Rellen en de aanpak ervan

Dit gedrag komt in elke buurt voor met de gezinnen met dezelfde sociaal economische status ongeacht hun cultuur of afkomst.

Ik kan u hier in de buurt genoeg plaatsen aanduiden waar je hetzelfde gedrag ziet en die "onze cultuur" hebben.
Maar wel veel minder. Er zijn hier (of op 9lives) een aantal keer statistieken gepost met opsplitsing per etniciteit en dan zit daar, zelfs met gelijkgestelde socio economische status, een enorm verschil. Ook tussen de verschillende allochtone culturen.
Cultuur is dus ook een grote factor.

Dit gedrag komt in elke buurt voor met de gezinnen met dezelfde sociaal economische status ongeacht hun cultuur of afkomst.
Onzin, het gaat hier steevast om rellen met jongeren van Noord-Afrikaanse origine die echt geen problemen hebben met geld. Ze lopen er echt niet bij als armoezaaiers hoor, hoe moeilijk dat ook te rijmen valt met je wereldbeeld van hen als kansarme jongeren.

Toen ik als klein mannetje 15 jaar geleden naar de halve maan ging liepen daar al patrouilles met gemuilkorfde honden. Ondertussen is het zo geëscaleerd dat zelfs dat geen zin meer heeft. Letterlijk dweilen met de kraan open. Wie Flikken BXL heeft gezien weet dat een opzichter en zelfs een agent zijn leven niet meer wil riskeren voor jongeren die straffeloos de dag erna daar terug staan. Echt om uw bloed te laten koken dat hier nog mensen het durven minimaliseren.
Akkoord.

Mijn dochter moet zich maar met jongeren uit de buurt amuseren in ons privézwembad. Erg dat het zo ver is moeten komen.

Dat is de sousmission. Iets waarvan ik vermoed dat je geen fan bent. Jezelf opsluiten kan toch echt nooit de oplossing zijn? Zelfs integendeel, je maakt het probleem alleen maar erger door de concentratie aan mensen van goede wil nog kleiner te maken, terwijl je het publieke terrein volledig overlaat aan rotte appelen.

In een ander topic lees ik dan dat wij als Vlaming geen normen en waarden hebben om te beschermen :rofl:

Dat is ook zo, en heb je hierboven net bewezen door de confrontatie uit de weg te gaan en in uw coconnetje te kruipen.
Wij zijn een laf volkje. Kijk eens op dat filmpje in Gent hoe haast niemand er zich om het slachtoffer bekommerd. We laten nog liever iemand halfdood kloppen dan een risico te lopen om zelf in de klappen te delen. In de VS, Verenigd Koninkrijk of Nederland kan ik mij dat niet voorstellen.

Laatst bewerkt:
Akkoord.

Dat is de sousmission. Iets waarvan ik vermoed dat je geen fan bent. Jezelf opsluiten kan toch echt nooit de oplossing zijn?

Dat is ook zo, en heb je hierboven net bewezen door de confrontatie uit de weg te gaan en in uw coconnetje te kruipen.
Wij zijn een laf volkje. Kijk eens op dat filmpje in Gent hoe haast niemand er zich om het slachtoffer bekommerd. We laten nog liever iemand halfdood kloppen dan een risico te lopen om zelf in de klappen te delen. In de VS, Verenigd Koninkrijk of Nederland kan ik mij dat niet voorstellen.
Sorry maar mijn normen en waarden zijn niet oog om oog, tand om tand. Mijn waarden zijn de verlichting en ons democratisch systeem met bijhorende wetten, rechten en gerechtelijke straffen. Het is niet omdat het systeem faalt om mij en mijn kinderen te beschermen dat ik het recht in eigen handen moet nemen.

Ik mag als Limburger zeggen dat wij wereldburgers zijn én één van de meest gastvrijste volkeren. Heel mijn jeugd was er eentje van diversiteit. In plaats van dat wij ons maar altijd moeten aanpassen zou een specifieke groep eens in de spiegel moeten kijken. Ons voorliegen racisten te zijn ben ik grondig beu.

Het probleem is niet de Turk die naast mij woont en waar ik kebab ga eten. Niet de Marokkaan die onze server onderhoud. Het zijn de specifieke gemeenschappen die ondanks alles samentroepen generatie na generatie. Kruip uit uw zelfgecreëerde bubbel in plaats van propaganda scholen op te richten met geld uit het buitenland.

Laatst bewerkt:
Ik kan me toch maar moeilijk voorstellen dat jij daar dan wel als een Rambo tekeer zal gaan tegen 30 man om iemand bij te staan, wanneer zelfs ordedienstverleners getraind zijn om daar met een grote boog omheen te lopen zolang er geen versterking gearriveerd is.
Je staat daar zwaar in de minderheid tegen gastjes die geen zak voor school willen doen maar wel tijd hebben om 2-3× per week naar de muay thai training te gaan en sommigen een vlindermes op zak hebben om je van een nier af te helpen.
Of ga je beginnen met burgerwachten, etc ... in een land waar we al zoveel belastingsgeld afdragen dat het onbegrijpelijk dat politie en justitie het zo ver kunnen laten komen?

Sorry maar mijn normen en waarden zijn niet oog om oog, tand om tand. Mijn waarden zijn de verlichting en ons democratisch systeem met bijhorende wetten, rechten en gerechtelijke straffen. Het is niet omdat het systeem faalt om mij en mijn kinderen te beschermen dat ik het recht in eigen handen moet nemen.

Ik mag als Limburger zeggen dat wij wereldburgers zijn én één van de meest gastvrijste volkeren. Heel mijn jeugd was er eentje van diversiteit. In plaats van dat wij ons maar altijd moeten aanpassen zou een specifieke groep eens in de spiegel moeten kijken. Ons voorliegen racisten te zijn ben ik grondig beu.

Ik zeg niet dat je de gewapende strijd moet aangaan. Gewoon het normale leven blijven verderzetten, u niet laten intimideren en vertrouwen hebben in de ordediensten.

Daarmee bewijs je de waarden van de verlichting en ons democratisch systeem de grootste dienst. Niet door een parallelle maatschappij te creëren en/of in uw cocon te kruipen.

Ik zeg niet dat je de gewapende strijd moet aangaan. Gewoon het normale leven blijven verderzetten, u niet laten intimideren en vertrouwen hebben in de ordediensten.

Daarmee bewijs je de waarden van de verlichting en ons democratisch systeem de grootste dienst. Niet door een parallelle maatschappij te creëren en/of in uw cocon te kruipen.
Feitelijk zouden we een gay bomb moeten kunnen droppen op bepaalde wijken. Hoe graag sommigen niet hand in hand zouden willen lopen of in korte rok. De haalbare realiteit als individu is helaas iets anders. Het is aan politiekers om hun oogkleppen af te zetten en die diversiteit te creëren en mogelijk te maken.

Feitelijk zouden we een gay bomb moeten kunnen droppen op bepaalde wijken. Hoe graag sommigen niet hand in hand zouden willen lopen of in korte rok. De haalbare realiteit als individu is helaas iets anders. Het is aan politiekers om hun oogkleppen af te zetten en die diversiteit te creëren en mogelijk te maken.
ik zie het zo al voor mij. Een over the top gay parade in molenbeek.
Leren outfitjes en al!
:unsure:

Ik weet goed genoeg dat die problemen zich niet enkel in Brussel voordoen. Noch hecht ik belang aan broodje aap verhalen (ik was degene die opmerkte dat het verhaal over de scheermesjes een urban legend is). Maar in dit specifieke geval blijkt het om Brusselse jongeren te gaan of niet soms. Ja dat doet zich bijvoorbeeld ook voor in Zutendaal of all places (ik spreek uit ervaring).

Ik kan me toch maar moeilijk voorstellen dat jij daar dan wel als een Rambo tekeer zal gaan tegen 30 man om iemand bij te staan, wanneer zelfs ordedienstverleners getraind zijn om daar met een grote boog omheen te lopen zolang er geen versterking gearriveerd is.
Je staat daar zwaar in de minderheid tegen gastjes die geen zak voor school willen doen maar wel tijd hebben om 2-3× per week naar de muay thai training te gaan en sommigen een vlindermes op zak hebben om je van een nier af te helpen.
Of ga je beginnen met burgerwachten, etc ... in een land waar we al zoveel belastingsgeld afdragen dat het onbegrijpelijk dat politie en justitie het zo ver laten komen.

Ik weet niet of het aan mijn diplomatische kwaliteiten ligt of aan puur geluk maar ik heb toch in al heel wat (potentiële) vechtpartijen de-escalerend kunnen tussenkomen.

Er zit nog een gigantisch spectrum tussen "terugvechten" wat inderdaad geen goed plan is tegen zulke bendes en "straal negeren" wat ook geen goed plan is imo.

Ik weet niet of het aan mijn diplomatische kwaliteiten ligt of aan puur geluk maar ik heb toch in al heel wat (potentiële) vechtpartijen de-escalerend kunnen tussenkomen.

