Wat is jouw vaste slaapuur

Rond welk tijdstip ga jij meestal naar bed

  • Vroeger dan 21:00

    Stemmen: 4 1,5%
  • 21:00 - 21:30

    Stemmen: 8 3,1%
  • 21:30 - 22:00

    Stemmen: 14 5,4%
  • 22:00 - 22:30

    Stemmen: 49 18,8%
  • 22:30 - 23:00

    Stemmen: 54 20,7%
  • 23:00 - 23:30

    Stemmen: 32 12,3%
  • 23:30 - 0:00

    Stemmen: 39 14,9%
  • Later dan 0:00

    Stemmen: 44 16,9%
  • Verschilt van dag tot dag (bv. shiftwerk)

    Stemmen: 17 6,5%

  • Totaal aantal stemmers
    261
Altijd al problemen gehad met inslapen. Ik slaap veel te weinig en dat merk ik. Maar 't is precies of mijn brein verandert in een negatieve draaimolen wanneer ik tot rust wil komen.

2 jaar geleden er mee naar de dokter geweest. Ik ontzag mij het slapengaan, ook al was ik doodmoe.
 
In de week rond 22u30 maar lig meestal ervoor al half in coma. Rond 6u moet ik eruit maar lig dan al een uurke te draaien meestal. In het weekend als ik/we gewoon thuis zijn rond 22u ook er in, maar dan sta ik wel op als ik rond 5u30 wakker ben. Die eerste uurkes zijn de schoonste van de dag. Ben dan direct actief en bezig. S´avonds ben ik dan een wel wa minder natuurlijk.
 
Ik word altijd minstens 10x wakker tijdens de nacht (ik ben een lichte slaper). Nadat ik echter Covid heb gehad 1.5 weken geleden, is dat letterlijk '0' keer. Ik slaap elke nacht heel stevig door en ik slaap zelfs gewoon verder, als de wekker gaat. Echt niet normaal. Maar ja ik moet dan opstaan om te gaan werken. (vrouwlief schudt dan eens goed)

Dat is het enige dat ik er nog aan overgehouden heb. Ik mag wel iets steviger slapen (erg licht slapen is ook ongezond) maar momenteel is het echt wel stevig lol.

Hoesten, koorts, rillingen, hoofdpijn, duizelig, stramme spieren .. dat is allemaal terug in orde of voorbij. Wel bij momenten nog wat slapjes.

Ik ga meestal slapen rond 22u30 en ik probeer wakker te worden tegen ten laatste 8u. Maar de laatste 1.5 weken is dat dus zeer moeilijk (geweest).
Tijdens loopdagen is het normaal rond 6u. (zondag 7u)
 
Laatst bewerkt:
werkdagen: 1u of 1u30 bed in, 9u30 wekker.
niet werkdagen: 1u of 1u30 bed in, 13u of later bed uit.
en nee niet tam dan, voelt mij het beste alsof ik het centrum van het universum heb gezien

Nu dat steekt met de gangbare uren voor de gemiddelde werkmens. Dus ben nu aan het schuiven naar een half uur vroeger bed in + een uur vroeger opstaan + middag dutje van +-30minuten en dat werkt tot nu toe.
Nog maar 2 mensen die kwamen klagen dat ik lag te snurken na de lunch op kantoor :unsure:
 
Nog maar 2 mensen die kwamen klagen dat ik lag te snurken na de lunch op kantoor :unsure:
snoring-like-a-truck-vector-id543210504
 
Vroege -> 21:30 in bed nog even op de gsm en tegen 22:15 slapen -> 05:00 opstaan
Late -> +- 23:00 in bed -> 07:00 opstaan
 
Ik ga meestal rond 22u30 naar bed, dan slaap ik tegen 22u32. Opstaan rond 7u (ook in het weekend, regelmaat for the win).
 
Gaan slapen en 23 30 en middernacht. Opstaan tegen 6. De kat durft mij al eens om 5 uit mijn bed halen dus 6 is goed doenbaar. Snachts wakker worden en terug in slaap vallen lukt mij eigenlijk nooit of zelden
 
Werkweek 21u22u ten laatste slapen en opstaan om 6u50min
Weekend meestal S'nachts gaan slapen en uitslapen 10u30min opstaan soms wat vroeger soms wat later.
 
Slaappillen tussen 23u en middernacht, ongeveer 90 minuten tot twee uur om in slaap te vallen - tenzij ik mijn antidepressivum vergeten ben ‘s morgens, dan kan het vier of vijf uur duren eer slaap komt - dan tussen drie en vier uur opstaan omdat de hond buiten moet, appeltje klaarmaken voor de boekentassen, terug in bed en slapen tot rond 11u. Ik kan het niemand aanraden, heel mijn slaap is na zestien jaar echt wel naar de kleurpotloden.
 
Vorig jaar iets vreemds aan de hand gehad met mijn slaap. Ik ben wel een piekeraar en ook zeer gefocust op mijn slaap (ik moet 8u slapen, anders ben ik niet uitgerust :unsure: ).

