RPG PS5 Rise of the Ronin

't Is nochtans nog altijd een soulslike, mits wat aanpassingen.
Het is evenveel een soulslike als dat SW Jedi dat ook was, niet... :p

Maar dat is niet eens het punt, TN hun games waren altijd hard as balls, hoe verder je terug keert in de tijd hoe meer. Maar voor deze game en de Sony centjes hebben ze hun eigenheid aan de kant gezet om een simpele "soulslike" te maken met difficulty options. Is da een drama... gho neen niet echt, ik vind het gewoon jammer om te zien. Hun volgende game waar ze ook al aan bezig zijn ligt dan weer in de lijn van hun vorige games.

Ik vraag me gewoon af in hoeverre dat het pleasen van een groter publiek en alles toegankelijker te maken en met een open wereld etc etc mee draagt aan die lage grafische kwaliteit die zelf voor TN hun standaarden laag ligt. Ik wacht gewoon de release een beetje af en houd mijn verwachtingen laag. Des te meer kans dat het me toch weet te verassen.

Enja misschien ben ik wat salty omdat ik er meer van verwachte xD
 
Laatst bewerkt:
Het is evenveel een soulslike als dat SW Jedi dat ook was, niet... :p

Maar dat is niet eens het punt, TN hun games waren altijd hard as balls, hoe verder je terug keert in de tijd hoe meer. Maar voor deze game en de Sony centjes hebben ze hun eigenheid aan de kant gezet om een simpele "soulslike" te maken met difficulty options. Is da een drama... gho neen niet echt, ik vind het gewoon jammer om te zien. Hun volgende game waar ze ook al aan bezig zijn ligt dan weer in de lijn van hun vorige games.

Ik vraag me gewoon af in hoeverre dat het pleasen van een groter publiek en alles toegankelijker te maken en met een open wereld etc etc mee draagt aan die lage grafische kwaliteit die zelf voor TN hun standaarden laag ligt. Ik wacht gewoon de release een beetje af en houd mijn verwachtingen laag. Des te meer kans dat het me toch weet te verassen.

Enja misschien ben ik wat salty omdat ik er meer van verwachte xD
Denk dat het probleem ook is dat de gamers van vandaag amper geduld hebben om spellen met een moeilijkheid zoals Ninja Gaiden te spelen en het vlug aan de kant schuiven of niet kopen.

Dark souls was bvb ook moeilijk maar kon je bepaalde dingen outlevelen, ik NG niet en kreeg je toch zwaar op uw muil als ge nie wist wa ge deed (iirc).
 
Is dat zeker? hun vorige games kwamen ook op pc uit na een jaar of 6 maanden nadat het op PS kwam...?
Daar is nog niets over bekend.
De mogelijkheid is er, maar momenteel zijn er nog geen plannen.
 
De mogelijkheid is er, maar momenteel zijn er nog geen plannen.
Komt dus naar PC. 2026 misschien ten vroegste maar laten we in 2024 niet doen alsof er nog exclusiviteit gaat zijn hé :p
Denk dat het probleem ook is dat de gamers van vandaag amper geduld hebben om spellen met een moeilijkheid zoals Ninja Gaiden te spelen en het vlug aan de kant schuiven of niet kopen.
Het publiek voor hardcore ARPG's is waarschijnlijk nog nooit zo groot geweest. En laten we Team Ninja nu ook niet gaan overschatten. Ze zijn gekend voor combat en tieten. Goeie combat en wel.. absurde tieten. Maar daar houd het wel op.

Game ziet er goed uit. Qua world building zijn ze altijd al relatief zwak geweest tov hun combat systemen dus laat maar komen.
 
Sinds de eerste trailer was dit toch 1 van de games waar ik naar uitkeek in 2024. Maar ben toch nog niet overtuigd om het op release te halen, ik twijfel enorm en denk de reviews af te wachten.

De moeilijkheidsgraden zie ik zelf geen probleem in, maar ik hoop dat de open wereld wat meevalt. Het tijdsperk lijkt me top, maar hoop da het niet de zoveelste open wereld is die leeg aanvoelt en waar alles repetitief aanvoelt na x aantal uur.

