Album of the week Shpongle - Nothing Lasts... But Nothing is Lost

Drank in uw bak smijten

(allez dat doet ge ervoor, een opgietsessie is als iemand stoom komt maken en dan komt wapperen met zijne handdoek)
 
Wat een trip zeg! :crazy: Na het luisteren van dit album voelt het aan alsof ik op wereldreis ben geweest op een uurtje tijd. Is dat allemaal met samples gemaakt of heeft die zelf de muziek geschreven en opgenomen?
Woeps, deze was volledig aan mijn aandacht ontsnapt, scusi. Zeer blij dat ge er van genoten hebt!

Om op uw vraag te antwoorden, het is een beetje beide. Het merendeel is zelf geschreven en met (zwaar bewerkte) synths ingespeeld, maar ook veel input van 'echte' instrumenten zoals het onnavolgbare gefluit van Raja Ram, het gitaarwerk van vaste gitarist Pete Caillard, of de piano uit de titeltrack(s) die Simon Posford zelf inspeelt. Live deden ze het ook gewoon met volledige band / half orkest, maar dat is niet langer haalbaar helaas.

Maar natuurlijk zijn er ook een hoop samples en effectjes, zoals de nonsens-mijmeringen van een trippende Terrence McKenna, of het baslijntje in Circuits of Imagination dat bijvoorbeeld rechtstreeks uit Safe From Harm van Massive Attack is overgenomen, en zo zullen er nog wel voorbeelden zijn.

Als ge dit goed vond kan ik u eigenlijk enkel aanbevelen om er de volledige discografie door te jagen. Meer van hetzelfde, maar toch vaak net iets anders. Happy tripping!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Deze eens opgelegd zoals ik al een tijdje beloofd had. Ik had misschien nog iets gekkers verwacht maar het valt wel nog best mee, maar het is wel leuk en ik word er zeer rustig van. Ik vind het goed. Ik ga er 8/10 voor geven en dat zorgt ervoor dat het voor mij het beste album van 2005 is, al was dat één van de jaren waar de lat niet zo hoog lag. Goede tip.
 
Terug
Bovenaan