Slapeloosheid

Heb je er al eens last van?

  • Ja

    Stemmen: 35 38,9%
  • Nee

    Stemmen: 32 35,6%
  • Met momenten

    Stemmen: 23 25,6%

  • Totaal aantal stemmers
    90
Soms korte nachten na de nachtpost. Bvb. Van 8 tot 13h slapen. Maar in mijn week vrij slaap ik als een roos en geen problemen met omschakelen.

Ik zou liever wat minder slapen. 6h/nacht zou ideaal zijn.
 
Ik ben gezegend op dat vlak. Ogen sluiten en binnen 30 seconden ben ik in dromenland.

Vroeger sliep ik wel in 1 keer door, nu word ik ‘s nachts soms 1 of maximum 2 keer wakker sinds ik papa geworden ben. Maar dat stoort niet, ik luister even of de baby nog ademt en ben binnen 30 seconden weer aan het slapen.
 
Sta elke dag om 5u30 op. Ben blij met 6u slaap, 7u is mooi :D. Ook wel moeilijke slaper, voornamelijk door te piekeren. Sinds ik alleen ben gaan wonen heb ik er wel last van, pieker soms ook over irrationele dingen waar ik de ochtend erna letterlijk nul zorgen voor heb. Heb al gedacht aan sedistress of metasleep ofzo, maar schrik om er (emotioneel) verslaafd aan te raken. Niet aan de stof zelf, maar aan het idee van "het pilletje nemen" voor te gaan slapen. Zou graag wat minder piekeren/controlegevoel hebben :p
 
Het omgekeerde is ook uiterst vervelend. Te veel slaap en toch elke dag zo moe zijn.
Ik slaap tot 14u op een dag, niet eens geen kwalitatieve slaap (als ik de fitbit analyses mag geloven).
De fitbit helpt wel om dit te reguleren, met berichtjes en custom apps die me waarschuwen.

Op werkdagen slaap ik maar tussen de 8 en 9 uren, maar gaap ik tot de middag en plakken mijn oogleden tegen elkaar tot na de 2de (deca) koffie.
Zo ooit eens in slaap gevallen net na een examen (in de aula). Al goed dat ik klaar was.
Overslapen voor thesis verdediging (nog nachtmerries van).
Tijdens vergadering op werk knikkebollen, gelukkig weten de collega's ervan.
En ook verdreven intens dromen, soms niet te onderscheiden van de realiteit.
Al een slaaponderzoek gehad om op slaapapneu te controleren?
 
Voor de slechte slapers, hebben jullie cannabis olie al eens geprobeerd ?

Slaap apnue heb ik ook wel wat van denkik. Op mijn rug inslaap vallen is een no go want dan voel ik men keel dichtklappen en kan ik niet ademen.
Ook vaak zwaar bezweet rond de schouders/nek doordat het lichaam meer inspanning moet doen om te ademen. Ik bekijk het als een workout tijdens het slapen :D

Moet echt zalig zijn...

Ja, vaak haal ik zelf de 1 minuut niet :p
 
nee, al ben ik ooit wel van plan een slaaponderzoek te doen. Een slaapapneu is nu niet meteen de aandoening die ik voor ogen had, maar alles kan(?)
Momenteel worden er in de meeste ziekenhuizen geen uitgevoerd door corona. Ik zou me dus ze snel mogelijk op een wachtlijst laten plaatsen ;)

Helaas is het beeld van de middle aged, dikke roker met slaapapneu niet accuraat. Komt veel vaker voor dan je zou denken! Alleen worden zij sneller getest 😉
 
7u is hier ideaal. Laatste jaar door wat rugklachten en onregelmatigheden ivm Corona enorm veel slechte nachten gehad. Ondertussen bijna 15jaar 2 shiften systeem en mijn lichaam is daar toch best op afgesteld want vanaf ik terug begon te werken sliep ik weer een pak beter.

Late shift haal ik gemiddeld 7u per nacht. Vroege 5u. Wat sinds vorig jaar toch te zwaar begint te wegen. Ik moet dat echt wel gaan opkrikken naar 6u minimum.
Vooral als ik nog tot 21u-22u werk, moet ik echt nog gamen, Twitch of Netflix kijken tot middernacht om dan proberen te slapen. Anders lukt het helemaal niet. Iets met hersenen die te lang moeten werken en cooldown nodig hebben?

Hier vooral gewoon iets leuk nodig zodat ik niet depressief word van werksleur :p
Gamen is en blijft hier dus wel mijn go to.
 