Er zit nog een gigantisch spectrum tussen "terugvechten" wat inderdaad geen goed plan is tegen zulke bendes en "straal negeren" wat ook geen goed plan is imo.
Die jongeren hebben een onovertroffen herd mentality. Als ik me niet vergis hebben ze daar ingetrapt op het hoofd van een meisje. Ze teren in zulke situaties op negatieve aandacht en willen net dat uw bloed kookt zodat gij het recht in eigen handen neemt. Door u als racist te bestempelen vergoelijken ze hun criminaliteit.

Het is puur tijdverdrijf en een kans om hun muay thai technieken eens boven te halen. Weinig andere culturen waar zulke gangs genormaliseerd zijn. Ik geloof werkelijk niks van die de-escalaties.

Laatst bewerkt:

Ik denk dat je diplomatische talenten in situaties zoals in deze filmpjes al snel ondergeschikt zullen blijken aan de goesting van die gastjes om een volgend slachtoffer te vinden dat ze kunnen kopschoppen. Die zijn niet helemaal van Brussel naar Gent afgezakt om met lege handen terug thuis te komen.
Je mag daar voor mijn part laten zien dat je een man van principes bent die zich niet laat intimideren, maar mijn principe is dan weer dat ik als goede huisvader mijn vrouw en kinderen niet in zo'n omgeving hoor bloot te stellen aan onnodige risico's dus blijf ik daar weg en poot ik thuis wel een zwembad neer.
Als je aan dit soort situaties iets wil veranderen, gaat dat alleen maar via het stemhokje.

Meer politie is geen oplossing. Dat is gewoon een bestaand probleem verschuiven naar een andere zone. Wij hadden op onze campus in Gent enorm last van hangjongeren en hebben de politie dan ook gewaarschuwd en camera's gehangen. We de hangjongeren zijn weg en zijn nu 3 straten verder in een sociale wijk in garages de boel op stelten aan het zetten, maar wij hebben er geen last meer van dus probleem opgelost.
We kunnen dus de problemen terug vergeten en negeren en er weer niks aan doen want wij zitten er niet meer mee opgezadeld.

Tuurlijk is de oorsprong cultureel, zij dit nog steeds niet willen zien zullen het nooit willen zien. Je hebt hier 170 nationaliteiten en hoewel ik mij druk maak over de Polen of Bulgaren dat weer eens hun motor laten draaien in het containerpark zijn het niet die jongeren of mensen waar we het meeste overlast van hebben. In mijn straat loopt het vol klein mannen van andere nationaliteiten, awel die hun Nederlands is erbarmelijk. Ik denk dat je het niet verder moet zoeken dan dat. Het vertikken te integreren en uw kinderen opvoeden volgens het grote "ik ben machoman" boek en een BMW bezitten (cliché i know) is wat daar belangrijk is. En dan zwijg ik van het sluikstorten in bepaalde wijken. Er zijn gewoon heel veel mensen zeer associaal en het is moeilijk als maatschappij vooruit te raken als je zoveel dood gewicht moet meesleuren. En de politiek erkent dat dood gewicht niet want dat zijn nog de enige waar ze wat stemmen kunnen sprokkelen.

Onzin, het gaat hier steevast om rellen met jongeren van Noord-Afrikaanse origine die echt geen problemen hebben met geld. Ze lopen er echt niet bij als armoezaaiers hoor, hoe moeilijk dat ook te rijmen valt met je wereldbeeld van hen als kansarme jongeren.
Waar kan je opmaken dat zij geen problemen hebben met geld?

Hoe zou dan voor jou er een armoezaaier er moeten uitzien?

Mijn wereldbeeld wordt gesteund en bevestigd door verschillende onderzoeken en organisaties in het middenveld. Vanwaar komt jouw wereldbeeld?

Mensen lijken wel bezeten van "Brussel" sinds de Vlaams-nationalistische verdeel-en-heerstactiek. Dat discours slaat goed aan precies?

Het gaat hier niet om een Brussels probleem, maar om een probleem bij bepaalde groepen kansarme allochtone jongeren. En die komen uit Brussel, Vilvoorde, Antwerpen, Borgerhout, Gent, Oostende, Turnhout, etc.

Die "oplossingen" die hier ook gesuggereerd worden à la: "bouw een openluchtzwembad in Brussel!". Euh ja, want de normale, beleefde, welopgevoede Brusselse jeugd, die mogen we wél opzadelen met dat krapuul ofzo?

Komaan jongens, jullie halen hier terechte punten aan en jullie geven terechte kritiek die ik volledig steun. Maar ik moet Loser toch wat bijtreden in deze discussie: verval nu aub niet in van die onnozele broodje-aap verhalen, urban legends, verhalen die niet waar zijn maar "waar hadden kunnen zijn" en Brussel-bashing.

