Resident Evil 4

Horror PC PS5 PS4 XBOX Resident Evil 4

Het was inderdaad belachelijk gemakkelijk om de hand cannon vrij te spelen met mercenaries. Gewoon met Leon gedaan. Nu ook geen incentief om nog voor cat ears of professional s+ zonder bonus te gaan. Dus ik ga denk ik alles opkuisen op standard s+ 😄.
Jup, het ding is, ik ga sowieso als 5-6 keer door dat spel gaan, als die 7/8ste keer niet moet, ga ik da nu ook wel niet doen tho.
 
Het was inderdaad belachelijk gemakkelijk om de hand cannon vrij te spelen met mercenaries. Gewoon met Leon gedaan. Nu ook geen incentief om nog voor cat ears of professional s+ zonder bonus te gaan. Dus ik ga denk ik alles opkuisen op standard s+ 😄.
Krijg je ook een ingame beloning ? heb alle stages keer gedaan voorlopig met en A. Heb je tips voor de S rank.
 
Krijg je ook een ingame beloning ? heb alle stages keer gedaan voorlopig met en A. Heb je tips voor de S rank.
Buiten de handcannon is er geen enkele beloning(beetje mager ja)

Ik heb een dik halfuur gespeeld en had op alle 3 stages een S (ik zeg het niet om te humble-braggen, maar het is niet zo moeilijk)

Pak elke keer Leon, want zijn ability maakt hem zo overpowered en gebruik de ability ook zeker gretig, want het meterke vult zeer snel traag op.. Probeer eerst enkele time extensions op te rapen en probeer uw combo-teller zo lang mogelijk aan te houden.
 
Krijg je ook een ingame beloning ? heb alle stages keer gedaan voorlopig met en A. Heb je tips voor de S rank.
Zoals hierboven gezegd, er is geen beloning buiten de handcannon. Inderdaad heel jammer. Pak Leon of Hunk. Eerst rondlopen om alle ammo en groene/gele bollen te nemen en dan een goeie chokepoint vinden. Bij de gewone mobs een kogel in de knieschijf en dan een melee. Voor grote groepen een granaat. Als er een speciale vijand is zoals kettingzaagdude of hamerdude uw special activeren en loco gaan met de shotgun. Zodra je rond de 60 zit qua combo heb ik de indruk dat je al safe zit voor S.
 
Eindelijk voorbij salazar was niet zo heel moeilijk maar ik zat in de knoop met mijn ammo en op dat punt kan je niet backtracken.

Heb al een paar S ranks heb jullie tips gebruikt :thumb:

Volgens mij ps5 zou ik al +70u bezig zijn:crazy: ( ziekte verlof anders kom ik daar niet )
 
Salazar vind ik wel de moeilijkste baas van het spel om zonder cheese te doen. Vrij snel, en niet altijd duidelijke tells of de acid langs boven of zijkant komt. Maar met eieren is het natuurlijk triviaal 😄. Qua moeilijkheid Salazar > Saddler > Krauser > Mendez > El Gigante > Del Lago.
 
Gemakkelijk is 3 plaga vijanden maken door ze door de kop te schieten en te hopen dat je de parasiet triggert en ze in 1 keer met een flash te doden, maar het gemakkelijkste is endgame in het stuk waar Ashley de sloophamer bedient. Dan komen halverwege een heleboel plaga-bugs van de muur af (met een kleine cutscene denk ik zelfs), dus ideale moment om er meerdere tegelijk uit te schakelen.
 
Mijn suggestie ging zijn in de castle bij die eerste rode priester die de kopkes doet ploffen tot plaga's. Daar zitten er veel en is waar ik het gewoon per toeval getriggerd heb.
 
toffe game, ben net voorbij het net genoemde sloophamer gedeelte.
ik denk dat ik nog een playthrough ga doen met andere wapens, enkel initiele handgun, riotgun en knife veel gebruikt nu.
 
