Link naar waar je ze kocht kan ook altijd

Lokale boekenhandel ;)

Maar kheb even eens nagedacht en ze gewoon even geuploadet :D
269850661-10160161778729026-5575697475271356451-n.jpg
 
Recentelijk gelezen:

Joe Haldeman - The Accidental Time Machine -> Goed, echt goed geschreven. Luchtig, spannend, vermakend, grappig, ... Veel beter dan de Forever War.
Bedankt voor deze: leest inderdaad heel vlot en is vermakelijk.

Meer tips zoals deze zijn altijd welkom.
 
Straks aan Bobiverse 4 beginnen. Not sure what to expect want 3 had de laatste moeten zijn. Niemand fan van? Een van de meest verrassende sci-fi reeksen van de laatste jaren toch imo (qua opzet).
Gisteren het eerste deel uitgelezen.
Het was niet slecht. Bob is een Star Trek fan en dus krijgen we heel wat leuke referenties. En de sci-fi is interessant.
Maar er zijn toch een aantal elementen waardoor ik het niet top vond.
Omdat alles zo luchtig is (ook de schrijfstijl), en de Bobs basically bijna omnipotent zijn, zit er weinig spanning in het verhaal.
Mssn ook niet grappig genoeg om dat te compenseren. Ben niet zeker of ik nog een vervolg ga lezen. Ik had er wat veel van verwacht denk ik.

Eindelijk Leviathan Falls besteld. Laatste deel van The Expanse reeks.
Ik ben zeer benieuwd. Misschien ook de verwachtingen maar wat temperen :unsure:
 
Laatst bewerkt:
2 en 3 zijn eigenlijk wel meer van hetzelfde. En een spanningsloos boek is wel eens tof als tussendoor, hoeft niet altijd een thriller te zijn voor mij. Eerlijk gezegd nog niet aan Bobiverse 4 begonnen, er is 't een en ander tussengekomen waaronder Project Hail Mary :unsure:
 
Ik ben in het Drielichamenprobleem bezig... maar ligt het aan mij, of is het echt superhouterig geschreven? Ik kom er bijna niet aan door... Het heeft ook wel te maken met hoe gereserveerd ze moeten zijn tov de oversten in het Chinese leger, waarschijnlijk, maar zelfs de grappige of "stoute" personages zijn echt houten klazen. Ik lees 'm wel in het Nederlands, dus ik vraag me af of het daarmee te maken heeft.
 
waaronder Project Hail Mary :unsure:

Ook juist cadeau gekregen. Ben benieuwd.
Exhalation van Ted Chiang pronkt hier nu ook op de plank net als Borne van Jeff Vandermeer.

Met die laatste ga ik peinzek beginnen.
31451186.jpg

Wat een cover. 🥰


Blood Music van Greg Bear vond ik fenomenaal dus we gaan het biopunk genre eens wat verder uitspitten.
 
2 en 3 zijn eigenlijk wel meer van hetzelfde. En een spanningsloos boek is wel eens tof als tussendoor, hoeft niet altijd een thriller te zijn voor mij. Eerlijk gezegd nog niet aan Bobiverse 4 begonnen, er is 't een en ander tussengekomen waaronder Project Hail Mary :unsure:
ook net bezig in project hail mary
 
  • Leuk
Waarderingen: Buon
Juist God Emperor of Dune uitgelezen en de proloog van Heretics toch al gelezen

+ Heel boeiende visie op theocratie
+ Siona was een boeiende toevoeging
+ Spannende set-up

- Soms nogal prekerig
- Net als Messiah een beetje traag

Het lijkt er tot nu toe op dat de oneven nummers uit de reeks de betere zijn en ook de meest avontuurlijke zijn terwijl de even delen meer politiek zijn en gefocust zijn op de samenleving die Herbert schept, hopelijk zet Heretics die lijn door.
 
Laatst bewerkt:
nogmaals de Hyperion canto's aan het lezen van Dan Simmons.
enfin niet lezen deze keer maar voor de eerste maal eens via audibook aan het proberen.

is tot nu toe zeer aangenaam.
 
  • Leuk
Waarderingen: Buon
Op dit moment bezig in Hyperion. Het begint een beetje vreemd, ik had het gevoel van "what the f#ck ben ik hier aan het lezen?", maar vanaf het einde van het verhaal van de eerste pelgrim wordt het echt leuk.
Irritant trouwens dat de (Nederlandstalige) vervolgboeken zo slecht te krijgen zijn, als e-book vind je ze al helemaal niet legaal. Dat is iets wat die uitgeverij (Luitingh Sijthoff) ook bij andere reeksen doet, bij The Expanse zijn ze ook gestopt na boek 2 (voordat de serie uitkwam, er is intussen zeker een markt voor...).

Ik zou ze ook in het Engels kunnen lezen maar ben eigenlijk gestopt met anderstalige boeken te lezen, ik heb het gevoel dat ik te veel mis, zo goed ben ik nu ook weer niet in vreemde talen.
 
Bijna klaar met The Expanse tv-serie, ga binnenkort ook aan de boeken beginnen. Welke andere Space Opera-reeksen worden aangeraden?
Zoals het in The Expanse is, is het perfect. Voornamelijk gefocust op mensen en kolonisatie vanuit ons zonnestelsel. Liefst geen Star Trek/Star Wars toestanden met honderden verschillende alien-rassen. Ook liefst geen al te technische science fiction, het verhaal en de karakters moeten centraal staan en ik wil geen tientallen/honderden bladzijden voorgeschoteld krijgen over het technische aspect van dit en het technische aspect van dat etc.
 
Bijna klaar met The Expanse tv-serie, ga binnenkort ook aan de boeken beginnen. Welke andere Space Opera-reeksen worden aangeraden?
Zoals het in The Expanse is, is het perfect. Voornamelijk gefocust op mensen en kolonisatie vanuit ons zonnestelsel. Liefst geen Star Trek/Star Wars toestanden met honderden verschillende alien-rassen. Ook liefst geen al te technische science fiction, het verhaal en de karakters moeten centraal staan en ik wil geen tientallen/honderden bladzijden voorgeschoteld krijgen over het technische aspect van dit en het technische aspect van dat etc.

Dune?
 
Op dit moment bezig in Hyperion. Het begint een beetje vreemd, ik had het gevoel van "what the f#ck ben ik hier aan het lezen?", maar vanaf het einde van het verhaal van de eerste pelgrim wordt het echt leuk.
Ik had vorige week ook het audiobook ervan opstaan, zeker niet slecht (maar vond het toch nog beter om het boek te lezen).
De Hyperion Cantos is voor mij nog altijd de absolute top 1 binnen het SF genre. Er zijn nog wel goede (3 body problem, dune, rendezvous with rama, childhood's end, fahrenheit 451, ...), maar imo niets dat aan Hyperion kan tippen.
 
Bijna klaar met The Expanse tv-serie, ga binnenkort ook aan de boeken beginnen. Welke andere Space Opera-reeksen worden aangeraden?
Zoals het in The Expanse is, is het perfect. Voornamelijk gefocust op mensen en kolonisatie vanuit ons zonnestelsel. Liefst geen Star Trek/Star Wars toestanden met honderden verschillende alien-rassen. Ook liefst geen al te technische science fiction, het verhaal en de karakters moeten centraal staan en ik wil geen tientallen/honderden bladzijden voorgeschoteld krijgen over het technische aspect van dit en het technische aspect van dat etc.
Hyperion (zelf net eerste boek uit)
De Foundation reeks (Asimov), is wel al > 15 jaar geleden dat ik die las
Limiet van Frank Schatzing, één boek, serieuze klepper, maar eentje die vlot wegleest

Geen space opera maar vond ik ook dik in orde (dystopisch, maar van een deftig niveau): Silo trilogie van Hugh Howey (Wool voor de Engelstalige boeken) en de Oversteek trilogie van Justin Cronin. Focussen allebei sterk op de karakters.
 
Terug
Bovenaan