Slapeloosheid

Heb je er al eens last van?

  • Ja

    Stemmen: 35 38,9%
  • Nee

    Stemmen: 32 35,6%
  • Met momenten

    Stemmen: 23 25,6%

  • Totaal aantal stemmers
    90
Heb al enkele jaren last van slapeloosheid. Eerst kon ik niet in slaap vallen en lag ik wakker tot 0300 uur en nu is het omgekeerd en word ik te vroeg wakker ... Ik neem sinds een jaar wel CBD 20 mg in capsule vorm (van Lucovitaal uit Nederland) voor het slapengaan en ik merk dat ik veel beter ben uitgerust, ook al slaap ik niet veel langer dan daarvoor. CBD kan je wel eens uittesten als je slaapproblemen hebt. Genoeg studies die aantonen dat het "iets" doet met een mens zijn mentale staat. Nadelen zijn er voor zover ik weet bijna niet ... buiten dat het op sommige mensen gewoonweg geen enkel effect heeft. Je kan best met lage dosissen beginnen en dan rustig opbouwen, dit kan wel enkele weken duren omdat je lichaam aan de stof moet wennen. Voor mij heeft het alvast veel geholpen. Ik ben een stuk wakkerder en heb het gevoel dat ik meer doorslaap.
 
Die melatonine bij mij helpt dat niet,slaap er zelfs nog minder lang van.allemaal prul is het.
Vandaag ook weer wakker van kwart over 5..al ne dag of 3 nu aan een stuk. Begin me dan
ook slechter en slechter te voelen na een paar dagen. Soms heb ik dat zoals Kay gell wakker v half 4 ofzo en de ganse dag het gevoel hebben of ge 10 blikken Redbull hebt gedronken. Maar om 20 u dan begint het erg te worden,val gewoon in slaap dan.
 
Ja aangeduid. Als vrachtwagenchauffeur is het echt problematisch eigenlijk. Ik ben single dus als ik savonds thuis kom (ik werk meestal 14-15u per dag) dan moet ik zelf eten klaar maken en probeer dan nog een half uurtje van rust te genieten in de zetel, maar meestal besteed ik dat half uur aan piekeren dat ik beter naar bed ga.
Wekker gaat hier meestal om 2u30 af en is het soms koffie zuipen tot ik bijna frequenties kan zien.
 
Ja aangeduid. Als vrachtwagenchauffeur is het echt problematisch eigenlijk. Ik ben single dus als ik savonds thuis kom (ik werk meestal 14-15u per dag) dan moet ik zelf eten klaar maken en probeer dan nog een half uurtje van rust te genieten in de zetel, maar meestal besteed ik dat half uur aan piekeren dat ik beter naar bed ga.
Wekker gaat hier meestal om 2u30 af en is het soms koffie zuipen tot ik bijna frequenties kan zien.
Gevaar op de baan dus in feite?
 

Heb je er al eens last van?

  • Ja

/muggenzifter-betweter mode on/ - `al eens` impliceert af en toe, dus `met momenten` is eigenlijk nutteloos.
/muggenzifter-betweter mode off/


edit: werd al door Sylverscythe aangehaald
-----------
verder: ik heb er regelmatig last van en op verschillende vlakken:
- eigenlijk heb ik +10u slaap nodig
- veel en heftig dromen, waardoor ik niet uitgerust wakker wordt
- in zetel val ik overdag binnen de minuut in slaap, in mijn bed meestal niet en kan het uren duren. Piekeren is het grote probleem dan.
- sowieso last van het gevoel van een dichtgeknepen keel zodra ik ga liggen (heb dit ook bij stress)
- kat die meerdere keren per nacht mijn hoofd en handen komt aflekken :p Deur dicht doen is geen optie, want dan gaat ze daar staan janken. Dus dat is telkens tien minuten aandacht geven en dan is ze weer weg.
 
/muggenzifter-betweter mode on/ - `al eens` impliceert af en toe, dus `met momenten` is eigenlijk nutteloos.
/muggenzifter-betweter mode off/


edit: werd al door Sylverscythe aangehaald
-----------
verder: ik heb er regelmatig last van en op verschillende vlakken:
- eigenlijk heb ik +10u slaap nodig
- veel en heftig dromen, waardoor ik niet uitgerust wakker wordt
- in zetel val ik overdag binnen de minuut in slaap, in mijn bed meestal niet en kan het uren duren. Piekeren is het grote probleem dan.
- sowieso last van het gevoel van een dichtgeknepen keel zodra ik ga liggen (heb dit ook bij stress)
- kat die meerdere keren per nacht mijn hoofd en handen komt aflekken :p Deur dicht doen is geen optie, want dan gaat ze daar staan janken. Dus dat is telkens tien minuten aandacht geven en dan is ze weer weg.
Bij mij is dit echt het grootste probleem. Ben ook aan het denken om iets in de trend van sedistress, CBD olie of wat dan ook in te nemen. Ook om die piekergevoelens weg te krijgen. Ben echt een controlefreak..
 
Ik heb maar zeer zelden last van slapeloosheid, dus ik heb "nee" aangeduid. Ik val heel vlot in slaap en ik slaap doorgaans goed door tot net voor of tot aan mijn wekker, die staat meestal ergens tussen 7u en 8u. De laatste week alleen iets vroeger wakker dan normaal, en dat voel ik nu wel 's avonds. Ik ben ook niet iemand die zich in het weekend nog kan omdraaien en kan verder slapen tot 9u of 10u, wakker is wakker (en ook geen fan van mensen die snoozen, sorry Gua). Heb ook wel voldoende nachtrust nodig, ik kruip er meestal in rond 23u, enkel in't weekend kan dat al eens later zijn.
 
Altijd goed kunnen slapen. Enkel bij ziekte, wat amper gebeurt, slaap ik licht en droom ik zeer vreemd (lucide). Mijn wekker staat elke dag om 6u10. Dan neem ik een douche en geef nadien mijn dochter een flesje. Gaan slapen is meestal tegen middernacht. Aan 6u of zelfs 5u slaap heb ik meestal genoeg, al kan ik zeker genieten van een keer uitslapen. Dat is met een kind van 5 maanden echter niet het geval. Mijn vrouw laat ik wel 's ochtends slapen tot 8u30, die heeft meer nood aan slaap.
 
Ik heb ook nee aangeduid, heb weinig moeite om in slaap te geraken.
Tot een jaar of 3 geleden had ik heel slechte gewoonten. Tijdens de werkweek ging ik slapen rond 24u en de wekker stond reeds op 6u30. Dus in't beste geval een goeie 6u slaap. Om dan in het weekend op te blijven tot 4u 's nachts en in bed te blijven liggen tot 11-12u 's middags. Dan komt de maandag wel redelijk hard aan.
Sinds dus een jaar of 3 heb ik klik gemaakt om ook in het weekend een pak vroeger te gaan slapen. Tijdens de werkweek gaan slapen om ongeveer 23u30 en de wekker staat nu sinds vorig jaar maart omwille van thuiswerk om 07u00. In het weekend ongeveer gaan slapen omstreeks 1u en dan uitslapen tot ongeveer 9u. Nu is opstaan maandagochtend eindelijk wat draaglijker geworden :)

Het enige probleem dat ik blijf hebben is dat ik na een uurtje of 5-6 slaap, licht begin te slapen dus ik kom wakker van het minste geluid. Dus daardoor voel ik mij in veel gevallen (niet altijd) niet uitgerust.
 
Geen probleem , ben een goede slaper .:) (Heb dan ook geen slecht geweten e )
 
Geweldig een goede nachtrust . Het komt de mentale gezondheid ten goede .
 
Ik heb sinds anderhalve maand een oura ring en dat geeft wel veel inzichten in je slaap.
Vroeger dacht ik: ik ga slapen om middernacht en sta op om 7u30, dat is dan +/-7u30 geslapen wat voldoende moet zijn. Maar zo werkt het niet echt. Ik heb al gemerkt dat op de dagen dat ik sport ik veel beter en vaster slaap (zelfs als het maar een uur op het gemak fietsen is), en dat als ik in het weekend uitslaap dat ik van zondag op maandag mijn slechtste nacht van de week heb. Ik kan beter de hele week door +/- op hetzelfde uur gaan slapen en ook opstaan, dat is ook wat de app aanraad.

