Rellen en de aanpak ervan

shellshock

Well-known member
Crowdfunder FE
Niet aangepast taalgebruik: Gebruik van dog whistle "jongeren"
Het relseizoen begint vroeg dit jaar. Zodra het enige dagen warm weer is, kan je je klok er op gelijk zetten. Het fenomeen is niet nieuw, maar begint zich meer en meer te verspreiden...

Ik kan me herinneren dat er twintig jaar geleden al gelijknamige problemen waren in o.a. het openluchtbad van Brasschaat. Ook toen waren het dezelfde soort Brusselse jongeren. Wie was er toen de pineut van dit soort gespuis? Dezelfde als nu; de gewone burger.


www.hln.be/gent/vechtpartij-op-blaarmeersen-politie-massaal-aanwezig-terrein-ontruimd-brusselse-jongeren-die-lak-hebben-aan-elke-regel~a28f33bb/

Mod edit: dog whistle aangepast
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Allez vooruit, het goede weer is terug in het land en daar zijn onze Brusselse jongeren weer om het voor iedereen weer te vergallen. Je kan er je klok op juist zetten.
 
Er waren heel veel groepen Franstalige jongeren, van Vilvoorde, van Duinkerke, van overal. Nochtans hebben we een nieuwe regel ingevoerd: Oost-Vlamingen mogen altijd en gratis binnen, op vertoon van hun identiteitskaart. Niet-Oost-Vlamingen moéten reserveren en één euro betalen.

Wow nen vollen euro jong amai.
Dergelijk uitschot de toegang ontzeggen in gans Vlaanderen dat ze in hun heimat de boel op stelten zetten en nog wat auto's in de fik steken.
Geen enkel meerwaarde voor de maatschappij die "jongeren".
 
Ik lees het artikel en ik zie meteen waar het verkeerd is gegaan:

''Niet-Oost-Vlamingen moéten reserveren en één euro betalen. Er worden ook maar 35% niet-Oost-Vlamingen op de strandzone toegelaten. Maar groepen Franstalige jongeren die blijkbaar niet hadden gereserveerd, hebben op verschillende plaatsen de hekken open gebroken, om toch op het terrein te geraken. Ook langs het water zijn mensen op het strand geraakt. Dan begon het met kleine pesterijen...''

Het gaat er niet eens om dat het Franstalige jongeren of niet-Oost-Vlamingen waren. Je hebt mensen die zich niet aan de vooropgestelde regels houden, niet betaald hebben en zich met geweld toegang verschaffen tot het terrein. Vervolgens wordt de sfeer slecht en beginnen er pesterijen.

De hamvraag is dan: waarom laat je het dan toe dat die gasten binnendringen en als dat niet te stoppen was wat ik nog kan begrijpen: waarom gooi je ze niet stante pede uit het park?

Om dan te gaan zuchten over de slechte sfeer. Mevrouw Bracke, laat uw politie misschien volgende keer ingrijpen in plaats van achteraf te komen zuchten in de krant.

“De Blaarmeersen is een recreatiedomein, mensen komen hier om te zonnen en te genieten. Vechtpartijen zoals deze, dat pikken we niet langer.”

Vandaar dat je het vandaag dus wel pikte want je hebt er niks aan gedaan. Dit is geen nieuw gegeven en toch liep het weer uit de hand.

Jezus, de incompetentie druipt er vanaf.
 
Wat stel jij dan voor dat ze doen, binnen het kader van onze rechtsstaat?
Wie binnengedrongen is vragen te vertrekken, indien dat niet werkt buiten zetten, beter hekwerk bestellen, recidivisten bestraffen voor vandalisme en elk ander strafbaar feit begaan in het domein. Niets over the top, gewoon op zo'n manier dat mensen die zich wel kunnen gedragen, of die nu uit Brussel, Vilvoorde, Gent of Antwerpen komen ongestoord kunnen genieten van een rustig dagje uit zonder getreiter door onopgevoed volk.

Ik snap niet waarom je mensen die op ongeautoriseerde wijze zijn binnengedrongen eerst laat klieren voor je de politie laat ingrijpen. Dat doe je toch gewoon meteen, de vorige zomers met exact hetzelfde probleem indachtig?

Denk dat dat prima past binnen het kader van onze rechtstaat.

Controleren wie binnengedrongen is is overigens simpel aangezien er gereserveerd en betaald moest worden (ik neem aan op naam). Dus dat is ook al geen lastig parket imo.
 
