Slapeloosheid

Heb je er al eens last van?

  • Ja

    Stemmen: 35 38,9%
  • Nee

    Stemmen: 32 35,6%
  • Met momenten

    Stemmen: 23 25,6%

  • Totaal aantal stemmers
    90
Ik word dikwijls te vroeg wakker en geraak dan niet meer in slaap. Stel dat ik niet moet werken dan word ik soms al om 6u wakker, en als ik om 6u moet opstaan dan ben ik soms al om 5u wakker, frustrerend. Uitslapen is dikwijls een utopie voor mij.
 
Heb de laatste tijd redelijk veel last van s'avonds niet kunne slapen hoewel ik wakker ben van 6u en 8 uren heb gewerkt.
Of wel meteen in slaap kunnen vallen als een blok om bv 22u maar dan toch eens wakker worden om bv 1u of 1.30 en dan nog eens rond 4u ofzo om dan uiteindelijk de wekker horen gaan om 6u. ( nog meer hatelijk als ik om 6 moet beginnen en om 5 op moet )
 
Ik ben ook allergisch voor huisstofmijt (en ook hooikoorts) maar neem al jaar en dag medicijnen er voor in (Rupatall).
Wel onlangs slaapapneu laten vaststellen. Niet in extreme mate maar wel voldoende om er last van te hebben. Dit icm mijn ploegenwerk zorgt er voor dat ik regelmatig vermoeid loop overdag ook al slaap ik 8u.
Andere pilletjes nemen. Er zijn er die niet door de Bloed-hersenbarrière gaan en waar je dus niet slaperig van wordt.
 
Andere pilletjes nemen. Er zijn er die niet door de Bloed-hersenbarrière gaan en waar je dus niet slaperig van wordt.
Ik neem die al jaaaren. Het is maar sinds een jaar of 2 dat de vermoeidheid meer begint op te vallen en dit komt niet door mijn medicijn maar door de apneu ;)
 
Ik neem die al jaaaren. Het is maar sinds een jaar of 2 dat de vermoeidheid meer begint op te vallen en dit komt niet door mijn medicijn maar door de apneu ;)
Ik heb ook Rupatall genomen en had daardoor last van vermoeidheid. Ook het tijdstip waarop je de pilletjes neemt kan een invloed hebben op je vermoeidheid ;)
 
Ik heb ook Rupatall genomen en had daardoor last van vermoeidheid. Ook het tijdstip waarop je de pilletjes neemt kan een invloed hebben op je vermoeidheid ;)
Dat is het hem net. Ik neem het al langer dan dat de vermoeidheidsproblemen er zijn.
Verleden jaar heb ik een nachtje slaapkliniek gedaan. Daar is er naar boven gekomen dat ik 10 apneus per uur heb. Je hebt slaapapneu vanaf 5 per uur en ernstig vanaf 15. Ik zit dus net tussenin maar net voldoende om er last van te hebben.
De Rupatall neem ik net voor het slapen gaan.
 
Hier ondertussen al enkele maanden veel moeite om te gaan slapen. Een probleem is vooral dat ik nooit zin heb om te gaan slapen. Meestal ben ik dan maar wakker tot +- 03:00 - 03:30, soms word ik dan rond iets na 5 terug wakker of rond half 7.
 
Hier ondertussen al enkele maanden veel moeite om te gaan slapen. Een probleem is vooral dat ik nooit zin heb om te gaan slapen. Meestal ben ik dan maar wakker tot +- 03:00 - 03:30, soms word ik dan rond iets na 5 terug wakker of rond half 7.
En zijt ge dan nie moe de dag erna dat ge dat niet volhoudt tot 3u?
 
Hier ook weer prijs. Sinds half 3 klaar wakker 😅
Heb je dan veel aan je hoofd? Stress? Of een lichte vorm?
Want ik heb dat ook wel eens voor. Maar ik kan dat altijd linken aan gewoon met veel bezig zijn en onbewust ongerust zijn over iets.
Daar kan je weinig aan doen vrees ik, aangezien dat zaken uit uw onderbewuste zijn. Maar het is maar dat je het kan linken.
 
Heb je dan veel aan je hoofd? Stress? Of een lichte vorm?
Want ik heb dat ook wel eens voor. Maar ik kan dat altijd linken aan gewoon met veel bezig zijn en onbewust ongerust zijn over iets.
Daar kan je weinig aan doen vrees ik, aangezien dat zaken uit uw onderbewuste zijn. Maar het is maar dat je het kan linken.

Het zou inderdaad kunnen. Gisteren was best een drukke dag op het werk, ook redelijk wat "lastig gevallen" voor het werk in de late namiddag toen ik eigenlijk vrij had.
 
Zondag op maandag heel slecht geslapen. Inslapen duurde heel lang en 's nachts meermaals wakker geworden. Maar dat ligt waarschijnlijk aan het onderzoek die ik gisteren moest doen in het ziekenhuis. Als er iets stresserend of spannends moet of gaat gebeuren is slecht slapen wel vaak een gevolg daarvan.
 
ik slaap goed in maar kom na een paar uur wakker van pijn in ofwel rug, schouders, heupen,...
meestal slaap ik een 4 uur redelijk vast en daarna kom ik constant wakker.
ik denk dat ik gemiddeld nog zo'n 2 tal dagen per week heb dat ik enigszins voldoende slaap haal.
 
Periode met redelijk wat stress en het is natuurlijk weer van dat: 's nachts niet in slaap geraken en 's morgen voor de wekker wakker worden. Meh.
 
Terug
Bovenaan