En moest bij tegenvallende reviews haal ik GOT nog wel eens uit de kast voor een replay 😊
 
 
In bepaalde preview videos toch pop-in gezien, viel me toch op
 
Laatst bewerkt:
Gisteren de Digital Deluxe op de PS5 besteld se.
Kijk heel hard uit naar deze game.
Het zal wel wat combineren zijn met Helldivers 2.
Zware keuzes des leven :)
 
Het is evenveel een soulslike als dat SW Jedi dat ook was, niet... :p

Maar dat is niet eens het punt, TN hun games waren altijd hard as balls, hoe verder je terug keert in de tijd hoe meer. Maar voor deze game en de Sony centjes hebben ze hun eigenheid aan de kant gezet om een simpele "soulslike" te maken met difficulty options. Is da een drama... gho neen niet echt, ik vind het gewoon jammer om te zien. Hun volgende game waar ze ook al aan bezig zijn ligt dan weer in de lijn van hun vorige games.

Ik vraag me gewoon af in hoeverre dat het pleasen van een groter publiek en alles toegankelijker te maken en met een open wereld etc etc mee draagt aan die lage grafische kwaliteit die zelf voor TN hun standaarden laag ligt. Ik wacht gewoon de release een beetje af en houd mijn verwachtingen laag. Des te meer kans dat het me toch weet te verassen.

Enja misschien ben ik wat salty omdat ik er meer van verwachte xD

Het grafische ligt eerder aan de engine en het budget dat dit project kreeg uiteraard.

Vergeet niet dat Stranger of Paradise ook een easy-modus had, en die werd uitgegeven door Square Enix, en de Ninja Gaiden Collectie ook een extra lagere moelijkheid had dan de originele games.
Trouwens, niemand verplicht jou om op easy te spelen hé. Speel toch gewoon op normal/hard en laat andere mensen ook genieten van dit spel :p
 
Het grafische ligt eerder aan de engine en het budget dat dit project kreeg uiteraard.

Vergeet niet dat Stranger of Paradise ook een easy-modus had, en die werd uitgegeven door Square Enix, en de Ninja Gaiden Collectie ook een extra lagere moelijkheid had dan de originele games.
Trouwens, niemand verplicht jou om op easy te spelen hé. Speel toch gewoon op normal/hard en laat andere mensen ook genieten van dit spel :p
Dat is net wat ik jammer vind aan wat er zowat aan de had is met het bedrijf. Ze hadden een bepaalde identiteit die ze gewoon aan het verliezen zijn. Ik heb er op zich niks op tegen dat games toegankelijk zijn voor zo veel mogelijk mensen, maar als het een deel van de identiteit is dat het bedrijf aan het verliezen is, vind ik dat wel jammer.

Dat je Stranger of Paradise hier aanhaalt geeft me eigenlijk nog meer zorgen want dat was inderdaad ook een game waarbij het bedrijf zen eigenheid wat aan de kant moest zetten met een zeer matige game als resultaat. Wat volgens mij ook wat het issue is hier is dat TN niet zoals Fromsoft er mee weg komt en hun verkoopscijfers te laag waren bij hun laatste games. Nioh en Wo-Long zijn zeer goeie games maar of die echt financieel heel succesvol waren weet ik niet, vooral bij WoLong dan. Volgens mij is het wat laten verwateren van waar ze voor stonden vroeger nodig om een breder publiek aan te spreken. Er is een grote doelgroep van mensen die graag ook eens wat souls ervaring willen maar niet persé die hoge moeilijkheid. Dus ik snap dat TN en Sony hier wat op willen in spelen. Ikzelf had zo een project misschien liever gezien van een andere studio terwijl TN gewoon blijft doen waar ze goed in waren.

Het kleine budget en de grote schaal van het spel lijken ook wat te zorgen voor een mindere kwaliteit en afwerking op grafisch vlak en de combinatie van dit alles maakt mij gewoon niet zeer warm voor de game, maar ik schrijf het ook nog niet af. Als ook kan het inderdaad zijn dat het spel voor anderen wel een big hit is.

We zullen wel zien als de game helemaal uit is zeker, wie weet ben ik helemaal verkocht, wat ik nu zeg is meer mijn gevoel nu net voor de game, gebaseerd op bepaalde aspecten die we weten en dingen die we kunnen zien in de previews. Niet alles ziet er gewoon even waaaw uit :)
 
Terug
Bovenaan