Rellen en de aanpak ervan

Uiteindelijk gaat dit leiden tot een sluiting van alle publieke openluchtzwembaden en zwemzones op provinciale domeinen.
 
Het topless zonnebaden was dus hier de oorzaak van het conflict.
Dat is blijkbaar toegelaten in de blaarmeersen. Een mogelijke oplossing zou zijn dit te verbieden.
Goh ja als ge conflict wil vermijden en het niet lukt door repressief op te treden tegen 1 kant is het mss eens tijd om de andere kant ook op te kijken en de gulden middenweg te zoeken.
Ik kan dat artikel niet lezen. Maar als een bende amokmakers, dus wat marginale tieners en twintigers, een reden opgeven waarom ze keet schoppen zou ik hen nu niet meteen op hun woord geloven en voorstellen om daaraan toe te geven. Misschien geeft een chronisch werkloos flodder-geval in jouw straat ook aan dat hij zich geprovoceerd voelde door jouw dure wagen, waardoor hij die wel moest bekrassen.

Uiteindelijk zoeken zo'n mensen gewoon het conflict op, wegens diepere frustraties of wat dan ook, en lijkt de opgegeven "reden" me vooral een makkelijk excuus.
 
Maar allez waarom direct zo extreem. Je zit met een recreatiedomein met een groot aandeel conservatievere gelovige jongeren. Mss is dan het gewoon geen goed idee om daar topless vrouwen te laten rondlopen. Die mogen nog altijd naar school en stemmen he! En mss in andere gebieden waar het aandeel conservatieve gelovige jongeren minder is is topless mss minder problematisch. Dat is iets dat de beheerder van het recreatiedomein moet beslissen. Die schrijven geen wetgeving uit ala vanaf nu geen topless vrouwen meer in belgie.
En in welke gebieden in Vlaanderen zie jij zo een vrijhaven waar die Brusselse jongeren nooit zullen naar afzakken? Ze komen al met de trein naar de kust.

Ik wist niet dat Gent gekend stond als bastion voor conservatieve gelovige jongeren trouwens.
 
Maar allez waarom direct zo extreem. Je zit met een recreatiedomein met een groot aandeel conservatievere gelovige jongeren. Mss is dan het gewoon geen goed idee om daar topless vrouwen te laten rondlopen. Die mogen nog altijd naar school en stemmen he! En mss in andere gebieden waar het aandeel conservatieve gelovige jongeren minder is is topless mss minder problematisch. Dat is iets dat de beheerder van het recreatiedomein moet beslissen. Die schrijven geen wetgeving uit ala vanaf nu geen topless vrouwen meer in belgie.
Ens als die gelovige jongeren volgend weekend beslissen om naar een ander natuurdomein te gaan moeten we dan vlug de regels veranderen? Imo heeft ieder zich aan de wet te houden. Ik vind het ook helemaal niet leuk dat mensen roken,fietsen (vooral niet in koerstenue) en ga zo maar door in het openbaar domein. Gelieve dan ook de wetgeving naar mijn wensen te schrijven of ik start met mensen lastig te vallen en af te dreigen. Te ridicuul voor woorden. Ipv de omstaanders te straffen door hun vrijheden in te perken moet men gewoon de amokmakers aanpakken. Perk hun vrijheden in tot ze zich kunnen houden aan de wetgeving.
 
Ik kan dat artikel niet lezen. Maar als een bende amokmakers, dus wat marginale tieners en twintigers, een reden opgeven waarom ze keet schoppen zou ik hen nu niet meteen op hun woord geloven en voorstellen om daaraan toe te geven. Misschien geeft een chronisch werkloos flodder-geval in jouw straat ook aan dat hij zich geprovoceerd voelde door jouw dure wagen, waardoor hij die wel moest bekrassen.

Uiteindelijk zoeken zo'n mensen gewoon het conflict op, wegens diepere frustraties of wat dan ook, en lijkt de opgegeven "reden" me vooral een makkelijk excuus.
Dat kan goed zijn maar het chronisch werkloos flodder geval overtreedt in dat specifiek geval de wet en kan gestraft worden.
Ik denk niet dat gechoqueerd zijn door een blote borst ergens in een wet staat?
 
