Alle gameplay-aspecten van Rise of the Ronin in de nieuwste trailer

Voor hun laatste paar games leunde Team Ninja op een familiair formaat dat ze meteen naar meerdere platformen brachten, maar het begin van hun recente voorkeuren qua actie startte feitelijk bij de Nioh-serie. Zowel het oorspronkelijke deel als het vervolg waren aanvankelijk exclusief op de PlayStation 4 verkrijgbaar, alvorens deze naar andere hardware werden geport. Relevante informatie, want met Rise of the Ninja opteerde men opnieuw voor een launch met beperkte beschikbaarheid, terwijl het team nog een poging wou wagen met het bezoeken van een Japanse setting. Dit centraal thema maakte echter technologische vooruitgang mee, aangezien het verhaal zich concentreert op een latere periode van het land. Deze beslissing zou, samen met een open-world structuur, heel wat veranderingen voorschotelen en een portie hiervan kregen we in de meest recente State of Play-aflevering te zien.

In hun nieuwste overzicht stelde Team Ninja tentoon hoe spelers als een ronin kunnen vechten. Volgens het bericht dat ze op de PlayStation Blog schreven mag je bijvoorbeeld traditionele zwaarden (lees: een katana) gebruiken, maar je kunt vijanden ook te lijf gaan met onder meer Japanse speren en diverse vuurwapens. Hybride wapens (zoals een pijpachtige vlammenwerper) staan eveneens ter beschikking, maar je moet simultaan rekening houden met andere facetten. Timing, defensieve of offensieve houdingen, parries, veelzijdige grijphaken, enzovoort! De trailer toont daarnaast beelden van hoe je doorheen Japan kunt reizen, en hoe spelers de wereld met hun acties kunnen beïnvloeden. Rise of the Ronin verschijnt vanaf 22 maart 2024 enkel en alleen op de PlayStation 5.

 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan