Wat is jouw vaste slaapuur

Rond welk tijdstip ga jij meestal naar bed

  • Vroeger dan 21:00

    Stemmen: 4 1,5%
  • 21:00 - 21:30

    Stemmen: 8 3,1%
  • 21:30 - 22:00

    Stemmen: 14 5,4%
  • 22:00 - 22:30

    Stemmen: 49 18,8%
  • 22:30 - 23:00

    Stemmen: 54 20,7%
  • 23:00 - 23:30

    Stemmen: 32 12,3%
  • 23:30 - 0:00

    Stemmen: 39 14,9%
  • Later dan 0:00

    Stemmen: 44 16,9%
  • Verschilt van dag tot dag (bv. shiftwerk)

    Stemmen: 17 6,5%

  • Totaal aantal stemmers
    261
Ik heb 22:30-23:00 aangeduid. Idealiter misschien nog een halfuurtje eerder zodat ik zeker tegen 23u slaap. Maar de laatste tijd was het vaak tussen 00-01u zeker tijdens thuiswerk of weekend 😬
Heb ook vrij veel slaap nodig en soms wel moeite met opstaan tijdens thuiswerk en weekend. Tegenwoordig met naar kantoor gaan ook. Vroeger deed ik nooit aan snoozen, tegenwoordig sta ik pas op na mijn 2de of 3de wekker (En das eerder 20-30 minuten per wekker hier 😅 ).
 
Zit ik savonds voor de tv dan is dat rond 22 a 23h. Ga ik wat actief lopen gamen, kan dat zonder veel erg in 2 a 3h worden. Maar meestal wel voor 12h en dus iets in die rangorde aangeduid .
 
Hier compleet willekeurig. Vooral wegens het werken in shiften. Maar het hangt van zoveel dingen af. Hoe moe ik ben, wat er op TV is (bvb voetbal),...

Wat me wel opvalt, is dat ik als ik verlof heb steeds later en later ga slapen.
Mijn innerlijke klok vindt dat gaan slapen rond 2u om dan om 11u op te staan een ideaal bioritme is.

Hopelijk komt daar binnen"kort" verandering in als ik in m'n nieuwe functie kan starten. Dan werk ik met dagdiensten dus zal er wel meer regelmaat inkomen.
 
Sinds de dochter er is en ik terug aan het werk gegaan ben om 22u, zonder uitzonder, want om 6u23 gaat alweer de wekker (ook in het weekend om het ritme aan te houden). Na enkele maanden in dit ritme + fulltime werken merk ik dat ik het uitslapen in het weekend echt mis :( Ik zou zO graag nog eens tot pakweg 8-9u slapen. Ik heb veel slaap nodig :(
 
Vroeger rond middernacht, twee kinderen later ben ik blij wanneer ik er toch voor kies om voor 22u in m’n bed te duiken :laugh:
 
Ik probeer rond 23u te gaan slapen, meestal lukt het dan om er net voor 23u30 in te liggen. Heb dan ook tussen 23u-23u30 gekozen. Dikwijls lig ik er ook rond 0u in, gisteren was het rond 1u zelfs. Dat zijn dan de momenten dat ik mijn keuze beklaag de volgende morgen en zeg: vanavond niet meer. Om dan 's avonds weer net hetzelfde te doen. Ben echt wel een avond/nachtmens, wat botst met kinderen hebben die elke dag ook in de weekend vroeg aan mijn bed staan en mijn collega's die weten dat ze mij pas beter na 10u30 iets komen vragen. 😄
 
Om 22.30u op werkdagen en eruit om 6u normaal. In het weekend een uurtje langer blijven liggen.
 
Normaal tegen 23u-23u30 in bed en een halfuurtje later slapen. In de week om 5u15 wakker als ik naar Brussel ga, bij telewerk 6u20. Weekend niet later dan 7u
 
Werkdagen: erin om 22u30, opstaan om 6u (kantoor) of 7u (thuiswerk).
Weekend: Erin om 22u30, opstaan tussen 7u30 en 8u30. :unsure:

Ik ben wel een heel slechte inslaper. Ik kruip nog niet in bed als ik voel dat ik niet binnen het half uur in slaap zal vallen, want dan lig ik altijd nog uren wakker. Hierdoor kruip ik er soms later in, ten laatste om middernacht.

Ik wil dit nog afgevlakt krijgen, want nu slaap ik in weekends steeds 1 à 2 uur langer dan in de week omdat ik het nodig heb.
 
Soms lig ik al half slapend in de zetel rond 21u, dan zet ik wat ASMR op en haal ik toch nog 22u30. Das meestal mijn vast uur om naar boven te gaan door de week. Ik heb vrij veel slaap nodig, maar als ik elke dag wakker word rond 6u30 - 7u lukt het mij in het weekend bijna niet om uit te slapen. Als ik dan 8u haal ben ik blij.
Niks beter dan ASMR om in slaap te vallen 🤩. De merde is wel dat je daar dan ligt te slapen met een koptelefoon op en dan word ik 's nachts toch plots wakker van die koptelefoon met tablet op mijn schoot.

Hier meestal rond 22u in bed. Ik zou dat wat langer willen kunnen rekken maar mijn bioritme werkt niet mee, op werkdagen sta ik om 6u op en ik heb echt wel mijn slaap nodig.
 
Hangt af van wanneer/of mijn slaappillen werken. Het duurt een dikke twee uur na inname dat die sowieso iets doen, als ik mijn ochtend anti-dep vergeten ben dan werken ze zelfs niet. Meestal rond 1u inslapen, tussen drie en vijf er uit voor de hond, boterhammen en boekentassen maken, dan terug in bed tot rond 11u. Naar mijn gevoel slaap ik pas ‘diep’ eens die nachtelijke hutsekluts gedaan is. Het trekt natuurlijk op niks als slaappatroon maar 🤷🏻‍♀️
 
Heb minstens 6 uur slaap nodig, liefst 7-8. Woon vlak langs mijn werk en kan ook thuiswerken wanneer ik wil dus betekent dat ik meestal opsta tussen 7.30 en 8 (werkdag begint hier om 9).
Ik kruip dan meestal mijn bed in tussen 12 en 12.30 en val in slaap na wat lezen rond 1 of 1.30.
Tijdens het weekend meestal 1-2u bed in en tussen 9-10u eruit.
 
Terug
Bovenaan