De groep amokmakers viseerde vrouwen, viel mensen lastig en had het ook op een andere groep jongeren gemunt, waarmee ze uiteindelijk slaags zijn geraakt.

Allee ik kan het typisch gedrag mij weeral voorstellen van dat soort krapuul 🤮

Het is overigens niet alleen daar dat soort problemen gebeurt met wat steevast als jongeren of Brusselse/Franstalige jongeren omschreven wordt.

In Diest was dat ook schering en inslag, dat zal deze zomer niet anders zijn.
Waar toen enkele jaren geleden een kind van 14 betast door Brusselse jongeren.

En dat wordt dan zo omschreven
Meteen duikt een oud zeer op: woensdag werd een meisje van 14 lastiggevallen en betast.

Begint toch erg te worden dat je dat in deze maatschappij kan omschrijven als een oud zeer dat kinderen betast worden door Brusselse jongeren.

Al halen natuurlijk alleen de extremen de pers. Maar de mensen die al eens naar bepaalde openlucht zwembaden gaan weten goed genoeg hoe vaak dit soort zaken gebeurt en welke groepjes je best in een boog rond wandelt. (zeker als vrouw)
 
Laatst bewerkt:
Allee ik kan het typisch gedrag mij weeral voorstellen van dat soort krapuul 🤮
Je denkt elk jaar is het weer een jaartje verder.. hopelijk beterschap maar de nieuwe generatie amokzoekers staat reeds klaar.
daar gaan de laatste procentjes voor cd&v en ovld.... :unsure:
 
Laatst bewerkt:
Je denkt elk jaar is het weer een jaartje verder.. hopelijk beterschap maar de nieuwe generatie amokzoekers staat reeds klaar.

Ja maar de politiek gaat nog eens een sterk signaal geven, hoor dat dit niet kan.

Multi-miljonaire voetballers krijgen overal zendtijd en micro's onder hun neus om hun hart te luchten over de oerwoudgeluiden die naar hen geroepen worden terwijl ze 1000den euros per minuut daar opstrijken. (niet dat het dat goed praat)

Maar 15-jarige blanke kansarme Laura die in een grootstad woont en bijna dagelijks lastig gevallen/beschimpt wordt door krapuul daar horen en zien we maar weinig groots opgezette campagnes over.
 
Wie binnengedrongen is vragen te vertrekken, indien dat niet werkt buiten zetten, beter hekwerk bestellen, recidivisten bestraffen voor vandalisme en elk ander strafbaar feit begaan in het domein. Niets over the top, gewoon op zo'n manier dat mensen die zich wel kunnen gedragen, of die nu uit Brussel, Vilvoorde, Gent of Antwerpen komen ongestoord kunnen genieten van een rustig dagje uit zonder getreiter door onopgevoed volk.

Ik snap niet waarom je mensen die op ongeautoriseerde wijze zijn binnengedrongen eerst laat klieren voor je de politie laat ingrijpen. Dat doe je toch gewoon meteen, de vorige zomers met exact hetzelfde probleem indachtig?

Denk dat dat prima past binnen het kader van onze rechtstaat.

Controleren wie binnengedrongen is is overigens simpel aangezien er gereserveerd en betaald moest worden (ik neem aan op naam). Dus dat is ook al geen lastig parket imo.

Ik had er over gelezen dat ze binnengedrongen waren.
 
Ik had er over gelezen dat ze binnengedrongen waren.

Geen erg, dat heeft iedereen wel eens voor.

Ik verwoordde mijn post nogal agressief en dat was niet echt mijn bedoeling. Ik snap echter niet dat de Gentse politiek alsook de politie (aangestuurd door politici uiteraard) zo reactief zijn i.p.v. logisch na te denken. Deze jongeren waren klaarblijkelijk al de boel op stelten aan het zetten op de trein naar Gent alsook in het station en tussen het station en het park. Veel plaatsen om alvast in te grijpen vooraleer zaken uit de hand moeten lopen. Men had op zijn minst iedereen zonder reservatie al kunnen weghouden daar, dan hoef je ook al geen indringers weg te halen en blijft de sfeer gezapig zoals die hoort te zijn.

En wat ik persoonlijk het kwalijkst vind zijn niet een hoop baldadige jongeren maar wel dat men i.p.v. de oproerkraaiers op zijn minst te verwijderen gewoon iedereen uit het park haalt. Als men i.p.v. te wensdenken en te denken dat de genomen maatregelen wel genoeg zullen zijn, gewoon zou ingrijpen wanneer noodzakelijk hoef je niet iedereens dag te verpesten.

