RPG PS5 Rise of the Ronin

Goldrusher

Crew Member
Platinum Trophy
ronin.png


release: 22 maart 2024
genre: action RPG, open-world
dev: Team Ninja

Japan in de 19de eeuw. De grootste game ooit van Team Ninja (Nioh, Ninja Gaiden).

Rise of the Ronin is a combat focused open-world action RPG that takes place in Japan at a time of great change. It is the very end of a 300-year long Edo Period, commonly known as “Bakumatsu.” Set in the late 19th century, Japan is facing the darkest of times as it struggles with its oppressive rulers and deadly diseases while western influence permeates as civil war continues to rage between the Tokugawa Shogunate and the Anti-Shogunate factions.

 
Grote fan van de Japanse setting maar het lijkt wel dat na het succes van Ghost of Tsushima opeens iedereen hetzelfde plan heeft. Zeker al 5 games in deze setting voorgesteld in de laatste 14 dagen.
 
Grote fan van de Japanse setting maar het lijkt wel dat na het succes van Ghost of Tsushima opeens iedereen hetzelfde plan heeft. Zeker al 5 games in deze setting voorgesteld in de laatste 14 dagen.
Goh ja, GoT was in 1274 en deze in 1863 dus dat is wel een andere setting wat tijdsgewricht betreft. Maar ik volg je wel.
 
Grote fan van de Japanse setting maar het lijkt wel dat na het succes van Ghost of Tsushima opeens iedereen hetzelfde plan heeft. Zeker al 5 games in deze setting voorgesteld in de laatste 14 dagen.
Was altijd al een setting met veel vraag naar toch? Voor GoTs wouden al lang veel fans een AC game in japan, Nioh 1 en 2 spelen zich er ook af, tenchu, Onimusha, Okami zijn mss al wat ouder ondertussen maar toch. Sekiro is misschien wat meer afwijkend, maar de swordplay viel hier toch ook goed in de smaak al voor GoTs er was. Devs hebben dit waarschijnlijk opgepikt de laaste 5 jaar, maar om nu te zeggen dat we dit enkel aan GoTs te danken hebben.. unsure toch :p
 
Goh ja, GoT was in 1274 en deze in 1863 dus dat is wel een andere setting wat tijdsgewricht betreft. Maar ik volg je wel.
Heb ze uit curieusiteit eens allemaal opgezocht, zit nog best veel variatie tussen qua tijdsperiode.

Japan:

12de eeuw / Assassin's Creed Codename RED
13de eeuw / Ghost of Tsushima
16de eeuw / Sekiro
17de eeuw / Nioh
19de eeuw / Rise of the Ronin
19de eeuw / Like a Dragon: Ishin!

China:

3de eeuw v.C. / Assassin's Creed Codename JADE
2de eeuw / Wo Long: Fallen Dynasty
7de eeuw / Black Myth: Wukong
10de eeuw / Where Winds Meet
13de eeuw / Code: To Jin Yong
17de eeuw / Wuchang: Fallen Feathers
 
Oud Japan is gewoon de shit. En Team Ninja heeft qua combat met Nioh toch wel een nieuwe standaard gezet. Als loot uw ding is dan heb je met Nioh nog steeds een unieke third person game met misschien wel de beste combat in de business.

Enkel met hun level design en world building zijn ze totnutoe ietwat beperkt geweest. Al moet ik Nioh 2 nog spelen. Het verhaal in Nioh 1 is best nog wel interessant, op een zekere grappige manier. Qua gameplay zal deze nieuwe ip alvast in orde zijn.
maar om nu te zeggen dat we dit enkel aan GoTs te danken hebben.. unsure toch :p
Agreed. Zowel Nioh als Sekiro zijn uitgekomen voor GoT. En jagen allebei wel een heel soort andere speler na.

Iemand een idee of dit een ip is in opdracht van Sony zoals Bloodborne of enkel een tijdelijke exclusive?
 
Dit is er 1 waar ik al een tijdje naar uitkijk! De setting spreekt me enorm aan. Komt gelukkig rapper uit dan verwacht voor mij 😊
 
Ziet er wel goed uit! Lijkt mij wel iets teveel op Tsushima, daar ben ik nog van aan't nagenieten, en dit jaar komt ook nog de samurai assassin's creed dus 't is wat teveel van't goeie vrees ik.
 
Laatst bewerkt:
De previews zijn positief. Grafisch wat minder dan GoT maar combat een stuk moeilijker qua timing en stamina management, meer zoals Nioh.
Ik heb het persoonlijk liever wat meer arcade want ik blijk het geduld niet te hebben voor games zoals Nioh en Souls dus ik wacht wel op AC red of GoT 2. Voor de fans zal deze wel een topper zijn.
 
De previews zijn positief. Grafisch wat minder dan GoT maar combat een stuk moeilijker qua timing en stamina management, meer zoals Nioh.
Ik heb het persoonlijk liever wat meer arcade want ik blijk het geduld niet te hebben voor games zoals Nioh en Souls dus ik wacht wel op AC red of GoT 2. Voor de fans zal deze wel een topper zijn.
Klinkt goed in mijn oren, de games van TN zijn altijd grafisch wat minder, maar vond WoLong echt super qua combat en daar was het grafische ook wat minder. Denk dat hij sowieso een pak makkelijker gaat zijn dan Nioh en WoLong aangezien er diff modes zijn in deze game om te beginnen. Nog even langer wachten op de reviews zelf.
 
Wat ik van previews zag was het net minder positief... grafisch ziet het er last-gen uit en bij hun vorige titels maakte het minder uit omdat de combat daar de focus was maar in een open world is het nu wel negatief omdat de immersie er nu niet is.
Combat was ook een stap achteruit tegenover Nioh/WoLong in de preview van FightinCowboy.
Geen idee of het komt omdat hij net graag Nioh/WoLong had en het nu gemakkelijker is?

Ik ga hier toch nog mee wachten denk ik. Eerst Dragons Dogma 2 en FF7:Rebirth afwerken
 
Wat ik van previews zag was het net minder positief... grafisch ziet het er last-gen uit en bij hun vorige titels maakte het minder uit omdat de combat daar de focus was maar in een open world is het nu wel negatief omdat de immersie er nu niet is.
Combat was ook een stap achteruit tegenover Nioh/WoLong in de preview van FightinCowboy.
Geen idee of het komt omdat hij net graag Nioh/WoLong had en het nu gemakkelijker is?

Ik ga hier toch nog mee wachten denk ik. Eerst Dragons Dogma 2 en FF7:Rebirth afwerken
Dat is dan weer jammer om te horen :S
Kans zit er hier ook wel in dat ik hem niet op release haal en even de kat uit de boom kijk.
 
Terug
Bovenaan