Dit soort praat wordt niet getolereerd
Echt man, van mijn jeugd op 10km van Gent in de 80's tot 2015 (Gentenaar van 1998 tot 2020); nooit zulke zooi meegemaakt daar .... NOOIT. Niet dat ik er heel veel kwam, maar genoeg in al die jaren.
Ja er was soms even een ruzietje, maar niks extreem.

Als een hek en controle niet helpt ... tjah, het zal duren tot elke EID van zulks schorem gebanned is.
Er is al een gat gegraven onder het hek, maar van een Gentse actiegroep die hun vrijheden ziet ingeperkt, en dat is wat je als brave mens krijgt. Een dranghek rond een publieke zwemvijver en controles, ah how nice ... Dystopia (lichtjes overdreven).

Allemaal zeer leuk voor de goed menende zonnebaders en zwammers! (uh zwemmers)

En ja, monokini mag op veel stranden, probleem met onze cultuur? ... F*ck off! Ik ga toch ook niet tegen een moskee of kerk gaan pissen.
Pas op of je krijgt ook een warning. Ik schreef dat die brusselse jongeren tot een bepaalde groep horen en kreeg een warning. Terwijl iedereen wel weet over wie het hebben.
Zaterdag naar de Ster geweest.. t was alsof ik op vakantie was...als je me begrijpt.
 
Dat kan goed zijn maar het chronisch werkloos flodder geval overtreedt in dat specifiek geval de wet en kan gestraft worden.
Ik denk niet dat gechoqueerd zijn door een blote borst ergens in een wet staat?
Dat is gewoon naast het punt van mijn post.

Verder, als je wil overgaan tot geweld, zogezegd omdat je een blote borst niet kan zien, is dat wel in overtreding met de wet. Iedereen mag van zaken denken wat ze willen uiteindelijk, het staat hen vrij een politieke partij op te richten tegen blote borsten bijvoorbeeld.

Maar dan komen we terug bij het begin, wat marginale tieners en twintigers die een reden opgeven waarom ze keet schoppen.
 
Pas op of je krijgt ook een warning. Ik schreef dat die brusselse jongeren tot een bepaalde groep horen en kreeg een warning. Terwijl iedereen wel weet over wie het hebben.
Zaterdag naar de Ster geweest.. t was alsof ik op vakantie was...als je me begrijpt.
Ik begrijp je. Ze zagen allemaal bruin. En wat nu? Wat is je punt? Of wat stel je voor dat we doen nu we het grote geheim ontrafeld hebben? Heb je iets van waarde toe te voegen aan de discussie, of kom je gewoon om op mensen met een andere huidskleur te kakken? In P&A verwacht men nog altijd onderbouwde posts, en niet de tienduizendste platvloerde variatie op 'het is de schuld van de bruinen' en niks anders.
 
Pas op of je krijgt ook een warning. Ik schreef dat die brusselse jongeren tot een bepaalde groep horen en kreeg een warning. Terwijl iedereen wel weet over wie het hebben.
Zaterdag naar de Ster geweest.. t was alsof ik op vakantie was...als je me begrijpt.

Ja, en dan? Wat doet het ertoe wat hun huidskleur is of van welke "groep" ze komen? Dat veel moslimjongeren problematisch gedrag vertonen is al lang geen staatsgeheim meer, hoor. Dus altijd dat riedeltje van "hohoh de groep die niet benoemd mag worden", dat slaat op niks meer.

Punt is wel, hoe los je dat probleem op? En steeds terugvallen "het zijn de moslimmmss", daar hits je misschien een bepaalde achterban mee op, maar daar los je au fond niks mee op. Wat deze jongens nodig hebben imo is onder andere een veel hardere hand.
 
Dat kan goed zijn maar het chronisch werkloos flodder geval overtreedt in dat specifiek geval de wet en kan gestraft worden.
Ik denk niet dat gechoqueerd zijn door een blote borst ergens in een wet staat?
Nee maar mensen lastig vallen of intimideren staat wel ergens in de wet.
 
Ik begrijp je. Ze zagen allemaal bruin. En wat nu? Wat is je punt? Of wat stel je voor dat we doen nu we het grote geheim ontrafeld hebben? Heb je iets van waarde toe te voegen aan de discussie, of kom je gewoon om op mensen met een andere huidskleur te kakken? In P&A verwacht men nog altijd onderbouwde posts, en niet de tienduizendste platvloerde variatie op 'het is de schuld van de bruinen' en niks anders.

Je kan het toch niet ontkennen dat het bijna altijd jongeren van vreemde origine zijn, die rellen in zwembaden, recreatiedomeinen of op straat? Kom jij dan af met een oplossing, de oplossing begint met het probleem te benoemen, toch? Er is duidelijk een probleem met groepen jongeren van vreemde origine. Het kan toch niet zijn dat je dat niet meer mag neerschrijven?

De oplossing zit hem in het compleet ontzeggen van de toegang voor bepaalde probleemgroepen.
 
(hehe): de regels omtrent hondenfluitjes zijn al genoeg verduidelijkt.
Stel u voor dat ge triggered zijt van borsten 😆 de Brusselse jongeren (hehe) komen precies recht uit de Middeleeuwen.
 
Ze de toegang verbieden tot een provinciaal domein zal de overlast van deze jongeren verplaatsen naar een andere locatie.
Strenger handelen!! Geef ze een boete van 1000 euro en t zal wel minderen..
Maar dit is wel degelijk een groot probleem. Gezinnen willen genieten van het provenciaal domein, strand, zwembad... en dit in alle veiligheid

Zaterdag naar de Ster geweest . Heb verteld aan m'n vriendin dat ik er niet meer naartoe wil gaan....
 
Ze de toegang verbieden tot een provinciaal domein zal de overlast van deze jongeren verplaatsen naar een andere locatie.
Strenger handelen!! Geef ze een boete van 1000 euro en t zal wel minderen..
Maar dit is wel degelijk een groot probleem. Gezinnen willen genieten van het provenciaal domein, strand, zwembad... en dit in alle veiligheid

Zaterdag naar de Ster geweest . Heb verteld aan m'n vriendin dat ik er niet meer naartoe wil gaan....
Jamaar, wat is het nu? Eerst was het alsof je op vakantie was en nu wil je er niet meer naar toe gaan? Heb je daar dan overlast gehad ofzo?
 
Maar er duidelijk niets dat werkt. Is er geen recreatiedomein in Wallonië of net over de Franse grens waar ze kunnen gaan stelen en meisjes aanranden? Je kan het probleem niet oplossen, maar je kan het wel verschuiven zodat je er zelf geen last meer van hebt.
ik dacht dat we oplossingen zochten, en geen "we vegen het onder een andere mat"-opties?
Ik ben benieuwd wanneer daar de eerste dode gaat vallen bij een uit de hand gelopen vechtpartij. Dat zal toch niet te lang mee duren. En dan de algemene verontwaardiging bij de toppolitici, dat wordt weer lachen.
ge zijt nog een klassieke "won't somebody please think of the children" vergeten.

1520059515353



Het topless zonnebaden was dus hier de oorzaak van het conflict.
Dat is blijkbaar toegelaten in de blaarmeersen. Een mogelijke oplossing zou zijn dit te verbieden.
een mogelijke oplossing zou zijn voor iedereen dezelfde unisex kleren te verplichten, slechts 2 kapsels toe te staan, en alle fun streng verbieden.
het zijn tetten, geen reden tot rellen.

en zoals hier al gezegd: de discussie vervalt elk jaar weer in dezelfde patronen. ze hebben dit jaar geprobeerd om met oplossingen te komen, maar 't heeft niet meteen geholpen. ze zullen wel bijsturen.
maar als ge ziet dat sommigen bij zo'n lichte schermutselingen meteen de oproerpolitie willen inzetten, en met matrakske kloppen... ik vraag mij dan altijd af of die ook zo blij zijn met politie als ze zélf gecontroleerd en betrapt worden met dingen..
 
Dat is gewoon naast het punt van mijn post.

Verder, als je wil overgaan tot geweld, zogezegd omdat je een blote borst niet kan zien, is dat wel in overtreding met de wet. Iedereen mag van zaken denken wat ze willen uiteindelijk, het staat hen vrij een politieke partij op te richten tegen blote borsten bijvoorbeeld.

