Ronde van Catalonie 20/03 - 26/03

dadash

Well-known member
volta-a-catalunya-2023-stage-1-profile-n2-f067d17a38.jpg

volta-a-catalunya-2023-stage-2-profile-n2-0c207569c5.jpg

volta-a-catalunya-2023-stage-3-profile-n2-5aac0ddbe6.jpg
volta-a-catalunya-2023-stage-4-profile-n2-0916c8bcff.jpg
volta-a-catalunya-2023-stage-5-profile-n2-78b32bb694.jpg
volta-a-catalunya-2023-stage-6-profile-n2-3b19a03736.jpg
volta-a-catalunya-2023-stage-7-profile-n3-12631a4fe6.jpg

Startlijst

 
Heerlijke ronde die morgen start. Met ieders favoriet aan de start :oi22: dus genoeg om over te discuteren. Was normaal de bedoeling van een apart wielerforum dat alles wat meer zijn eigen plekje kreeg ipv alles in een thread dus bij deze.

De 3 favorieten voor de Giro starten hier dus met Roglic en Evenepoel beiden met een WT ronde zege al in de benen en G Thomas (de 3e van de Tour van vorig jaar). Doe daar nog een sterk UAE blok bij over een pittig parcours waarbij enkel rit 4 als vlak kan beschouwd worden kun je dus bijna elke dag wel iets verwachten.
 
Mooi zo, zoals gewoonlijk in Catalonië geen TT in dit rondje van een week. Dat zie ik graag.

goh Roglic, Evenepoel en Thomas wil je die niet eens het tegen elkaar zien opnemen in een TTje van 15-20km? Met zo'n Spaans heuveltje in. Het is Catalonie dus het is hun gewoonte niet om er een TT in te steken maar met dit deelnemersveld zou het eigenlijk niet misstaan hebben.
 
Net goed dat er geen TT in zit.
Het mag eens iets anders zijn. En het gegeven van geen tijdrit verhoogt net de kansen van mannen met een mindere TT waardoor er anders zal gekoerst worden.
Tijd die je nu bergop verliest kan je niet goedmaken in de TT, en uw ronde is nog niet gedaan met een slechte TT.

Nog genoeg andere strijdvelden waar Remco tegen de concurrentie tegen de klok kan rijden.
 
Als ik Eurosport open staan sommige titels in het Frans, sommige dan weer in het Nederlands. Hebben ze voor elke uitzending telkens een Franse en Nederlandse versie of hoe werkt dit precies ? Ben van plan een abo te nemen.
Ik kijk altijd op TV (Telenet), geen ervaring met het streaming abonnement maar op TV kan je alle koersen in het Nederlands bekijken dus ik vermoed dat dezelfde beschikbaar zijn via abonnement.
 
:eek: die ene van jumbo blijkbaar gewoon over die gevallen renners benen gereden en recht gebleven. Aan zo'n snelheid vallen brrrrrr :S en zo stom hé gewoon even achterom kijken door die van Alpecin en bam
Precieze oorzaak niet gezien, leek me ook verhoging van wegdek op dat moment

Van Gils 4e ook wel mooi
 
Het gebaar van Roglic aan Evenepoel :haha:
“HIER JONGE KLEINE! SMEER U KUITEN MAAR IN VOOR DE GIRO! :evil:

Nee alle gekheid op een stokje was wel te verwachten natuurlijk. Zo een korte explosie op het einde is op de maat van Roglic.
Evenepoel toch ook wel zeer sterk hoe explosief hij nog was! Dat geeft de burger wel moed!
 
Prachtig weer dit duel. Van Gils ook knap 4e, die heeft toch serieuze stap gezet dit jaar. Al een heel jaar echt goed.

Maar ik ga eerlijk zijn, in zo een ontzettend zware ronde als Catalunya (3 bergritten, nog eens 2 heuvelritten) hoeft zo een sprint voorafgegaan aan enorm technische laatste 10 km waardoor er ontzettend veel stress is en dus bijgevolg valpartijen zijn, echt niet. Ik vond die finish vorig jaar al belachelijk (toen nog erger want het regende), en hoewel het wel entertaining is, vind ik het toch wat onnodig.
 
Terug
Bovenaan