Slaapproblemen

Solleke89

Well-known member
Ik ben nooit een heel goede slaper geweest, maar ik heb wel een min of meer vast bioritme. Zeker niet het beste want ik ga redelijk laat slapen (+- 2u) en sta min of meer op rond 10u30. Ik ben zelfstandige en mijn uren laten dit ook gewoon toe.

Vaak als ik gewoon netjes mijn volle uren heb kunnen slapen merk ik dat ik soms al rond 20u 's avonds al lig te geeuwen in de zetel, en als ik me zou leggen dan zou ik echt gewoon een dutje kunnen doen.
Namiddagdutjes zijn bij mij absolute no-go. Waag ik het dan is het instant uren wakker liggen wanneer ik wel ga slapen.

Is het ideaal dat ik soms 's avonds al moe ben ondanks voldoende slaap? Zeker niet maar ik kan wel perfect functioneren.

Wat echter wel enorm verveld is dat is dat om de paar maand (laatste keer dat ik het had was een periode van een dikke week eind augustus) dat ik gewoon uren wakker lig. Ik mag doodmoe zijn, ik kan gewoon niet slapen wat ik ook doe.
Verslavende pillen weiger ik. Sleepyl wat natuurlijk slaaphormoon is basicly en geen kwaad kan helpt niets. Vanaf 's avonds de blue light filter op en laatste half uur voor ik ga slapen geen gsm meer... Mijn slaapkamer dient effectief enkel voor te slapen en soms eens wat lezen voor ik het licht uit doe.

Het komt uit het niks en duurt meestal een dikke week voor het weer weg gaat en ik weer normaal kan inslapen.

Vorige nacht moest ik er heel vroeg uit omdat ik om 7u in Middelheim moest zijn. Om half 2 gaan slapen, ik heb wakker gelegen tot rond 5u denk ik om dan hoop en al een uurtje geslapen te hebben.
Om 8u tot 9u een uurtje volledige narcose en in de recovery room misschien een dutje van een uurtje of 1,5 als het zo veel al zal zijn van misschien half 10 tot 11.
Vanzelfsprekend dat ik kapot was, en ben dus gaan slapen rond kwart na 12 met versgewassen lakens. Heerlijk toch. Awel ik lig nu dus dik 4 uur later gewoon nog steeds wakker, doodmoe.