Kijk eens 1 aflevering naar Flikken BXL en ge weet waar het probleem zit. Valt dit nog op te lossen ? Ik vrees er persoonlijk voor . Worden door de parketten al beschouwd als een verloren generatie waar men totaal geen weg mee weet.
Dat dus hé.
En er worden altijd maar externe excuses gezocht, terwijl hier in België we één van de beste systemen hebben om achtergestelde mensen op been te helpen. (maar daarom zeker nog niet perfect)
En dat dit soort problematiek minder voorkomt bij arme "autochtonen", terwijl die er ook zijn.
Dat racisme ook niet dé oorzaak kan zijn van hun achterstand want het zijn ook niet de ingeweken Chinezen, Spanjaarden,... die elke zomer dit doen of in wijken samenhokken om de politie/brandweer aan te vallen.
Ofwel honderden vrouwen aanranden zoals 6 jaar geleden bij
oudejaar
Nee, het zijn quasi altijd 3de,4de generatie Noord-Afrikanen (van oorsprong) die hier, in Frankrijk, Nederland,... voor dat soort overlast zorgen.
En zoals ik eerder al eens aangehaald heb: Mensen beginnen meer en meer vervreemd te worden van media/politici/celebrities/... die vooral de laatste jaren de mond vol hebben over racisme en daar alle aandacht naar gaat.
Terwijl agressief racisme en aanrandingen van allochtonen tov jonge meisjes die al jaren en jaren plaatsvinden op dat vlak genegeerd worden.
Dat komt wel es in het nieuws omdat het niet anders kan maar daar springen celebs/overheidscampagnes/klimaatbetogers/... niet voor in de bres. Daar zijn er geen trailertjes voor of knietjes voor op de voetbal.
Nee, dat blijft toch een beetje onder de radar op dat vlak omdat ze bang hebben dat dat het racisme zou kunnen aanwakkeren (?).
En zolang je dat gevoel van een spreidstand gaat blijven geven aan de mensen ga je ook met je goedbedoelde campagnes niets bereiken.
Want veel mensen voelen zich in de steek gelaten omdat ook niet over hun problemen wordt gepraat en draaien hun ogen bij het zoveelste quota/gender/racisme/... verhaal dat op ons bord wordt geschoven.
Het zoveelste verhaal over een man of vrouw die niet in de genderrollen past dat wel, maar denk je dat we dezelfde aandacht gaan krijgen met de slachtoffers van bovenstaande agressie? Vergeet het.
We zijn gewoon de polarisering nog meer in de hand aan het werken door op één bepaalde narrative/factor te blijven duwen.
En ik zeg dat zonder enige vooroordelen te hebben tov allochtonen, transmensen,... whatever. Maar het begint mijn oren wel uit te komen.
Ik heb 0.0 vooroordelen in mij maar voel mij hoe langer, hoe meer geviseerd en guilty by association in deze maatschappij samen met nog veel anderen.
En ik voel en zie gewoon dat we hoe langer, hoe meer verder uit elkaar gedreven worden en alles op de spits gedreven wordt. En die éénzijdige bijna bombardementen van racisme-verhalen, samen met de "verzwegen" problematieken met oa Noord-Afrikanen is daar één van de factoren van.
En ondertussen springt extreem rechts met DVL en co daarop om het nog meer op de spits te drijven en dat is een evolutie die mij echt zorgen baart.
En ik versta niet dat daar niet dringend van koers veranderd wordt. Ik zeg niet dat ik dé oplossing heb, ik zeg maar wat ik zie, voel en rondom mij zie afspelen.