Wat mij betreft hebben Brusselse jongeren evenveel recht als iedereen om zich daar te ontspannen, maar slecht gedrag moet echter harder bestraft worden, van wie het ook komt. Dat is echt politieke moed en of de competentie die ontbreekt bij het Gentse stadscollege.
 
Kat een kat noemen. Er is een groot probleem met de cultuur die bestaat bij Brusselse hangjongeren.
 
Nu, zo lang de rechters zo gewoon vrijlaten alsof er nooit iets gebeurd is zal dat ook niet zo snel veranderen.
 
Ah, de jaarlijks terugkerende topic over allochtone relschoppers uit het Brusselse die de openbare zwemplaatsen onveilig maken. Ik kan niet wachten om dezelfde argumenten terug te lezen!

We hielden de Brusselse amokmakers in de gaten gehouden tot in het station, waar ook de spoorwegpolitie verwittigd werd

Ik snap niet waarom die jongeren altijd klagen over racisme en discriminatie. Dit moet zowat de enige bevolkingsgroep zijn die ongestraft vrouwen kan lastig vallen, flessen kan rondgooien, beveiligingspersoneel kan aanvallen en rellen tout court zonder daarvoor eigenlijk consistent opgepakt te worden.
 
Tja wat moet je hiermee doen?
Waarschijnlijk minderjarig, allemaal in instellingen plaatsen? Daarvoor moet je aan de lopende band instellingen bouwen.

Tbh heb ik geen idee hoe je dit kan oplossen.
Een goei lap van de vader?
 
Tja wat moet je hiermee doen?
Waarschijnlijk minderjarig, allemaal in instellingen plaatsen? Daarvoor moet je aan de lopende band instellingen bouwen.

Tbh heb ik geen idee hoe je dit kan oplossen.
Een goei lap van de vader?

We zetten ne muur rond Brussel en laten de Brusseleirs er zelf voor betalen. Trumpstyle.
 
Tja wat moet je hiermee doen?
Waarschijnlijk minderjarig, allemaal in instellingen plaatsen? Daarvoor moet je aan de lopende band instellingen bouwen.

Tbh heb ik geen idee hoe je dit kan oplossen.
Een goei lap van de vader?
Dat laatste zou in veel gevallen niet verkeerd zijn.

Nu je moet ze niet wegsteken, maar leg eens effectievere straffen op. Laat ze taakstraffen uitvoeren zodat ze gewoon heel hun namiddag ergens de graffiti van de muren kunnen gaan schrobben. Indien ze daar dan hun kat naar sturen kan je met de ouders gaan spreken, eventueel het terugschroeven van het kindergeld voor dat kind. En in het ergste geval ook gewoon eens een week in een instelling steken.
 
Geen erg, dat heeft iedereen wel eens voor.

Ik verwoordde mijn post nogal agressief en dat was niet echt mijn bedoeling. Ik snap echter niet dat de Gentse politiek alsook de politie (aangestuurd door politici uiteraard) zo reactief zijn i.p.v. logisch na te denken. Deze jongeren waren klaarblijkelijk al de boel op stelten aan het zetten op de trein naar Gent alsook in het station en tussen het station en het park. Veel plaatsen om alvast in te grijpen vooraleer zaken uit de hand moeten lopen. Men had op zijn minst iedereen zonder reservatie al kunnen weghouden daar, dan hoef je ook al geen indringers weg te halen en blijft de sfeer gezapig zoals die hoort te zijn.

En wat ik persoonlijk het kwalijkst vind zijn niet een hoop baldadige jongeren maar wel dat men i.p.v. de oproerkraaiers op zijn minst te verwijderen gewoon iedereen uit het park haalt. Als men i.p.v. te wensdenken en te denken dat de genomen maatregelen wel genoeg zullen zijn, gewoon zou ingrijpen wanneer noodzakelijk hoef je niet iedereens dag te verpesten.

Wat mij betreft hebben Brusselse jongeren evenveel recht als iedereen om zich daar te ontspannen, maar slecht gedrag moet echter harder bestraft worden, van wie het ook komt. Dat is echt politieke moed en of de competentie die ontbreekt bij het Gentse stadscollege.
Omdat wanneer politie te repressief optreedt je dit soort bagger krijgt.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200812_92567994


Tot daar dan je oproerkraaiers die worden buiten gezet. Dat is trouwens één van de vele redenen dat er voor gekozen wordt gewoon gans het strand te ontruimen
 
Terug
Bovenaan