Na het zien van Dune ga ik me aan de boeken wagen, maar er is zoveel keus online. Als ik het goed heb begrepen van @Jules 'ezechiel 25:17' Winnfield is de film deel 1 van boek 2? Op welke manier lees je het dan het beste? Waarom zijn ze niet met boek 1 begonnen?

Gewoon eerst de trilogie lezen?
 
Na het zien van Dune ga ik me aan de boeken wagen, maar er is zoveel keus online. Als ik het goed heb begrepen van @Jules 'ezechiel 25:17' Winnfield is de film deel 1 van boek 2? Op welke manier lees je het dan het beste? Waarom zijn ze niet met boek 1 begonnen?

Gewoon eerst de trilogie lezen?
Nee deel 1 van boek 1. Had het verkeerd getypt. Gwn met 1 beginnen en zo tot en met 6 gaan
 
@Jules 'ezechiel 25:17' Winnfield



300 pagina's verschil tussen beiden, voor hetzelfde boek? :D
 
@Jules 'ezechiel 25:17' Winnfield



300 pagina's verschil tussen beiden, voor hetzelfde boek? :D
Zal het formaat zijn. Ik heb de omnibus met boek 1 2 en 3 dies iets duurder als 1 boek apart ma niet zo veel
 
Laatst bewerkt:
Tellen audiobooks hier ook?

Onlangs Hyperion & Fall of Hyperion geluisterd. Had de eerste een 10 tal jaar geleden al eens gelezen maar was blijkbaar zo goed als alles vergeten buiten de grote lijnen.

De eerste is een stuk sterker en strakker qua verhaallijn vind ik, maar de tweede is nog altijd een enorm bevredigend einde van alle verhaallijnen en hints naar de achterliggende machinaties van de verschillende facties die worden geïntroduceerd in het eerste boek. Ik vond het wel een beetje 'mystiek' en worden met een aantal 'heu wat??' revelaties naar het einde toe. Niet dat ik daar een probleem mee heb maar vond het wel een beetje een wrevelig contrast met het eerste boek en het eerste deel van het tweede boek wat veel meer grounded aanvoelde. Maar nog altijd heel sterk einde, daar niet van.

Het eerste audiobook heeft ook een hele cast aan voice-actors voor de verschillende personages, terwijl het tweede boek enkel door 1 van deze (nog altijd zeer goede!) voice actors wordt gelezen. Niet iedereen heeft dat graag maar ik vond het toch meerwaarde hebben qua inlevingsvermogen (waar een tekstboek toch altijd een beetje een voordeel heeft tov een audiobook)

Ben een beetje aan het twijfelen nu om met Endymion verder te gaan of eerst een pauze te nemen van dit universum en aans iets anders te beginnen. Heb al heel goede dingen gelezen over bv Ted Chiang hier en op andere plaatsen en Three Body Problem en Stories of Your Life And Others spreken me beide wel aan.
 
Ik ben eigenlijk als sci-fi fan nooit een grote sci-fi lezer geweest, maar ga binnenkort toch eens beginnen. Eersten op de lijst zijn Duin en het eerste boek van Hyperion. En daarna "the rabbit hole" in van harde sci-fi en ook gewoon platte space opera's. Maar wel "jammer" dat dat vooral een Engelstalig aanbod is. Maar wat moet moet hè :D
 
Ik ben eigenlijk als sci-fi fan nooit een grote sci-fi lezer geweest, maar ga binnenkort toch eens beginnen. Eersten op de lijst zijn Duin en het eerste boek van Hyperion. En daarna "the rabbit hole" in van harde sci-fi en ook gewoon platte space opera's. Maar wel "jammer" dat dat vooral een Engelstalig aanbod is. Maar wat moet moet hè :D
Ik kan mij eigenlijk niet voorstellen van Nederlandstalige boeken te lezen. Soms zijn de vertalingen gewoon te raar :unsure:
 
Ben nu ongeveer halverwegen in John Scalzi's serie, Old Man's War, best goed. Het zijn 6 delen in elkaar, en tot nu toe houd ik wel van de schrijfstijl en de personages. Hopelijk blijft het goed, ik heb al even geen series meer gelezen die ik echt spannend vond.

81IwTiyM5bL.jpg
 
Ben nu ongeveer halverwegen in John Scalzi's serie, Old Man's War, best goed. Het zijn 6 delen in elkaar, en tot nu toe houd ik wel van de schrijfstijl en de personages. Hopelijk blijft het goed, ik heb al even geen series meer gelezen die ik echt spannend vond.

Ik heb de eerste drie gelezen, best aangename scifi idd.
 
Ben nu ongeveer halverwegen in John Scalzi's serie, Old Man's War, best goed. Het zijn 6 delen in elkaar, en tot nu toe houd ik wel van de schrijfstijl en de personages. Hopelijk blijft het goed, ik heb al even geen series meer gelezen die ik echt spannend vond.

81IwTiyM5bL.jpg
Die staat hier ook al jaren op m'n to read.
Laatste van John Scalzi die ik gelezen heb was Head On (Vervolg op Lock in). Een luchtiger verhaal met wel interessante concepten en vooral weer een sterke nadruk op humor. Maar Redshirts blijft wel m'n favoriet.

Ligt Old Man's War wat in die humoristische stijl, of gaat het de serieuzere kant op?
Voor mij kan het alletwee :unsure:
 
Die staat hier ook al jaren op m'n to read.
Laatste van John Scalzi die ik gelezen heb was Head On (Vervolg op Lock in). Een luchtiger verhaal met wel interessante concepten en vooral weer een sterke nadruk op humor. Maar Redshirts blijft wel m'n favoriet.

Ligt Old Man's War wat in die humoristische stijl, of gaat het de serieuzere kant op?
Voor mij kan het alletwee :unsure:
Ik vond Redshirts minder goed dan Old Man's War (ben nochtans Star Trek fan).
 
De laatste (boek 9) van The Expanse net uitgelezen, toch wel een beetje teleurgesteld. Te traag, te veel opbouw en dan een redelijk gerusht einde. Meh. Jammer, want boek 8 was toch terug een van de betere.
 
Net de eerste 130 pagina's van Only Forward gelezen, ook weer op aanraden van.
Deed me aan Cowboy Bebop denken (not the bad live action adaptation that was cancelled) met crossover naar Do Android dream of electric sheep

Interessant genoeg en ideaal in dit kwakkel weer (y)
 
Gisteren de hardcover edities van de eerste drie Dune boeken gekocht. Wat een prachtige edities zijn me dat...
Ik wilde een foto uploaden, maar of weet ik niet hoe dat moet of gaat dat niet :D
 
Terug
Bovenaan