Dus vorig jaar met nieuwjaar weinig geslapen, waardoor ik de dag erna opeens een 10/12u ging slapen, wat al een eeuwigheid geleden was, maar toen begon het. Sinds die dag elke nacht om 2u wakker zonder reden. Niet piekeren, geen zenuwen, niks. Overdag leek ik er geen last van te hebben, wat me net zorgen deed maken, om een keer de slag te krijgen. Na een maand heb ik dan hulp gezocht bij een psycholoog. Na een slaapdagboek bij te houden, bleek dat ik op een gemiddelde van 4u slaap per nacht zat, veel te weinig dus.

Uiteindelijk begonnen met een slaapschema. Beginnen met 5u slaap. Op middernacht gaan slapen en de wekker om 5u af laten gaan. Na een week analyseren en eventueel een halfuurtje erbij doen. Dit opgebouwd en uiteindelijk uit mijn slaapprobleem geraakt na een maand of 2. Het was een gevecht om tot middernacht wakker te blijven, maar het heeft geholpen.

Wij gingen wel trouwen dat jaar en mijn vrouw was toen zwanger. Dus ik gok dat ik onbewust wat stress had. Terwijl ik dit totaal niet ervaarde.

Moesten nog mensen hier last van hebben, is het boek "nooit meer niet meer slapen" een aanrader. Hier wordt dezelfde techniek ook besproken.
 
21.30 - 22.00 .

Na het VTM journaal leg ik meestal nog een film op, en daarna gaan we slapen.
dat is meestal dan kwart voor 10.

en dat is zeer handig, dan kan ik nog een kwartier de airco op de slaapkamer volle bak laten warmen of koelen (afhankelik van het seizoen).
want om 22.00 stopt mijn terugdraaiende teller, en dan is het op nacht tarief dat ik zou moeten betalen.
voor 22.00 is het gratis vanwege mijn zonnepanelen


ik vind het heerlijk, lang slapen. om 07.30 staan wij ook samen op. Das ook heerlijk, samen de wekker horen afgaan. niet éne die vroeger dan de andere moet opstaan.
 
Vorig jaar iets vreemds aan de hand gehad met mijn slaap. Ik ben wel een piekeraar en ook zeer gefocust op mijn slaap (ik moet 8u slapen, anders ben ik niet uitgerust :unsure: ).

Dus vorig jaar met nieuwjaar weinig geslapen, waardoor ik de dag erna opeens een 10/12u ging slapen, wat al een eeuwigheid geleden was, maar toen begon het. Sinds die dag elke nacht om 2u wakker zonder reden. Niet piekeren, geen zenuwen, niks. Overdag leek ik er geen last van te hebben, wat me net zorgen deed maken, om een keer de slag te krijgen. Na een maand heb ik dan hulp gezocht bij een psycholoog. Na een slaapdagboek bij te houden, bleek dat ik op een gemiddelde van 4u slaap per nacht zat, veel te weinig dus.

Uiteindelijk begonnen met een slaapschema. Beginnen met 5u slaap. Op middernacht gaan slapen en de wekker om 5u af laten gaan. Na een week analyseren en eventueel een halfuurtje erbij doen. Dit opgebouwd en uiteindelijk uit mijn slaapprobleem geraakt na een maand of 2. Het was een gevecht om tot middernacht wakker te blijven, maar het heeft geholpen.

Wij gingen wel trouwen dat jaar en mijn vrouw was toen zwanger. Dus ik gok dat ik onbewust wat stress had. Terwijl ik dit totaal niet ervaarde.

Moesten nog mensen hier last van hebben, is het boek "nooit meer niet meer slapen" een aanrader. Hier wordt dezelfde techniek ook besproken.
Ik heb ooit eens voorgehad dat ik 1,5 maand lang nog 4u sliep per nacht (ik werd dan wakker na nog geen 2u slaap om dan urenlang wakker te liggen en dan weer in slaap te vallen als mijn wekker bijna ging aflopen). 3u slaap per dag in de week en 5u in't weekend. Maar raar genoeg wordt ge dat slaaptekort op den duur gewoon. Ik denk dat, wanneer ge aan ernstige slapeloosheid lijdt, uw lijf dan meer adrenaline aanmaakt waardoor ge die vermoeidheid minder voelt dan normaal.

Tegenwoordig wanneer ik te weinig slaap (vb. 5 uur op een nacht op een werkdag) krijg ik toch mijne weerslag, ofwel de volgende dag ofwel een paar dagen later.
 
21.30 - 22.00 .

Na het VTM journaal leg ik meestal nog een film op, en daarna gaan we slapen.
dat is meestal dan kwart voor 10.

en dat is zeer handig, dan kan ik nog een kwartier de airco op de slaapkamer volle bak laten warmen of koelen (afhankelik van het seizoen).
want om 22.00 stopt mijn terugdraaiende teller, en dan is het op nacht tarief dat ik zou moeten betalen.
voor 22.00 is het gratis vanwege mijn zonnepanelen


ik vind het heerlijk, lang slapen. om 07.30 staan wij ook samen op. Das ook heerlijk, samen de wekker horen afgaan. niet éne die vroeger dan de andere moet opstaan.
Val je dan ook snel in slaap?

Dagelijks 9,5u slaap is wel stevig!
 
Terug
Bovenaan