Wat is jouw vaste slaapuur

Rond welk tijdstip ga jij meestal naar bed

  • Vroeger dan 21:00

    Stemmen: 4 1,5%
  • 21:00 - 21:30

    Stemmen: 8 3,1%
  • 21:30 - 22:00

    Stemmen: 14 5,4%
  • 22:00 - 22:30

    Stemmen: 49 18,8%
  • 22:30 - 23:00

    Stemmen: 54 20,7%
  • 23:00 - 23:30

    Stemmen: 32 12,3%
  • 23:30 - 0:00

    Stemmen: 39 14,9%
  • Later dan 0:00

    Stemmen: 44 16,9%
  • Verschilt van dag tot dag (bv. shiftwerk)

    Stemmen: 17 6,5%

  • Totaal aantal stemmers
    261

shellshock

Well-known member
Crowdfunder FE
Bijna elke ochtend zeg ik tegen mezelf dat ik 's avonds vroeger ga slapen, want het was (voor mij) weer te laat en toch slaag ik er elke avond in om dat niet te doen. :sop:
Hier ga ik meestal rond half twaalf/twaalf uur slapen. Enkel als ik doodmoe ben is dat eens half elf, maar dan ben ik weer te vroeg wakker.
 
Half 12 - 12 uur ook. Zelfde verhaal van meeste ochtenden zeggen dat ik vroeger ga slapen maar komt er niet van.

Wat ik wel heb ik dat donderdagavond mijn kaars altijd uit is. Dat is zowat de enigste avond dat ik dan toch eens rond half 11 mijn bed in kruip.
 
Tegenwoordig slaap ik met de kleine mee. Flesje geven rond 22 a 23h en daarna samen dodo doen. Voor mij is dat dan meestal 23-00h. Al is mijn pijp soms al om 22h uit tegenwoordig. Al durf ik soms nog naar beneden gaan en dan wordt het ap véél te laat. Ik ben een echte avondmens en als ik te lang op blijf kan het 2 of zelfs 3h worden als ik er in lig. Al kan ik daar totaal niet meer tegen :laugh: Eergisteren was het 2h als ik er in lag. Gisteren ben ik dan wel thuis gekomen rond 13h en wou 'efkes rusten'. Wakker geworden 16h30 van mijn vrouw die belde :)
 
Varieert wel eens, soms gaan we samen naar boven en dan is dat 22u30-23u00 en soms blijf ik nog beneden en dan ga ik meestal rond middernacht naar boven. Het gebeurt wel eens dat ik veel later wakker blijf, maar zelden.

"Nood aan x aantal uur slaap" heb ik niet, maar een hele week slechts 5u slapen zal vermoedelijk wel een effect hebben.
 
Ik heb altijd moeite gehad met vroeg te gaan slapen en vroeg op te staan, al denk ik dat het vooral een ingebeeld probleem is gezien ik met periodes om 22u ging slapen om tegen 6u op te staan, en dat ging ook (vroeger met vakantiewerk zelfs 21u/5u). Maar als ik geen externe druk heb, dus thuiswerk of gewoon flexibele uren, evolueer ik altijd naar slapen rond middernacht.
 
Ik heb altijd moeite gehad met vroeg te gaan slapen en vroeg op te staan, al denk ik dat het vooral een ingebeeld probleem is gezien ik met periodes om 22u ging slapen om tegen 6u op te staan, en dat ging ook (vroeger met vakantiewerk zelfs 21u/5u). Maar als ik geen externe druk heb, dus thuiswerk of gewoon flexibele uren, evolueer ik altijd naar slapen rond middernacht.
Met een kind in huis kent je verwachte slaaptijd ook flexibele uren. :unsure:
 
Bij een normaal slaappatroon kruip ik in bed rond 22u en in slaap vallen is dan ergens tussen 22u30 - 23u. Terwijl de TV opstaat en ik indommel;
Opstaan is ergens tussen 7-8u maar dat is geregeld ook es 4u30-6u00, en als ik dan spontaan wakker word vind ik dat best wel ok.
 
Sinds dochterlief er is, voor 22u in bed. Vaak ben ik op de zetel dan al eens in slaap gevallen (rechtopzittend).
Ik ben absoluut geen ochtendmens, maar wordt tegenwoordig voor 6u wakker, en als ik geluk heb, pas tegen 7u. Ik ben eerder avondmens/nachtraaf maar dat laat onze samenleving (en tegenwoordig de dochter) eigenlijk niet toe.
 
Hier ergens tussen 21u en 21u30 naar boven, slapen is doorgaans rond 22u.
Die-hard ochtendmens wel. 😁
 
Geweldig goede slaper maar slaap te weinig. Om de paar weken dan wel is zo moe dat ik om tien uur erin kruip en als een blok in slaap val maar t merendeel van de tijd zal dat ergens tussen 1 en 2 zijn dat ik ga slapen (lig dan ook zelden lang wakker wel wat ik prima vind) om door de week om kwart voor zeven op te staan normaal.
 
Met een kind in huis kent je verwachte slaaptijd ook flexibele uren. :unsure:
Zeker. Nu slapen we nog in 'shiften', waar ik dan de hele avond tot 1-2 u opblijf (als het goed gaat slaap ik even in de zetel). Binnenkort de dochter eens in de slaapkamer proberen te houden, op aanraden van Kind en Gezin. Al is mijn eerste indruk dat we gewoon langer in bed gaan liggen maar beiden slecht gaan slapen.
 
Rond 2u en dan eruit om 6u (2x per week) of om 8u (overige werkdagen). Ik slaap wel onmiddellijk in. Weekends slaap ik wat langer, al schuift mijn slaaptijd dan ook op naar 4u :unsure:
 
Ik werk in een 2-ploegen systeem dus mijn slaap is vrij onregelmatig.
In de vroege probeer ik tussen 21u30 en 22u ten laatste in mijn bed te liggen. Opstaan is dan om 4u30.
In de late probeer ik te ten laatste tussen 1u en 1u30 te gaan slapen. Wekker staat om 10u maar ben al vroeger wakker, meestal rond 9u.
In het weekend en verlof dagen probeer ik rond 0u30 of ten laatste om 1u te gaan slapen. Opstaan is wanneer ik wakker wordt, ook meestal rond 9u.
Ik merk wel dat ik meer en meer last begin te krijgen van dit onregelmatig patroon. Ik ben eigenlijk constant vermoeid. De vroege is echt een aanslag op mijn lichaam en het duurt meestal tot helft de volgende week in de late tegen dat ik weer een beetje op mijn plooi ben.
 
Te laat... Ik probeer altijd ergens tussen 23u en middernacht te gaan slapen, maar vaak gaat de klok toch voorbij middernacht. Het gebeurt ook (niet weinig) dat ik in slaap val in de zetel en dan ergens tegen 01u wakker wordt :unsure:

Week of weekend maakt hier geen verschil. Alleen loopt in de week de wekker wel af om 06u, in het weekend lukt 07u à 08u wel.

Zeker in de week geraak in dus amper aan 6u slaap en eigenlijk voel ik dat dat te weinig is.
 
Dat verschilt bij mij, meestal in de week ergens tussen 22u en 0u, te zien of ik moe ben en of ik 's anderendaags naar kantoor moet of thuis werk. Gemiddeld gesproken iets na 23u. Opstaan rond 6:15 - 7:45 afhankelijk of ik naar het werk ga met de auto of met de fiets, of ik van thuis werk.
In 't weekend is het meestal slapen rond 0h-1h en opstaan rond 8u maar dat verschilt. Als het slecht weer is slaap ik mij langer uit, als het zondag mooi weer is sta ik op tijd op om te gaan fietsen.
 
Tussen half 23.30 en 00.00 tijdens de week gaat het licht uit, dan heb ik meestal al een half uurtje tv gekeken in bed.
In het weekend is dat meestal een uurtje later. Dan slaap ik ook uit maar mag ik al in mijn pollekes wrijven als ik dan 8u kan slapen.
Tijdens de week staat de wekker om 7u als ik thuiswerk, 6u30 als ik naar kantoor moet. In dat laatste geval zou ik vroeger moeten gaan slapen, want dan ben ik meestal niet uitgerust, gelukkig moet ik maar 2x per week naar kantoor.
want vroeger gaan slapen, dat lukt mij gewoon niet
 
Soms lig ik al half slapend in de zetel rond 21u, dan zet ik wat ASMR op en haal ik toch nog 22u30. Das meestal mijn vast uur om naar boven te gaan door de week. Ik heb vrij veel slaap nodig, maar als ik elke dag wakker word rond 6u30 - 7u lukt het mij in het weekend bijna niet om uit te slapen. Als ik dan 8u haal ben ik blij.
 
Terug
Bovenaan