RPG PS5 Rise of the Ronin

Van wat ik op YT zag, zag de UI er hetzelfde uit, maar de actuele combat zal ik morgen pas ervaren (ben een enorme Nioh fan)
Ik ga hem niet op release kopen 75€ pfff zal wel snel 2dehands komen voor mensen dat het niet ligt.
 
waar kan je die pre order bonus vinden, zoals de armor en katana ik vind die niet in game pricies ?
 
ik ben em aant spelen , en tis toch beetje anders dan ik verwacht had , maar is zeker ni slecht wel ni .
de combat is ni zo heel gemakkelijk , grafisch had het wel een stuk beter gekunnen .
 
Heb hem al maar nog niet kunnen spelen.
Zal voor zondag zijn. De meeste reviewers raden aan om op normal te spelen.
Grafisch blijkbaar geen topper. Mss wel jammer voor zo een spel want in Ghost was dat toch prachtig.
Kijk er wel naar uit in ieder geval qua gameplay en story.
 
Ben nu net voorbij de prologue. Heb normal gekozen en qua combat staat het me wel aan, grafisch zoals eerder vermeld wel wat minder. Het is nie lelijk, maar nie te vergelijken me de andere ps5 exclusives zoals gow ragnarok of spiderman 2.
 
Ik weet eigenlijk niet goed wat ik van de combat vind...
Die Ki en dat bloed van uw zwaard gooien klinkt niet echt bij mij momenteel.

Ik snap ook niet goed de verhouding tussen je eigen Ki en die van de vijand, als ik 3 keer aanval en ik krijg ne slag sta ik daar gestaggerd omdat men Ki leeg is. Maar als een vijand dat doet en ik klop hem 5/6 keer ( vooral bij bosses ) dan zijt ge nog no where near zijn stagger. Ge haalt zijn max stagger naar beneden zogezegd, maar wanneer is em dan effectief gestaggerd?? Vind het maar een raar systeem, maar mss snap ik het gewoon nog niet xD
 
Laatst bewerkt:
Ben nu net voorbij de prologue. Heb normal gekozen en qua combat staat het me wel aan, grafisch zoals eerder vermeld wel wat minder. Het is nie lelijk, maar nie te vergelijken me de andere ps5 exclusives zoals gow ragnarok of spiderman 2.
Ik vind die Nioh achtige games er nooit geweldig uitzien. Korrelige gfx en precies alsof het van een beginnende ps4 komt
 
Ben ook voorbij de prologue, had in het begin gekozen voor Ray tracing, niet doen want de game ziet er echt niet uit onder ray tracing en de gameplay is niet vloeiend. Tegen dat ik bij de 1ste missie begon heb ik RT uitgezet.
Zonder RT vind ik de game ok eruit zien, gameplay is dan vloeiend maar het is idd geen Spider-man 2 of God of War.

Kheb als moeilijkheidsgraad normal gekozen, en heb de prologue missie zo gedaan, maar dan kwam het 2de deel. En toen heb ik het op easy moeten zetten. Het vechtsysteem is wel gelijk Nioh maar niet zo uitgebreid. (Geen stances bv.) maar wat mij het meeste stoort is het parry systeem. Of counterspark hoe het noemt in de game. Je vijand kan bv 1 of meerdere attacks achter elkaar doen. Maar er is geen duidelijke weergave wat hij gaat doen 1 attack of meerdere, off meerdere met een kleine pauze ertussen.
Als hij meerdere doet kan je die allemaal parryen maar het is niet zo simpel (voor mij toch) want je moet het doen juist voor hij u raakt. Een beetje zoals Wo Long. Maar ja je hebt ook nog block en dodge. Dus ok.

Het verhaal lijkt wel intressant genoeg om verder te blijven doen en ik zit nu in de open world. Vandaag verder doen. En zien wat het geeft.
 
Er zijn nochtans wel stances hoor, met een soort van schaar-steen-papier voor de sterkte van een Stance tegen bepaalde wapens
 
maar wat mij het meeste stoort is het parry systeem. Of counterspark hoe het noemt in de game. Je vijand kan bv 1 of meerdere attacks achter elkaar doen. Maar er is geen duidelijke weergave wat hij gaat doen 1 attack of meerdere, off meerdere met een kleine pauze ertussen.
Als hij meerdere doet kan je die allemaal parryen maar het is niet zo simpel (voor mij toch) want je moet het doen juist voor hij u raakt. Een beetje zoals Wo Long. Maar ja je hebt ook nog block en dodge. Dus ok.
Exact dit. Ik heb gisteren ook dit gespeeld en een klein beetje in de open world nadien, maar de combat klikte nog niet geheel. Om te beginnen is het bij vijanden niet geheel duidelijk hoe ver ze van een stagger break zitten vanwege heel kleine health bars met 4/5 kleuren en dan nog wa iconen rond, zeer chaotisch.. daarnaast zoals jij ook al zegt vijanden hun aanvallen zijn moeilijk te lezen, vooral bij trash mobs. Soms 1, soms 3 aanvallen en je moet eigenlijk enkel de laatste counteren. Dan moet je ook nog eens tussen L1 en R1 wisselen voor blocken terwij counter driehoekje is en je specials achter R1 zitten. Ik heb al vaak per ongeluk R1 en driehoekje gedaan uit verwarring. Of als je van personage wilt wisselen L1 + up maar up is ook healen. Zeker een paar keer gehealed terwijl ik wou swappen en omgekeerd. 🤣

Het is allemaal nog wat vroeg in de game dus ik hoop dat het allemaal wat natuurlijker gaat aanvoelen met wat meer tijd. Wat ik wel dwaas vond in de 2de missie was dat die vijanden geen healing dropte. Ik was wat aan het testen en spelen en soms moest ik eens healen, maar had maar 4 dingen en er dropte er nooit bij iemand. Later was dit dan precies ietd beter, maar toen voelde dat wel wat raar aan.

Met de bosses tot nu toe het minste issues gehad, die hun aanvallen zijn veel beter leesbaar en de grote HP bar maakt dat je veel beter ziet waar je staat binnen de fight.

Last but not least waarom staat bij de vijanden de KI en HP bar omgekeerd dan bij jezelf 😅
 
Terug
Bovenaan