Hier ook weer prijs.
Gisterennacht rond 3u30 wakker geworden dan wel weer wat kunnen slapen van 6u30 tot 8u.

Vanmorgen was het 4u, niet meer in slaap geraakt dus maar tegen 6u opgestaan en nu begint de vermoeidheid.
 
Nooit last van gehad, ik kan ook overal slapen.

Ik heb genoeg met 6u slaap, meestal rond 24u in bed en 6u wekker als ik niet thuis zou werken. Nu is het 6u30-7u naargelang de situatie.
 
Ga jij niet gewoon te vroeg slapen?

Niet echt, denk ik? We kruipen zo rond 21u30 ons bed in, kijken wat TV en ergens tussen 22u30-23u30 vallen we in slaap.
Tv kijken doe ik ook al sinds ik kind ben voor het slapen dus daar ligt het niet aan.
 
Niet echt, denk ik? We kruipen zo rond 21u30 ons bed in, kijken wat TV en ergens tussen 22u30-23u30 vallen we in slaap.
Tv kijken doe ik ook al sinds ik kind ben voor het slapen dus daar ligt het niet aan.
Tot welk uur zou je willen slapen?
 
Op zich maakt me dat niet zo uit. Soms 6u, soms 8u.
Enige wat ik vooral ni wil is altijd tussen 3-4u wakker worden met 't gevoel dat ik ne marathon kan lopen en dan ni meer in slaap geraak 😅
Dat maakt wel uit om uw uur van te gaan slapen te bepalen.

Ik slaap zo slecht dat ik een volledige cursus van meerdere weken heb gevolgd in het ziekenhuis :)
 
Niet echt, denk ik? We kruipen zo rond 21u30 ons bed in, kijken wat TV en ergens tussen 22u30-23u30 vallen we in slaap.
Tv kijken doe ik ook al sinds ik kind ben voor het slapen dus daar ligt het niet aan.
Mja en mensen kunnen als ze tieners zijn ook alles eten wat ze willen en niet aankomen. TV kijken net voor en zeker in bed is waarschijnlijk in de top 3 van dingen die slecht zijn voor goede slaap.
 
Niet echt, denk ik? We kruipen zo rond 21u30 ons bed in, kijken wat TV en ergens tussen 22u30-23u30 vallen we in slaap.
Tv kijken doe ik ook al sinds ik kind ben voor het slapen dus daar ligt het niet aan.

Zou dat niet het probleem zijn? Van in bed te kruipen om tv te kijken? Ik zou proberen om gewoon in bed te kruipen als je gaat slapen. Ik doe dat ook. Probeer te vermijden om andere dingen in bed te doen dan te slapen. (Allez, en vogelen, maarja.) Had ergens eens gelezen dat je dan je bed associeet met andere dingen dan slaap, en dat het slapen moeilijk maakt.
 
TV kijken net voor en zeker in bed is waarschijnlijk in de top 3 van dingen die slecht zijn voor goede slaap.
Bij mij helpt dat toch enorm. Ik kijk altijd een (stuk van een) film/serie van zodra ik in bed ga om te slapen en gemiddeld na een halfuurtje ofzo vallen mijn ogen haast vanzelf toe, waarna ik dan de TV uitzet en effectief binnen de minuut in slaap val.
(En ik word nooit wakker 's nachts en voel me uitgerust 's ochtends, dus ik vermoed dat ik een "goede slaap" heb.)
Vroeger toen ik nog bij mijn ouders woonde en geen TV op de slaapkamer had, had ik toch geregeld een stuk meer moeite om in slaap te vallen.
 
Bij mij helpt dat toch enorm. Ik kijk altijd een (stuk van een) film/serie van zodra ik in bed ga om te slapen en gemiddeld na een halfuurtje ofzo vallen mijn ogen haast vanzelf toe, waarna ik dan de TV uitzet en mijn ogen toe doe. Binnen de minuut slaap ik dan altijd.
(En ik word nooit wakker 's nachts en voel me uitgerust 's ochtends, dus ik vermoed dat ik een "goede slaap" heb.)
Vroeger toen ik nog bij mijn ouders woonde en geen TV op de slaapkamer had, had ik toch geregeld een stuk meer moeite om in slaap te vallen.
Mijn vrouw is ook zo opgegroeid. De tv is voor haar een soort signaal om te slapen. Redelijk irritant want nu wil ze er een op de slaapkamer, en ik liever niet.
 
Terug
Bovenaan