De oplossing is gewoon veel meer politiemacht inzetten en u geen zak aantrekken van eventuele ongegronde klachten van racisme die nergens op slaan. Consequent optreden. Over de omheining klimmen = oppakken. Direct. Het is al tig keer bewezen dat "hen laten doen om niet te escaleren" niets uithaalt. Wel integendeel. Kort opzitten.
En de regels voor iedereen gelijk trekken.

Ik kan u hier in de buurt genoeg plaatsen aanduiden waar je hetzelfde gedrag ziet en die "onze cultuur" hebben.
lijkt me wel heel kort door de bocht.
Het zal wel sociaal economische status samen met een disdain voor westerse cultuur afgewerkt met een sausje verheerlijking van geweld ala drill rap scene en bendevorming om stoer te doen. Lijkt me dat niet logischer dan het enkel af te schuiven op het sociaal economische?

Waar kan je opmaken dat zij geen problemen hebben met geld?

Hoe zou dan voor jou er een armoezaaier er moeten uitzien?

Mijn wereldbeeld wordt gesteund en bevestigd door verschillende onderzoeken en organisaties in het middenveld. Vanwaar komt jouw wereldbeeld?
Waaruit kan jij feitelijk opmaken dat ze 'wel' problemen hebben met geld?
Afgaande op de beelden kan je deze conclusie toch niet maken? Iedereen loopt daar in een short rond dus op klederdracht kan je al niet afgaan of ze rijk of arm zijn? Dat er een studie en onderzoek gebeurd is in het brusselse heeft toch geen enkele link met de beelden van de jeugd die aan zwembadterrorisme doet?

Feit blijft, ze emigreren naar hier, en verwachten dan dat bij elke stap hun handje wordt vastgehouden.
Ze komen terecht in Brussel, een echte smeltkroes, zowat het Rio De Janeiro van België.
Integreren gaat moeilijk, taallessen, en een woonst vinden en werk vinden.
Discriminatie alom als we de pers mogen geloven.
Ze vervallen dan soms in kleine criminaliteit, omdat op een legale manier aan centen geraken moeilijk is.
Hoe trek je dit ooit nog helemaal recht? Hen alles toegeven, daarbij de eigen bevolking discrimineren?

Ik snap echt niet wat voor beeld ze van België ophangen in het buitenland.
Net als elk ander land zijn hier ook veel problemen.
Ze wringen zich op een vaste plaats in de maatschappij, daarbij stellen ze voorbeelden van hoe het niet moet of mag.
Maar zoals velen al aanhaalden, wat hebben ze te verliezen?
Uitwijzing naar land van herkomst, na een regularisatie, komt ook niet goed toch?

Feit blijft, ze emigreren naar hier, en verwachten dan dat bij elke stap hun handje wordt vastgehouden.
Ze komen terecht in Brussel, een echte smeltkroes, zowat het Rio De Janeiro van België.
Integreren gaat moeilijk, taallessen, en een woonst vinden en werk vinden.
Discriminatie alom als we de pers mogen geloven.
Ze vervallen dan soms in kleine criminaliteit, omdat op een legale manier aan centen geraken moeilijk is.
Hoe trek je dit ooit nog helemaal recht? Hen alles toegeven, daarbij de eigen bevolking discrimineren?

Ik snap echt niet wat voor beeld ze van België ophangen in het buitenland.
Net als elk ander land zijn hier ook veel problemen.
Ze wringen zich op een vaste plaats in de maatschappij, daarbij stellen ze voorbeelden van hoe het niet moet of mag.
Maar zoals velen al aanhaalden, wat hebben ze te verliezen?
Uitwijzing naar land van herkomst, na een regularisatie, komt ook niet goed toch?
Een pientere immigrant gaat zich niet mengen in die smeltkroes. Die gaat uitwijken naar een betere buurt. Willens en wetens laten ze kinderen in georganiseerde criminaliteit opgroeien als ze maar hun gemeenschap kunnen behouden. Een goed voorbeeld is steevast de moedertaal blijven spreken thuis. Nog nooit heeft dat een immigrant geholpen om zich te integreren. Hoeveel vrouwen die ik na drie generaties nog tegenkom die geen Nederlands kunnen. Ondertussen vastklampen aan de sharia en in alle stilte werken aan een jihad met gezinnen van 4, 5, 6 kinderen. Het is schrijnend om te zien dat ze zichzelf daarmee in de kansarmoede duwen. Het is socio economisch maar wel in stand gehouden door enorme bubbels en coconnetjes.

Laatst bewerkt:

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan