Resident Evil 4

Horror PC PS5 PS4 XBOX Resident Evil 4

Claire in de remake van de 2de is wel een mooi personage, en deel 3 was toch niet slecht ? kort dat wel.
Bij re7 en 8 heb ik zo dubbel gevoel, moet die winter dlc ook nog eens doen.
Deel 3 wordt te veel gehaat, maar het is gewoon jammer dat er zoveel potentieel gemist is. Had veel meer mee gedaan kunnen worden. Kijk naar RE4: daar werd ook in gecut, maar tegelijkertijd vervingen ze het met nieuwe toffe delen.

Ik vind 7 en 8 allebei fantastische spellen. 7 heb ik veel respect voor hoe het een soft reboot was dat de serie naar mijn mening gered heeft. Dat eerste deel met Jack is kippenvel. Helaas behoudt het die hoogtes niet, maar nog steeds heel goed.

Village vond ik heel tof omdat ze terug leerde hun campy B humor te accepteren, en tegelijk nog een degelijk verhaal wisten te vertellen. Ze wisten duidelijk dat ze nog steeds over the top konden gaan. En dan die callbacks naar RE4 met de centrale hub in het dorp en de treasures 😩. RE4 bewijst dat het nog steeds het superieure spel is, maar Village was wel gekrab aan een gameplek dat bij mij op RE vlak al jaren jeukte 😃.
 
Laatst bewerkt:
Hoe geraak je aan die infinte rocketlauncher ?je kan hem kopen voor 160000 credits, ik heb nog niks van guides gebruikt tot nu toe. Ben nu drie uur in mijn derde run op makkelijk voor colletibels maar is nu wel zeer makkelijk natuurlijk..
Heb ook nog een 4de en 5de save op pro en 1 op ps4 :biglaugh:
 
Gisteren de frugalist trophy afgewerkt, mezelf wel moeilijker gemaakt dan nodig, ik dacht als ik niet mag healen, dan blijf ik best zo lang mogelijk max HP... Wel, het is een no hit run geworden, uiteraard wel met saves en niet met en complete reset als ik geraakt werd xD
 
Gisteren de frugalist trophy afgewerkt, mezelf wel moeilijker gemaakt dan nodig, ik dacht als ik niet mag healen, dan blijf ik best zo lang mogelijk max HP... Wel, het is een no hit run geworden, uiteraard wel met saves en niet met en complete reset als ik geraakt werd xD
Gewacht tot ik mijn chicken hat en in NG+ assisted uitgevoerd. Zoveel mogelijk hits proberen vermijden en gewoon reload als k vond dat ik de hit makkelijk had kunnen vermijden. Er zijn wel een paar ellendige knelpunten

De maze in de tuin met die verrekte honden
De ballroom met alle verborgen novistadors
De krappe labruimtes waar de regenerators u rap genoeg inhalen

Ben nu bezig met S-rank op alle shooting range challenges en dit is eerlijk het grootste struikelpunt voor mij. Sommige courses lukken me nog, maar voor het gros ben ik gewoon te traag en/of onnauwkeurig. Zovele uren hier al in verloren. :( Enerzijds kan ik gewoon zeggen "no skills", maar anderzijds voel ik dat het keyboard + mouse oneindig veel simpeler zou zijn om deftig te aimen.

S++ ranks halen op Mercs is oneindig veel simpeler dan S-rank op alle gun-courses.
 
Ben nu bezig met S-rank op alle shooting range challenges en dit is eerlijk het grootste struikelpunt voor mij.
Da vind ik wel zot eerlijk gezegd, ik vond deze echt heel simpel :S

Als ik je mss één tip kan geven wat ik deed en wat ik dan wel makkelijk vond, focus u gewoon op de eisen om in de bonus ronde te geraken. Niet te veel letten op die skull hits, probeer gewoon in de bonus te geraken zonder een matroos omver te schieten en als je daar dan gewoon wat kan clearen heb je normaal echt simpel S. De ranks gaan zelf tot S+++ dus gewoon S halen valt best wel mee en je moet zeker niet alles perfect doen of alles omver knallen (buiten dan voor in de bonus te geraken)

Worst case, kwil kik altijd via remote play keer enen doen als ge echt vast zit op zo ééntje ze... Maar ik ben er vrij zeker van als ge al de rest kon, dat ge dit ook zeker gaat kunnen, desnoods een paar rondes echt gewoon focussen op waar alles spawned enzo.

