Start Wielerseizoen 2023

@MrKend54l Evenepoel is een echte teamspeler, dat is geweten. (Binnen QS althans, om hier de wk-discussie niet nog eens op te rakelen.) Wellicht een overblijfsel van zijn voetbalverleden. En in dit geval was elke inspanning natuurlijk ook goed voor hemzelf aangezien hij zo Yates, Vine en co op grotere achterstand kon rijden. Hij reed vandaag alleszins rond als een echte patron.

Yates viel me tegen. Die laatste waaier missen was echt van niet beter kunnen.
Voetbal en teamplayer zou ik niet altijd direct in dezelfde zin zeggen :p
Maar het mag wel gezegd zijn dat hij toch echt wel een teamplayer is. Ja hij doet zelf ook een goede zaak, maar als hij op kop kwam dan was het ook voor echt.
Vooral grappig hoe iedereen direct in ademnood schoot als hij op kop kwam :p
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Groenewegen heeft zo ooit een koers gewonnen... daar zagen ze geen verschil en hebben ze hem maar aan Groenewegen gegeven omdat die hem claimde. Geen slechte tactiek + als opkomende man heb je hier wel het geval dat je hem pakt vermoed ik.
Goh ja, maar dat kan natuurlijk ook niet de bedoeling zijn hé. De winst maar aan iemand geven omdat hij wél zijn armen in de lucht steekt en de andere niet. Wat voor een flauwekul is me dat. Ik vind het er gewoon wat lullig uitzien wat Ewan nu deed. Je kan op dat moment namelijk nooit helemaal zeker weten of je al dan niet hebt gewonnen.

Los daarvan ben ik trouwens ook totaal niet overtuigd dat Merlier hier effectief wint. Ze hadden beter die 1 km oplossing hier toegepast.
 
Dit sneeuwt trouwens wel onder hoe een zotte koers Evenepoel weer rijdt. Gewoon kopbeurtjes trekken en het werk niet ontzien. Weten dat je aan het werken bent voor een ploegmaat en jij enkel maar dingen kan verliezen.
Zotte kerel toch :p
... de renners die hier vandaag het meeste te winnen hadden waren toch wel Remco, Bilbao en Plapp. Als die er niet monumentaal doorzakken rijden die mannen allemaal top 5 GC.
Voor de sprinters was dit leuk maar met en Merlier en Ewan en Cav en Kooij en Bauhaus mee is het niet alsof die mannen zó veel voordeel haalden uit die vlucht. OK, ze schakelen een paar concurenten uit maar dit was alles behalve een sure thing, voor gelijk wie van die mannen.

Remco zet zichzelf hier zonder ongelukken op weg naar GC winst. Als je denkt dat bv Yates hier vandaag uit zijn neus heeft zitten eten, denk dan maar iets anders. Het is ook een koers van een week, geen 3. Een minuut is gi-gan-tisch. Als Remco dit niet fixed zal Bilbao dat wel doen. De GC winaar van deze UAE Tour zat sowieso mee vooraan imo. Dit was minstens evenveel voor eigen rekening als voor die van Merlier...
@MrKend54l Evenepoel is een echte teamspeler, dat is geweten. (Binnen QS althans, om hier de wk-discussie niet nog eens op te rakelen.) Wellicht een overblijfsel van zijn voetbalverleden. En in dit geval was elke inspanning natuurlijk ook goed voor hemzelf aangezien hij zo Yates, Vine en co op grotere achterstand kon rijden. Hij reed vandaag alleszins rond als een echte patron.

Yates viel me tegen. Die laatste waaier missen was echt van niet beter kunnen.
Ik heb net de fase waar ze wegrijden een paar keer opnieuw bekeken. Het is een beetje messy omdat de regie de aanzet zelf mist en het is vreemd omdat UAE 30s eerder met 3 in de eerste 6 rijdt.
Iemand van QS en iemand van Bahrein zet zich opzij op dat moment rijden ze met 12 man weg en die 2 knechten van UAE lijken gedesoriënteerd door die 2 mannen die op kant gaan en zakken er eigenlijk gewoon door. Tegen dat Yates door heeft dat hij het zelf moet oplossen zijn ze al 20 meter weg. En dat rijdt je dus niet meer dicht. De enige die er dus nog Alleen naartoe rijdt is Plapp met Kooij op het wiel. De 2 andere Jumbo´s waaien gewoon terug. Wat Plapp daar doet is misschien wel de move van de dag.
 
... de renners die hier vandaag het meeste te winnen hadden waren toch wel Remco, Bilbao en Plapp. Als die er niet monumentaal doorzakken rijden die mannen allemaal top 5 GC.
Voor de sprinters was dit leuk maar met en Merlier en Ewan en Cav en Kooij en Bauhaus mee is het niet alsof die mannen zó veel voordeel haalden uit die vlucht. OK, ze schakelen een paar concurenten uit maar dit was alles behalve een sure thing, voor gelijk wie van die mannen.

Remco zet zichzelf hier zonder ongelukken op weg naar GC winst. Als je denkt dat bv Yates hier vandaag uit zijn neus heeft zitten eten, denk dan maar iets anders. Het is ook een koers van een week, geen 3. Een minuut is gi-gan-tisch. Als Remco dit niet fixed zal Bilbao dat wel doen. De GC winaar van deze UAE Tour zat sowieso mee vooraan imo. Dit was minstens evenveel voor eigen rekening als voor die van Merlier...

Hij doet een goeie zaak uiteraard.
Maar dit was niet nodig geweest in deze fase van de ronde. Het is de eerste etappe, vlak en er komen nog 6 etappes aan.
De volgende is een tijdrit waar Remco op zijn concurrenten ook wel tijd zal nemen en er komen nog 2 aankomsten bergop aan.

