Ronde van Romandië 23/04 - 28/04

Hij zei wel dat hij heel hard op klimmen heeft getraind. Ik had eerlijk gezegd een beetje twijfel bij die strategie omdat je snelheid/explosiviteit dan toch afbot (vreesde hij ook zelf voor), maar die wint hier gewoon meteen een bergrit dus ja... :biglaugh:

Ik vraag me wel af welke richting hij nu uit wilt gaan. Waalse klassiekers?
 
Nooit gedacht dat die zo enorm veel inhoud zou hebben wat een klasbak
Schrik je daar zo hard van?
Stond in de sterren geschreven dat hij mooie dingen ging laten zien, misschien nog niet op dit moment, maar schrikken doe ik niet.
Positief dat de focus op de weg al zo snel loont, en dat de weg de juiste keuze is.
 
  • Unsure
Waarderingen: Z2H
Wow, straffe zege. Heeft natuurlijk wel het lichaam van een explosieve klimmer tbh.
Beetje chance dat Plapp erdoor zat na z'n inspanning om tot bij hen te geraken precies.
Maar heel ferm afgemaakt. Al liet Vendrame wel mooi de deur open aan de buitenbocht :p
 
Welke focus op de weg? Die doet 25 koersdagen op de weg ofzo dit jaar.

En laten we niet doen alsof jij niet verschiet van Nys die even een bergrit in de WT wint.

Heeft toch wel wat crossen links laten liggen om zich voor te bereiden voor het wegseizoen, ook specifieke crossvoorbereiding op een iets lager pitje gezet.
Het laatste deel van het seizoen gaf hij aan dat het alles op de weg was, en dat zijn focus was.

En voorlopig staan er al 30 koersdagen gepland dit jaar voor hem :p
Het is niet dat ik niet aangenaam verrast ben, niemand verwacht dit natuurlijk. Een WT rit met zo een deelnemersveld is fenomenaal.
Maar het is niet alsof hij ineens uit het niks komt ook. Het is eerder een bevestiging, en vooral een teken dat hij echt wel de inhoud heeft.
 
Maar het is niet alsof hij ineens uit het niks komt ook. Het is eerder een bevestiging, en vooral een teken dat hij echt wel de inhoud heeft.
Ik neem aan dat deels gedoeld wordt op dat weinigen 4 jaar geleden, toen dat een junior leek van wie aangenomen werd dat die vooral veel kon winnen in die categorie omdat hij al van z'n 12 jaar van thuis uit de volle steun en alle kansen kreeg, een stuiver gaven voor zijn kansen op een serieuze weegcarrière, ook al was hij toen slechts 17 jaar. In het najaar van 2021 is dat uiteraard veranderd en de laatste jaren is die gestaag gegroeid. Dat die als 21-jarige puncher genoeg inhoud heeft om ook op deze manier te winnen, is voor mij echter ook wel nieuw.
 
Welke focus op de weg? Die doet 25 koersdagen op de weg ofzo dit jaar.

En laten we niet doen alsof jij niet verschiet van Nys die even een bergrit in de WT wint.
Hij heeft toch aangegeven dat het alsmaar meer naar de weg gaat. Je tekent niet voor niets een contract tem 2026 bij een ploeg als Trek..
 
Ferme prestatie. Toch ook al een half jaar niet meer om de weg gereden.

Heeft gewoon ook een goed profiel om veel ritten weg te kapen in rondes.

Benieuwd hoe ver hij uiteindelijk zal geraken in het klassieke werk.
 
Na zijn seizoen vorig jaar was ik al overtuigd dat hij meer zal bereiken op de weg dan in de cross. Zit nog veel meer in.
 
Benieuwd hoe ver hij uiteindelijk zal geraken in het klassieke werk.
Gaat een denkoefening worden, als hij telkens het WK veldrijden wil rijden, om kans te maken op die WK-trui (you never know).
Het paste vorig jaar niet oorspronkelijk in zijn planning om die eendagswedstrijden hier te rijden in België en dat zagen we.
Toegegeven, 20j toen en hij zal seizoen na seizoen meer aan kunnen, maar hij zal eerst zich moeten bewijzen in de kleinere klassiekers alvorens dé week in april en of hij dat kan combineren met een veldritseizoen ben ik benieuwd naar.
 
In principe moet die kunnen evolueren naar een type Alphaphilippe, puncher met een zeer sterke eindsprint. Ardense klassiekers/Strade moeten hem zeker liggen in de toekomst
 
Gaat een denkoefening worden, als hij telkens het WK veldrijden wil rijden, om kans te maken op die WK-trui (you never know).
Het paste vorig jaar niet oorspronkelijk in zijn planning om die eendagswedstrijden hier te rijden in België en dat zagen we.
Toegegeven, 20j toen en hij zal seizoen na seizoen meer aan kunnen, maar hij zal eerst zich moeten bewijzen in de kleinere klassiekers alvorens dé week in april en of hij dat kan combineren met een veldritseizoen ben ik benieuwd naar.
Pidcock en VDP hebben al bewezen dat het WK cyclocross en de klassiekers combineren wel degelijk mogelijk is zolang je geen volledig cross-seizoen hebt
 
UAE zakt er in het algemeen zwaar door.

Carapaz trekt de lijn door van Luik, hij is weer helemaal terug. Goed om te zien.
 
Ayuso toch ik dacht toch wel dat hij eze klus zou klaren won net Baskenland dus is in vorm heeft een goeie ploeg mee maar duidelijk een mindere dag.

Rodriguez op weg naar de eindzege tenzij Vlasov nog kan terugkomen

En mooi natuurlijk dat Carapaz weer op niveau komt vorig jaar een heel lastig jaar gehad met die val zo vroeg in de Tour
 
Foutje van Bora als Lipowitz 100m eerder loslaten pakt hij de rit.

Van Wilder misschien net podium? Na Rodrigues en Vlasov
 
Terug
Bovenaan