Ik had niet echt problemen met slecht slapen maar ik sport 4x in de week en had in het verleden geregeld periodes van extreme vermoeidheid, zeker als het ook op het werk nog eens heel druk was. Dus ik ben wel benieuwd of ik op de lange termijn kan zeggen dat de ring mij geholpen heeft.
 
Hier 2-3 weken zonder problemen goed geslapen.
Vannacht rond 2u wakker geworden en pas rond half 7 terug in slaap geraakt.

Daarom dat ik vaak twijfel tussen opstaan en iets nuttig doen of toch blijven proberen. Nu ben ik 4u kwijt door daar maar te liggen.
 
Ik geraak soms moeilijk in slaap. Dan lig ik nog een uur te draaien. Maar heb nu alle elektonica (gsm, laptop,...) uit de slaapkamer gezet (vroeger durfde ik voor slapen gaan in bed een film of dergelijke kijken) en ik moet toch zeggen dat ik nu veel vlotter in slaap val.
 
Geen slechte slaper. Alleen word ik al langer, voornamelijk in de winter snachts geconfronteerd met allergie voor huisstofmijt. Ik slaap goed door, maar mijn neus geraakt zo pot dicht waardoor ik in de ochtend nog altijd moe ben en er niet uit geraak. Wekker gaat om 4u35, ik slaap gemiddeld toch zeker tussen 7 a 8u per nacht.
 
Ik slaap best goed, meestal van 22u30-23u tot 7u-8u-9u (te zien wanneer ik op moet)
Zeker als je sport voel ik dat goed en ben ik blij da ik rond 22u30 kan gaan slapen.

Wordt soms wel eens wakker, maar val direct terug in slaap. Het enigste waarvan ik last heb is 's ochtends een ochtendhoest. Nope ik rook niet, maar achter klein (half)uurtje heb ik niets meer
 
Geen slechte slaper. Alleen word ik al langer, voornamelijk in de winter snachts geconfronteerd met allergie voor huisstofmijt. Ik slaap goed door, maar mijn neus geraakt zo pot dicht waardoor ik in de ochtend nog altijd moe ben en er niet uit geraak. Wekker gaat om 4u35, ik slaap gemiddeld toch zeker tussen 7 a 8u per nacht.
Hier ook al gans de winter last van en vaak 's nachts wakker worden met een hevige aanval. Ik moet nu preventief een aerius nemen 's Avonds, afgebouwd van 2 per dag.
 
Als ik mijn pilleke niet pak word ik elke nacht overvallen door negers met machetes. Ik klim dan samen met mijn vriendin en de honden naar de zolder, waar de katten om een of andere reden al zitten. De GSM werkt niet om 112 te bellen en ik sterf elke keer als ik die negers aanval met een stuk hout dat op de zolder lag. En dat is in een fase tussen slaap en wakker zijn, dus gewoon realistisch. Ik ben niet snel bang (buiten als er een spin zit), maar die dromen/hallucinaties waren onvoorstelbaar. Dus zonder pilleke om door te slapen, slaap ik dus niet. Als ik die eens vergeet, krijg ik gegarandeerd mot van mijn vriendin omdat zij wakker wordt van mijn gewoel. :unsure:
Als ik het vergeet te nemen, word ik ook soms wakker met blauwe plekken op handen en benen, omdat ik met mezelf wou vechten blijkbaar.
 
Geen slechte slaper. Alleen word ik al langer, voornamelijk in de winter snachts geconfronteerd met allergie voor huisstofmijt. Ik slaap goed door, maar mijn neus geraakt zo pot dicht waardoor ik in de ochtend nog altijd moe ben en er niet uit geraak. Wekker gaat om 4u35, ik slaap gemiddeld toch zeker tussen 7 a 8u per nacht.
Ik ben ook allergisch voor huisstofmijt (en ook hooikoorts) maar neem al jaar en dag medicijnen er voor in (Rupatall).
Wel onlangs slaapapneu laten vaststellen. Niet in extreme mate maar wel voldoende om er last van te hebben. Dit icm mijn ploegenwerk zorgt er voor dat ik regelmatig vermoeid loop overdag ook al slaap ik 8u.
 
Terug
Bovenaan