De red9 is ook een tof pistool, en de tweede sniper (naam vergeten). Bolt thrower ben ik maar matig fan van 😄. De TMP is tof als stun voor grote groepen. Beetje de paniekknop.
 
Gemakkelijk is 3 plaga vijanden maken door ze door de kop te schieten en te hopen dat je de parasiet triggert en ze in 1 keer met een flash te doden, maar het gemakkelijkste is endgame in het stuk waar Ashley de sloophamer bedient. Dan komen halverwege een heleboel plaga-bugs van de muur af (met een kleine cutscene denk ik zelfs), dus ideale moment om er meerdere tegelijk uit te schakelen.
Heb het daar gedaan merci
 
Standard S+ zit erop, zelfs met chicago sweeper is het nog pittig om binnen 5uur gedaan te krijgen.

Hardcore S+ begonnen en ik krijg toch serieus kletsen in eerste village stormloop. Echt een deftig knelpunt moeten vinden en dan nog is het serieus opletten hoe ge chainsawman snel uitschakelt. Zelfs met uw handcannon(5 kogels), 50 kogels van uw sweeper en die ene granaat die ge makkelijk vindt is het maar juist genoeg en dan zijn de villagers ook nog een probleem. Een of twee headshots stunnen hun meestal niet, dus zolang uw sweeper de exclusive upgrade niet heeft, is het koffiedik kijken. :help:
 
Standard S+ zit erop, zelfs met chicago sweeper is het nog pittig om binnen 5uur gedaan te krijgen.

Hardcore S+ begonnen en ik krijg toch serieus kletsen in eerste village stormloop. Echt een deftig knelpunt moeten vinden en dan nog is het serieus opletten hoe ge chainsawman snel uitschakelt. Zelfs met uw handcannon(5 kogels), 50 kogels van uw sweeper en die ene granaat die ge makkelijk vindt is het maar juist genoeg en dan zijn de villagers ook nog een probleem. Een of twee headshots stunnen hun meestal niet, dus zolang uw sweeper de exclusive upgrade niet heeft, is het koffiedik kijken. :help:
Inderdaad, als je het clean wilt doen moet je goed je resources managen in het dorp. Granaat nemen, flash in het hutje voor de poort, stunnen met een Melee vn een andere vijand, vuur in de stal… . Je kan ook gewoon 15 vijanden doden maar dat is even traag, gevaarlijk en ook een resource drain. Ik heb eerlijk gezegd gewoon besloten om ze niet te doen op hardcore en professional en gewoon de 7 (?) minuten uit te zitten. Spaar me dan alles uit.

Als je echt onder 5 wil finishen (ik heb net onder 4 standard gedaan en het was kantje boord) dan is het een kwestie van heel weinig backtracken of zijpaadjes nemen en liefst de skips gebruiken (op console): geen mendez fight, kanon vroegtijdig naar boven, battlements gate skip, galerij skip, sloophamer muur skip, wharf skip met turret en AA-gun skip. Ei gebruiken voor Salazar, rocket launcher voor saddler. Je kan naar het schijnt op console ook dubbele deuren skippen met sniper, maar ik heb het geprobeerd en het is heel lastig, of alleszins niet consistent. En veel granaten en flashes bewaren voor grote groepen gewoon voorbij te lopen.

Ik ben nu mijn laatste run bezig (voor de voorzienbare tijd): nog enkel alle treasures en requests, dus ik ben heel erg op het gemak op assisted bezig om te genieten van het uitzicht en de combat. 🎉
 
Standard S+ zit erop, zelfs met chicago sweeper is het nog pittig om binnen 5uur gedaan te krijgen.

Hardcore S+ begonnen en ik krijg toch serieus kletsen in eerste village stormloop. Echt een deftig knelpunt moeten vinden en dan nog is het serieus opletten hoe ge chainsawman snel uitschakelt. Zelfs met uw handcannon(5 kogels), 50 kogels van uw sweeper en die ene granaat die ge makkelijk vindt is het maar juist genoeg en dan zijn de villagers ook nog een probleem. Een of twee headshots stunnen hun meestal niet, dus zolang uw sweeper de exclusive upgrade niet heeft, is het koffiedik kijken. :help:
Wat blijkbaar heel veel damage doet is 3 headshot stagger en maken dat hij voor een muur staat, dan mellee kick tegen de muur en dan knife in de keel. Zou verschrikkelijk veel zeer moeten doen normaal, maar is ook niet zo evident om efkes uit uw sloffen te slaan tenzij ge hier echt goed op oefent.

Kan ik hier ook uit afleiden dat uw Plat in de aankomst ist? In elk geval succes met Hardcore S+! Ik heb zelf heb nog een lange weg te gaan.
 
Inderdaad, als je het clean wilt doen moet je goed je resources managen in het dorp. Granaat nemen, flash in het hutje voor de poort, stunnen met een Melee vn een andere vijand, vuur in de stal… . Je kan ook gewoon 15 vijanden doden maar dat is even traag, gevaarlijk en ook een resource drain. Ik heb eerlijk gezegd gewoon besloten om ze niet te doen op hardcore en professional en gewoon de 7 (?) minuten uit te zitten. Spaar me dan alles uit.

Als je echt onder 5 wil finishen (ik heb net onder 4 standard gedaan en het was kantje boord) dan is het een kwestie van heel weinig backtracken of zijpaadjes nemen en liefst de skips gebruiken (op console): geen mendez fight, kanon vroegtijdig naar boven, battlements gate skip, galerij skip, sloophamer muur skip, wharf skip met turret en AA-gun skip. Ei gebruiken voor Salazar, rocket launcher voor saddler. Je kan naar het schijnt op console ook dubbele deuren skippen met sniper, maar ik heb het geprobeerd en het is heel lastig, of alleszins niet consistent. En veel granaten en flashes bewaren voor grote groepen gewoon voorbij te lopen.

Ik ben nu mijn laatste run bezig (voor de voorzienbare tijd): nog enkel alle treasures en requests, dus ik ben heel erg op het gemak op assisted bezig om te genieten van het uitzicht en de combat. 🎉
Ik heb 5x geprobeerd of ik gewoon met men handgun de kerkbel kon raken, maar niet gelukt :D Denk dat het voor de rest vd run ook ga zien welke skips ik zonder ergernis kan doen en moet inderdaad ook opletten met resources. Weinig/geen tijd om te backtracken, dus niet rondtreuzelen en direct save reloaden als ge voelt dat ge te lang geklooid hebt :p

Also: 4uur? Damn man, dan moet ge toch elke skip mogelijk gebruikt hebben, niet?

Combat blijft echt wel zalig. Als vlotjes uw headshots kunt plaatsen en vlug nog een villager zijn riek kan parry'en voelt het wel goed. :D
Wat blijkbaar heel veel damage doet is 3 headshot stagger en maken dat hij voor een muur staat, dan mellee kick tegen de muur en dan knife in de keel. Zou verschrikkelijk veel zeer moeten doen normaal, maar is ook niet zo evident om efkes uit uw sloffen te slaan tenzij ge hier echt goed op oefent.

Kan ik hier ook uit afleiden dat uw Plat in de aankomst ist? In elk geval succes met Hardcore S+! Ik heb zelf heb nog een lange weg te gaan.

Zie, ik heb het spel intussen al 5-6x uitgespeeld en die wall-bounce / damage had k nog niet eens ontdekt :eek:

Hardcore S+ afwerken, dan frugalist op assisted met NG+, dan island chapters herspelen voor alle treasures en shooting range trophies en dan zijn we der.

....en dan gaat het een laaaaaange tijd de kast in.:sleep2:
 
Terug
Bovenaan