Start Wielerseizoen 2023

Hmm zou hij nu blij zijn of niet? Net als in de Vuelta een paar keer is gebeurd mist hij hier de ritzege doordat zijn ploeg het gat net te groot houdt. Voor een winnaar als Evenepoel moet dat toch een beetje steken. Want ook weer geen mooie foto van winst in de wk-trui. Als hij zondag wint zal het in het rood zijn. ;-)
Ploeg kon niet beter want de laatste man wou al paar keer van kop maar Remco bleef er achter en niemand anders deed iets
 
Hmm zou hij nu blij zijn of niet? Net als in de Vuelta een paar keer is gebeurd mist hij hier de ritzege doordat zijn ploeg het gat net te groot houdt. Voor een winnaar als Evenepoel moet dat toch een beetje steken. Want ook weer geen mooie foto van winst in de wk-trui. Als hij zondag wint zal het in het rood zijn. ;-)
Hij is niet boos maar ook niet echt blij, Serry die als laatste man, hem moest afzetten reed blijkbaar lek en de ploeg kon niet beter (de andere ploegen zeiden allemaal tegen SQS - Los het zelf maar op). Dus de winst vandaag, zat er net niet in.
 
Zeer sterk en slim gereden van Remco! Doordat Serry en Vervaeke platreden op de klim kwam SQS 1 mannetje te kort om het gat toe te rijden op de koploper.
Explosiviteit duidelijk nog toegenomen bij Remco
 
Duidelijk dat hij teleurgesteld was dat hij niet won.
Terecht ook want dat had de kers op de taart geweest. Hij pakt het rood door de ploeg en verliest de ritwinst door de ploeg.
Ben eens benieuwd of dit nog beter kan in de giro, want daar zal hij zeker een sterke ploeg nodig hebben.

Dromen van eindwinst mag nu zeker. Mindere vorm in San Juan? Allang vergeten :p
 
Hij zit wel gewoon in de eerste grote groep die sprint voor plaats 4, op zich hebben we dat al jaren niet meer gezien van Froome.
Gisteren pech naar het schijnt toen hij aan de leiding reed?
Vandaag nergens te vinden in de uitslag bij de eerste twintig.
Die tweede keer covid heeft er serieus ingehakt op zijn wisselvalligheid.
 
Er is geen enkele sprinter waarvan je kan zeggen die steekt er nu eens bovenuit... Jackobsen is er niet bij natuurlijk maar bij de mannen die er wel zijn (en dat zijn ze bijna allemaal) kan je er niemand uithalen.

Winnen hier als sprinter is wel huge. Het is geen GT maar wel WT en tegen dit veld vroeg op het seizoen is toch leuk voor het vertrouwen.
 
Er is geen enkele sprinter waarvan je kan zeggen die steekt er nu eens bovenuit... Jackobsen is er niet bij natuurlijk maar bij de mannen die er wel zijn (en dat zijn ze bijna allemaal) kan je er niemand uithalen.
Ik maakte mij die bedenking ook, Kittel, Cavendish, Pettacchi, ... . Hebben toch periodes gehad dat ze duidelijk de snelste waren dat is er nu niet vind ik.
 
Net interessant dat het zo dicht bij elkaar ligt. Ik zou niet weten waarom Merlier superieur zou zijn aan deze sprinters. Vooral opvallend dat Demare en Ewan er al 2x niet aan te pas komen in de massa sprints.
 
Vooral opvallend dat Demare en Ewan er al 2x niet aan te pas komen in de massa sprints.

Die zijn gewoon heel slecht in van die enorm chaotische massaspurts (lange rechte lijn + tegenwind + elk team heeft een goede sprinter zorgt daarvoor). Ewan is daar zelfs nog slechter in geworden aangezien hij precies niets meer durft.

Ik maakte mij die bedenking ook, Kittel, Cavendish, Pettacchi, ... . Hebben toch periodes gehad dat ze duidelijk de snelste waren dat is er nu niet vind ik.

Dat klopt maar de tijden zijn ook wel veranderd. Elk team weet wat het doet in de aanloop van een spurt waardoor sprints veel chaotischer verlopen. Vroeger wilden de meesten vooral het wiel van één van de toppers pakken waardoor die toppers makkelijker zelf goed vooraan de laatste 200m konden ingaan. Hier in UAE is het natuurlijk wel extreem. Het is heel moeilijk om hier bovenuit te steken, omdat de kans dat je verschillende keren goed geplaatst zit en plaats hebt om te sprinten heel klein is.
 
@Reverz In die zin stelt Merlier ook wel teleur imo. Zou net in dit soort wedstrijden zijn zegenteller moeten aandikken.
1 rit winnen tussen dit geweld is al een succes imo. Er gaan er meer niet gewonnen hebben dan wel na deze week.

En in all fairness heeft Merlier hier ook de ploeg niet. 1 mannetje, that´s it. Remco moeit zich in deze UAE tour (i.t.t. San Juan) alvast niet met de leadout. Terecht ook.
 
1 rit winnen tussen dit geweld is al een succes imo. Er gaan er meer niet gewonnen hebben dan wel na deze week.

En in all fairness heeft Merlier hier ook de ploeg niet. 1 mannetje, that´s it. Remco moeit zich in deze UAE tour (i.t.t. San Juan) alvast niet met de leadout. Terecht ook.

goh Van Lerberge bracht hem toch op het perfecte moment naar voor. Merlier had gewoon de kracht/snelheid niet van Groenewegen. Ik denk dat na Jakobsen Groenewegen wel eens de snelste van het huidige peloton zou kunnen zijn.
 
Nu ook geen Parijs-Nice voor Bernal. Sorry maar ik geloof er toch minder en minder in dat Bernal ooit terugkomt op het niveau waarbij hij de Tour won. Sukkelde al vooraf met zijn rug en nu die doodsmak vorig jaar is zijn knie blijkbaar ook erg problematisch.
 
goh Van Lerberge bracht hem toch op het perfecte moment naar voor. Merlier had gewoon de kracht/snelheid niet van Groenewegen. Ik denk dat na Jakobsen Groenewegen wel eens de snelste van het huidige peloton zou kunnen zijn.
Philipsen in de Tour was vorig jaar ook niet te onderschatten
 
Philipsen is de beste spurter ter wereld. Niet de snelste, maar wel de beste. En dat meen ik serieus. Hij is een kei in het manouvreren van chaotische sprints en de juiste beslissingen nemen op de juiste momenten. Weten wanneer hij zijn eigen leadout moet verlaten, weten welk wiel te volgen, weten wanneer hij zelf een tussenversnelling moet plaatsen om nog een kans te maken op een overwinning en hij rijdt nog degelijk omhoog ook. De consistentie die Philipsen voor de dag kan leggen sinds de Vuelta 2021 is fenomenaal en niemand komt in de buurt.
 
Laatst bewerkt:
Ook gewoon zeer moeilijk te zeggen over een sprinter.
Alle topsprinters zullen dit jaar hun koersen winnen en onderling zal het ook niet altijd zo duidelijk zijn wie nu de beste is.
Ik denk dat als we over topsprinters spreken we gerust Philipsen, Groenewegen, Merlier en Jakobsen mogen noemen. Elk heeft zo zijn minpunten, maar dat houdt het ook spannend.
 
Terug
Bovenaan