Maar dan komen we terug bij het begin, wat marginale tieners en twintigers die een reden opgeven waarom ze keet schoppen.
Overgaan tot geweld is idd wel weer strafbaar en daar kan je tegen optreden. Maar laat ons ook eerlijk, als het tot een conflict zou uitmonden is het verdomd moeilijk om daar de juiste personen voor te straffen. Die gaan op in de anonimiteit van de groep. Dus repressief optreden goed en wel maar dat is niet altijd mogelijk.

Beste zou nog een systeem alla rock werchter zijn. Bandjes, scannen, ID controle. Zo kan je ook direct de mensen eruitplukken die zich onterecht toegang verschaft hebben zoals gisteren blijkbaar wel het geval was. Maar zoiets kost geld natuurlijk.

“Eén groep heeft zich conform de richtlijnen ingeschreven en aangemeld, een tweede groep is zonder de procedure te volgen het terrein binnen geraakt”, zegt woordvoerder Dirk De Sutter. “Hoe dat is gebeurd, of ze onder het hek zijn gekropen, erover zijn geklommen of over gezwommen hebben, is nog onduidelijk en wordt onderzocht.”
 
De oplossing zit hem in het compleet ontzeggen van de toegang voor bepaalde probleemgroepen
Da's dan ofwel toegang ontzeggen op basis van huidskleur of afkomst, en dus discriminatie. Geen oplossing dus, want flagrant tegen de wet.

Ik heb hier al vaak mijn oplossingen gepost, trouwens. Samengevat komt dat neer op: tijdelijk meer politionele middelen inzetten op hete dagen/dagen waarbij er overlast wordt verwacht en dan hard optreden (in de zin van arrestaties uitvoeren, niet in de zin van hersenen inslaan met een matrak) en dan daadwerkelijk ook straffen uitdelen. Die straffeloosheid (die je niet enkel ziet in de zwembadenkwestie) ligt naar mijn mening voor een heel groot deel mee aan de basis van problemen als deze, dus een eerste stap zou zijn om justitie meer middelen te geven om snel en efficiënt op te treden tegen dit soort 'light' misdaden.

Enfin, voor deze zaken zijn er geen 'one size fits all' oplossingen, en daar kunnen heel interessante discussies over gevoerd worden. Mijn probleem is dat die altijd onmogelijk worden gemaakt door een meute die maar 'het probleem blijft benoemen' en daar kom je nergens mee. Het merendeel van die gasten zijn Belgen trouwens, dus met variaties op 'bruinen buiten' kom je nergens.

Dus dan moet je wel oplossingen gaan zoeken die het structureel aanpakken en die niet in een vingerknip resultaten geven (dat bestaat namelijk niet met problematieken als deze) maar als je dat probeert te doen staat men hier al direct te roepen dat je excuses zoekt of dat je 'ze' wil bepamperen, of... Sorry hoor, maar gewoon telkens 'het zijn de bruinen' komen roepen, dat is gewoon strontniveau. Het probleem is al tientallen keren 'benoemd' maar het valt me nu al drie jaar op dat die 'benoemers' meestal niets meer doen dan het 'benoemen' en dan niks van waarde toevoegen.

Gefeliciteerd, ja. Ze zijn vaak bruin. Mooi zo, Poirot. Maar dat zijn wel Belgen, die wonen in België, dus als we een discussie van enig niveau willen gaan we wel moeten zoeken naar oplossingen die wat verder gaan dan enkel kijken naar huidskleur.
 
Pas op of je krijgt ook een warning. Ik schreef dat die brusselse jongeren tot een bepaalde groep horen en kreeg een warning. Terwijl iedereen wel weet over wie het hebben.
Zaterdag naar de Ster geweest.. t was alsof ik op vakantie was...als je me begrijpt.
Al jaar en dag wordt er in p&a gevraagd om je punt in duidelijke en respectvolle taal te maken, en geen gebruik te maken van hondenfluitjes of linken te leggen naar (in jouw geval) moslims waarbij je niets meer doet dan insinueren dat het probleem bij het moslim zijn zelf ligt. Ofwel schik je je naar de regels op dit forum, ofwel zoek je een andere plaats waar die regels niet gelden.

En voor de duidelijkheid: kritiek uiten op specifieke warns kan in pm, niet in de thread waar dit het verloop van de discussie belemmert. Rode tekst wordt dus niet geciteerd.
 
Terug
Bovenaan