltjes die daar loskomen aan de fin was nu wel even een 'oh fuck' momentje. Hallucinant dat het nog tot landing kunnen doorgaan is.

Spacex heeft exact op die positie express heat tiles weggelaten km te zien wat er gebeurd. Dat die flap deels zou opbranden was voorzien

Spacex heeft exact op die positie express heat tiles weggelaten km te zien wat er gebeurd. Dat die flap deels zou opbranden was voorzien
Nee die zaten midden op de buik ter hoogte van 1 van de vacuum motoren (aangezien die niet nodig zijn voor de landing burn). 2 tegels hebben ze gewoon weggelaten, en eentje was precies zwart gemaakt (waarschijnlijk behandeld met 1 of ander product?)

Die flap die zou doorbranden was niet voorzien denk ik. Wel hallucinant dat die gewoon nog werkte tijdens het landen.

Hoofddoel was re-entry overleven. die tiles weglaten was om iets van isolatie te testen + er staken op die plekken sensors om te ziem hoe warm alles werd zonder de tiles. Die bij de flap hebben het prolly niet overleefd.

SpaceX gaat in februari 2025 de twee astronauten die nu reeds meer dan twee maanden vast zitten op het ISS terug naar huis brengen. De finale beslissing is vandaag bekend gemaakt, NASA acht een bemande terugvlucht met de Boeing Starliner te riskant om uit te voeren. Normaal hadden die twee op 14 juni al terug moeten zijn.

Zou wel eens kunnen dat de Boeing Starliner nu voor de vuilbak is... Niet alleen jaren achter op schema en $1.5 miljard over budget, maar nu ook eens zo'n enorme misser op de eerste bemande testvlucht...

FAA heeft groen licht gegeven aan SpaceX. Morgen misschien al eerste poging om de super heavy op te vangen met de mechazilla launch tower. :woohoo:

FAA heeft groen licht gegeven aan SpaceX. Morgen misschien al eerste poging om de super heavy op te vangen met de mechazilla launch tower. :woohoo:

De tweede toren staat al zeker? Doet me vermoeden dat het veel kans heeft om een ontploffend spektakel te worden. :D

Terug
Bovenaan