Start Wielerseizoen 2023

Er is blijkbaar een UCI regel dat er een "dead heat" (1000m 1v1) is als er twee renners gelijk eindigen. Waarom doen ze dat dan niet? Zou een enorm spektakel zijn en zowat de wereld rond gaan. Nu wordt de winnaar gekozen zonder dat er duidelijk gemaakt is hoe dat gebeurd is.
 
Er is blijkbaar een UCI regel dat er een "dead heat" (1000m 1v1) is als er twee renners gelijk eindigen. Waarom doen ze dat dan niet? Zou een enorm spektakel zijn en zowat de wereld rond gaan. Nu wordt de winnaar gekozen zonder dat er duidelijk gemaakt is hoe dat gebeurd is.
FpaONqSX0AEwVgz
 
Gewoon op basis van één foto beslissen zonder dat je weet waar je mee bezig bent is ook geen goed idee.
Hier is een foto die ik eens nam uit een propellorvliegtuig in de Himalaya:

Een foto wordt chronologisch lijn per lijn uit pixels opgebouwd, dus. Op die foto zie je goed dat de rotor al een halve draai beweegt tegen dat de sensor de signalen van boven naar beneden is afgegaan. Da's iets waar je rekening mee moet houden. Dus misschien, als je zo'n perfecte gelijke fotofinish ziet, is het eigenlijk vrij duidelijk op basis van dit principe wie echt won.
 
Op de foto lijkt Merlier zijnen band toch iets dikker in de lijn te zitten..

Anyway wat een fantastische zaak voor de Remco al seg!
 
Wat een clown die Ewan om daar te gaan juichen zeg :laugh:
Groenewegen heeft zo ooit een koers gewonnen... daar zagen ze geen verschil en hebben ze hem maar aan Groenewegen gegeven omdat die hem claimde. Geen slechte tactiek + als opkomende man heb je hier wel het geval dat je hem pakt vermoed ik.
 
Groenewegen heeft zo ooit een koers gewonnen... daar zagen ze geen verschil en hebben ze hem maar aan Groenewegen gegeven omdat die hem claimde. Geen slechte tactiek + als opkomende man heb je hier wel het geval dat je hem pakt vermoed ik.

Dit dus. Zelfs Merlier zei in een reactie achteraf dat hij dacht dat hij hem niet ging krijgen omdat Ewan hem "claimde". Tegen sprinters wordt altijd gezegd om altijd te vieren als je twijfelt.

En zoals je zelf zegt. Als opkomende man heb je wel vaker het gevoel dat je wint ook al is dat niet zo, omdat je centimeters na de finish wel op kop zit.
 
Het lijkt mij zo klaar als een klontje, de man met het slechtste materiaal verliest de sprint :unsure:

De beslissing is gemaakt, we kunnen daar nog pagina’s over filosoferen maar daar gaat er niks meer aan veranderen.
Op basis van wat wij hebben kun je geen oordeel vellen over wie eerst was.

Dit sneeuwt trouwens wel onder hoe een zotte koers Evenepoel weer rijdt. Gewoon kopbeurtjes trekken en het werk niet ontzien. Weten dat je aan het werken bent voor een ploegmaat en jij enkel maar dingen kan verliezen.
Zotte kerel toch :p
Natuurlijk zal Tim nu ook wel geen tweemaal nadenken om zich dubbel te plooien voor hem.
 
@MrKend54l Evenepoel is een echte teamspeler, dat is geweten. (Binnen QS althans, om hier de wk-discussie niet nog eens op te rakelen.) Wellicht een overblijfsel van zijn voetbalverleden. En in dit geval was elke inspanning natuurlijk ook goed voor hemzelf aangezien hij zo Yates, Vine en co op grotere achterstand kon rijden. Hij reed vandaag alleszins rond als een echte patron.

Yates viel me tegen. Die laatste waaier missen was echt van niet beter kunnen.
 
Remco was sterk! Hoe ze in zijn wiel een aantal keren fameus aant afzien waren zegt genoeg. Hij zit nog maar aan 85% volgens hemzelf. Dat belooft voor de verdere koersen.
 
Terug
Bovenaan