Ah nog iets anders, er zijn een paar tracks waar het wel nuttig was wat rond te stappen en niet te blijven staan. Genoeg vids online ook die tonen hoe ze het doen.
 
Da vind ik wel zot eerlijk gezegd, ik vond deze echt heel simpel :S

Als ik je mss één tip kan geven wat ik deed en wat ik dan wel makkelijk vond, focus u gewoon op de eisen om in de bonus ronde te geraken. Niet te veel letten op die skull hits, probeer gewoon in de bonus te geraken zonder een matroos omver te schieten en als je daar dan gewoon wat kan clearen heb je normaal echt simpel S. De ranks gaan zelf tot S+++ dus gewoon S halen valt best wel mee en je moet zeker niet alles perfect doen of alles omver knallen (buiten dan voor in de bonus te geraken)

Worst case, kwil kik altijd via remote play keer enen doen als ge echt vast zit op zo ééntje ze... Maar ik ben er vrij zeker van als ge al de rest kon, dat ge dit ook zeker gaat kunnen, desnoods een paar rondes echt gewoon focussen op waar alles spawned enzo.

Ah nog iets anders, er zijn een paar tracks waar het wel nuttig was wat rond te stappen en niet te blijven staan. Genoeg vids online ook die tonen hoe ze het doen.

Zie, zelfs als ik me niet focus op de skulls en gewoon alle targets probeer te raken zonder matrozen te schieten wilt die bonus-time niet starten bij mij. :S Ik heb zelfs men aim-sensitivity hoger zitten zetten, maar dan nog ben ik gewoon te traag. :D
 
Zie, zelfs als ik me niet focus op de skulls en gewoon alle targets probeer te raken zonder matrozen te schieten wilt die bonus-time niet starten bij mij. :S Ik heb zelfs men aim-sensitivity hoger zitten zetten, maar dan nog ben ik gewoon te traag. :D
Je moet wel eens kijken wat de eisen zijn, bij elke track zit er verschil op. Kan zijn dat je alles moet killen voor een bepaalde tijd, maar de lastigere zijn die waarbij je het moet doen met max X aantal kogels. Het zijn ook die waar je soms keer wat moet aan de kant stappen en meerdere targets met 1 kogel tegelijk omver knallen om onder die min te zetten. Eenmaal je dat lukt en je zit in de bonus, gewoon alles knallen dat je ziet en je haalt sowieso S. Ik denk niet dat ik ooit in de bonus geraakt ben en geen S had nadien.
 
Misschien op YouTube eens zoeken naar positioning en de juiste momenten om van wapens te wisselen.

Ik heb sinds vorige vrijdag de platinum. Eerlijk gezegd wat spijt van, de leukste playthrough was nog steeds de eerste en de allerlaatste waarbij ik alle schatten en requests nog deed. Nu ik er bij stilsta heb ik weinig fun gehaald uit de speedruns voor S/S+. Daardoor apprecieerde ik het spel niet genoeg. Maar goed, ik laat het nu even liggen en kan waarschijnlijk binnen een jaar nog het eens terug oppikken :).
 
Nice. Niet combineren met een sprintrun? :D
Niet speciaal, kheb nog keer zo veel mogelijk treasures meegepakt zodak heel de shop kan leeg kopen en de Infinite Rocket launcher.
Dan kan ik nu NG+ Prof doen voor A rank, dan heb ik sowieso die speedrun trophy ook meteen en nadien Normal S+ en Hardore S+
 
Weer eentje dat we kunnen schrappen.

339391554_234521152565745_4822848745430323103_n.jpg


Proficiant en Peerles agent + Sprinter trophies unlocked.
Als ook Ashley Armor en Shicago Sweeper unlocked in de store!

Nu enkel nog de twee S+ trophies en we zijn er!
 
"Bruh" 785 saves. :biglaugh:

3:12 is wel een zeer strakke tijd(zelfs in NG+). Hebt ge veel skips gebruikt?
Geen enkele skip buiten het slopen van die muur.

Ja die saves zijn een autistische trek, ik save soms 3/4 keer per keer dat ik save 🤣🤣🤣 die zijn dan ook voornamelijk van de vorige playthroughs, al zal ik er nu ook wel 60 gehad hebben ofzo, ma kzegget dat is gewoon omdat ik die save spam iedere keer, zeker als da zo snel gaat 😅
 
Terug
Bovenaan