QS speelt de tactiek goed mee. Maar mocht Remco en Tim niet mee geweest zijn dan had QS ook wel gereden in het peloton en hadden we waarschijnlijk wel een andere koers gehad. Want ik geloof ook niet dat Plapp dan aangezet had en dan had ineos ook gewoon gereden.
Vooraan waren er wel wat ploegen mee die in de achtergrond dan niet hoefden te rijden. Dat maakt ook al een serieus verschil.
Remco hoefde in deze fase dit niet te doen, maar deed het toch. In deze groep hoefde hij ook geen zware kopbeurten te doen maar deed het toch. En ik mag denk ik toch wel zeggen dat hij de zwaarste kopbeurten trok.
 
Hij doet een goeie zaak uiteraard.
Maar dit was niet nodig geweest in deze fase van de ronde. Het is de eerste etappe, vlak en er komen nog 6 etappes aan.
De volgende is een tijdrit waar Remco op zijn concurrenten ook wel tijd zal nemen en er komen nog 2 aankomsten bergop aan.

QS speelt de tactiek goed mee. Maar mocht Remco en Tim niet mee geweest zijn dan had QS ook wel gereden in het peloton en hadden we waarschijnlijk wel een andere koers gehad. Want ik geloof ook niet dat Plapp dan aangezet had en dan had ineos ook gewoon gereden.
Vooraan waren er wel wat ploegen mee die in de achtergrond dan niet hoefden te rijden. Dat maakt ook al een serieus verschil.
Remco hoefde in deze fase dit niet te doen, maar deed het toch. In deze groep hoefde hij ook geen zware kopbeurten te doen maar deed het toch. En ik mag denk ik toch wel zeggen dat hij de zwaarste kopbeurten trok.

De volgende is een teamtijdrit , waar normaal uae en ineos de net iets betere tijdrijders hebben algemeen. Verschil zal daar klein zijn

Zijn grootste vooraf geschatte concurrent bergop staat op ferme achterstand. Het hoefde mss niet , maar je hebt gezien in Argentinië dat het nog niet de Remco is van de Vuelta. Vandaag is was het in mijn ogen ook gewoon goed om zelf waaiers te trekken dan op achterstand te komen.
 
Hij doet een goeie zaak uiteraard.
Maar dit was niet nodig geweest in deze fase van de ronde. Het is de eerste etappe, vlak en er komen nog 6 etappes aan.
De volgende is een tijdrit waar Remco op zijn concurrenten ook wel tijd zal nemen en er komen nog 2 aankomsten bergop aan.

QS speelt de tactiek goed mee. Maar mocht Remco en Tim niet mee geweest zijn dan had QS ook wel gereden in het peloton en hadden we waarschijnlijk wel een andere koers gehad. Want ik geloof ook niet dat Plapp dan aangezet had en dan had ineos ook gewoon gereden.
Vooraan waren er wel wat ploegen mee die in de achtergrond dan niet hoefden te rijden. Dat maakt ook al een serieus verschil.
Remco hoefde in deze fase dit niet te doen, maar deed het toch. In deze groep hoefde hij ook geen zware kopbeurten te doen maar deed het toch. En ik mag denk ik toch wel zeggen dat hij de zwaarste kopbeurten trok.
Het is niet 100% zeker dat hij de beste man bergop is hier na wat we in San Juan gezien hebben. Ook die TTT is niet per definitie een walkover, het is geen ITT voor alle duidelijkheid.

Het is sowieso veel gemakkelijker koersen tegen alleen Bilbao en Plapp dan tegen iedereen. Gewoon overal volgen is wrs voldoende voor eindwinst, terwijl als je vandaag tijd verliest in de TTT op bv Yates moet je die er al echt afrijden bergop. Wat kan, maar op dit moment geen 100% zekerheid is op basis van San Juan, hoewel je moet veronderstellen dat hij hier beter voor de dag zal komen.

En de 'zwaarte' van de kopbeurten inschatten op basis van juist TV beelden... :confused: ik vond Bilbao en Platt vlot meedraaien en vergeet ook niet dat er niemand op zijn fiets zit als Remco, zeker bij waaiers waar de wind de snelheid enorm aan jaagt stijgt het voordeel van een lage(re) frontal drag zeer snel exponentieel. Hij trapt daar dus niet per definitie waanzinnige vermogens voor.

PS: op het moment dat die waaier vertrekt heb je geen tijd om te kijken wie er mee is. Als ze vertrekken spring je en kijk nadien wie er mee zit. Stellen dat Plapp die inspanning niet doet als Remco niet mee is is wel een zeer onrealistisch scenario.
 
Ik denk dat we al concluderen dat Pogacar volgend jaar weer verplicht zal worden om in de UAE Tour te starten. Zelfs hun ploegentijdrit is zeer matig precies. Eerste starten was natuurlijk geen cadeau, maar dat is ook maar je eigen fout na gisteren.
 
Gek om te zien hoe daar geen kat rondloopt, of geen bedrijvigheid is, terwijl dat daar een giga haven & industriepark is precies :eek:
 
EF wordt tweede op 1seconde met deze ploeg 😬 De wederopstanding van Garmin?!

61. AMADOR Andrey
62. CAMARGO Diego Andrés
63. CARR Simon
64. DE BOD Stefan
65. STEINHAUSER Georg
66. VAN DEN BERG Marijn
67. WIŚNIOWSKI Łukasz

Wel maar een mager deelnemersveld op dat vlak.
 
Terug
Bovenaan